• 15.899 nieuwsartikelen
  • 178.633 films
  • 12.251 series
  • 34.041 seizoenen
  • 648.426 acteurs
  • 199.172 gebruikers
  • 9.382.764 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

De kers op de taart van de meest glorieuze comeback aller tijden in de sportgeschiedenis:

Sven Kramer

Is zoiets als Real en Barca tegen de rest van de primera.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Meest glorieuze comeback aller tijden in de sportgeschiedenis .

Zandkuiken

• 1750 berichten
  • 1434 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Als hij deze vorm vasthoudt is hij de topfavoriet in AGR en LBL.

Voor LBL zal hij toch nog wel een paar boterhammetjes mogen eten, vermoed ik.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Voor de wielerliefhebbers, niet vergeten:

Vanaf morgen dinsdag, tot en met donderdag op één om 14u45.

Rechtstreeks verslag van de Driedaagse van de Panne.

Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.

Officiële side Driedaagse.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Zandkuiken schreef:

Voor LBL zal hij toch nog wel een paar boterhammetjes mogen eten, vermoed ik.

Hij werd in een koers van 298 km 4e en daarvoor in de Tirreno overklaste hij ploegmaat Nibali bergop, dus ik zou niet weten waarom hij LBL niet aan zou kunnen. Het grootste gevaar is dat hij te vroeg in vorm is en al teveel wedstrijden moet rijden dit voorjaar.

Zandkuiken

• 1750 berichten
  • 1434 stemmen

Dit jaar krijgen we waarschijnlijk wel een meer open strijd, nu mannen als Gilbert en de Schlecks schijnbaar ver van hun topniveau zitten. Maar voor Sagan lijkt LBL, toch wel de allerzwaarste eendagswedstrijd van het jaar, naar mijn gevoel nog een paar jaar te vroeg te komen. Valt wat mij betreft ook helemaal niet te vergelijken met San Remo of die zware etappe in de Tirreno (waar de mannen van de Ardennen nog verre van top zijn). Maar de Russische lefgozer mag me verrassen. Voor de Amstel verwacht ik hem overigens ook wel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

@ eRCee: je mag Milaan-Sanremo zeker niet vergelijken met LBL, dat vele malen zwaarder is. Kan Sagan LBL aan? Ik denk het wel, maar dan moet hij zeker zijn vorm en conditie kunnen behouden wat ik niet waarschijnlijk acht, daar hij al van de eerste dag van het seizoen in de voorste gelederen streed. Het is wel een renner die in de nabije toekomst elke klassieker kan winnen.

Maar hopelijk is hij niet opgebrand voor zijn topjaren eraan komen. Persoonlijk vind ik dat ze jonge kerels als Sagan een beetje tegen zichzelf moeten beschermen door hem een beetje in te tomen qua aantal koersdagen.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Haha, dat meen je toch niet he?

Lance Armstrong (1999)?

Kim Clijsters?

Michael Jordan?

En dan ben ik maar beperkt op de hoogte van vele sporten, zeker van voor '95, maar weet zeker dat er nog heel wat meer bijzondere zijn geweest dan die van Kramer die het altijd tegen maximaal twee-enhalve concurrent moet opnemen.

Mijn verering van Sventastic kent soms hyperbolische trekjes, ik geef toe...

Oh en omdat ik zo verlaat was met mijn felicitaties aan de Terp nog een mooie kollum van Zonneveld:

Een dikke vis | nu.nl/column vrijdag | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

speedy23 schreef:

@ eRCee: je mag Milaan-Sanremo zeker niet vergelijken met LBL, dat vele malen zwaarder is.

Klopt, ik probeerde de lengte van Sanremo met de zwaarte van die Tirreno etappe te combineren om tot een soort LBL te komen, maar het is wat gemaakt.

Kan Sagan LBL aan? Ik denk het wel, maar dan moet hij zeker zijn vorm en conditie kunnen behouden wat ik niet waarschijnlijk acht, daar hij al van de eerste dag van het seizoen in de voorste gelederen streed. Het is wel een renner die in de nabije toekomst elke klassieker kan winnen. Maar hopelijk is hij niet opgebrand voor zijn topjaren eraan komen. Persoonlijk vind ik dat ze jonge kerels als Sagan een beetje tegen zichzelf moeten beschermen door hem een beetje in te tomen qua aantal koersdagen.

Dat is inderdaad een belangrijk gevaar. Temeer omdat Sagan in elke koers die hij rijdt ook echt wil rijden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Tegenvaller. Federer leek langzaam weer op weg naar tweede plaats maar verknalt dat voorlopig door nederlaag tegen Roddick. Doodzonde want qua tegenstanders had hij een fantastische loting tot aan halve finales

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pijnlijk verlies tegen een Galinari loos Denver in eigen huis. Echt de pest in.

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Wij verliezen ook. Verdraaide Pacers

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Temeer omdat Sagan in elke koers die hij rijdt ook echt wil rijden.

Van de duivel gesproken: Sagan toont zijn klasse in Driedaagse van De Panne.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Wij verliezen ook. Verdraaide Pacers

Jullie doen het er gewoon om . Ik wil niet tegen de Knicks in de eerste ronde .

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Ach joh. Gewoon Melo uitdagen en hij doet alles alleen. Trouwens tweede betekent tegen de celtics spelen, dan nog liever de hawks.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hawks/Orlando zou ik het liefst hebben. Celtics moet ook kunnen, of Rondo moet elke game 50 punten scoren en 30 assist ofzo .

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Paacceeers .

Dikke overwinning ook van OKC zeg. De toon is gezet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Klopt, ik probeerde de lengte van Sanremo met de zwaarte van die Tirreno etappe te combineren om tot een soort LBL te komen, maar het is wat gemaakt.

(quote)

Dat is inderdaad een belangrijk gevaar. Temeer omdat Sagan in elke koers die hij rijdt ook echt wil rijden.

Hmm, Sagan is nog erg jong inderdaad maar het is niet zo dat ze hem van het in begin overal direct voor de leeuwen gooien. Ze bouwen zijn carrière stap voor stap op. Sagan wordt dit jaar pas echt bekend voor het grote publiek maar won 2 jaar geleden (2010) ook al 2 etappes in Parijs-Nice en in de Ronde van Catalonië en eentje in Romandië. Vorig jaar proefde hij dan voor het eerst van het grote ronde werk in Spanje (waar hij ook meteen 3 etappes won) dus het lijkt me nu gewoon een logische stap dat hij het in de klassiekers probeert.

Verder is het gewoon één van de meest getalenteerde wielrenners ooit, volgens mij. Kan zowat alles, behalve misschien het extreme hooggebergte (al moet ik daar na de Tirreno misschien ook wel aan twijfelen).

Sagan zal na de klassiekers wel 1,5 maand rust krijgen om dan via Zwitserland op te bouwen naar de Tour. Voor het heuveldrieluik is het inderdaad gewoon de vraag of hij die hoogvorm nog zolang kan aanhouden. Dat Sagan LBL kan winnen op dit moment in deze vorm, denk ik wel ja. Ook nu al, op z'n 22e.

@Zandkuiken: Sagan is een Slowaak, geen Rus.

Zandkuiken

• 1750 berichten
  • 1434 stemmen

I stand corrected .

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hawks/Orlando zou ik het liefst hebben. Celtics moet ook kunnen, of Rondo moet elke game 50 punten scoren en 30 assist ofzo .

Dat kan Rondo wel. Het blijft een stug/lastig team dat Boston, daar kan je nog onnodige energie aan verspillen.

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Pitakaas schreef:

Paacceeers .

boeeh

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maakte Indiana er ook zo'n feestje van na de winst tegen Miami? Goed team maar een kut team, zo de pest aan die Pacers. Hoop toch dat ze gelinkt worden aan de Bulls. Dan is bulldog mentality geen probleem.

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Ik weet niet of ze dat deden na de game tegen miami. Deden ze dat bij Bulls dan wel?

James schijnt trouwens een ontwrichte vinger te hebben. Wel aan zijn non-shooting arm. Ik denk dat Miami een verlies van James veel slechter kan opvangen, dan de Bulls het op dit moment doen zonder Rose.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sowieso denk ik dat je je sterspelers wel kan laten rusten straks een paar games voor de post-season. James is het hart van de Heat maar kunnen ze wel opvangen. Bij Chicago is het ook met meer geluk dan wijsheid hoor, en dan moeten ze gewoon echt een goede dag hebben willen ze van een goede ploeg winnen.

Bij de Bulls gingen ze het heel uitbundig vieren, provoceren. Heel Chicago over de zeik, zelfs Rose en laten we het maar niet hebben over Noah . Als je niet beter wist dacht je dat ze kampioen waren geworden.

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Sowieso denk ik dat je je sterspelers wel kan laten rusten straks een paar games voor de post-season. James is het hart van de Heat maar kunnen ze wel opvangen. Bij Chicago is het ook met meer geluk dan wijsheid hoor, en dan moeten ze gewoon echt een goede dag hebben willen ze van een goede ploeg winnen.

Ik weet het niet zonder James, die Bosh is net zo wisselvallig als het weer en je moet geluk hebben dat Cole, Chalmers of een Battier een goede dag hebben.

Bij de Bulls gingen ze het heel uitbundig vieren, provoceren. Heel Chicago over de zeik, zelfs Rose en laten we het maar niet hebben over Noah . Als je niet beter wist dacht je dat ze kampioen waren geworden.

Treurige provocatie in de regular season, als ze nou de Bulls weten uit te schakelen in de play offs, dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En dan win je nu weer met gemak van ATL. Hang mij maar in de feestverlichting. Wat een inconsistentie. Erg knap weer van New York trouwens. Hele sterke outsider en wat mij betreft de #3 contender..

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Naomi Watts schreef:

Maakte Indiana er ook zo'n feestje van na de winst tegen Miami? Goed team maar een kut team, zo de pest aan die Pacers. Hoop toch dat ze gelinkt worden aan de Bulls. Dan is bulldog mentality geen probleem.

Bij de Heat deden ze dat niet. En al deden ze dat wel, so be it. Je verslaat de #1 seeded team van de NBA, dan mag je blij zijn?

Bij de Bulls had dat een hele andere reden maar je overtrekt dit wel erg... Zo'n big deal was het allemaal niet?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als sportman zijnde vier je niet op zo'n manier een winst in een regular season game. Ze gaan hun gang maar, zegt veel over de topsport klimaat in de groep en zorgt ervoor dat als ze Chicago krijgen in de post-season een sweep wordt. Ik overtrek niks, vind het allemaal niet zo erg maar zielig is het wel. Een goede overwinning vieren is één ding, dit "kampioens"feest is een totaal other ballpark. Dat Vogel er ook niet blij mee was zegt genoeg. Jij vindt het niet zoveel, de Bulls wel, Vogel wel en zoals de NBA.com staff ook aangaf is het een totaal gebrek aan sportmanship.

Al vind ik het naast de triestheid niet erg, elke matchup kan je verliezen in de playoffs maar tegen Indiana is het automatisch door naar de volgende ronde. Bedankt daarvoor.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Sylvain Cavanel pakt eindwinst in Driedaagse de Panne.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Potjandikke, Lieuwe weer op het nippertje verslagen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.