- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Jep, had het ook al opgemerkt. Leuk. 
Laat het mijn renners motiveren...!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Bart Swings doet het de laatste tijd ook vrij goed! (Skeeleren is wel niet echt een grote sport, maar toch een mooie prestatie!)
Bart Swings verovert derde WK-goud op 1.000 meter - Meer Sport - De Morgen - demorgen.be
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Weet jij trouwens wie er nog ouder is dan Horner, Maarten?
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Zag hem wegschieten! Schitterend mensen, schitterend. Uiteraard zag ik al lang aankomen dat Horner op de explosieve aankomsten zou gaan heerschen, en laat deze Vuelta nu net rijkelijk van dit soort aankomsten zijn voorzien...
@ Finisterra: vorig jaar verloor je in de regio Finisterra volgens mij de leiderspositie in de pool...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Weet jij trouwens wie er nog ouder is dan Horner, Maarten?
Don't mention Jens Voigt 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
@ Finisterra: vorig jaar verloor je in de regio Finisterra volgens mij de leiderspositie in de pool...
Haha, serieus? Laat het deze keer ook maar opnieuw een ommekeer worden dan. Voorlopig is het maar matig. Mis vooral Moreno voorlopig. En Valverde maar Nibali zal op de langere klims ook wel beter uit de verf komen. Henao is toch wel de grootste verrassing als tegenvaller. En hij was al goed in Polen dus vraag me af of er nog veel progressie in zit...
Morgen is het eindelijk aan de snellere mannen. Voorspel een eerste voor Meersman en Ratto mag mooi tweede worden. Al eindigde die voorlopig wel erg ver telkens dus misschien is 'ie al over z'n piek heen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Nou, Haase er al weer uit tegen een qualifier. Wat een henkie blijft dat toch, en hij leek nog wel in vorm de laatste periode.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Nog een statistiekje: Horner is de oudste ritwinnaar ooit in een grote ronde!
(En zelfs de oudste drager van de leiderstrui)
Hij verbreekt daarmee het record van Pino Cerami dat al uit 1963 stamt! De Waal van Italiaanse origine won toen een rit in de Tour.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Daniel Moreno wint de rit.
Meersman knap 4de! 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Barguil 8ste, of zou het nu wel Reinardt Janse van Rensburg zijn?
Gisteren waren ze ook weer verwisseld in de eerste uitslag.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Matthews en Boasson Hagen leveren mooi wat puntjes op, Valverde en Purito ook, maar niet veel. Ik viel er mooi in bij de laatste 2 km, en zag Flecha weer stranden. Die kan het niet meer 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Horner is z'n trui alweer kwijt omdat er een gaatje viel in het peloton. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
In de uitslag mis ik o.a Majka, Pinot en Ulissi. Lijkt me sterk dat die allemaal een hele slechte dag hebben gehad. Of er moet een valpartij zijn geweest oid? Enkel de laatste 10 kilometer gezien.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
In de uitslag mis ik o.a Majka, Pinot en Ulissi. Lijkt me sterk dat die allemaal een hele slechte dag hebben gehad. Of er moet een valpartij zijn geweest oid? Enkel de laatste 10 kilometer gezien.
Rituitslag:
27. ULISSI, Diego + 6''
35. PINOT, Thibaut + 6''
40. MAJKA, Rafal + 6''
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Gelukkig, zoals verwacht dus. Altijd even wachten bij de Vuelta.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Haha, serieus? Laat het deze keer ook maar opnieuw een ommekeer worden dan.
M'n bewering klopte niet helemaal (heb het even teruggezocht in de update van destijds), maar je verloor wel wat van je voorsprong. Waarschijnlijk kan je niet echt goed omgaan met de druk van een thuiswedstrijd. 
Over de koers: wat ik niet helemaal begrijp is waar Quick-Step het vertrouwen van Meersman in zo'n pukkel bergop baseert dat ze zelfs Stybar ervoor opofferen. Meersman moet het toch hebben van een sprint na een wat selectievere wedstrijd, oke, het mag lichtjes bergop lopen, maar bij het echte punchen bergop zijn er beteren te vinden denk ik.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Denk dat de waardeverhoudingen nog wel gaan veranderen. Kan me namelijk niet voorstellen dat Tourgangers Rodriguez en Valverde helemaal geen terugval gaan krijgen. In die zware week 3 zouden Nibali, Henao en Uran wel eens de boven hand kunnen nemen.
Vorig jaar deed Froome het in het begin ook aardig maar je zag hem gewoon minder worden gedurende de ronde. Rodriguez en Contador reden toen geen Tour en Valverde was duidelijk nog in opbouw tijdens die Tour. Het zou in ieder geval logisch zijn. Idem voor bijvoorbeeld Mollema en D. Martin. Verwacht naar het einde van de Vuelta eerder de iets frissere mannen als Majka, Roche, Horner of Pozzovivo.
Opvallend dat je Basso niet noemt, die tot nu toe een prima indruk maakt. De vraag is natuurlijk of hij het niveau daadwerkelijk nog aankan, maar moet wel één van de meest fitte mannen zijn.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Michael Matthews wint.
Meersman wordt 4de. (Was gisteren al 4de). Komt er overmorgen dan een Vlaamse ritzege? 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Opvallend dat je Basso niet noemt, die tot nu toe een prima indruk maakt. De vraag is natuurlijk of hij het niveau daadwerkelijk nog aankan, maar moet wel één van de meest fitte mannen zijn.
Basso even vergeten ja. Die zag ik ook voor de ronde wel een goed klassement rijden maar oogt nog iets beter dan verwacht. Zeker een kandidaat voor top-5 eindklassement.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Michael Matthews wint.
Meersman wordt 4de. (Was gisteren al 4de). Komt er overmorgen dan een Vlaamse ritzege?
Meersman 3de. Komende twee dagen kans om 2de en 1ste te worden 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Je zou 't hem wel eens gunnen na al z'n ereplaatsen dit jaar.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Hij heeft toch genoeg gewonnen me dunkt, 2013 is z'n beste jaar tot nu toe. In Romandie leek hij me echter beter in vorm (misschien mindere tegenstand, zou ook kunnen).
Leuk dat het er bij Matthews eindelijk weer eens uitkomt, is toch echt een klasbak.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooie overwinning van Matthews. Hoop dat hij er nog vaker bij zit. Meersman hoeft van mij niet te winnen, want die heb ik niet.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Van Barneveld verliest van de nummer 3 van Australië 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Taylor, Lewis, Whitlock en van Gerwen winnen allemaal wel gemakkelijk, zoals het hoort.
Schandalige partij van van Barneveld.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Kramer haalt uit naar KNSB-bestuur | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Zo, die is duidelijk. En naïef, als je echt denkt dat iemand als Terpstra zomaar weggestemd zou worden, maar goed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.