• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.329 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Staan enkel en alleen positieve testen gelijk aan schuldig zijn?

Komt die stelling van mij? Ik ben toch niet diegene die zegt "niet getest = clean tot het tegendeel bewezen is".

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

doping bij Badr Hari.. verwacht je ook niet, normaal zo'n brandschone sport!

Maar niet betrapt op gebruik toch. Al heb ik bij hem ook al jaren mijn twijfels gehad. Die transformatie van zijn lichaam is bijzonder opvallend. Vooral de periode tussen de eerste en de tweede wedstrijd tegen Overeem had hij opvallend veel spiermassa gewonnen.

Maar inderdaad, veel takken in de vechtsport zijn de laatste jaren brandschoon. Men kijkt niet naar grote namen, positieve test = schorsing.

Bij de UFC worden rotte appels als Overeem eruit gegooid na een positieve test, helaas niet definitief. Maar goed, als hij nog een paar keer verliest zullen ze hem wel schrappen en dan zijn we er voorgoed vanaf. Bij boksen net hetzelfde.

K1 is iets anders, daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Komt die stelling van mij? Ik ben toch niet diegene die zegt "niet getest = clean tot het tegendeel bewezen is".

Nee, maar jij stelde vervolgens dat dat bij Armstrong niet gold. Als er bij iemand het tegendeel is bewezen dan is het wel bij Armstrong..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

AGE-411 schreef:

Niet getest = clean. En dat tot het tegendeel bewezen is.

Bekend = niet clean.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Als er bij iemand het tegendeel is bewezen dan is het wel bij Armstrong..

Blijkbaar niet want we hadden nog nooit een positieve test bij Armstrong gezien en toch riep iedereen al DOPINGZONDAAR!!!!.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Blijkbaar niet want we hadden nog nooit een positieve test bij Armstrong gezien en toch riep iedereen al DOPINGZONDAAR!!!!.

Dan vraag ik nogmaals; is alleen een positieve test bewijs? Je bent toch ook niet alleen maar een moordenaar als je op heterdaad betrapt wordt?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Dan vraag ik nogmaals; is alleen een positieve test bewijs? Je bent toch ook niet alleen maar een moordenaar als je op heterdaad betrapt wordt?

Waarom vraag je het niet aan AGE-411? 'Niet getest = clean tot het tegendeel bewezen is' is toch zijn uitspraak.

En om jouw vraag te beantwoorden. Neen, een bekentenis is ook bewijs. Maar speculaties zijn voor mij geen bewijs. Ik heb voor zijn bekentenis dan ook nooit geroepen dat Armstrong schuldig was!

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Waarom vraag je het niet aan AGE-411? 'Niet getest = clean tot het tegendeel bewezen is' is toch zijn uitspraak.

En om jouw vraag te beantwoorden. Neen, een bekentenis is ook bewijs. Maar speculaties zijn voor mij geen bewijs. Ik heb voor zijn bekentenis dan ook nooit geroepen dat Armstrong schuldig was!

Omdat uit de opmerking van AGE-411 niet blijkt dat met 'het tegendeel bewezen' bedoeld wordt een positieve test.

Ander bewijs in de zaak Armstrong volgde uit onderzoeksjournalistiek en een onderzoek van USADA, was geen speculatie.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Waarom zou je überhaupt nog over Armstrong willen discussiëren.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Omdat hij nogal altijd zevenmaal de Tour wist te winnen, dat ze allemaal zijn afgenomen doet daar niet aan af. Dan blijf je een grote en ben je het altijd waard te bediscussiëren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad mjk87, zeg het hem maar! Armstrong was de beste en blijft een grootheid. Dat hij heeft gebruikt doet daar niets aan af want zijn tegenstanders gebruikten ook.

Wie zijn er vandaag eigenlijk de helden? Want ik volg het allemaal niet meer. Cavendish, Wiggins, Sagan, Froome zijn namen die ik nogal vaak voorbij zie komen. Die zullen dan wel een prominente rol spelen in het fietserswereldje van vandaag. Dan heb je meteen ook al een aantal namen die jullie over 10 of 15 jaar zullen uitkotsen.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Het verschil is dat Armstrong mensen (journalisten) letterlijk kapot heeft gemaakt voor zijn eigen leugentje. Daarom wordt ie nu uitgekotst.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Nogal een hypocriete uitspraak want bij Armstrong telde dat blijkbaar niet. Die werd ook al als schuldig bestempeld zonder positieve testen.

Als dat je echt dwars zit, raad ik je toch af van sport te kijken.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Nomak schreef:

Wie zijn er vandaag eigenlijk de helden? Want ik volg het allemaal niet meer.

Ik geloof er helemaal niks van, Nomak! Ook jij zit vanavond weer klaar voor de start van de epische strijd tussen de Haai, de Onverslaanbare, het Sigaarstompje en al die andere helden

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Montorsi schreef:

Het verschil is dat Armstrong mensen (journalisten) letterlijk kapot heeft gemaakt voor zijn eigen leugentje. Daarom wordt ie nu uitgekotst.

En niet te vergeten dat hij gelijk vooraan stond zodra een andere renner op doping werd betrapt. Hij hing diegene nog net niet zelf aan een paal.

En voor de rest sluit ik me aan bij deze woorden:

eRCee schreef:

Waarom zou je überhaupt nog over Armstrong willen discussiëren.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Theo Bos gaat niet van start in de Vuelta. De UCI heeft een te laag cortisol niveau geconstateerd, en volgens de richtlijnen laat Belkin 'm dus niet van start gaan. Zelfde gevalletje als toen met Rolland, maar toen liet Europcar hem wel rijden.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Sjongejonge, dat is toch wel zuur zeg. Dit was de ideale ronde om z'n carrière een stap omhoog te helpen. Zelfs geen vervanger bij Belkin, forse tegenslag.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Oei ja, had het in het prono-topic gepost. Excuses.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Jose de Cauwer doet ook zijn derde grote ronde dit jaar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Oei, Hagen moet afhaken in de TTT. Dat voorspelt niet veel goeds over zijn conditie.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Finisterra schreef:

Oei, Hagen moet afhaken in de TTT. Dat voorspelt niet veel goeds over zijn conditie.

Nou, daar begint het dus al De Van Garderen of Pinot van de Vuelta zeker?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het is toch echt niet te geloven he... gaat Herbert weer over de kinderen van Vookt beginnen terwijl de beste man niet eens mee doet

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Haha. Geweldig.

Betancur al flink verloren heb ik begrepen

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Zo, Der Fabian verslaat Der Panzerwagen nog eens!

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Moreno piekt op de derde week, zo te zien...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Of de waardeverhouding Rodri vs Moreno is ook meteen duidelijk.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Het is toch echt niet te geloven he... gaat Herbert weer over de kinderen van Vookt beginnen terwijl de beste man niet eens mee doet

Waarom kijk je niet naar Eurosport?

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

otherfool schreef:

Heeft hij toevallig Dumoulin al genoemd?

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Wint Jani toch nog eens wat.

Nibali deelt een klein tikje uit, heeft ook gewoon de sterkste ploeg. Ook Horner doet goede zaken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Betancur zelfs gelost. Maar verliest eigenlijk maar 18 seconden meer dan de rest van z'n ploeg. Kennelijk dus toch niet goed, zoals hij zelf al aangaf. Hopelijkt pakt hij dan maar genoeg in week 3 want een klassement zal er dan wellicht niet inzitten met morgen al een serieuze berg.

Andere opvallende gelosten voor een eventueel klassement: Anton, Landa, De Gendt en Intxausti.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.