• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

In met name 2000, '01, '02. '04 en '05 was Armstrong dominanter. In '99 hielp het koersverloop hem mee en in '03 was hij een stuk zwakker en had hij veel meer tegenstand.

In 2003 was het zelfs mogelijk hem te verslaan. Ulrich stond in Parijs slechts op 1'01. Als die een betere voorbereiding had getroffen, had hij het wel gekunnen.

Lance won in die tour maar 1 rit (15 Bagnères-de-Bigorre - Luz Ardiden), in 2004 won hij er 5 (13 Lannemezan - Plateau de Beille, 15 Valréas - Villard-de-Lans, 16 Bourg d'Oisans - L'Alpe d'Huez, 17 Bourg d'Oisans - Le Grand-Bornand, 19 Besançon - Besançon (ITR))

Toch een duidelijk verschil.

Al kon Froome er dit jaar ook wel 4 of 5 winnen: Als hij in de laatste week even goed was als in de eerste weken, had hij op Alpe D'Huez en de Semnoz ook gewonnen.

Dat zou een dominantie geweest zijn.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

En laat Movistar nu achteraf duidelijk de sterkst mogelijke tegenstander voor Froome zijn geweest. De Saxo's waren toch een graadje minder.

Aan Movistar om betere plannetjes te smeden, iets wat de Saxos wel deden. Maar Movistar reed veelal gewoon mee. Valverde had zich ook best een mogen roeren in een lange ontsnapping om zo ineens 9 minuten terug te pakken, heeft hij niet eens geprobeerd. Movistar als ploeg misschien wel sterk, maar nooit echt als ploeg gevaarlijk geweest.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

starbright boy schreef:

Vooral bij Ricco

Ik heb er van geleerd.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Aan Movistar om betere plannetjes te smeden, iets wat de Saxos wel deden. Maar Movistar reed veelal gewoon mee. Valverde had zich ook best een mogen roeren in een lange ontsnapping om zo ineens 9 minuten terug te pakken, heeft hij niet eens geprobeerd. Movistar als ploeg misschien wel sterk, maar nooit echt als ploeg gevaarlijk geweest.

Nee, klopt. Niet echt gevaarlijk maar ik stel dus dat ze dat sowieso waren geweest zonder de pech in de bewuste waaieretappe. Een prikje van Valverde of Costa zou dan de alarmbel doen luiden bij Sky. Nu probeerde Valverde wel geregeld eens iets in de Alpen maar Froome liet logischerwijze gewoon begaan.

Valverde heeft het, geloof ik, wel eens geprobeerd om in de vroege vlucht mee te gaan in een bergetappe maar dat liet Sky natuurlijk niet gebeuren. Kan me herinneren dat oa. Valverde en D. Martin (toen nog 10e in het klassement) mee zaten maar dergelijke mannen krijgen slecht zelden een vrijgeleide en laten zich als stoorzender in de vlucht dan ook maar snel uitzakken (vaak als gevolg van negatieve reacties van hun minder 'gevaarlijke' medevluchters).

Maar goed, we gaan nooit weten wat er misschien gebeurd zou zijn...

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Mooie aan die laatste klim gisteren vond ik dat de waardeverhouding bijna volledig naar voren kwam tussen de klassementsrenners. Iedereen zat ongeveer wat hij moest zitten, met Valverde als zwalpende vierde tussen Froome en co vooraan en Contador en Saxos daarachter. Heb bij Valverde eigenlijk nooit het gevoel gehad dat hij ook maar iets tegen Froome had kunnen ondernemen.

Edit: verder echt één van de mooiste Tours die ik gevolgd heb, ondanks het overwicht van Froome. Strijdlust is er tot op de laatste helling ingebleven.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Die etappe was er ook erg geschikt voor. Lekker kort, pittig ritje met een stevige, flink steile klim op het eind. Vaak zijn dat de beste bergritten. En ik heb het al gezegd, maar die berg mag een vaste waarde worden in het tourparcours. Een keer in de twee, drie jaar.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Die Planche de Belle Filles van vorig jaar was ook zo'n mooie klim, kort maar heftig.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Nou ja zeg gewoon de slotetappe onderbreken en zelfs niet op internet doorgaan

Maar Dijkstra en Ducrot moeten waarschijnlijk ook wel even bijkomen van al die verbale oorwassingen die ze van Clement hebben gekregen

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Yes, het nieuws nu. Met de Koning der Belgen. Manmanman, wat was dat een saaie en ongeorganiseerd lijkende bedoening daar. Neen, 30 april was beter.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Zolang met de Koning der Belgen niet Jan 'Jantje' Bakelants wordt bedoeld is het geen relevant nieuws.

En dan tijdens het Journaal schakelen naar een of andere lullo in Parijs... wat een eindfaal weer

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Op 40 kilometer van het einde van de Tour, Veelers opgegeven.

Die moet zwaar ziek zijn.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Liewe Westra bedoel je? Veelers is er al een tijdje uit.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Sorry, Westra inderdaad. Ik zie al renners die er niet meer zijn.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Sprintje hoor!

Goss ook mooi 12e, ik zei toch dat je die moest hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

otherfool schreef:

Zolang met de Koning der Belgen niet Jan 'Jantje' Bakelants wordt bedoeld is het geen relevant nieuws.

En dan tijdens het Journaal schakelen naar een of andere lullo in Parijs... wat een eindfaal weer

Echt, ik was stomverbaasd toen ik dat zag. Werkelijk eenieder die daar ook maar geïnteresseerd in zou zijn, wil ook de etappe zelf zien. Dit is een faal voor de eindejaarslijstjes. En toen Herbert op 40 km begon te opperen dat ze Millar eerst maar eens moesten zien terug te pakken, dat de beste man hard kan fietsen en wellicht..., toen gaf ik het op en ben verder gegaan op de Belg. Pfff.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik ben benieuwd wat Herbert dan nog over Tankink heeft gezegd.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Of Dumoulin die de troep nog even aantrok in de laatste ronde.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Knisper schreef:

Ik ben benieuwd wat Herbert dan nog over Tankink heeft gezegd.

Of de video in huize Tankink aan staat, omdat het mooie beelden zijn.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

eRCee schreef:

Sprintje hoor!

Jammer dat hij gevallen was in de eerste dag(en). Ben benieuwd hoe hij het dan zou hebben gedaan.

Ook niet heel best, vermoed ik.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

eRCee schreef:

Sprintje hoor!

Ik sluit niet uit dat hij na de immens geslaagde Giro en deze fantastische Tour ook nog de Vuelta gaat rijden. Er zijn echt renners (o.a. Lancaster en Tuft) die twee keer drie weken voor zo'n man moeten rijden. Dan ging ik toch een andere hobby zoeken.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Voor de zappers zal ik vertellen wat-ie zei toen Millar op kop reed, echt gebeurd:

Millar. Zou dit zijn laatste Tour zijn? Hij is al op leeftijd natuurlijk...

En toen wist je het he, toen wist je dat het ging komen, je zit er al helemaal klaar voor:

Maar niet zo oud als Vookt natuurlijk!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

otherfool schreef:

Voor de zappers zal ik vertellen wat-ie zei toen Millar op kop reed, echt gebeurd:

Millar. Zou dit zijn laatste Tour zijn? Hij is al op leeftijd natuurlijk...

En toen wist je het he, toen wist je dat het ging komen, je zit er al helemaal klaar voor:

Maar niet zo oud als Vookt natuurlijk!

Keek je dan nog?

Na je vorige reacties had ik eigenlijk verwacht dat je nooit of te nimmer meer naar die commentator ging luisteren. (Zelfkastijding?)

Anyway, wel een mooie aankomst dit jaar. Mogen ze een jaarlijkse traditie van maken, die aankomst bij valavond.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kan vanaf hier geen Sporza koekeloeren helaas. Daarnaast was het commentaar van Stef Clement vandaag wel heel leuk hoor. Haha, dat geniepige lachje als-ie Herbert weer eens subtiel op z'n plek zette, daar heb ik wel van genoten.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

En dan kijken we nog even de startlijst en komen we er na drie weken achter dat deze renners ook zijn gestart (en de meesten nog gefinisht ook):

Alan Marongoni (Cannondale)

Brian Vandborg (Cannondale)

Brent Bookwalter (BMC)

Azzan Bazayev (Astana)

Enrico Gasparotto (Astana)

Alexandr Kuchinsky (Katusha)

Gorka Izagirre (Euskaltel)

Rein Taaramae (Cofidis)

Egoitz Garcia (Cofidis)

Rudy Molard (Cofidis)

Elia Favilli (Lampre)

Przemyslaw Niemiec (Lampre)

Tom Leezer (Belkin)

Maarten Wynants (Belkin)

Brett Lancaster (Orica)

Roy Cuvers (Argos)

Boy van Poppel (Vacansoleil)

Anthony Delaplace (Sojasun)

Ik kan me niet herinneren dat ik ze één keer in beeld heb gezien (behalve misschien een moment dat ze hebben moeten lossen).

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Brr, dat nare mannetje bij De Mart op tv.

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

De meeste zijn ook knechten, houden mensen uit de wind of zitten vroeg in een sprinttreintje, maar vooral Rein Taaramae is wel opmerkelijk. Dat was een groot talent, die was ooit elfde. Wat is daar nog van over?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik heb Rein zeker 20x in beeld gezien, maar inderdaad steeds toen-ie er weer eens af moest

Oh en: This is one yellow jersey that will stand the test of time.

BAM

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

(afbeelding)

Vive la tricherie

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Froome verliest trouwens nog driekwart minuut in Parijs en heeft uiteindelijk 4.20 op Quintana.

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Perfectly clear schreef:

Vive la tricherie

Post dan gewoon helemaal niks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.