• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.653 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ach ja je hebt altijd wel één zo'n huilebalkje he...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

starbright boy schreef:

Froome verliest trouwens nog driekwart minuut in Parijs en heeft uiteindelijk 4.20 op Quintana.

Die regel moeten ze echt veranderen. Bij een sprint zou een klassementsrenner de laatste drie kilometer niets meer moeten kunnen verliezen. Dan zouden ze ook niet zo in de weg rijden op weg naar de sprint.

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Post dan gewoon helemaal niks.

Hoezo ? Mogen er alleen dingen gepost worden die in jouw straatje passen ?

Volgens mij is dit een sport topic, waar je discussie kan voeren.

Mijn plaatje geeft perfect aan hoe (veel) mensen nu tegen wielrennen aankijken en het is ook nog grappig (al zeg ik het zelf )

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

otherfool schreef:

Oh en: This is one yellow jersey that will stand the test of time.

BAM

Mooie quote.

Niet zo overtuigend als deze tho':

July 1999: "I have been on my deathbed, and I'm not stupid. I can emphatically say I am not on drugs."

Dec 2000: "We are completely innocent. We run a very clean and professional team that has been singled out due to our success … Before this ordeal I had never heard of [the performance-enhancing drug Actovegin]."

Jan 2001: "The simple truth is that we outwork everyone. But when you perform at a higher level in a race, you get questions about doping."

Jan 2004: "I have never had a single positive doping test, and I do not take performance-enhancing drugs."

July 2004: "We're sick and tired of these allegations and we're going to do everything we can to fight them. They're absolutely untrue."

Aug 2005: "I have never doped. I can say it again, but I've said it for seven years."

Aug 2005: "Why would I enter into a sport and then dope myself up and risk my life again? That's crazy. I would never do that. No way."

Nov 2005: "How many times do I have to say it? … Well, it can't be any clearer than 'I've never taken drugs.'"

July 2010: "As long as I live, I will deny it. There was absolutely no way I forced people, encouraged people, told people, helped people, facilitated. Absolutely not. One hundred percent."

Jan 2011: "If you're trying to hide something, you wouldn't keep getting away with it for 10 years. Nobody is that clever."

May 2011: "Twenty-plus-year career, 500 drug controls worldwide, in and out of competition. Never a failed test. I rest my case."

June 2012: "I have never doped … I have competed as an endurance athlete for 25 years with no spike in performance, passed more than 500 drug tests and never failed one."

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

@ Perfectly Clear

Discussie voeren is wat anders dan trollen. Je hebt in het hele topic alleen trollberichten over wielrennen gepost. Als je wil discussieren, doe dat dan ook. Er zijn hier ook mensen die over doping discussieren, maar dat doe je anders. Het is een dom plaatje van iemand die niets van wielrennen weet.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Het is idd niet grappig, en hallo, de maker van dat plaatje denkt dat Froome aan de EPO zit.

Barslecht!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Mooie quote.

Niet zo overtuigend als deze tho':

Dat vind ik dus wel. Veel overtuigender zelfs. Kort maar krachtig. Een prachtige winnaar, in alles

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Froome vandaag trouwens met zwarte sokken aan. Wisselt nogal eens, maar zou het een statement zijn? Van één is bekend dat hij altijd zwart droeg (en als enige zo ongeveer).

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Pitakaas schreef:

Het is idd niet grappig, en hallo, de maker van dat plaatje denkt dat Froome aan de EPO zit.

Barslecht!

Statistisch gezien heeft de winnaar van de Ronde van Frankrijk de laatste 15 jaar vaker wel dan niet verboden middelen gesnoept, zo gek is het dus niet.

Jij mag het misschien geen grappig plaatje vinden, smaken verschillen.

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

PC: Ik wil het best even uitleggen hoor: Als er renners nu aan doping zouden zitten is het, behalve een paar oerstomme, oude en vaak op een laag niveau fietsende renners, geen EPO meer omdat de pakkans daarop inmiddels immens groot is geworden (in het wielrennen in ieder geval). Daarom is het een niet al te snugger plaatje. Bovendien is het plaatje nogal cliche. Een beeld wat ik al 150 keer heb gezien. Vandaar mijn gaapje ook. Ik zie dat het uit de Korean Times komt, dat is niet zo gek. Wat weten ze daar nu van wielrennen? Er heeft nog nooit een Koreaan in een serieuze Europese wedstrijd gereden. Geen Europese krant zou zoiets nog publiceren, zelfs Duitse kranten niet.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Paarlen voor de zwijnen, SB, paarlen voor de zwijnen.

Die is zo weer vertrokken om over een jaartje weer met z'n al dan niet Koreaanse plaatjes uit te pakken

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Onzin, dat is wel heel naïef gedacht van jouw.

Er zullen altijd nieuwe soorten doping uitgevonden worden die (nog) niet gedetecteerd kunnen worden.

Lance Armstrong heeft ook succesvol elke dopingcontrole weten door te komen.

Over 10 Jaar praten we misschien wel over dopingzondaar Froome in plaats van de tourwinnaar uit 2013, je weet het niet.

Wielrennen is gewoon geen sport meer na al dat dopinggezeik, ik ben er erg teleurgesteld in geraakt de laatste jaren.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Perfectly clear schreef:

Wielrennen is gewoon geen sport meer na al dat dopinggezeik, ik ben er erg teleurgesteld in geraakt de laatste jaren.

Zullen we dat dan ook voor alle andere sporten maar zeggen? Als er ergens geld en roem kunnen worden verdiend...

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Als jij dat wil, prima hoor.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Dan niet vriend, maar jij zegt dat Armstrong nooit is betrapt maar uiteindelijk wel heeft gepakt, wat zegt dat over anderen sporten, over diegenen die nooit zijn gepakt? Zoals Tennis, waar zelfs de toppers nauwelijks vaker dan 2 maal per jaar worden gecontroleerd en je in anderhalf jaar er 3 mag missen. Lees dit even door: Doping | Niels Kijkt Tennis - nielskijkttennis.wordpress.com en dek je oogjes daarna weer toe (niet enkel om te slapen).

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Boven alles heb ik een heerlijke Tour gezien. Eentje om in te lijsten. Zelden zoveel renners zich compleet leeg zien rijden. Quintana die alleen nog maar op de grond kan zitten. Mollema die hoest als een oud boertje dat al zestig jaar een buil shag per dag rookt. Contador die aanvalt en meerdere malen bijna instort, Ten Dam die er in de laatste etappes ineens vijftien jaar ouder uit leek te zien. Froome die een hongerklop krijgt waardoor er een listje wordt verzonnen. We hebben een fantastische waaieretappe gehad, De mooiste vlakke rit in decennia misschien wel.

Geen sport zit zo vol verhalen als het wielrennen. Verhalen die met de jaren mooier gaan worden, verhalen die je, zoals gisteren terecht in de Avondetappe werd gezegd niet teveel moet controleren. Quintana die op als kind op een roestige mountainbike elke dag een volwassen klim op en af rijdt en dat sneller doet dan de schoolbus die zijn ouders niet meer konden betalen. Froome die als wit kind op de Keniaanse hobbelweggetjes fietst. De angsten van Pinot, vorig jaar doorgebroken, nu constant in de remmen knijpend. Het verlies van Cadel Evans, zwalkend achter het peloton. Ze gaan allemaal in het grote tourboek.

Renners die zichzelf ontdekken zoals de twee winnaars van de ronde van de toekomst: Mollema, die alle kanten van een grote ronde deze Tour zag maar vooral ook bewijst dat zijn goede Vuelta geen toeval was. En meer nog, Jan Bakelants. Leek bijna een belofte te worden waarbij er nooit wat uitkwam. Dit jaar probeerde hij alles en lukte er heel veel. Kittel die Cavendish van zijn troon stoot. Dumoulin die net komt kijken en zichzelf ontdekt.

En het D-woord. Ik geloof (en hoop) oprecht dat het een stuk schoner is, maar daarnaast heb ik ook besloten weer naïef probeer te worden. Het liefst zo naïef als ik tot en met 1997 was. Wielrennen heeft de pech of het geluk dat de veelbesproken omerta er feitelijk veel meer open ligt dan in heel veel andere sporten (waar het minstens zo erg is, zo niet erger). Als oude-generatie renner Diluca, een man op zijn retour, gepakt wordt is het bijna net zo'n groot nieuws als het betrappen van bijna alle toppers uit de 100 meter sprint. Maar als er iets komt dan accepteer ik dat, als een nieuw verhaal in de wielerhistorie. Waarin zelfs de lelijke verhalen mooi worden in de tijd. En boven alles: Sport is niet eerlijk. Per definitie niet. Als Quintana in Almere was opgegroeid in plaats van op een plek waar zijn jeugd een grote hoogtestage was dan was hij nu niet tweede geworden. Als Messi een normale groei in zijn jeugd had gehad was hij nooit de beste voetballer van de wereld geweest. Als ik niet geboren was uit ouders die niet al te sportieve genen hadden en niet zo enorm kon genieten van niks doen, had ik misschien zojuist een glanzende topsportcarriere afgesloten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mooi gesproken SB. Ik word er zowaar een tikkeltje emotioneel van, maar dat kan ook komen door de muziek die nu op staat.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Perfectly clear schreef:

[Mijn plaatje geeft perfect aan hoe (veel) mensen nu tegen wielrennen aankijken en het is ook nog grappig (al zeg ik het zelf )

Uw plaatje hoort hier niet thuis, maar in het topic 'Just a Joke'.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Perfectly clear schreef:

(quote)

Statistisch gezien heeft de winnaar van de Ronde van Frankrijk de laatste 15 jaar vaker wel dan niet verboden middelen gesnoept, zo gek is het dus niet.

Dus statistisch gezien zal er nooit meer iemand zonder doping de Tour winnen of...?

Dit is natuurlijk geen argument.

Als ik ergens fel op tegen ben is het oordelen puur op resultaat zoals jij nu doet. Daar schieten we ook helemaal niets mee op.

starbright boy schreef:

Als er renners nu aan doping zouden zitten is het, behalve een paar oerstomme, oude en vaak op een laag niveau fietsende renners, geen EPO meer omdat de pakkans daarop inmiddels immens groot is geworden (in het wielrennen in ieder geval).

Onzin. Hoe kom je daarbij? Hoe weet je dat de pakkans van EPO groot is?

Verder, mooi stuk. Enkel, kun je naïviteit bewust inschakelen? Je hebt je oordeel toch al gemaakt lijkt mij?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Alvast mijn felicitaties aan Paap! Wel jammer dat hij geen echte MovieMeteraar is (ik kan hem beter op MusicMeter feliciteren)

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

De subleague heeft me nog een klap na gekregen zeg 19e plaats

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Zo, zoals ik er al achter kwam, tellen de eindstanden behoorlijk zwaar mee. Volgende keer rekening mee houden. Mijn kluns had natuurlijk 0 punten, zoals verwacht.

Paap van harte, toch een Nederlander bovenaan

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Gefeliciteerd Paap!

Otherfool, bedankt voor alle goed geschreven stukjes - al wacht ik nog op de laatste, uiteraard.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

starbright boy schreef:

Renners die zichzelf ontdekken zoals de twee winnaars van de ronde van de toekomst: Mollema, die alle kanten van een grote ronde deze Tour zag maar vooral ook bewijst dat zijn goede Vuelta geen toeval was. En meer nog, Jan Bakelants. Leek bijna een belofte te worden waarbij er nooit wat uitkwam. Dit jaar probeerde hij alles en lukte er heel veel. Kittel die Cavendish van zijn troon stoot. Dumoulin die net komt kijken en zichzelf ontdekt.

Mooi stuk (totaal).

Grootste relevaties van de Tour zijn toch wel Kwiatkowski en Quintana.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Die regel moeten ze echt veranderen. Bij een sprint zou een klassementsrenner de laatste drie kilometer niets meer moeten kunnen verliezen. Dan zouden ze ook niet zo in de weg rijden op weg naar de sprint.

En wie bepaald dan wie een klassementsrenner is en wie niet?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

De top 25 van het AK? In de 1e etappe gelden andere regels.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

AGE-411 schreef:

En wat als er toch nog eentje wegsprint op het einde?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Dat hoeft niet bepaald te worden, niemand verliest dan namelijk tijd in de laatste drie kilometer, maar het is alleen relevant voor de klassementsmannen.

Verder niet echt uitvoerbaar lijkt me. Hoe bepaal je bijvoorbeeld wat een (massa)sprint is? Als er een klein knikje in de finale zit en je moet daar lossen, telt het tijdsverlies dan ook niet mee?

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Dank dank. Ik zal wat meer films gaan kijken, misschien word ik dan een echte moviemeteraar. M'n 83e plek voelt bijna net zo mooi als m'n 18e in afgelopen Vuelta. Jammer van m'n matige sw

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Wel fijn dat ik nog exact 200ste ben geworden bij Sportpools, daarmee derde jaar op rij top 200, hoera! Had verwacht dat ik verder zou wegzakken zonder Quintana en nul punten van mijn sw, maar dat viel dus mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.