• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.184 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Das gibt ja eins, zwei, drei, vier, waarde volgers, voor Kuifje Kittel die het WK sprinten op de avondlijke Champs-Élysées op impressionante wijze in zijn voordeel beslechtte, vóór de Gorilla, Cannonball Cav en de groen gesikte Tourminator. Speedy23 had zich speciaal voor de slotetappe over de bergen gesleept en haalde het in een machtige sprint met zijn snelle mannen vóór Le maillot vert en citybird, de rest liet belopen in de straten van de donkere lichtstad:

1 Speedy23 96

2 Le maillot vert 90

3 citybird 86

4 lucdecoster 68

5 stinissen 63

6 Finisterra 60

7 El Loco 59

. Arjan_Hanse 59

9 Powerman 54

10 McSavah 53

Een klein minuutje achter de geblokte Argos-Germaan bolde Christopher 'Froompie' FroomeFroome uit; hij was koning keizer admiraal van deze honderdste Tour. De sympathieke Keniaanse Zuid-Afrikaanse Brit haalde het vóór Nairo 'op den velo naar school' Quintana en Joaquin 'Purito' Rodriguez, terwijl we achter deze kleppers volop de oranje vuvuzela mochten blazen voor Bau en Lau, oftewel Molkema en LTD.

Maar dit is uiteraard allemaal van ondergeschikt belang; want hoe is dat nu toch afgelopen met de MoMeSubLiga van het nagelbijtend spannende SportPoolsSpel? Het recordaantal van 37 deelnemers reed weer drie weken lang de klinkers uit de straat en zich het snot voor de ogen, en dat zonder ook maar 1 positieve dopingplas. Nu ja, eentje dan, maar dat bleek een foutje van het lab. De al aangekondigde titanenstrijd tussen Paap en jeroen dn urste was er één die het duel LeMond / Fignon doet verbleken, maar na veel geplus en gemin bleek dan toch dat Paap de zoenen, de blommen, en bovenal de eeuwige roem was toegedaan, 14 punten op 3 weken koers, dat was het harde verdict. Het podium wordt gecompleteerd door McSavah die Sir Tinus met het equivalent van een paar secondes afhield.

Het Podium:

1 Paap 1367

2 jeroen dn urste 1353

3 McSavah 1296

De Poursuivants:

4 Sir Tinus 1292

5 Finisterra 1242

6 Powerman 1235

7 VivaLaHop 1211

8 Fox McCloud 1123

9 citybird 1113

10 otherfool 1081

Het Peloton:

11 david bohm 1077

12 lucdecoster 1071

13 eRCee 1064

14 Kos 1043

15 II Grillo 1025

16 rensie32 996

17 AHWA 992

18 El Loco 960

19 De Willies 947

20 mjk87 932

21 Vicks 908

22 Speedy23 893

23 moviemafketel 889

24 Montorsi 888

25 stinissen 855

De Bus:

26 LuukRamaker 841

27 Arduano 836

28 SnakeDoc 790

29 PartyMarty 780

30 Spetie 762

31 Le maillot vert 751

32 K!p@Kurry 739

33 Knisper 678

34 Arjan_Hanse 667

35 Justus18 613

36 smurfinnekes 588

De Lanterne Rouge:

37 boemsjakalala 319

Een overtuigende laatste plek derhalve voor boemsjakalala dat zijn hoop had gevestigd op renners als Goss, Evans en Degenkolb maar van een koude kermis thuis kwam. De subleague had het zitten deze laatste dag, werd ziek en de antibiotica sloeg niet aan; ze kelderde naar 19.

Tot slot als altijd een blik op de winnende selectie:

Christopher Froome 246

Peter Sagan 217

Joaquin Rodriguez Oliver 172

Andre Greipel 112

Tejay Van Garderen 56

Andrew Talansky 86

Bauke Mollema 95

Nairo Alexander Quintana Rojas 215

Thibaut Pinot 0

Thomas Voeckler 0

Francesco Gavazzi 32

Michal Kwiatkowski 144

Peter Velits 5

Secret Weapon

Cameron Meyer 7

Kluns

Cadel Evans -15

Doe er uw voordeel mee voor een volgende ronde. Goed, dit was het weer, het wielercircus gaat de criteriums opzoeken, ik zeg u graag tot een volgende keer en senk joe voor de aandacht.

Buenas noches mi amor

Bonne nuit que Dieu te garde

A l'instant ou tu t'endors n'oublies jamais

Que moi je n'aime que toi

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Sportpools is altijd drama bij mij. Maar wat wil je ook met Purito als kluns...

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

Bedankt otherfool!

Gaat nog iemand meedoen aan de Vuelta?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ik doe wel mee!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik doe ook dan eens mee. Dit jaar vergeten de Tour mee te doen vanwege drukte.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik doe mee aan de Vuelta en de US Open pool.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Otherfool, bedankt voor de prachtige verslagen. Tot in augustus maar weer!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Vriendelijk verzoek aan AHWA om niet mee te doen aan de US Open pool. De rest wil ook wel eens winnen.

Ik ga de Vuelta een kans geven. Is al bekend of Froome de Vuelta rijd? Valverde, Contador en Rodriquez ongetwijfeld. Wiggins wellicht ook nu hij de Tour niet heeft gereden. Onze Colombiaanse vriend zou ook leuk zijn. Ik hoop (uiteraard) op Alejandro.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bedankt otherfool!

En de Vuelta staat ook op mijn lijstje.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

gillie24 schreef:

Vriendelijk verzoek aan AHWA om niet mee te doen aan de US Open pool. De rest wil ook wel eens winnen.

Ik ga de Vuelta een kans geven. Is al bekend of Froome de Vuelta rijd? Valverde, Contador en Rodriquez ongetwijfeld. Wiggins wellicht ook nu hij de Tour niet heeft gereden. Onze Colombiaanse vriend zou ook leuk zijn. Ik hoop (uiteraard) op Alejandro.

Froome, Contador en Wiggins alvast niet. Van Valverde weet ik het eigenlijk niet.

Voorlopig is Nibali daar de eenzame topfavoriet als je het mij vraagt. Misschien met Purito erbij maar die heeft wel een hoop moeten geven in de afgelopen week.

edit: Samuel Sanchez natuurlijk nog, maar die viel in de Giro weer aardig tegen.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4535 stemmen

Wiggins toch wel? Contador zeker niet.

Nog mensen die meededen aan de Stentor lezerstour? Resultaten daarvan? Ikzelf 98e van de 3700, beter dus dan mijn MoMe-poultje daar.

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

En vergeet Laurens ten Dam niet!

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

mjk87 schreef:

Wiggins toch wel?

Neen

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Bau en Lau doen allebei mee!

Sportdome.nl - Wielersport - Mollema volgt Ten Dam naar Vuelta a España

Geen Froome, Wiggins en Contador? Erg spijtig.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

david bohm schreef:

En vergeet Laurens ten Dam niet!

Kruijswijk is in principe kopman van Belkin. Nu rijdt die al twee jaar geen deuk in een pakje boter meer, dus is het maar goed dat Ten Dam en Mollema (zij het niet voor het klassement) mee gaan.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4535 stemmen

Dank Montorsi.

Pff, het WK tijdrijden belangrijker Die Vuelta kan hij best winnen, dat is toch echt een aansprekender resultaat.

En Kruijswijk en Kelderman dan ook naar de Vuelta? Wordt een ploegje met flink wat ronderenners zo.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik zou Henao/Uran nog opschrijven.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Wiggo kan geen 3 weken meer aan na zo'n slechte winter. Zo'n tijdrit is nog een ander verhaal.

Kelderman zal de Vuelta normaal gesproken niet rijden neem ik aan. Bij Rabo/Blanco/Belkin zijn ze altijd erg voorzichtig geweest met talentvolle ronderenners, en na zijn eerste Giro dit jaar is het wel even genoeg. Zal de ENECO Tour wel gaan rijden.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Ja, die Paap heeft er kijk op.

Vooraf had ik Paap al aangewezen als m'n gevaarlijkste concurrent, en dat zou ook zo geweest zijn als mijn renners het niet massaal hadden laten afweten.

Niettemin maakte mijn team nog een leuk sprongetje aan het einde: 1394 plaatsen winst danzij de truipunten en secretweapon Kwiatkowski.

En verder ook mijn dank aan otherfool en de niet te onderschatten inspanningen die hij heeft geleverd!

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Thibaut Pinot gaat ook de Vuelta rijden geloof ik. In Spanje zal er echter veel gedaald gaan worden, maar wellicht is ie dan wat fitter

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

Paap schreef:

Si señor! En Betancur rijdt ook Vuelta, ik meen dat hij zich nu aan het opladen is in la Patria Colombia.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

gillie24 schreef:

Ik heb tot dit jaar nog nooit een tennispool gewonnen, dus het zit dit jaar gewoon even mee. Geen doping, echt niet.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Paap schreef:

Uiteraard

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Feli, Paap! En jeroen en McSavah toch ook.

En thanks otherfool voor de updates! Vuelta doe ik natuurlijk ook weer mee.

Baal bij sportpools vooral van het niet nemen van Kwiat (wegens een vreemde gedachtekronkel dat hij teveel zou moeten knechten; maar zelfs dan is hij sowieso al interessant voor SP met z'n jongerentruipunten). Hem in plaats van Rein en het had er nog een pak beter uit gezien... Ook het falen van Pinot is een spijtige zaak. Voor de rest erg tevreden, zeker van m'n 0-punters op Rein na dan. Al had Kristoff natuurlijk Kittel moeten zijn voor maar 2 punten.

Sterk gedaald ook nog door een gebrek aan truipunten en aan een geslaagde SW. Volgende keer toch maar weer wat meer risico in de kluns leggen. Had eerst Evans (en dat bleek erg geslaagd) maar helaas veranderd naar Stannard. Anders had er waarschijnlijk Rodri of Valverde bij gestaan in m'n team.

Voor de wielerliefhebbers die niet kunnen wachten tot de Vuelta is er volgende week alweer de CSS en de Ronde van Polen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Otherfool bedankt voor je mag ik dat zeggen ja dat mag ik leuke stukkies na elke etappe. Ik ben geen enkele keer in de buurt van de cameras geweest maar dat mocht de pret niet drukken. En Paap van harte !

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Uiteraard

Dat wordt een Colombiaans feestje dan met ook nog Betancur. Hopelijk hebben ze dezelfde hoogtestages gedaan als Quintana.

Valverde gaat de Vuelta doen maar start zonder grote ambities.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Dat zei ie vorig jaar ook, toch mooi 2e geworden

Wel leuk dat we Tiernan-Locke weer eens gaan zien koersen. Kijken wat Sky allemaal uit die jongen kan persen.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Toen reed-ie wel rustiger in de Tour dacht ik. Anyway, veel potentiele 2/3-punters. Dat wordt weer huilen met samenstellen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Alle ballen op Krujiswijk natuurlijk!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.