- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Vuelta ben ik ook weer van de partij. Nu door drukte kwam ik niet verder dan een halve selectie en dus mocht ik niet starten
. Voor deelnemers aan de eendagskoeren pool, vergeet hem niet in te vullen voor a.s. Zaterdag!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hoe zit het met de Vuelta? Die gaat dit jaar op 24 augustus van start.
Deelnemers? Het is alsof iedereen lijkt af te zeggen.
Enkel Nibali heeft al toegezegd. Begin dit jaar had hij al afgesproken om enkel de GIRO en de VUELTA te rijden (geen tour!). Voor mij is hij dan ook te topfavoriet.

Het zal alleszins iets zijn voor diegenen die een bergje naar boven kunnen rijden. Er zijn 9 aankomsten op een berg voorzien!
Eens overlopen:
25 augustus 2013: 2) Pontevedra - Monte da Groba

31 augustus 2013: 8) Jerez de la Frontera - Alto de Peñas Blancas

2 september 2013: 10) Torre del Campo - Güéjar Sierra

7 september 2013: 14) Bagà - Andorra (Coll de la Gallina)

8 september 2013: 15) Andorra la Vella - Peyragudes

9 september 2013: 16) Graus - Sallent de Gállego

12 september 2013: 18) Burgos - Peña Cabarga

13 september 2013: 19) San Vicente de la Barquera - Oviedo

14 september 2013: 20) Avilés - Alto de El Angliru

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Pinot zal blij zijn met de aankomsten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4535 stemmen
Of wel, zoals vaker in de Vuelta, gaat de beste klimmer winnen. Een betere balans tussen tijdritten, lange beklimming en korte heuveltjes zou beter zijn.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Pinot zal blij zijn met de aankomsten.
Haha inderdaad.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
16 heeft een vreemd profiel, maar vooral die middelste berg in 14 ... the fuck?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Kilometer 48 beginnen ze (lichtjes) met klimmen, bij kilometer 69 begint het echte werk en pas bij kilometer 95 op de top 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen

Zat ook wel eens in de Tour.
Jammer dat trouwens de Arcalis er niet inzit, alleen die naam al...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Interessante straffen 
En die kwaliteitskrant heeft het vervolgens over 'megaschorsing' 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Die middelste berg is onvermijdbaar wanneer je Andorra aan doet: De PORT DE ENVALIRA (2407m).
De tour deed hem ook in 2009. Toen was het echter een categorie 1. De startplaats (Andorra-La-Vella) lag zelf al op 980m hoogte.
Vanuit Franse kant is hij veel zwaarder:

Error 400 (Bad Request)!!1 - maps.google.com
In de tour is het trouwens ook niet zo vreemd van een grote berg in het midden van een rit op te nemen. Een van de vreemdste ritten van de laatste jaren moet deze zijn, uit 2009:

mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4535 stemmen
Kilometer 48 beginnen ze (lichtjes) met klimmen, bij kilometer 69 begint het echte werk en pas bij kilometer 95 op de top
Net zoiets als in de Deutschlandtour 2005, toen ze vanuit Oetz het hele dal door naar Sölden reden. Ook een lange weg die lichtjes blijft klimmen (om dan nog aan het eind tegen een echt berg op te rijden.

Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Interessante straffen 
En die kwaliteitskrant heeft het vervolgens over 'megaschorsing'
3 maanden schorsing. Verschil moet er zijn..
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik zit verdorie in een 'zwart gat'. Anders een halve dag koers, met "s avonds Vive le Tour en direct daarop Mart Smeets, maar nu niks... en het is te warm om ook maar iets te doen. En ik heb echt geen zin in reeksen of film kijken. 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tja.
En altijd dezelfde namen (ook Arod hangt aan het lijntje).
MLB heeft eenzelfde probleem als de UCI, het probleem van onafhankelijke dopingcontroleurs... Die zijn er niet. Als je dopingcontroles door dezelfde instantie laat doen als de instanties die verantwoordelijk zijn voor de sport zelf, dat zorgt voor een tegenstelling van jewelste.
Wat men daarom maar doet is ongeveer het minimaal aantal dopeurs te pakken als het grote publiek 'eist'. In voetbal en tennis is dat 0 (publiek is niet op de hoogte van ook maar enige dopinggeruchten), in MLB wat meer (20, maar wederom vrij weinig nieuwe namen in het PED wereldje) en in het fietsen nog veel meer, maar liefst niet de allergrootste (Armstrong, Contador, Froome) dus daarom maar wat kleine Russische fietsers....
Het wordt hoog tijd dat Pat weggaat en bv. een Cookson de leiding van de UCI op zich neemt en regelt dat dopingcontroles door een onafhankelijke partij worden gedaan. In MLB weet men ook dat stereoïden wel wijder verspreid zijn dan enkel deze namen.
Daarom was ik ook wel verrast door de laatste dopingcheck in de atletiek... Alhoewel Bolt dan weer niet gepakt werd (de man van 100miljoen).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gelukkig wist Taylor nog te winnen van Jenkins gisteren. Spannende partij was dat. Pipe-Barneveld was niet om aan te zien. Barney stond als een natte krant te spelen en heeft terecht verloren. Whitlock en Wade ook door. Vanavond moet MVG.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tafi, Zabel, Hamburger, Serrano, Heppner, Blijlevens, Minali, Cipollini, Sacchi, Mazzoleni, Durand, Olano, Desbiens, Pantani, Beltran, Ullrich, Livingston, Brignoli, Turicchia, Chanteur, Moncassin, Julich, Meier, Calcaterra, Zanini
Positieve hertests van '98 op basis van nieuwe EPO test.
Denk dat iemand bij Belkin nu een enorme kutdag heeft 
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ja en dan ben je ook wel een mega stomme lul met een kutdag ook, want als je het een half jaar terug had opgebiecht had je nu weer aan het werk gekund.
mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4535 stemmen
Tafi, Zabel, Hamburger, Serrano, Heppner, Blijlevens, Minali, Cipollini, Sacchi, Mazzoleni, Durand, Olano, Desbiens, Pantani, Beltran, Ullrich, Livingston, Brignoli, Turicchia, Chanteur, Moncassin, Julich, Meier, Calcaterra, Zanini
Denk dat iemand bij Belkin nu een enorme kutdag heeft
Wie bedoelen jullie eigenlijk?
mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4535 stemmen
Ah okay, las blijkbaar ook steeds over zijn naam heen.
Hmm, Boogerd naar het podium dus achter winaar Rinero 
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
ze gaan niet meer sleutelen aan de uitslag heb ik begrepen..
Ook op de lijst trouwens: O'Grady. Die zag vermoedelijk de bui al hangen en is net op tijd gestopt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De belangrijkste deelnemers voor het gratis natourcriterium bij ons in Ninove, voor zondag aanstaande,
zijn eindelijk definitief.
De Keniaanse Brit Christopher Froome bevestigde al eerder zijn komst en ook de deelname van het Columbiaanse klimwonder Nairo Quintana is verzekerd.Ei zo na stond ook Joaquin Rodriguez aan de start maar hij had andere koersverplichtingen.
Het volledige deelnemersveld oogt heel sterk, met o.m ook de Tour-toppers Rui Costa (2 zeges en 2 x winnaar Ronde van Zwitserland), Jan Bakelants (1 zege, 2 dagen gele trui), beste Belg Maxime Monfort, revelatie Bart De Clercq, aanvaller Sylvain Chavanel en de locomotieven Gert Steegmans, Jürgen Roelandts en Frederik Willems.
Niet enkel uit de Tour-vijver is de buit opgevist. Ook drievoudig Belgisch kampioen én tweevoudig Ronde van Vlaanderen winnaar Stijn Devolder heeft inmiddels zijn handtekening gezet. Andere hoogvliegers zijn wereldkampioen cyclocross Sven Nys, pistiers Iljo Keisse, Kenny Detele en Gijs Van Hoecke, streekrenners Staf Scheirlinckx en Tim De Troyer, Kenny Dehaes, gisteren nog winnaar in de Ronde van Wallonië en kersvers Europees kampioen omnium U23 Jasper De Buyst. In extremis hebben ook de Costa Ricaan Andrey Amador en onze eigenste Kevin Hulsmans hun namen toegevoegd aan het startlijstje.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het eerste geval waarvan bekend is dat stimulerende middelen gebruikt werden om sportieve prestaties te verbeteren, was in het oude Griekenland. Bij Olympische Spelen in de 3e eeuw voor Christus dronken hardlopers een kruidendrank waardoor zij langer konden blijven presteren. Dit gebruik sloeg over op de Romeinen. Strijdwagenracers voerden hun paarden verschillende mengsels om sneller te kunnen rennen en gladiatoren gebruikten spierversterkende middelen.
Eh ja en nu?
Dit is toch allang bekend?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
ze gaan niet meer sleutelen aan de uitslag heb ik begrepen..
Ook op de lijst trouwens: O'Grady. Die zag vermoedelijk de bui al hangen en is net op tijd gestopt.
Dat dacht ik ook toen ik gisteren een interview met hem las.
Enkele weken terug zei hij nog dat hij volgend jaar nog een tour zou doen na deze.
Zelfde verhaal (?): Voigt.
Ik lees nu plots ook overal dat het zijn laatste tour zou geweest zijn.
david bohm
-
- 3083 berichten
- 3448 stemmen
Ik zit verdorie in een 'zwart gat'. Anders een halve dag koers, met "s avonds Vive le Tour en direct daarop Mart Smeets, maar nu niks... en het is te warm om ook maar iets te doen. En ik heb echt geen zin in reeksen of film kijken.
De ronde van Wallonië is op Eurosport.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
De nieuwe Top 20 na het schrappen van deze namen :
01. Christophe Rinero
02. Michael Boogerd 
03. Jean-Cyril Robin
04. Daniele Nardello
05. Giuseppe di Grande 
06. Axel Merckx
07. Bjarne Riis 
08. Dariusz Baranowski
09. Stéphane Heulot
10. Leonardo Piepoli 
11. Kurt van de Wouwer
12. Jorg Jäksche 
13. Peter Farazijn
14. Andrei Teteriouk
15. Udo Bölts 
16. Laurent Madouas
17. Geert Verheyen
18. Cédric Vasseur
19. Evgeni Berzin
20. Thierry Bourguignon
Het voltallige podium, de groene trui, de witte trui zijn allemaal weg. Inmiddels zitten we op 80 man die (zonder doping
) de Tour van 1998 hebben uitgereden en dat is inclusief types als Riis, Boogerd, Bölts, Ekimov, Aldag, Hincapie en Hamilton).
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Merckx mag er natuurlijk ook gewoon af als Julich er ook af gaat. Die staan samen op het 'verdacht' lijstje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.