- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jup, en ik denk dat Wizards met Nene ook wel blij zijn..
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Vanavond dus weer een Federer - Del Potro op het programma. Eens benieuwd of Del Potro nu wel kan winnen want hij zal inmiddels wel met tegenzin de baan op gaan tegen Roger. Pas drie wedstrijden verloren dit jaar. Drie keer tegen Federer
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8177 stemmen
4 keer verloren dit jaar, ook 1 keer van Baghdatis.
Maar ik ben net zo benieuwd als jij, de laatste keer zat hij er dicht bij.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
En Federer schijnt ook last te hebben van het virus dat inmiddels al meer dan tien mensen deed opgeven afgelopen week.
Frozen_Devil
-
- 57 berichten
- 454 stemmen
Voor degenen die niets snappen wat in hemelsnaam de Nuggets en Blazers gedaan hebben, zal ik dit toelichten. In tegenstelling tot wat velen denken zijn zij de winnaars en niet de Wizards en de Nets.
Zelf moest ik toch ook eerst even schrikken, Nene voor McGee en Turiaf...
Ze zochten meteen na zijn extension een trade, blijkbaar wilden ze toch iets van waarde terug.
Wat we niet mogen vergeten, Nene is blessuregevoelig en zijn hoogtepunt bereikt. Ik denk dat de Nuggets daar niet gerust in zijn. Je moet hem uiteindelijk 5 jaar lang 13 miljoen betalen. Volgens mij hebben ze vertrouwen in Faried en Mozgov. Voor de rest zijn de Nuggets met Lawson, Afflalo en Gallinari een zeer jonge ploeg. Dat contract van Nene zou eens een belemmering kunnen zijn.
Dit opent ook opties om Wilson Chandler te resignen.
De grootste verliezer dan. De Nets. Dwight blijft in Orlando dus moesten ze iets forceren, dat begrijp ik. Maar Gerald Wallace is geen ster. Onderschat? Misschien omdat er minder naar defense wordt gekeken in de NBA, maar onderschat is hij zeker niet. Ze geven een draftpick weg alleen maar top 3 protected in een zeer talentvolle draft.
De Blazers zien dat ze nooit met dit geheel kampioen worden, zelfs bijna de play-offs niet, dus ze keren het helemaal om. Wallace en Camby waren toch einde contract en niet meer de jongste dus traden voor draftpicks (met nogmaals een zeer, zeer hoge van de Nets), ontslaan hun coach en releasen Oden. Dit is de start van rebuilding. Aldridge en Batum + talentverwerving de volgende jaren. Even niet leuk om 3a4 jaar niets voor te stellen, maar dit is het mooie systeem van de NBA.
Oh, en Jackson komt terug bij de ploeg die hij meegeholpen heeft een ring te behalen in 2003. TP, Ginobili, Duncan en Popovich kennen hem al. Als hij zin heeft, is hij veel beter dan Jefferson.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar Gerald Wallace is geen ster. Onderschat? Misschien omdat er minder naar defense wordt gekeken in de NBA, maar onderschat is hij zeker niet.
Dat klopt niet helemaal
.
Voor de rest een prima stuk, al had ik eerder een Crawford die kant op gestuurd. Maar ik snap je rebuilding argument, heb zelf als Bulls fan na de Jordan/Pippen/Jackson er alles meegemaakt en moet je er voor kiezen enkele jaren geen rol van betekenis te spelen. Al hadden de Bulls destijds ook wel erg veel pech met hun top picks.
Frozen_Devil
-
- 57 berichten
- 454 stemmen
Je hebt helemaal gelijk.
Ik denk dat ze gezocht hebben met Felton en Crawford, niet alles kan lukken.
Het is inderdaad gokken, met pech kan het 10 jaar tegenzitten zoals Bullsfans. Maar ik ben blij dat de Blazers gokken in plaats van de volgende jaren met een net-niet-team zitten wat vele teams wel doen (voor tickets, al is de Rose Garden in Portland altijd vol, wegens enigste sportteam van de major leagues).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Je hebt gelijk mbt tot Faried, stond ook steeds vaker in de basis tov Nene. Toch voelt het raar om een koekenbakker als McGee te halen, ook al zijn z'n stats zo nu en dan meer dan redelijk (heb hem in mn fantasy team).
Sowieso heb ik gewoon medelijden met de Blazer fans de laatste jaren... Oden, BRoy, het zit ze ook niet mee... Echt zo'n sympathieke stad ook, die beelden toen Oden binnen was waren echt geweldig.
Frozen_Devil
-
- 57 berichten
- 454 stemmen
Sowieso heb ik gewoon medelijden met de Blazer fans de laatste jaren... Oden, BRoy, het zit ze ook niet mee... Echt zo'n sympathieke stad ook, die beelden toen Oden binnen was waren echt geweldig.
Een niet al te grote stad met als gevolg alleen NBA als major sport team en het feit dat ze 1 van de rijkste owners hebben (Paul Allen, nummer 2 van Microsoft) maakt het een leuke situatie.
Ook in de geschiedenis zat het niet mee: 1984 NBA Draft - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Hopelijk nu wel eens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
4 keer verloren dit jaar, ook 1 keer van Baghdatis.
Maar ik ben net zo benieuwd als jij, de laatste keer zat hij er dicht bij.
Vandaag niet. Na de ruim tien minuten durende eerste game waarin Del Potro aardig wat breakkansen kreeg, kwam Federer niet in problemen. 6-3 6-2
Had die game ook wel echt nodig want van eerste 16 services sloeg hij er precies 2 in (als mogelijk reden werd genoemd het feit dat hij vanwege ziekte helemaal niet traint tussendoor). Het gemiddelde daarna was in ieder geval vele malen beter.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8177 stemmen
Knap en best verbaast hoe makkelijk hij gewonnen heeft. Zou mooi zijn als hij nu weer eens van Nadal en/of Djokovic kan winnen, maar tot nu toe lijkt Federer zelfs beter dan de laatste jaren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Hij kruipt op ATP ranglijst ook wel weer richting Nadal en Djokovic. Zeker Djokovic kan zich ook maar weinig nederlagen permiteren zonder flink in te leveren
Djokovic durf ik hem overigens over het algemeen wel tegenover te zetten. Nadal is ander verhaal. Bovendien moet hij om van Nadal te winnen wel echt topfit zijn en dat is Federer zeker niet als hij trainingen overslaat omdat hij ziek is.
Reken er dus op dat Nadal aan een zeer indrukwekkende Federer reeks morgen een einde maakt.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Nalbandian pakt de eerste set tegen Nadal, hoop dat ie voor een stunt kan zorgen. Ben een groot bewonderaar van zijn spel.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Zuur, Nalbandian had zijn kansen om de 2e set te pakken. Nadal gaat het nu niet meer uit handen geven vrees ik.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Geweldig teruggevochten door Nalbandian in de 3e set. Had een kans om terug te breaken tot 5-5, maar kiest voor een misplaatst dropshot. Nadal (weer) op karakter door.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Cavendish al gelost. Zeer verrassend. Nu kan het echt alle kanten op.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
We gaan bijna beginnen aan de jaarlijks mooiste dertig kilometer van het wielerjaar
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Die val zag er slecht uit, ik hoop niet dat we gelijk al weer een dodelijk ongeval hebben.
Er is met ingang van dit seizoen nóg meer reden om via Sporza te kijken, die Joris vd Berg als commentator is nog erger dan Herbert Dijkstra.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Fantastische finale, maar Cancellara had geen keuze en was gedoemd te verliezen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Cancellara prachtige coureur maar had hier toch beter wat gegokt. Dit was echt zelfmoord. Dan maar allebei verliezen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5120 stemmen
Als hij had gegokt had hij 100% zeker verloren, nu 99% zeker. Hij had geen keus. Vindt het hem wel sieren dat hij voor die strohalm gaat.
Het scheelde nog niet eens zo veel trouwens, Maar dat kwam meer omdat Gerrans slim lang wachtte. Knap dat hij zichzelf zo onder controle had.
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1434 stemmen
Cancellara prachtige coureur maar had hier toch beter wat gegokt. Dit was echt zelfmoord. Dan maar allebei verliezen.
Helemaal eens. Ontzéttend dom gereden. Dan beter of nog eens proberen in de laatste kilometer, of de kaart Bennati spelen. Maar goed, met deze vorm pakt hij wel weer een grote klassieker dit seizoen. Tenzij hij natuurlijk beslist om op de Koppenberg of op de eerste kasseistrook van Roubaix een solo op te zetten...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Klopt. Dan had Gerrans of over moeten nemen of moeten zeggen laat maar zitten ik hoef hier vandaag niet te winnen. Ben benieuwd wat hij had gedaan.
Zou mij in ieder geval enorm frustreren dat zo'n Gerrans hier wint puur dankzij jouw werk. Dan liever iemand anders. Al vind ook ik dat juist het mooie aan Cancellara. Beetje zelfde instelling als Voigt. Die rijdt ook altijd vol mee op kop als hij samen met een sprinter op kop ligt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Helemaal eens. Ontzéttend dom gereden. Dan beter of nog eens proberen in de laatste kilometer, of de kaart Bennati spelen. Maar goed, met deze vorm pakt hij wel weer een grote klassieker dit seizoen. Tenzij hij natuurlijk beslist om op de Koppenberg of op de eerste kasseistrook van Roubaix een solo op te zetten...
Ja niemand gaat hem volgen in Vlaanderen. Roubaix is wat dat betreft altijd iets lastiger. Daar kun je toch wat makkelijker meerijden en zie Cancellara daar Boonen niet zomaar los rijden.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
We gaan bijna beginnen aan de jaarlijks mooiste dertig kilometer van het wielerjaar
Meen je dat serieus? Vind MSR één van de mindere klassiekers eigenlijk. Vorig jaar was een uitzondering. Na de Poggio is het wel gewoon erg spannend omdat het vaak niet duidelijk is of ze wegblijven maar voor de rest...
Zelfmoord van Cance, ja. Geweldige renner blijft het toch. Ik gun hem echt van harte een triomftocht in de RvV en/of PR.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Beetje overdreven misschien maar vind laatste dertig kilometer altijd verschrikkelijk mooi. En vooral dat woordje altijd is daarbij van groot belang. Afgelopen twee jaar was bijvoorbeeld Ronde van Vlaanderen fantastisch. Enkel door Cancellara. De vijf jaren daarvoor was het eigenlijk steeds weer een fikse tegenvaller.
Parijs Roubaix is overigens ook een koers die praktisch altijd mooi is.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Cancelarra moest zich 'doodrijden' om slechts als tweede te eindigen. Had hij het zware werk niet op zich genomen, het zou waarschijnlijk voor Sagan geweest zijn.
Mij vielen drie zaken enorm op:
1. Wat een kaakslag voor Cavendish, die zichzelf openlijk de grootste favoriet noemde.
2. Jammer dat Gilbert betrokken was in die valpartij in de finale. Ik denk dat hij heel ver kon komen.
3. En weer een superslechte regie gezien van de RAI. Deze heren komen nog niet aan de enkels van de VRT op gebied van wielerverslaggeving.
En net als Finesterra vind ik Milaan-San-Remo de 'minste' klassieker' uit de reeks topklassiekers. Buiten de afstand is het voor mij niet meer dan een vluchtkoers. Opzij, opzij, opzij... maak plaats, maak plaats, maak plaats... wij hebben ongelofelijke haast.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Isner wint van Djokovic. Erg verrassend
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Die val zag er slecht uit, ik hoop niet dat we gelijk al weer een dodelijk ongeval hebben..
Sporza heeft gelukkig een update. Gelukkig niet zo ernstig als het er even uitzag:
De Colombiaan Carlos julian Quintero zorgde voor een angstaanjagend beeld na een val in de afdaling van Le Manie. De camera's vonden hem toen hij omringd werd door een handvol dokters. Die waren heel druk in de weer, terwijl hij zelf roerloos neerlag. Achteraf bleek dat hij even het bewustzijn kwijt was en hij "maar" een hersenschudding aan zijn valpartij overhield. Hij brak ook zijn sleutelbeen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.