• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.232 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.651 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

speedy23 schreef:

Wat mij het meeste bijblijft van deze rit was de nergens staande Sky-ploeg en de extreem zwakke gele trui. Nog nooit zo'n weinig autoritaire kandidaat winnaar gezien als Froome.

En persoonlijk verwacht ik vanaf morgen zondag Quintana. Die wil zeker nog wat goed maken en wil die witte trui veilig en wel in zijn bezit hebben. Daar zet ik mijn geld op.

Ik denk dat morgen Froome de puntjes op i zal zetten met een voorsprong van 2 minuten op de 2de.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Finisterra schreef:

Belkin reed ook al mee voor Valverde's pech. Toen vonden ze het blijkbaar welletjes omdat het weinig effect had, om dan terug beginnen te sleuren toen Valverde te voet stond. Ach, Belkin heeft zelf ook wel door dat dit niet sportief was door te wijzen op het feit dat ze al aan het rijden waren ter rechtvaardiging van hun actie. Probleem is alleen dat de uitleg niet klopt, want ze waren duidelijk gestopt met meerijden totdat Valverde in de problemen kwam. A contrario geven ze dus gewoon toe dat het zonder die (foutieve) rechtvaardiging eigenlijk gewoon unfair was.

Ik had het ook mooier gevonden als Valverde er zonder pech af was gewaaid. De actie van Belkin is niet het toppunt van collegialiteit, maar het laat wel zien dat de Belkins de Tour en de kijker serieus nemen en gewoon alles op alles zetten om het best mogelijke resultaat te halen deze ronde. Wat dat betreft juist uiterst sportief.

Daarbij; Belkin had het waaierrijden deze etappe al heel lang gepland, kijk de interviews maar terug. Quick-Step begon er erg vroeg aan, maar Belkin wilde gewoon op bepaalde punten de koers gaan maken. Tsja, als je dan met iedereen die lek heeft gereden rekening moet gaan houden komt er nooit wat van de grond. Dit was het plan, dat Valverde dan nog eens pech krijgt is een extra buitenkans, die ze hebben aangegrepen.

Nu is het aan Valverde om de rekening te vereffenen en dat is zijn goed recht. Ik kijk er naar uit in elk geval.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ik had het ook mooier gevonden als Valverde er zonder pech af was gewaaid. De actie van Belkin is niet het toppunt van collegialiteit, maar het laat wel zien dat de Belkins de Tour en de kijker serieus nemen en gewoon alles op alles zetten om het best mogelijke resultaat te halen deze ronde. Wat dat betreft juist uiterst sportief.

Daarbij; Belkin had het waaierrijden deze etappe al heel lang gepland, kijk de interviews maar terug. Quick-Step begon er erg vroeg aan, maar Belkin wilde gewoon op bepaalde punten de koers gaan maken. Tsja, als je dan met iedereen die lek heeft gereden rekening moet gaan houden komt er nooit wat van de grond. Dit was het plan, dat Valverde dan nog eens pech krijgt is een extra buitenkans, die ze hebben aangegrepen.

Nu is het aan Valverde om de rekening te vereffenen en dat is zijn goed recht. Ik kijk er naar uit in elk geval.

Niet eens met je eerste punt. Dus als ze even hadden gewacht op Valverde en nadien samen met Omega of Saxo zouden doortrekken, nemen ze de kijker niet serieus? Schat de kans zeker niet onbestaande dat Valverde er dan ook wel zou zijn afgewaaid en dan had je nu ook 2e gestaan met Mollema. Zonder die wrange nasmaak. Contador ging ook al eens aanvallen toen Schleck stilstond door z'n ketting enkele Tours geleden. Vind die dingen gewoon allesbehalve een toonbeeld van fair play.

Als ze nu op kop reden toen Valverde lek reed, zou ik je gelijk geven maar dat was al een tijdje niet (meer) het geval. Laf profiteren noem ik het. Het plan was er zeker, dat was wel duidelijk maar op het op deze manier uitvoeren is gewoon niet sportief. Hoe je het ook draait of keert. Maar goed, blijkbaar hebben velen liever een nasty cycling world. Ik zie het liever niet in ieder geval...

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Finisterra schreef:

Niet eens met je eerste punt. Dus als ze even hadden gewacht op Valverde en nadien samen met Omega of Saxo zouden doortrekken, nemen ze de kijker niet serieus? Schat de kans zeker niet onbestaande dat Valverde er dan ook wel zou zijn afgewaaid en dan had je nu ook 2e gestaan met Mollema. Zonder die wrange nasmaak. Contador ging ook al eens aanvallen toen Schleck stilstond door z'n ketting enkele Tours geleden. Vind die dingen gewoon allesbehalve een toonbeeld van fair play.

Schleck viel aan en nam risico met zijn ketting die bijna overdwars lag. Dan is het ook eigen schuld, en als je ketting er dan af vliegt is het geen reden voor anderen te stoppen. Dat is meer dan simpele materiaalpech maar een gok die verkeerd uitpakt.

Overigens, als Cav en co zien, drie kilometer voor de finish, dat Kittel lek rijdt: zouden ze dan ook moeten stoppen en wachten volgens jou?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Materiaalpech is gewoon een onderdeel van de sport en is een risico dat je altijd moet incalculeren(dus wat anders dan interventie van buitenaf). Denk je dat ze in de Formule 1 ook netjes de auto langs de weg zetten wanneer er iemand lek rijdt?

Het is misschien geen leuke manier om tijd te verliezen of voor anderen om te profiteren, maar wel een sportieve noodzaak die je niet kan veroordelen. Denk dat ze bij Belkin zelf ook liever op een "sportieve" manier tijd hadden willen pakken op Valverde, maar als het moet is dit ook gewoon iets wat nodig is en onderdeel van sport.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Moet een spits ook wachten om te scoren als langs de andere kant van het veld een speler van de tegenpartij zijn schoenveter moet strikken of struikelt???

Over Valverde en Belkin zal misschien nog eens gepraat worden in het eindoverzicht van de Tour, maar verder is dat voer voor de archieven. Het is een keiharde competitie, waarin maar één ding telt: winnen.

En geloof het of niet, vraag eens rond wie weet waar de sponsors voor staan, het is soms schrikken. Tot precies één minuut geleden wist ik niet welke zaken sponsor Belkin deed.

Maar voor mij hebben ze wel de mooiste uitrusting van het profpeloton.

Actief in half Europa, maar onbekend in België... Eigenaardig. http://www.belkin.nl/

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Bij Movistar kunnen ze het allemaal wat slecht handelen. Is een of andere ploegleider gisteren bewust in de zijkant van een Belkin-wagen gereden

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Finisterra schreef:

Niet eens met je eerste punt. Dus als ze even hadden gewacht op Valverde en nadien samen met Omega of Saxo zouden doortrekken, nemen ze de kijker niet serieus?

En dan hadden ze ook weer moeten wachten toen Rolland lek reed, en zo blijf je bezig en krijg je nooit koers.

De Tour is een harde wedstrijd, dat is altijd zo geweest. Ik zou zelf ook moeite hebben om de beslissing te nemen expliciet te profiteren van andermans pech, maar het zit wel in het wielrennen ingebakken, en is daarmee ook een deel van de charme van de sport. Liever dit dan een gladgestreken gentlemans ronde waarin iedereen de lieve vrede bewaart en de verschillen alleen in de laatste 3 km bergop worden gemaakt in een viertal etappes. Speel het maar eens vies als je daarmee een echte zaak kan doen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Daarom was Armstrong ook gewoon goed, 7 jaar lang zonder pech en alles op en top,(op die toeschouwer na en de mistrap daarna )hij kwam terug en het tweede jaar had hij alleen maar pech.

Het is gewoon de Tour die juist dat zo leuk maakt er kan van alles gebeuren, pech, valpartijen, hongerklop, samenwerking tussen teams etc.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

En dan hadden ze ook weer moeten wachten toen Rolland lek reed, en zo blijf je bezig en krijg je nooit koers.

De Tour is een harde wedstrijd, dat is altijd zo geweest. Ik zou zelf ook moeite hebben om de beslissing te nemen expliciet te profiteren van andermans pech, maar het zit wel in het wielrennen ingebakken, en is daarmee ook een deel van de charme van de sport. Liever dit dan een gladgestreken gentlemans ronde waarin iedereen de lieve vrede bewaart en de verschillen alleen in de laatste 3 km bergop worden gemaakt in een viertal etappes. Speel het maar eens vies als je daarmee een echte zaak kan doen.

Het is een moeilijke lijn maar het verleden wees al uit dat renners ook geregeld op elkaar wachten na pech. Zeker als het om tenoren gaat in de absolute top van het klassement. Dus zo ingebakken vind ik dit soort zaken helemaal niet. Iedereen doet hier alsof dit profiteurgedrag vaak voorkomt. Wel, ik ken maar weinig voorbeelden, eerlijk gezegd. Zeker als het om 2 rechtstreekse concurrenten gaat voor een podiumstek in het reeds ver gevorderde Tour. Verder is er nog een verschil tussen wachten en er doelbewust de beuk ingooien. Blijf het een laffe daad vinden van Belkin en hoop dat ze nog een koekje van eigen deeg krijgen in één van de volgende ritten...

@mjk: Ik heb hierboven al enkele keren gezegd dat de sprinters in volle voorbereiding van de sprint een heel ander verhaal is. Ik vind het er dus niet op lijken en Cav en Greipel moeten dus zeker niet wachten als Kittel op de grond ligt na één van de veel voorkomende valpartijen tijdens een sprintvoorbereiding.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Herbert. Hoeveel keer heeft hij nu al gezegd dat Hoogerland goed is?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

speedy23 schreef:

Moet een spits ook wachten om te scoren als langs de andere kant van het veld een speler van de tegenpartij zijn schoenveter moet strikken of struikelt???

Over Valverde en Belkin zal misschien nog eens gepraat worden in het eindoverzicht van de Tour, maar verder is dat voer voor de archieven. Het is een keiharde competitie, waarin maar één ding telt: winnen.

En geloof het of niet, vraag eens rond wie weet waar de sponsors voor staan, het is soms schrikken. Tot precies één minuut geleden wist ik niet welke zaken sponsor Belkin deed.

Maar voor mij hebben ze wel de mooiste uitrusting van het profpeloton.

Actief in half Europa, maar onbekend in België... Eigenaardig. http://www.belkin.nl/

Euh, in het voetbal is het toch vaak zo dat de bal wordt buiten getrapt als er een tegenstander op de grond ligt te kermen hoor. Blijkbaar meer een gentlemen sport dan wielrennen dus volgens jullie?

Vind dat hier op het forum wat wordt doorgedraaid over de toelaatbaarheid van dit soort laffe acties. Verder ging het niet alleen om pech (ja, pech hoort erbij). VDB viel ook op z'n knie en ging naar huis. Dat is pech. Valverde heeft pech maar heeft dan ook meteen 1 team dat er maximaal gebruik van maakt om hem naar huis te rijden. Saxo ging toch niet op kop meetrekken op dat moment? Waarom Belkin dan wel? Contador en Kreuz hadden er even veel belang bij om Valverde op achterstand te rijden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leuk die discussie. De term voetbal is oorlog lijkt me ook op het wielrennen van toepassing. Tuurlijk profiteer je van andermans pech. Vaak zat dat er wel wordt doorgespeeld als er bij voetbal iemand op de grond ligt. Zeker wanneer er veel op het spel staat en men in scorende positie kan komen. Balletje buiten tikken in de opbouw is niet zo prijzenswaardig. Pak je meteen wat rust. Daarbij wordt er in hrt voetbal direct verder gespeeld zodra de speler met blessure buiten de lijnen geholpen wordt, dus je analogie gaat niet op.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

De bal wordt meestal gewoon buiten geschopt hoor. Helaas wordt er in het voetbal veel misbruik van gemaakt. In het wielrennen zie ik niet zo snel iemand komedie spelen als hij dreigt te verliezen. Lijkt me niet dat iemand bewust zou vallen of z'n band zou plat prikken...

Dus jullie vinden dan ook allemaal dat Armstrong niet moest wachten op Ullrich toen die laatste in de ravijn reed? Of dat Ullrich en co maar moesten doorrijden toen Armstrong viel door een supporter?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

De bal wordt meestal gewoon buiten geschopt hoor.

Als er niks te halen valt wel ja ... niet als men vol aan het drukken is en er een volle kans op de loer ligt. Dan gaat met gewoon lekker door met voetballen. Als je dan de Tour nog even vergelijkt met een wereldbeker.

Verder las ik uit meerdere bronnen gisteren dan het niet eens een echte waaieretappe was (want te weinig wind) en dat Belkin zijn punten vooraf al had aangestipt. Dat laatste kan je moeilijk nagaan, maar dat eerste was wel al duidelijk voor het incident met Valverde, waar het peleton toch nooit echt vol kon doorwaaieren. Zijn van die fases in een wedstrijd waar je dan niet alles even lam kan leggen.

Vergelijk het met de mechanische problemen van VdB vorig jaar (was het Tour of Vuelta), voor de éérste klim in de ronde materiaalpech. Niemand die hem opwachtte, iedereen lekker doorknallen naar die klim ...

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Finisterra schreef:

Dus jullie vinden dan ook allemaal dat Armstrong niet moest wachten op Ullrich toen die laatste in de ravijn reed? Of dat Ullrich en co maar moesten doorrijden toen Armstrong viel door een supporter?

Wachten mag altijd natuurlijk.

Verder verschilt het een beetje per situatie, een val is weer wat anders dan materiaalpech, het moment van de koers, wie er al rijdt, wat de belangen zijn.

In dit geval vind ik de actie van Belkin te billijken.

Als Valverde in de komende dagen probeert Mollema in de vernieling te rijden zou ik dat ook wel weer begrijpen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Als er niks te halen valt wel ja ... niet als men vol aan het drukken is en er een volle kans op de loer ligt. Dan gaat met gewoon lekker door met voetballen. Als je dan de Tour nog even vergelijkt met een wereldbeker.

Verder las ik uit meerdere bronnen gisteren dan het niet eens een echte waaieretappe was (want te weinig wind) en dat Belkin zijn punten vooraf al had aangestipt. Dat laatste kan je moeilijk nagaan, maar dat eerste was wel al duidelijk voor het incident met Valverde, waar het peleton toch nooit echt vol kon doorwaaieren. Zijn van die fases in een wedstrijd waar je dan niet alles even lam kan leggen.

Vergelijk het met de mechanische problemen van VdB vorig jaar (was het Tour of Vuelta), voor de éérste klim in de ronde materiaalpech. Niemand die hem opwachtte, iedereen lekker doorknallen naar die klim ...

Mja, als ik de beelden terugzie lag het gewoon redelijk stil op het moment dat Valverde te voet staat. Costa gaat duidelijk even aangeven dat Omega even moet inhouden maar even daarna is het vooral Belkin die op kop knallen (waarna Omega maar weer terug gevolgd is).

Ik geloof vast wel dat Belkin van plan was om wat te proberen maar die praat achteraf lijkt me ook vooral om hun onsportieve actie in te dekken. Je kon ook lezen dat Belkin en Omega vooraf zouden overlegd hebben terwijl Terpstra in Vive le Velo aangeeft dat alles gewoon beslist is tijdens de etappe door de renners zelf, die aanvoelden dat het wel eens kon lukken. Beetje naïef om te geloven dat Belkin niet bewust begon te rijden om Valverde volledig KO te slagen.

VDB met mechanische pech is ook zo een geval. Net zoals Zülle werd weggereden na een val in rit 2 van de Tour in 1999. Het verschil is toch wel dat je in het begin van de Tour met 25 kandidaten zit voor de top-10. In dat geval kan je natuurlijk niet rekening houden met alle eventuele potentiële concurrenten. Gisteren was een gevalletje waarbij het team van de 3e de 2e in de stand doelbewust tracht te nekken nadat hij pech heeft. Een duidelijke, zekere en dé grootste concurrent voor een podiumstek én dit na 2 weken Tour, waardoor de onderlinge waardeverhoudingen toch al redelijk duidelijk zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Lekker einde weer! Constant veranderende kansen. Jonge, talentvolle snelle man, die Trentin. Al had van mij Albasini mogen winnen. Die leek me sterker maar gooide wat teveel met z'n krachten.

Talansky stijgt wat in het klassement. Hopelijk klimt hij in de volgende ritten ook wat beter in de bergen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Mja, als ik de beelden terugzie lag het gewoon redelijk stil op het moment dat Valverde te voet staat. Costa gaat duidelijk even aangeven dat Omega even moet inhouden maar even daarna is het vooral Belkin die op kop knallen (waarna Omega maar weer terug gevolgd is).

En dat terwijl mijn eerste reactie hier was dat ik het vond tegenvallen dat Belkin niet meteen doorknalde?

Blijft ook staan dat Valverde het zelf ook beter had kunnen spelen door te opteren voor een fietswissel vs bandwissel. Op een bepaald moment zat hij gewoon weer op 9 seconden achter het peleton, dat zijn dure secondjes gebleken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

En dat terwijl mijn eerste reactie hier was dat ik het vond tegenvallen dat Belkin niet meteen doorknalde?

Blijft ook staan dat Valverde het zelf ook beter had kunnen spelen door te opteren voor een fietswissel vs bandwissel. Op een bepaald moment zat hij gewoon weer op 9 seconden achter het peleton, dat zijn dure secondjes gebleken.

Het duurt even vooraleer het nieuws de renners bereikt natuurlijk. Als Belkin niet op kop gaan rijden, komt Valverde gewoon terug. Lag maar een goeie 35 seconden achter ofzo.

Is het serieus 9 seconden geweest? Ja, heb het moeten doen met samenvattingen helaas. Als blijkt dat Valverde's geklungel er ook mee te maken heeft, is dat een duidelijke verzachtende omstandigheid ja.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik moest het zonder chrono stellen, maar dat heb ik geteld ja. Alleen dan kwam er plots weer een taaier stukje en brak de veer compleet bij de de ploeg Valverde. En zo lang zal het wel niet geduurd hebben voor ze het gehoord hebben bij Belkin, neem aan dat ze in de wagens het nieuws even snel (dan niet sneller) doorkrijgen dan wij op TV?

Het is vast eervoller om de etappe even lam te leggen, maar da's ook alleen maar wat waard als je Valverde achteraf sportief kan pakken. Maar het is ook eervoller een voetbalmatch te winnen door 90 minuten aan te vallen, maar als je ze koud op een counter kan pakken doe je dat ook gewoon, of er nu iemand ligt te kermen of niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

Ik moest het zonder chrono stellen, maar dat heb ik geteld ja. Alleen dan kwam er plots weer een taaier stukje en brak de veer compleet bij de de ploeg Valverde. En zo lang zal het wel niet geduurd hebben voor ze het gehoord hebben bij Belkin, neem aan dat ze in de wagens het nieuws even snel (dan niet sneller) doorkrijgen dan wij op TV?

Het is vast eervoller om de etappe even lam te leggen, maar da's ook alleen maar wat waard als je Valverde achteraf sportief kan pakken. Maar het is ook eervoller een voetbalmatch te winnen door 90 minuten aan te vallen, maar als je ze koud op een counter kan pakken doe je dat ook gewoon, of er nu iemand ligt te kermen of niet.

Vaak hoor je toch dat renners later of zelfs helemaal niet op de hoogte worden gebracht van zaken uit de koers. Wie weet hebben ze bij Belkin nog even gediscussieerd in de auto of ze wel opnieuw zouden gaan rijden? Lijkt me zeker niet onlogisch gezien het risico van zo een beslissing.

Klopt wel dat het af en toe zal gebeuren, zowel in voetbal als wielrennen maar daarvoor moet ik nog geen sympathie voelen voor een club die zoiets doet. In alle sporten heb ik een hekel aan onrechtvaardige situaties en zeker aan teams die dergelijke situaties in de hand werken. Vond niet dat Valverde deze pandoering verdiende en dit werd in de hand gewerkt door Belkin. Hij is in ieder geval niet op z'n waarde geklopt. In het verdere verloop van de Tour zal ik ze dus ook niet (meer) toejuichen. Dat kan nog veranderen als Mollema bergop ook het gros van de andere renners (waaronder Valverde) naar huis rijdt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ze bestaan dan toch nog, waarde volgers, die ouderwetsche overgangsetappes waar sprinters en klassementsmannen een extra rustdag inplannen en het aan de vluchters is. In de straten van Lyon was het uiteindelijk de jonge Italiaan Trentin die Omega het vierde dagsucces in de Ronde schonk. De reputatie van Matteo was aan de MoMeSubLiga voorbij gegaan: niemand speelde de dolgelukkige dagwinnaar waardoor de scores vandaag beperkt bleven. Uiteindelijk was het K!p@Kurry die met de laatste krachten het wiel voor dat van jeroen dn urste schoof, de combo Albasini - Bakelandts haalde het net voor Talansky - Simon:

1 K!p@Kurry 24

2 jeroen dn urste 23

3 citybird 20

. smurfinnekes 20

5 Finisterra 18

. eRCee 18

. Powerman 18

. McSavah 18

. david bohm 18

. II Grillo 18

. Paap 18

. Fox McCloud 18

. Kos 18

. De Willies 18

. mjk87 18

En ja hoor: citybird was weer gewoon attent meegeglipt in de kopgroep; de trotse drager van de Maillot Jaune mag vannacht op 2 oren slapen: de achtervolgers klitten gezellig samen op een immense achterstand van meer dan 100 punten:

1 citybird 698

2 lucdecoster 583

3 McSavah 578

4 Finisterra 575

5 jeroen dn urste 568

6 Speedy23 509

7 Le maillot vert 497

8 stinissen 481

. Sir Tinus 481

10 Powerman 470

De SubLeague steeg terug naar 4, terwijl SnakeDoc exact 0 punten mocht bijschrijven en met een totaal van 213 houder blijft van de lanterne rouge. Morgen fietsen we na een lange aanloop zonder pardon het maanlandschap van de Ventoux op, graag à demain!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Euh, in het voetbal is het toch vaak zo dat de bal wordt buiten getrapt als er een tegenstander op de grond ligt te kermen hoor. Blijkbaar meer een gentlemen sport dan wielrennen dus volgens jullie?

Valverde lag niet op de grond te kermen dacht ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Valverde lag niet op de grond te kermen dacht ik.

Nee, maar hij kon alleszins niét verder rijden. Nog nooit van een analogie-redenering gehoord?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Had hij wel gekund als hij gewoon een andere fiets had genomen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Dan was hij misschien nog niet terug gekomen. Verlies je misschien wat minder maar zoveel zal het vast niet schelen. En meestal nemen ze niet zo snel een andere fiets, zeker niet van een andere ploegmaat wegens het lengteverschil. Al zullen we nooit weten wat er zou gebeurd zijn.

Vond speedy gewoon wat jammerlijk naast de kwestie reageren, maar laten we er maar over ophouden. Morgen de Ventoux! Ik kijk er al naar uit. Best onnodig om daar nog 220 heuvelachtige kilometers voor te leggen... Benieuwd of Froome de andere favorieten weer aan gort rijdt. In ieder geval geen ideale etappe om Froome te bestoken als hij gewoon de beste blijkt te zijn. Daar hebben ze meerdere cols voor nodig en een afwezige Sky ploeg.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Finisterra schreef:

Verlies je misschien wat minder maar zoveel zal het vast niet schelen.

Het verschil tussen 9 seconden of 4 seconden lijkt me cruciaal voor het moraal op zo'n moment. Maar we komen er toch niet uit denk ik

Beetje gekke aanloop naar de Ventoux inderdaad, al hebben ze deze Tour toch al laten zien dat er op elkaar parcours spektakel kan gemaakt worden. Vandaag toch ook weer een erg mooie rit. Eerst twee uur beuken, dan Hoogerland die er in de tussenkilometers zich toont en daarna een prachtige finale. Die remonte van Bakelants op 200m had beter verdiend maar er zat duidelijk niet veel meer op.

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Bij de Ventoux is het nooit echt anders geweest (al is de aanloop nu wel erg lang). Ik kan me vergissen maar volgens mij liggen daar geen echt grote cols in de buurt, Bij de Ventoux heb je dus altijd een vlakke tot heuvelachtige aanloop.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Parcourslegger zal met die lange aanloop wel hopen op een grote kopgroep met veel Fransen die op 14 juli met zoveel voorsprong aan de Ventoux beginnen dat ze niet meer terug worden gehaald. Ik zie het wel gebeuren ook, en zeg voor morgen nog steeds: TiTi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.