• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.262 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.663 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De rit van morgen:

(afbeelding)

Lijkt iets voor vluchters of voor jongens die op een van de laatste bergjes kunnen wegspringen.

Of toch maar een massasprint? (zonder Cav en Kitel?)

El Loco

• 1135 berichten
  • 2403 stemmen

Ritje voor vluchters à la Voeckler, Fédrigo (hoop ik). Denk niet dat de spurtersploegen gaan jagen na een rit zoals vandaag.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Verkeerde keuze.

Ik had de rit van morgen enerverend ingeschat en vandaag niet, dus vandaag naar de late matinee. Maar de film was behoorlijk minder boeiend dan de etappe - zo blijkt (al ben ik morgen ook met een papa's-dochters filmbezoek bezig einde middag).

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Ik hou het ook op vluchters. Een heel onrustige aanloop met een grote groep die wegkomt en allemaal op 15 minuten of meer staan.

Trouwens: Ook opvallend is dat zowel Porte als Kannaugh (samen met Lopez) in de groep op tien minuten zaten. Vandaag is weer aangetoond dat Sky lang niet zo goed is als ze na zaterdag leken. Bij de eerste waaier lag het halve team er al weer af.

En ik lees net dat de actie van OPQS en Belkin vooraf doorgesproken en gepland was. Gisterenavond is er al contact over geweest.

Eerste keer sinds 1993 dat een Nederlandse renner tweede staat in de stand trouwens.

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Verkeerde keuze.

Ik had de rit van morgen enerverend ingeschat en vandaag niet, dus vandaag naar de late matinee. Maar de film was behoorlijk minder boeiend dan de etappe - zo blijkt (al ben ik morgen ook met een papa's-dochters filmbezoek bezig einde middag).

lol, Ik overwoog naar exact dezelfde film te gaan vandaag, maar heb het toch niet gedaan.

Fox McCloud

• 951 berichten
  • 841 stemmen

Valverde is in ieder geval niet boos op belkin.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Nochtans denken andere renners - die er niks mee te maken hebben - daar anders over:

Dan Martinþ@DanMartin86 Feel sorry for valverde. Hate seeing races decided by badluck. Only Belkin know if they knowingly attacked. #fairplay? Benefitofthedoubt

Lijkt me trouwens duidelijk dat Belkin al even van kop af was en terug begon te rijden toen Valverde achterop geraakte. Mag dat? Jazeker. Is dat sportief? Helemaal niet.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Sportief was het het ieder geval niet. Altijd al gevonden trouwens. Een beetje hetzelfde als even scoren in het voetbal terwijl een tegenstander op de grond ligt.

Toch is sport altijd meer dan met faire wapens strijden, wat sowieso bijna nooit gebeurt en al helemaal niet in het wielrennen. Greipel gisteren unfair uit de sprint (was het ook niet iemand van Argos die lomp uit de bocht ging en daarmee de trein van Lotto ontregelden?), Kennaugh unfair uit Froome's entourage op zondag, VdB unfair uit de hele Tour gewerkt. Er is elke etappe wel iets waar je voor kan stoppen en inhouden. Had Valverde ook maar beter moeten reageren op zijn pech.

Komt daarbij nog eens (en zeker als je de vergelijking met voetbal wil maken) dat men van zulk gentlemen's gedrag, zeker als het consequent is, gebruik gaat maken. Hoeveel voetballers blijven er niet al jankend liggen na dom balverlies? Gewoon doorspelen en scoren, jammer voor die paar die écht geblesseerd raken, pakje van eigen deeg voor die aanstellers.

Dat is net het typische aan waaiers. Als je op het kantje komt te zitten, waai je er letterlijk uit.

Te makkelijk, er zat ochot ocharme 15 man voor hem en hij heeft de hele Saxo ploeg zien voorbijsnellen. Als je goed bent zit je daar gewoon bij.

Wat inderdaad niet wil zeggen dat de latere etappes met Valverdo wat minder spanning gaan bieden, al vond ik Movistar uiteindelijk die bewust zondag toch ook maar onmondig. Met drie (toch) tegen Froome alleen, en niks klaarkrijgen ... dan liever kiezen voor een zekerheidje nu, voor hetzelfde geld rijdt Froome ze volgende week allemaal weer op een hoopje en was er helemaal geen spanning geweest.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Kittel trouwens achterop geraakt door mechanische problemen (ketting), kan je evengoed zeggen dat het niet fair was van Omega.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Toch is sport altijd meer dan met faire wapens strijden, wat sowieso bijna nooit gebeurt en al helemaal niet in het wielrennen. Greipel gisteren unfair uit de sprint (was het ook niet iemand van Argos die lomp uit de bocht ging en daarmee de trein van Lotto ontregelden?), Kennaugh unfair uit Froome's entourage op zondag, VdB unfair uit de hele Tour gewerkt. Er is elke etappe wel iets waar je voor kan stoppen en inhouden. Had Valverde ook maar beter moeten reageren op zijn pech.

Komt daarbij nog eens (en zeker als je de vergelijking met voetbal wil maken) dat men van zulk gentlemen's gedrag, zeker als het consequent is, gebruik gaat maken. Hoeveel voetballers blijven er niet al jankend liggen na dom balverlies? Gewoon doorspelen en scoren, jammer voor die paar die écht geblesseerd raken, pakje van eigen deeg voor die aanstellers.

(quote)

Te makkelijk, er zat ochot ocharme 15 man voor hem en hij heeft de hele Saxo ploeg zien voorbijsnellen. Als je goed bent zit je daar gewoon bij.

Wat inderdaad niet wil zeggen dat de latere etappes met Valverdo wat minder spanning gaan bieden, al vond ik Movistar uiteindelijk die bewust zondag toch ook maar onmondig. Met drie (toch) tegen Froome alleen, en niks klaarkrijgen ... dan liever kiezen voor een zekerheidje nu, voor hetzelfde geld rijdt Froome ze volgende week allemaal weer op een hoopje en was er helemaal geen spanning geweest.

Je andere gelijkaardige voorbeelden vind ik niet gelijkend genoeg. Ik zie pech maar niemand die doelbewust profiteert van die pech. Dat Cav en Sagan doorrijden als Greipel pech heeft, heeft niks te maken met de pech van Greipel in volle voorbereiding op de sprint. Bijna alle ploegen zijn dan aan het knallen dus er zou sowieso worden verder gereden. VDB valt uit en onrechtstreeks halen andere teams hier voordeel uit. Kennaugh komt nog het meest in de buurt maar het verschil is natuurlijk dat het niet de kopman zelf betrof. Als Costa lek reed in plaats van Valverde, zou Belkin niet op die manier op kop gaan knallen. Doelbewust en rechtstreeks voordeel halen uit de pech van een ander. Beetje jammer. Had dan liever gezien dat Mollema Valverde eraf reed op de Ventoux. Dan was het verdiend want hij was beter.

Aan dat komedie-spelen had ik ook al gedacht, maar dat komt natuurlijk alleen maar voor in die mietjes-sport van het voetbal. Ik zie nog niet zo snel een renner doelbewust tegen de grond smakken of een lekke band steken.

Denk trouwens niet dat je kan stellen dat Froome na vandaag wat minder is. Dat waaieren is echt iets speciaals. Als je als laatste vol in de wind komt, hou je dat wiel echt niet. Je kan hem wel verwijten dat hij in dat geval niet uit die eerste 10 renners mag komen.

Omega is niet op kop gaan rijden omdat Kittel pech had. Dat waren ze al aan het doen. Belkin gaat terug rijden als Valverde achterop hangt. Toch een verschilletje.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Omega is niet op kop gaan rijden omdat Kittel pech had. Dat waren ze al aan het doen. Belkin gaat terug rijden als Valverde achterop hangt. Toch een verschilletje.

Als het zo zwart/wit is als jij het stelt wel, maar in beide gevallen is er niet echt duidelijkheid daarover. Volgens Kittel schiet z'n ketting eraf het moment dat Omega aan de bak gaat. Vraag is dan nog wat je hoger inschat. Mogelijkheid op een 4de ritzege of een bijna zekere 2e plaats?

De voorbeelden die ik gaf zijn inderdaad iets minder sterk, al kan je in het geval van Kennaugh nog aanhalen dat hij door een renner van de aanvallende ploeg in het bermpje wordt gereden. Da's dus niet zomaar materiaalpech.

Verder was ik nooit zo'n fan van de Nederlandse klimmers omdat ik ze vaak wat passief vond in de grote rondes. Net een beetje als VdB trouwens, op een goed klassement mikken door nergens veel tijd te verliezen, maar nooit eens echt uitpakken. Veel aanplakken. Vind het net leuk dat ze ditmaals eens actief de wedstrijd kleuren.

Dan doen de Saxos het inderdaad wat fairder, al kan je je afvragen of die ooit de kans hadden gekregen als ze niet zo gekoersd hadden om Valverde op achterstand te houden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Verkeerde keuze.

Ik had mijn oma belooft om vandaag eens langs te gaan om 14u. Het ging toch geen spannende rit worden.
Ik was echter al van 3u30 op, dus dacht ik om 12u30: doe ik nog ff een dutje.
Toen ik wakker werd was het reeds 14u30, en begon ik te twijfelen of ik alsnog zou gaan. Toen ik snel even keek hoe de tourrit verliep was de keuze snel gemaakt

Koers verkiezen boven mijn oma, ik moest beschaamd zijn

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik denk dat dit wel de aanvalslust bij Froome zal aanwakkeren. Uitpakken op de Mont Ventoux om ze allemaal eens een lesje te leren, en te tonen wie de sterkste is.

david bohm

• 3087 berichten
  • 3453 stemmen

Finisterra schreef:

Jij ziet het blijkbaar allemaal beter dan de hoofdrolspelers - lees onder andere Valverde - zelf.

Knap.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Als het zo zwart/wit is als jij het stelt wel, maar in beide gevallen is er niet echt duidelijkheid daarover. Volgens Kittel schiet z'n ketting eraf het moment dat Omega aan de bak gaat. Vraag is dan nog wat je hoger inschat. Mogelijkheid op een 4de ritzege of een bijna zekere 2e plaats?

De voorbeelden die ik gaf zijn inderdaad iets minder sterk, al kan je in het geval van Kennaugh nog aanhalen dat hij door een renner van de aanvallende ploeg in het bermpje wordt gereden. Da's dus niet zomaar materiaalpech.

Verder was ik nooit zo'n fan van de Nederlandse klimmers omdat ik ze vaak wat passief vond in de grote rondes. Net een beetje als VdB trouwens, op een goed klassement mikken door nergens veel tijd te verliezen, maar nooit eens echt uitpakken. Veel aanplakken. Vind het net leuk dat ze ditmaals eens actief de wedstrijd kleuren.

Dan doen de Saxos het inderdaad wat fairder, al kan je je afvragen of die ooit de kans hadden gekregen als ze niet zo gekoersd hadden om Valverde op achterstand te houden.

Bij dat geval over Kennaugh had ik ook al wat geklaagd dus daar ben ik het wel met je eens. Inderdaad omdat net Hesjedal hem doet vallen om daarna de Sky ploeg helemaal kapot te rijden met de andere Garmin's. Al heeft Froome toen geen tijd verloren en is er dus weinig schade (wel aan Porte, maar die was kennelijk zelf niet goed genoeg). Dat is toch het verschil met wat vandaag gebeurde met Valverde.

Als ik de beelden terug zie, zie ik Costa Omega aanmanen om het tempo te drukken. Wat ook lijkt te gebeuren want Boeckmans kan zelfs demarreren. Even daarna rijden de Belkin's op kop. Dat lijkt me dus wel duidelijk. Als blijkt dat Omega ook bewust begint te rijden omdat Kittel pech heeft, vind ik dat evenzeer niet kunnen ja.

Tja, dit noem ik allesbehalve de wedstrijd kleuren. Eerder een beetje vals spelen. Mollema die Valverde eraf kletst op de Ventoux of Belkin die op z'n Saxo's Valverde er laten afwaaieren (zoals vandaag gelukt met Froome). Dat is een wedstrijd kleuren. Degenen die vandaag de wedstrijd kleurden waren Omega (behalve als ze gingen rijden door de pech van Kittel), Belkin in 1e instantie (voor de pech van Valverde) en Saxo.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

david bohm schreef:

(quote)

Jij ziet het blijkbaar allemaal beter dan de hoofdrolspelers - lees onder andere Valverde - zelf.

Knap.

Neuh. Ben er alleen van overtuigd dat als Mollema pech heeft in de afzink van Alpe d'Huez, Movistar ook op kop gaat knallen (ook al zeggen ze nu dat Belkin niets fout deed). Lekker zo, wat profiteren van andermans pech. Eigenlijk moeten we daar bijna op hopen. Zo een koekje van eigen deeg.

Ik zie in ieder geval liever normale gevechten tussen de klassementsmannen. Genoeg voorbeelden ook dat het ook zo kan tussen bijvoorbeeld Ullrich en Armstrong. Hebben vaak op elkaar gewacht als de ander pech had.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik ben even de afdaling van de Alpe d'Huez aan het bekijken die volgende week voor de eerste maal wordt aangedaan.

Ik hoop dat ze die weg een serieuze opknapbeurt hebben gegeven, of ik ga Cadel Evans en Tony Martin gelijk moeten geven. (Die de afdaling levensgevaarlijk vinden).

1: Men komt van het skidorp. De asfalt ligt deftig tot de laatste parking, en dan begint de miserie:

Error 400 (Bad Request)!!1 - maps.google.com

2: Op bepaalde plaatsen liggen er grote putten in de asfalt. Levensgevaarlijk!

3: Steenslag valt gewoon op de weg. Zelfs met nieuwe asfalt lijkt dit een groot probleem.

4: Een gevaarlijke afgrond zonder beplanting of vangrails die renners moeten tegenhouden.

5: Ook de uitloper (Col De Sarenne (C2)) lijkt me er in niet al te beste staat bij te liggen.

De rest van de col staat er niet op (Onbereikbaar voor Google Street View). Maar afbeeldingen zeggen genoeg:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

EDIT:

Poels: Col de Sarenne is gevaarlijk » Fiets.nl - Race en MTB website

Die asfaltering komt er dus NIET!

(afbeelding)

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Genoeg voorbeelden ook dat het ook zo kan tussen bijvoorbeeld Ullrich en Armstrong. Hebben vaak op elkaar gewacht als de ander pech had.

Veel, en Armstrong altijd maar de Tour winnen

Dachten waarschijnlijk beiden dat ze genoeg dope ophadden om op eigen houtje het hele peleton plat te rijden

Edit: lijkt me sowieso dat ze dat wel opgelapt hebben, maar wat een parcours! Wordt iets voor de mountainbikers!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik had het ook al bekeken, ziet er niet best uit. Zelfs gevaarlijk. Ik denk dat ze wel iets gedaan hebben, maar dan nog is het smal en naar het schijnt erg stijl en bochtig op plekken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

Veel, en Armstrong altijd maar de Tour winnen

Tja, als Ullrich niet op eigen kracht kan winnen (even abstractie gemaakt van doping )... Of zag je liever Ullrich winnen doordat Lance viel door een supporter? Ik hoop echt dat er niemand is die zoiets liever ziet...

Die afdaling ziet er inderdaad zeer gevaarlijk uit.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik had het ook al bekeken, ziet er niet best uit. Zelfs gevaarlijk. Ik denk dat ze wel iets gedaan hebben, maar dan nog is het smal en naar het schijnt erg stijl en bochtig op plekken.

Intussen gelezen dat er hier en daar wat opgelapt is, maar een volledig asfaltering zit er niet in.

Wordt iets om naar uit te kijken.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Heerlijke etappe. Schitterend werk van Quick-Step en Belkin, die beide ook naar werken beloond worden. Belkin ging duidelijk opnieuw meerijden toen Valverde eraf was, maar uiteindelijk kan ik daar niet mee zitten. Dit is de Tour verdikkeme. Daarnaast hoort het bij de heroïek; over 10 jaar herinneren we ons nog steeds dat Valverde hier z'n Tourpodium verspeelde.

Maar de etappe werd pas echt legendarisch toen Saxo er een snok op gaf. Het duo Contador/Riis is gewoon altijd levensgevaarlijk, wat een meesterlijke putsch weer van Alberto. Omdat deze waaier uiteindelijk volledig op waarde ontstond krijgt uiteindelijk ook het werk van Belkin hiermee meer glans. Precies de twee juiste mannen mee, geweldig.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Finisterra schreef:

Of zag je liever Ullrich winnen doordat Lance viel door een supporter?

Hmmm, ik trek wel de grens bij valpartijen onder renners of materiaalpech. Tussenkomst van het publiek is uiteraard wat anders. Herinner me vorig jaar een incident met spijkers op de baan (of toch alweer twee jaar geleden?) ... da's uiteraard niet oké om daarvan gebruik te maken.

Maar materiaalpech en valpartijen horen gewoon bij de wedstrijd en die mag je dus ook best taktisch aanwenden wat mij betreft. Anders moeten ze er maar een structurele oplossing voor vinden (door zo iemand echt met de wagen terug te brengen of de koers even te neutraliseren).

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Maar materiaalpech en valpartijen horen gewoon bij de wedstrijd.

Iid. Kan me nog herinneren met die massale val partij en Cancelarra hield iedereen tegen.

El Loco

• 1135 berichten
  • 2403 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Intussen gelezen dat er hier en daar wat opgelapt is, maar een volledig asfaltering zit er niet in.

Wordt iets om naar uit te kijken.

Col de la Sarenne ben ik met mijn vader nog afgereden in 2008, met de auto weliswaar. Het was toen de enige manier om de Tourkaravaan te omzeilen. Kan u garanderen dat het geen plezier was, dus vraag ik me af wat ze daar gaan zoeken als het nog niet helemaal in orde is.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

eRCee schreef:

Belkin ging duidelijk opnieuw meerijden toen Valverde eraf was, maar uiteindelijk kan ik daar niet mee zitten. Dit is de Tour verdikkeme. Daarnaast hoort het bij de heroïek; over 10 jaar herinneren we ons nog steeds dat Valverde hier z'n Tourpodium verspeelde.

Profiteren van pech van anderen vind ik niet echt heroïsch. De putch van Saxo was wel eerlijk en heerlijk. Blijf de reacties hier erg vreemd vinden. Als Mollema op deze manier geflikt was door Movistar had je hier heel andere reacties gelezen. Daar ben ik wel zeker van.

Nu goed, hoop maar dat Mollema of Ten Dam niks overkomt in de bergen. Costa, Amador en Plaza zullen zich dan maar al te graag leeg rijden...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Indien het met Mollema of Ten Dam gebeurde zouden er alleen maar reacties komen omdat het Nederlanders zijn. Net zoals de zwaarste reacties uit het Nederlandse kamp kwamen toen Veelers viel in volle spurt.

Toen Valverde lek reed was OPQS al een twintigtal km aan het sleuren, volgens Terpstra gisteravond in Vive le Vélo, onder leiding van Steegmans. Het enige dat Belkin gedaan heeft is meegereden. Daarom kreeg OPQS de verdiende trofee voor strijdlust.

Wat mij het meeste bijblijft van deze rit was de nergens staande Sky-ploeg en de extreem zwakke gele trui. Nog nooit zo'n weinig autoritaire kandidaat winnaar gezien als Froome.

En persoonlijk verwacht ik vanaf morgen zondag Quintana. Die wil zeker nog wat goed maken en wil die witte trui veilig en wel in zijn bezit hebben. Daar zet ik mijn geld op.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

speedy23 schreef:

Toen Valverde lek reed was OPQS al een twintigtal km aan het sleuren, volgens Terpstra gisteravond in Vive le Vélo, onder leiding van Steegmans. Het enige dat Belkin gedaan heeft is meegereden. Daarom kreeg OPQS de verdiende trofee voor strijdlust.

En persoonlijk verwacht ik vanaf morgen zondag Quintana. Die wil zeker nog wat goed maken en wil die witte trui veilig en wel in zijn bezit hebben. Daar zet ik mijn geld op.

Op de andere wielerfora waar ik kom (ook Nederlandse veelal) zijn er genoeg die de Belkin actie niet fair vonden hoor. Lijkt me dus niet dat het fan-zijn-van (al dan niet obv nationaliteit) allesbepalend is. Gewoon even die bril aan de kant zetten, moet best kunnen. Hier lijkt me ook alleen Onderhond er écht van overtuigd dat deze actie van Belkin gewoon moet kunnen, ongeacht wie de hoofdrolspelers waren.

Belkin reed ook al mee voor Valverde's pech. Toen vonden ze het blijkbaar welletjes omdat het weinig effect had, om dan terug beginnen te sleuren toen Valverde te voet stond. Ach, Belkin heeft zelf ook wel door dat dit niet sportief was door te wijzen op het feit dat ze al aan het rijden waren ter rechtvaardiging van hun actie. Probleem is alleen dat de uitleg niet klopt, want ze waren duidelijk gestopt met meerijden totdat Valverde in de problemen kwam. A contrario geven ze dus gewoon toe dat het zonder die (foutieve) rechtvaardiging eigenlijk gewoon unfair was.

Voor die jongerentrui had ik vooraf wel veel meer strijd verwacht, eerlijk gezegd. Pinot en Talansky zag ik als grootste kanshebbers maar rijden beiden gewoon ondermaats. In TJ geloofde ik zelf eigenlijk niet, al bakt hij er nog minder van dan verwacht. Ik zie eigenlijk geen concurrentie voor Quintana want Kwiat zal ook wel wat wegzakken in week 3. Ben echt benieuwd wat Quintana nog kan tegen Froome. Jammer genoeg is Movistar wel 2 andere troeven in de top-10 kwijt gespeeld gisteren.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Ach ja, Niki "ik rijd nooit meer de Tour" Terpstra zegt het één, zijn ploegleider toch iets anders. En die laatste wil ik eerder geloven. Waarom? Omdat ik ik Terpstra gewoon een heel naar ventje vind. Ik kan die man zijn kop en stem gewoon niet uitstaan. Heel vervelende air en uitstraling.

Overigens ziet Cav er met bril een stuk minder arrogant en meer menselijk uit. Viel me vorige week bij een interview met de NOS ook al op.

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Sky heeft er nog alle vertrouwen in:

(afbeelding)

https://twitter.com/TeamSky...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.