- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hij rijdt nu ook letterlijk als een kluns, voor z'n 14e plekje of wat is het...
starbright boy (moderator films)
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
En dan verwacht je groepje weg, groepje terug, valpartij, sprint met winst voor Kittel, Cav of Greipel.
Alleen de winnaar kwam uit.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
En zo komt Contador op 2:45...Op naar de Alpen!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Opvallend leuk indd. Weinig van verwacht.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
En zo komt Contador op 2:45...Op naar de Alpen!
En als je Froome vandaag zag: die zat niet super!
Een beetje tijdrijder zou toch zelf wat gaan meedraaien met z'n team om het gaatje van enkele seconden te gaan dichtrijden.
Als die nu nog een kleine inzinking krijgt op een bergrit, dan kan iedereen nog winnen (Zelfs een Nederlander!).
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Jammer dat die mannen van AG2R. FDJ (?), BMC (wtf) en Katusha meereden want van zijn eigen team hoeft Froome het echt niet te hebben.
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Vooral ook Sky was inderdaad vandaag weer niet goed. Die zijn echt heel kwetsbaar. En er komt nog veel. Drie aankomsten bergop, een bergrit zonder aankomst bergop, een tijdrit met twee klimmetjes en twee heuvelachtige etappes voor de rit naar Parijs.
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Leuk dat niet een individuele renner de prijs van strijdlust ontvangt, maar de gehele Quick-Step ploeg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
http://nos.nl/video/528869-aanval-saxo-en-belkin-op-froome.html
Dit is een koekje van een Spaans deeg waar de mannen geen brood van lusten (op 0:45) is dan wel weer een geniale DuQuote...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vooral ook Sky was inderdaad vandaag weer niet goed. Die zijn echt heel kwetsbaar. En er komt nog veel. Drie aankomsten bergop, een bergrit zonder aankomst bergop, een tijdrit met twee klimmetjes en twee heuvelachtige etappes voor de rit naar Parijs.
Stel je voor dat Froome in een mindere dag (zoals vandaag) geïsoleerd geraakt in de bergen? Dan gaat het ook over minuten gaan.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Leuk dat niet een individuele renner de prijs van strijdlust ontvangt, maar de gehele Quick-Step ploeg.
Hadden ze wel het hele team op het podium mogen roepen.
Ik hoorde dat ook in de live verslaggeving, maar wat is er van aan? Op de officiële site van de tour staat gewoon 'Mark Cavendish' als winnaar van de 'combative'.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Mooie rit om even wat langer door te werken en voor de eerste keer alles te missen, zie ik...
Balen voor Valverde trouwens. Niemand verdient door pech kansloos te worden. Voor de spanning in de Tour lijkt me deze etappe helemaal niet zo goed als hij doet uitschijnen...
Verder vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat BMC meerijdt voor de top-10 stek van Evans. Waarom zouden ze niét meerijden? Om Froome in het verlies te rijden zodat Contador de Tour kan winnen? Denk het niet.
Sky is kwetsbaar maar Movistar verliest vandaag helaas één van hun grote troeven in de oorlog.
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Mij wel. Eerst was er een renner onder de drie minuten van Froome en dat was Valverde die in de tour altijd ergens een totale off day heeft (gaat in een van de bergritten 5-10 minuten verliezen om alle andere goed te rijden verder (en er een te winnen), let op mijn woorden). Nu zijn er twee, Mollema en Contador en die laatste zou in de derde week best op zijn best kunnen zijn.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Mij wel. Eerst was er een renner onder de drie minuten van Froome en dat was Valverde die in de tour altijd ergens een totale off day heeft (gaat in een van de bergritten 5-10 minuten verliezen om alle andere goed te rijden verder (en er een te winnen), let op mijn woorden). Nu zijn er twee, Mollema en Contador en die laatste zou in de derde week best op zijn best kunnen zijn.
De Valverde van ná z'n schorsing klimt nochtans erg constant en misschien wel beter dan ooit. Vorig jaar in de Vuelta kende hij géén offday. Leek me ook degene die Froome het dichtst benaderd in deze Tour. Contador oogt tot nu toe op alle vlakken minder dan Valverde (zelfs minder dan z'n eigen ploegmaat Kreuziger).
Verder denk ik niet dat Valverde een rit zou winnen. Daarvoor klimmen Froome en Quintana veel beter. Valverde zou gewoon makkelijk het podium gehaald hebben. Nu z'n klassement naar de zak is, kan hij misschien wel een rit winnen ja.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Overzichtje van de verliezen voor enkele voorname figuren:
1) Cavendish M.
2) Sagan P.
3) Mollema B.
4) Fulsang J.
5) Terpstra N.
6) Kreuziger R.
7) Contador A.
Ten Dam L.
9) Chavanel S. + 00'06
10) Rogers M + 00'09
11) Roche N. + 00'11
16) Kwiatkowski M. + 01'09
19) Martin D. + 01'09
21) Evans C. + 01'09
22) Pérauld JC. + 01'09
23) Schleck A. + 01'09
25) Quintana N. + 01'09
26) Froome C. + 01'09
29) Monfort M. + 01'09
34) Rodriguez J. + 01'09
48) Van Garderen T. + 01'09
55) Klöden A. + 01'09
70) Valverde A. + 09'54
73) Zubeldia H. + 09'54
83) Costa R. + 09'54
99) Porte R. + 09'54
104) Poels W. + 09'54
107) Anton I. + 09'54
113) Taaramäe R. + 09'54
116) Rolland P. + 09'54
124) Kittel M. + 10'07
130) Pinot T. + 10'11
157) Cunego D. + 13'36
172) Hesjedal R.+ 13'36
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Als hij tweede zou staan zou hij geen rit hebben gewonnen (tenzij een sprint met een paar koplopers bergop misschien). Dat is logisch. Maar het podium had ik 'm niet gegeven. In de Vuelta is hij wel vaker stabiel geweest ook voor zijn schorsing, in de tour eigenlijk nooit. Vorig jaar ook niet.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wel interessant natuurlijk met het oog op een Nederlands podiumplaats. Als Mollema voorbijgestoken zou zijn door Contador, viel hij van het podium.
Nu moet hij al voorbijgestoken worden door Contador én Kreuziger om naast het podium te grijpen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ploegenspel, waaiers, spanning en sensatie in een op papier prutskesetappe, waarde volgers, waarin Mark Cavendish attent mee van voren was en zijn criticasters het zwijgen oplegde. Terwijl Froompie het spel moest laten gaan liet de Maillot Jaune van de MoMeSubLiga zien uit het juiste hout gesneden te zijn: citybird forceerde zelf de besiissende breuk en het geel kwam solo over de streep:
1 citybird 68
2 El Loco 63
3 jeroen dn urste 59
4 PartyMarty 57
5 II Grillo 55
6 stinissen 54
. Powerman 54
. Fox McCloud 54
9 rensie32 51
10 Arjan_Hanse 50
. Le maillot vert 50
En zo kreeg het ganse peloton vandaag fietsles van de man in het geel die zijn voorsprong nog maar eens een duw in de juiste richting gaf. Het straffe staaltje van de snelle stadsvogel zorgde ervoor dat naaste achtervolger lucdecoster inmiddels bijna op 100 punten zit te harken:
1 citybird 678
2 lucdecoster 583
3 McSavah 560
4 Finisterra 557
5 jeroen dn urste 545
6 Speedy23 509
7 Le maillot vert 497
8 Sir Tinus 481
9 stinissen 465
10 PartyMarty 462
De SubLeague vinden we inmiddels op 5 terwijl SnakeDoc de lanterne rouge overnam met 213 puntjes achter de naam. Morgen een pak heuveltjes in een rit voor de vluchters, graag à demain!
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Heerlijke rit!
Dan moet het maar even door gebruik te maken van de situatie, maar 100km koers is tich malen mooier dan een uitgekiend peleton dat een groepje spurters op 8km van de streep weer inrekent.
Eerst het trekken van Omega, dan het slinkse doorrijden van Belkin. En met Valverde uit de picture en Froome's manschappen die niet meer al te fris zaten Contador en z'n ploeg vol aan de bak.
Misschien dat het een aantal renners later nog opbreekt in de bergen, misschien dat Froome zich daar herpakt, maar sowieso al honderd keer leuker dan het overwicht van een Wiggins (al dan niet met de hulp van Froome) in de vorige Tour. Een gele trui zien wankelen is altijd genieten.
Hulde aan de Belkin mannen om toch vol die uitdaging aan te gaan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Als hij tweede zou staan zou hij geen rit hebben gewonnen (tenzij een sprint met een paar koplopers bergop misschien). Dat is logisch. Maar het podium had ik 'm niet gegeven. In de Vuelta is hij wel vaker stabiel geweest ook voor zijn schorsing, in de tour eigenlijk nooit. Vorig jaar ook niet.
Krijg de indruk dat Valverde's sprint eigenlijk wat is afgebot en z'n klimvermogen eerder is toegenomen. Klimt de laatste tijd minstens even goed (en vaak zelfs beter) dan Contador en Rodriguez. Dat was tot voor z'n schorsing ondenkbaar. Zie niet meteen een reden om te denken dat Valverde wel even zou worden weggeblazen in één van de bergritten. Reed in de Vuelta en de kleinere rondes na z'n schorsing erg constant in het hooggebergte, zónder slechte dag. Valverde's Tour van vorig jaar lijkt me niet echt een geslaagd referentiepunt. Toen was hij gewoon totaal niet in vorm...
El Loco
-
- 1135 berichten
- 2403 stemmen
Tof! Gisteren was de Tour al gedaan en nu zit er toch weer wat leven in. Vind Froome toch iets te braaf om in zulke ritten lef te tonen en zijn ploegmaats op te jutten, terwijl Contador blijft schreeuwen op zijn maats om tempo te maken.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Hulde aan de Belkin mannen om toch vol die uitdaging aan te gaan.
Hm, nee. Heb niets gezien maar als het klopt dat Belkin begon te rijden als Valverde pech had, vind ik dat eerder laf dan lovenswaardig. Even profiteren van de pech van een rechtstreekse concurrent, bah. De sfeer zou hier ook héél anders zijn moest dit voorvallen met Mollema. Dan werd er waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd over het laffe, profiterende Movistar.
Wel chapeau voor Omega (die de boel in brand staken) en Saxo die Froome nog even eraf kregen. Maar denk dat Froome helemaal niet slecht uit deze etappe komt. Verliest zelf amper een minuutje (die hij al dubbel terugpakt in de tijdrit van volgende dinsdag) en z'n sterkste tegenstander tot nu toe komt op 9 minuten binnen... Hij moet zich alleen wél zorgen maken om z'n verrassend zwakke team.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Niet door mij ... wat de rest aan sfeer zit te maken boeit me niet zo.
De waarheid ligt ergens in het midden waarschijnlijk. Ze waren al aan het meerijden, maar hebben er echt nog wel een tandje bijgestoken na het nieuws van Valverde. Daarbij Valverde ook niet helemaal vrijuit door niet gewoon een andere fiets te nemen.
Maar zonder hen in ieder geval niet zo'n boeiende fietsdag en een hoop mensen die weer wat hoopvoller het vervolg van deze Tour aanvatten. Wil je dat laf noemen, nemen we er graag bij dan.
Hij zat nochthans ideaal geplaatst om mee te springen met de Saxos toen die doortrokken. Ofwel heeft hij énorm gepokerd natuurlijk, maar dan wel op een zeer vreemde manier, want z'n eigen team heeft zich ook helemaal lam gereden achteraf.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heb niets gezien maar als het klopt dat Belkin begon te rijden als Valverde pech had, vind ik dat eerder laf dan lovenswaardig. Even profiteren van de pech van een rechtstreekse concurrent, bah.
Belkin komt er wel mee weg omdat ze al eerder meesleurden aan kop en tja net toevallig op dat moment ook. Accident de parcours zegt Jose dan volgens mij.
Dat is natuurlijk een waarheid als een koe.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Niet door mij ... wat de rest aan sfeer zit te maken boeit me niet zo.
De waarheid ligt ergens in het midden waarschijnlijk. Ze waren al aan het meerijden, maar hebben er echt nog wel een tandje bijgestoken na het nieuws van Valverde. Daarbij Valverde ook niet helemaal vrijuit door niet gewoon een andere fiets te nemen.
Maar zonder hen in ieder geval niet zo'n boeiende fietsdag en een hoop mensen die weer wat hoopvoller het vervolg van deze Tour aanvatten. Wil je dat laf noemen, nemen we er graag bij dan.
Hij zat nochthans ideaal geplaatst om mee te springen met de Saxos toen die doortrokken. Ofwel heeft hij énorm gepokerd natuurlijk, maar dan wel op een zeer vreemde manier, want z'n eigen team heeft zich ook helemaal lam gereden achteraf.
Sportief was het het ieder geval niet. Altijd al gevonden trouwens. Een beetje hetzelfde als even scoren in het voetbal terwijl een tegenstander op de grond ligt.
Dat Froome niet mee kon, zegt niet zoveel. En dat minuutje is ook niet zoveel na 30km beuken. Dat is net het typische aan waaiers. Als je op het kantje komt te zitten, waai je er letterlijk uit. Dan mag je nog Froome, Armstrong of Merckx heten. Je kan Froome wel verwijten dat hij daar niet mag komen te zitten. En Sky omdat hij amper een ploeg had voor een goede achtervolging
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Ben het wel met je eens verder dat het een mooie etappe was (al heb ik niets gezien helaas
). Maar dat is eerder toe te schrijven aan Omega die ermee begonnen en aan Saxo die uiteindelijk Froome op de kant konden zetten. Belkin heeft er gewoon even voor gezorgd dat een rechtstreekse concurrent uitgeschakeld is(onsportief maarja) maar halen daarmee eigenlijk gewoon mede de spanning uit de Tour. Het duo van Movistar, Valverde en Quintana, leken mij tot nu de grootste bedreiging voor Froome. Vooral omdat ik verwachtte dat Quintana Froome wel eens kon lossen in de komende bergetappes.
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Ze reden al en staken een tandje bij. En ik ben wel zo hypocriet dat ik moord en brand geschreeuwd had als Mollema de Valverde was geweest, maar niet als er geen Nederlander bij betrokken was. Netjes is het niet, maar geweldig boeiend was het wel en ik hou niet van overdreven sportiviteit door op pechvogels te wachten. Er zijn legio renners die tours verloren hebben door dit soort dingen. Het hoort er gewoon bij. Jan Jansen werd aan de praat gehouden door Anquetil in een vlakke etappe zodat diens ploegmaat Aimar ongezien kon ontsnappen en verloor daardoor de Tour in 1966. Armstrong reed hard door na een massale valpartij in 1999 en won mede daardoor de tour dat jaar van Zulle die er bijlag. Contador raakte zijn winst in 2010 wel kwijt, maar had die ook wel voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat Schlecks ketting brak op een cruciaal moment.
Valverde was bovendien ook gewoon dom bezig. En wat vandaag opviel is hoe strak Contador met Saxo hun truc in elkaar draaide. Echt heel indrukwekkend. Ik vond Contador niet echt goed dit jaar, maar er zit nog veel meer vuur in dan verwacht. Ben heel benieuwd wat hij op de Ventoux doet.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Tja, ik hou er niet van als renners door pech wegvallen. Laat staan dat een team profiteert van pech voor het klassement. Verder ben ik ook niet echt chauvinistisch in het wielrennen. Heb gewoon enkele favoriete renners en hoop altijd dat de renners uit m'n pooltjes het goed doen natuurlijk. 
Maar vinden jullie nu niet dat het jammer is dat Movistar - bergop de meest indrukwekkende ploeg tot nu toe - plots géén man heeft die er nog echt goed voor staat in het klassement? Dát lijkt me juist jammer voor de spanning in het verdere verloop van de Tour. Zeker als je bedenkt dat Froome er voorlopig met kop en schouders bovenuit steekt...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.