• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.747 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.610 acteurs
  • 199.203 gebruikers
  • 9.384.187 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Saaie koers, maar wat een klasbak is die De Gendt toch.

Zelfde geldt trouwens voor Sagan in de Tirreno, heel sterk nummer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Jep, erg sterk opnieuw van De Gendt. Eén van de leukere renners uit het peloton vind ik zelf.

En ja, wat Sagan deed in de Tirreno was toch wel buiten mijn verwachtingen (ik had hem bij een pronospel zelfs ei zo na op de bank gezet ten voordele van Hagen maar gelukkig die 2 nog omgewisseld). Ik dacht niet dat hij op zo een serieus muurtje deze namen er zo makkelijk ging opleggen. Erg sterk. Wordt op die manier ook een serieuze kandidaat voor het heuveldrieluik in april. Als het niet dit jaar is, dan zeker in de toekomst.

Morgen klimtijdrit in P-N, altijd leuk om naar te kijken. Jammer wel dat Leipheimer is weggevallen voor de spanning. Denk dat alleen een superWestra (zoals enkele dagen geleden dus) Wiggins van de eindzege kan houden. Ook een bergrit in Tirreno. Leuke zondag voor de boeg.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Sterk van de Gendt, kreeg ook wel alle ruimte van het peloton. Toch jammer van Leipheimer, 't is een saaie coureur, maar je gunt het niemand om uit het klassement te duiken door valpartijen. Had ook het idee dat Movistar wel erg hard doortrok toen Leipheimer op achterstand reed.

Leuke finale in de Tirreno, heel sterk van Sagan. Maar laten we Horner vooral niet vergeten: 40 jaar, fietst hier zijn eerste koers van het jaar en draagt nu gewoon de leiderstrui. Benieuwd of hij in staat is die te verdedigen, maar vandaag was ie zeer sterk.

We gaan 't zien ...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Horner doet dat dat al een paar jaar zo. In 2010 werd hij meteen 2e in z'n eerste (ritten)koers van het jaar, de Ronde van Sardinië, om daarna het Baskenland als winnaar af te sluiten. En ook vorig jaar kwam hij binnen met een 2e stek in Catalonië om daarna iedereen naar huis te rijden in Californië.

Lijkt me dus iemand die amper wedstrijdritme nodig heeft om top te zijn maar misschien (mede door zijn ouderdom) dit niet heel lang kan aanhouden. Alhoewel, werd toch ook 10e in de Tour van 2010. Zou me niks verbazen moest Horner T-A al winnen maar als de statistieken gerespecteerd worden, zal het slechts podium zijn. Om daarna opnieuw in Catalonië te winnen, zijn volgende koers.

Merkwaardige renner, ja.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

En ook vorig jaar kwam hij binnen met een 2e stek in Catalonië om daarna iedereen naar huis te rijden in Californië

Daartussen werd hij trouwens ook nog tweede in de Ronde van 't Baskenland

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Ja, kijk eens aan. Als Horner de voorbije jaren startte in een (kleinere) rittenkoers, is het bijna een zekerheid op een podiumplaats. Toch sterk. Verder rijdt hij dit jaar na Catalonië opnieuw het Baskenland en de Ronde van Zwitserland. Schrijf hem dus al maar op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rubio .

Prima win van de Bulls, Miami die indiana verslaat. Niets te klagen vannacht.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Finisterra schreef:

Alhoewel, werd toch ook 10e in de Tour van 2010. Zou me niks verbazen moest Horner T-A al winnen maar als de statistieken gerespecteerd worden, zal het slechts podium zijn. Om daarna opnieuw in Catalonië te winnen, zijn volgende koers.

Merkwaardige renner, ja.

Rekende afgelopen Tour zelfs op podiumplek maar toen viel de beste man.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik had Sagan in m'n prono meegenomen .

Sowieso wel aardige voorspellingen gedaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Hier ook erg goed gisteren. In een dagspel had ik een combi van vluchters en sterkere sprinters met De Gendt, Taaramae, Bole, Roche, Thor en Rojas, wat me een 4e plaats opleverde (ong. 450 deelnemers).

In Tirreno had ik geen Sagan en ook geen Kreuziger, dus dat was minder. Al pakte joker Di Luca wel goed uit.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Ja, kijk eens aan. Als Horner de voorbije jaren startte in een (kleinere) rittenkoers, is het bijna een zekerheid op een podiumplaats. Toch sterk. Verder rijdt hij dit jaar na Catalonië opnieuw het Baskenland en de Ronde van Zwitserland. Schrijf hem dus al maar op.

Maar hij rijdt altijd zo onopvallend en saai in de rondte. Vreselijk. De uitslagen zijn er wel, maar een groot coureur kan ik er toch echt niet in zien.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Potverrrrrdikke ik zat al aan de champagne... Maarten met z'n 'hij gaat het niet redden' op 500 meter...

Lieuwe = baas, Bradley baas boven baas.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Spannende game tegen de Pacers. James schiet ze naar de over time en wade schiet in OT de gamewinner binnen.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

Potverrrrrdikke ik zat al aan de champagne... Maarten met z'n 'hij gaat het niet redden' op 500 meter...

Lieuwe = baas, Bradley baas boven baas.

Heel spannend inderdaad. Fantastisch hoe Westra zichzelf hier heeft ontdekt in P-N.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Saai gedoe daar in Tirreno. Te defensief koersen zo tussen Kreuz en Horner die mij wel duidelijk het sterkst oogden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Kreuz en Horner? Wat dacht je van Sagan? Dat wordt een grote!

Nu weer lekker naar het Feyenoord - Ajax van de NBA kijken. Heerlijke zondagavondjes.

Zojuist al even kostelijk kunnen lachen om de defense van Knicks

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

De Knicks zijn weer helemaal terug op niveau. Ze waren beter af zonder Melo. De terugkeer van Amar'e was nog wel lekker voor ze, maar sinds Melo terug is, gaat het weer bergafwaarts met de Knicks en Lin is helemaal niet meer de speler van de eerste games.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

happie schreef:

De Knicks zijn weer helemaal terug op niveau. Ze waren beter af zonder Melo. De terugkeer van Amar'e was nog wel lekker voor ze, maar sinds Melo terug is, gaat het weer bergafwaarts met de Knicks en Lin is helemaal niet meer de speler van de eerste games.

Lin is nu juist op niveau. Die eerste games waren gewoon uitzonderingen.

En Melo is inderdaad bezig aan een drama seizoen. Van mij mag hij op de OS op de bank plaats nemen,

Nog ff een lekkere buzzer beater van Rondo notabene!

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Waarom hoor ik de wieler fanaten nooit over Vos.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Vrouwenwielrennen is toch niet spannend, dankzij Vos.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Gilbert opgegeven met griep in Tirreno-Adriatico.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Tja sorry, maar vrouwenwielrennen trekt me to-taal niet. Geen geen enkele renster en het mist gewoon iets. Niet alleen bij wielrennen trouwens...

Ik ben btw benieuwd naar zaterdag. Boom stapt ook op omwille van San Remo, maar kan die Sky afstoppen? Sagan is ook een wapen geworden nu.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Boom had morgen moeten knallen in de tijdrit voor de pooltjes, jammer.

Een vraagje tussendoor; Wie zijn jullie favoriete wielrenners? Of heb je gewoon een voorkeur voor een bepaald type renner of ...? (buiten de Nederlanders of Belgen dan, voor wie je altijd wel wat supportert). Ik heb de laatste jaren een boon voor Kreuziger en Taaramae. Moeilijk te verklaren waarom maar supporter er wel voor, ondanks (of misschien net daardoor) dat ze eigenlijk niet makkelijk een koers winnen. Rujano vind ik ook een erg leuke renner (ook al in 2005). Favoriete Belgische renner is De Gendt en Nederlander is Mollema.

Meer algemeen ben ik natuurlijk (zoals velen denk ik) fan van de echte klimgeiten: Anton, Nieve, Pozzovivo,.. dat soort renners. Hopelijk kunnen we daar binnenkort Henao aan toevoegen. Benieuwd wat die in de Giro zal laten zien.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Altijd een zwak gehad voor Heinrich Haussler, al was het maar om die schitterende alliteratie.

Verder Tony Martin, van wie ik nog altijd meen dat-ie hoge ogen kan gooien in een grote ronde. Met 100+ tijdritkilometers in de Tour zit ik alweer stiekem te denken...

Verder zijn alle landgenoten me even lief... Pas als ze elkaar gaan beconcurreren voor een topklassering kom ik er vanzelf achter wie toch stiekem mijn voorkeur heeft

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Altijd al een voorkeur voor Thor gehad, en toen ik hem vorig jaar heb mogen spreken en zijn hand heb mogen schudden kan hij voor mij niet kapot. Hoe hij vorig jaar zijn Tour etappes won, geweldig.

Daarnaast idd jonkies als Sagan, Taaramae, van Garderen etc. Ook groot Soler fan geweest, helaas wegens zeer noodlotting ongeval in coma... Dat was me pas een klimmer, en een Colombiaan wat het ook wel weer geinig maakte. Ook heeft Soler dezelfde bijnaam als mij

Denk niet dat hij ooit terugkeert maar wat hij allemaal deed in 2007, dat was echt genieten.

Daarnaast nog mensen als Tankink, zulke gasten waar je altijd om moet lachen . Kruiswijk heb ik als ronderenner het hoogste zitten (nog niet voor 2012 uiteraard).

Oja en om af te sluiten, in sprints hoop ik altijd op Rojas. Of ouwe bok Pettachi, daarvan heb ik vorig decennium veel van genoten.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Thor en (tijdens de Tour) Fränk Schleck.

En toch ook wel een beetje Horner, wat die op zijn 40ste nog klaarspeelt man, ongelooflijk

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

IJH15 schreef:

En toch ook wel een beetje Horner, wat die op zijn 40ste nog klaarspeelt man, ongelooflijk

Als je het dan toch hebt over ouderdomsdekens, dan heb ik het meer voor Jens Voigt. Altijd in de aanval, altijd aan het werk en voor zijn sponsor zeer dikwijls in beeld. Horner is voor mij een veel te 'defensieve' renner. En Voigt is nog een maandje ouder dan Horner.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Nu we toch bezig zijn over oudersdomsdekens: Jaan Kirsipuu rijdt ook nog steeds rond bij een Pro-Continentaal team. Ondertussen al bijna 43 jaar (in juli). Was ook wel een opvallende renner. Leuke sprinter die telkens op de eerste verkeersdrempel moest lossen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.