- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ja, de Hollanders zijn allemaal uitgeschakeld, hoe is het mogelijk ?. Ik verwacht nog valpartijen, alles is mogelijk. ze moeten nu rijden zoals De Gendt in de Giro, proberen een paar minuten terug te pakken in de cols.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Maar ondanks de Tour tegenvaller toch een fantastisch sportdagje. Enorm blij dat Federer door is. Nu hopen dat hij finale nog weet te pakken en definitief de allergrootste aller tijden wordt. Zou een geweldige kroon op zijn carriere zijn! Nu al gespannen voor zondag, want wordt zeker niet zo makkelijk als ik sommige mensen zie of hoor beweren
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Ja, de Hollanders zijn allemaal uitgeschakeld, hoe is het mogelijk ?. Ik verwacht nog valpartijen, alles is mogelijk. ze moeten nu rijden zoals De Gendt in de Giro, proberen een paar minuten terug te pakken in de cols.
Meestal keert de rust terug als de verschillen groter worden. Na de tijdrit zal ergste wel eventjes gedaan zijn gok ik.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En Kos zijn 'kluns' heeft het opnieuw fantastisch gedaan. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Grapje zeker. De man is zelf meerdere keren betrapt. Overigens net als alle andere groten uit die tijd inclusief Eddy Merkx
Het was een grapje, maar ik wist niet dat Zoetemelk betrapt was. Uiteraard gebruikten alle grote renners toen doping, dat is precies wat ik zeg. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
En Kos zijn 'kluns' heeft het opnieuw fantastisch gedaan.
Vanaf morgen zal ik ook met spanning kijken naar mijn kluns Nibali, die is spijtig nog niet gevallen 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kan Gilbert gewoon mee in stevige bergritten trouwens?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Nee, dat is wat te hoog gegrepen voor hem.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Nope geen Gilbert morgen. Wat mij betreft wordt het vooral uitkijken naar Nibali, Menchov, Van den Broeck en Sanchez. Erg benieuwd hoe goed zij zijn al zitten Kloden en Horner ook nog dichtbij.
Verwacht in ieder gevaal een half minuutje verlies voor Wiggins morgen. Die gaat morgen voor het eerst tijd verliezen
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Pfff, wat een rampdag in de Tour. Zonde zonde, die arme Robert, wat een pech. 
Gelijk een stuk minder zin in de komende etappes. Poels, Mollema en Gesink had ik al opgeschreven.
@ MR: Gesink had overal schaafwonden en was dus wel degelijk gehavend, daarnaast reeds hij blijkbaar op de fiets van LLSanchez de etappe uit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Als Danielson er ook uit ligt, is m'n geheime wapen ook weg. Dan kan m'n Sportpools al helemaal de prullenbak in. herstel, van de prullenbak in de container, en met de wagen mee.
Wat is dat toch de laatste paar jaar met al die valpartijen in de eerste week? Het lijkt steeds meer te worden, of ligt dat aan mij? Ik meen dat het een jaar of tien geleden toch wel anders was. Alleen toen die massale shit op die gladde weg die normaal onder water staat, maar verder...
Stuur de sprinters voortaan in een groepje vooruit, dan kan de rest rustig binnenrijden.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Vind het ook toenemen ja. Hoop dat er maatregelen worden genomen hiertegen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
o.a. Gesink en Kruijswijk gevallen vroeg in de etappe, lijkt allemaal mee te vallen. Toch effe schrikken altijd met Gees.
...toen moest het dus nog beginnen... 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Vind het ook toenemen ja. Hoop dat er maatregelen worden genomen hiertegen.
Enige optie is kleiner peloton ben ik bang. En dan doen Poels en co sowieso al niet meer mee
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ploegen van 8 ipv 9 renners scheelt ook al weer ruim 10% aan omvang.
Enige voordeel is dat een 'relatieve' vrijgeleide in een bergrit tot de mogelijkheden behoort. Etappewinst vind ik aansprekender dan een plek tussen 4 en 10 in de Top10.
Al bekend wat Poels heeft?
@eRCee, die blessure was eerst niet echt duidelijk. Hij zat eerst meen ik toch bijde omvangrijke groep van Mollema, waar hij door Weening geholpen werd. of zat hij al een groep achter? Hij oogde redelijk monter, en had er aan het einde ook tempo in.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4700 stemmen
Zolang Hesjedal er maar niet uitstapt. Dan is heel de sportpools naar de zak. En verwacht in de bergen sowieso niet (veel) te dalen... Zou wel jammer zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Als Danielson er ook uit ligt, is m'n geheime wapen ook weg. Dan kan m'n Sportpools al helemaal de prullenbak in. herstel, van de prullenbak in de container, en met de wagen mee.
De SW zal het verschil niet maken.
Ik zal me meer zorgen maken over LL Sanchez, of hij de Tour wel uitrijdt. 
Wat is dat toch de laatste paar jaar met al die valpartijen in de eerste week? Het lijkt steeds meer te worden, of ligt dat aan mij? Ik meen dat het een jaar of tien geleden toch wel anders was. Alleen toen die massale shit op die gladde weg die normaal onder water staat, maar verder...
Stuur de sprinters voortaan in een groepje vooruit, dan kan de rest rustig binnenrijden.
Met die 3 KM regeling wordt er meer risico genomen in die laatste 3 KM. Teveel risico blijkbaar. Of de renners zijn nerveuzer dan anders. Of allebei.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Gelukkig hebben we Marianne Vos nog 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Enige optie is kleiner peloton ben ik bang. En dan doen Poels en co sowieso al niet meer mee
Is één van de opties ja. Maar ik ben er ook voor om de koers veel sneller te neutraliseren.
Bijvoorbeeld: neutraliseren als er meer dan 5 renners vallen óf als er een beschermde renner valt (elke ploeg mag dan 1 of 2 renners aanwijzen). Zoiets. Want de fysieke schade valt vandaag nog mee, maar het klassement van een aantal mensen is volkomen onnodig naar de vaantjes.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik denk trouwens dat Astarloza ook wel "echt" iets heeft. Die lag ook slecht in de greppel. Als ik Cancellara mag geloven ging Vigano (Lampre) als eerste om.
Een Brit in de finale van Wimbledon, dat is al even terug denk ik. Zover is Henman nooit gekomen, toch?
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Wiggins gaat zeker geen tijd verliezen morgen. Ik verwacht een kopgroep van 30 man aan de meet. Cancellara zal volgens mij het geel wel verliezen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Over een paar week komen de discussies weer los over die ontzettend gevaarlijke afdalingen waar renners ravijnen in pleuren 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Een Brit in de finale van Wimbledon, dat is al even terug denk ik. Zover is Henman nooit gekomen, toch?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Maarten Wynants out met gebroken ribben en geperforeerde long, Freire out met gebroken rib en klaplong. Volgens mij is de lijst van uitvallers nog niet compleet.
@Boordappel 1938, ik dacht al dat ik me het niet kon herinneren 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Aiaiai, waarde Tourvolgers, het was weer zo'n dagje om met samengeknepen billen naar het scherm te staren en gelaten het slechte nieuws over Neerlands hoop te aanvaarden. Terwijl menig renner zijn wonden likte deed Petertje Sagan een Balotelli-met-shirt na wéér een zege; het wonderkind staat al op 3. De Willies speelde(n) de ganse top 3 (Sagan, Greipel, Goss) en als bonus nog Haedo en pakte(n) de dagzege:
1 De Willies 77
2 eRCee 68
3 Finisterra 65
. VivaLaHop 65
5 otherfool 63
Team otherfool wist in het geel weer tussen de valpartijen door te laveren en zag de voorsprong op het groepje achtervolgers toenemen tot meer dan 50 punten:
1 otherfool 399
2 Finisterra 346
3 McSavah 345
4 Vabo 336
5 eRCee 333
Kos mocht weer eens het servies door de kamer smijten; een winnende Sagan betekent treurnis bij de lanterne rouge van de MoMeSubLeague: 101 strafpunten maakt 120 schamele puntjes. De subleague handhaafde zich daar waar zij hoort: nog immer op 1
Morgen krijgen we een andere Tour met andere namen, dus ik zeg u à demain!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Oej, Wout Poels scheur in milt én nier. En drie gebroken ribben...
En dan is hij nog uit de ambulance gestapt om 10 km verder te doen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Erg klote van Poels, wast juist erg benieuwd hoe ver hij was gekomen, het meest naar hem eigenlijk. Maar goed, de Vuelta dus voor hem hopen we maar
Ik denk dat het oor de rest niet zo'n ramp hoeft te zijn. Achterstand is fors maar niet meteen dodelijk en je kunt nog eens wat meer vrijheid krijgen in een bergrit. Ik denk dat het weleens een heel open Tour kan worden of een die zoals die Sastre won, beslist wordt in één bergrit. Of Evans wint gewoon, maar dat moet ik nog zien. Evans is 35 en was vorig jaar al de op twee na oudste tourwinnaar ooit en de oudste van na de oorlog.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Erg klote van Poels, wast juist erg benieuwd hoe ver hij was gekomen. Maar goed, de Vuelta dus voor hem.
Ik vraag het me af hoor, of je dan de Vuelta haalt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Geen idee eigenlijk, ben medisch een onbenul
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.