- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3594 stemmen
Zit die Gert Jacobs er elke dag bij? Want dan kijk ik nooit weer. Wat een gigantische irritante figuur zeg. Danielle Overgaag is idd wel heel erg lekker.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Groene trui gaat dit jaar naar Rojas!
Ik hoop het, maar dat denk ik zeker niet. Lijkt tot nu toe minder sterk dan vorig jaar, in hoeverre dat door de valpartij komt weet ik niet. Ik zeg Goss voor de groene trui. Vooraf niet superveel geloof in Goss voor de puntentrui, omdat hij toch vaak iemand is die zich goed op een specifieke koers/rit kan richten en het in andere koersen/ritten laat lopen. Maar nu met de ploeg volledig in dienst van Goss zou het moeten kunnen als hij er zelf ook vol voor wil gaan. Doet in ieder geval goed mee met de tussensprints. Denk dat Cav de Tour wel gaat uitrijden (net als Goss), ondanks de OS.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Denk dat Cav de Tour wel gaat uitrijden (net als Goss), ondanks de OS.
Nog even meegeven dat, wanneer een grote groep buiten tijd aankomt dit jaar, deze niet zal opgevist zal worden. Dat was vorig jaar wel het geval toen in de 18de rit de bus, met daarbij Mark Cavendish en Tyler Farrar, buiten tijd aankwam. De renners verloren toen wel punten. Daags nadien, de rit met aankomst op Alpe d’Huez, speelde hetzelfde scenario zich af. Voor Björn Leukemans (Vacansoleil), die net na de grupetto arriveerde, kende de organisatie toen geen genade. De sprinters steken dus maar beter een tandje bij in de bergen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Inderdaad. Vond het nooit wat, maar nu is het wel wat.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Lijkt me gewoon Sagan voor groen. Ritten als gisteren sprint ie gewoon mee voor rond plek 5, en ritten als vandaag zijn op zijn lijf geschreven waar types als Goss normaal gesproken toch wel tekort komen. En dan heb je nog rit 12 bijv, de kans bestaat dat hij daar als enige van de kanshebbers in het peloton kan overleven.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Mollema is goed bezig. Benieuwd hoelang hij het volhoudt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Groene trui gaat dit jaar naar Rojas!
Nou daar kun je dus een streep door halen. Jammerlijke val. Cobo en Gerrans ook gelijk uitgeschakeld voor klassement. Zat ook nog een Katusha erg slecht. Ik meen Caruso. edit: die zat uiteindelijk op 16minuten ruim - dat zag er aanvankelijk slechter uit.
Erg nerveuze finale, maar ook wat wielrennen mooi maakt. Zo;n actie van Chavanel ook. Sagan had een sneer naar een politiemotor die een val veroorzaakte. Menchov (was het Menchov? - edit: het leek me Freire)) deed ook niet erg fris in de finale - doorwurmen waar geen plek was - en hoppa daar lagen ze. Uiteindelijk ieder op 1 sec. gezet. Daar hebben sommigen mazzel!
Rare hectische rit, maar laat ik eindigen met de geweldenaar:
voor Sagan.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wel een hele straffe jinx van Pitakaas! Daarom moet je dus nooit je succesnummers door naar de volgende ronde nemen.. 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Genoeg straffe kost voor het ganse peloton, waarde volgers, van het kieken Petertje Sagan die eens achterom keek in het slag- en slachtveld dat zich achter hem voltrok en dan maar de Slowaakse vogeltjesdans boven tafel haalde. Thuis voor de buis danste Vabo lustig mee: hij speelde liefst 5 man van de top 6 met naast het Kanon ook nog Bo Hagen, Peter Velits, Albasini en Evans, het leverde de 5e plek op in de overall dagscore:
1 Vabo 92
2 Knisper 76
3 McSavah 69
4 citybird 56
5 Speedy23 55
In het nu al legendarische gevecht om de maillot jaune kwam Vabo met zijn nummerken dichtbij de leiderspositie maar otherfool nam nog net de juiste afslag in de slotklim en behield zijn bonus:
1 otherfool 231
2 Vabo 217
3 McSavah 216
4 jeroen dn urste 192
. Knisper 192
De subleague staat op 10, een scorende Sagan betekent een treurende Kos: de drager van de lanterne rouge houdt nog 38 puntjes over. Morgen is het weer zo plat als een duppie en mag allicht Cav zijn duivels nog eens ontbinden, of zijn er serieuze uitdagers? Hoe dan ook: à demain!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Petertje Sagan die eens achterom keek in het slag- en slachtveld dat zich achter hem voltrok en dan maar de Slowaakse vogeltjesdans boven tafel haalde.
Het bleek -zoals ze bij Liquigas hadden afgesproken vooraf- een Forrest Gump imitatie. Dan valt Sagan bij mij wel direct van zijn voetstuk.
Morgen trouwens mogelijk veel waaiers. Heel stuk langs de kust. Hangt beetje af van de windrichting, maar wordt ook weer leuk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Heel stuk? Ongeveer 100 km, nonstop. Hoe meer wind, hoe liever de Belgen en Nederlanders het gaan hebben. Dan vliegen de Spanjaarden er af aan de lopende band. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Tjallingii blijkt trouwens een heup te hebben gebroken 
Hij reed de etappe wel uit.... 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook spijtig voor Boeckmans. Gisteren op vijf km van de meet lek, en vandaag kon hij zich zeker in de tien rijden, rijdt hij toch wel verkeerd zeker... Het zal aan zijn jeugdige onervarenheid liggen denk ik.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Jammer, want ik heb hem. Morgen misschien.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Mollema is goed bezig. Benieuwd hoelang hij het volhoudt.
Drie weken. 
En over de groene-trui discussie: dat wint Sagan toch op zijn sloffen? Gisteren kwam hij tijdens de sprint niet eens uit het zadel, liet zich gewoon meevoeren en werd zesde. Superieure positionering ook, ondanks dat hij nog werd weggedrumd uit het wiel van Greipel door zowel Veelers als Goss als Cavendish.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Morgen wint Boasson Hagen never nooit niet. Top-5 zal al moeilijk worden denk ik.
2e!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Maar hij had het moeilijk, waar of niet?
Ging inderdaad relatief goed omhoog, hoewel hij natuurlijk geen seconde in de buurt is geweest van de winst. Had ietsje meer van mannen als Evans en Valverde verwacht (die mistte geloof ik de bocht beneden bijna).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Zekers maar Boassen Hagen is echt veel meer dan een sprinter. Kan dergelijke aankomsten prima aan
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4701 stemmen
Natuurlijk kan EBH meer dan alleen sprinten. Vorig jaar won hij zelfs een (halve) bergrit in de Tour, niet? Maar het klopt wel dat bij zo een Sagan-aankomst de rest gewoon voor de 2e plaats rijdt... En Sagan lijkt me ook torenhoog favoriet voor groen ja.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ook Danielson kunnen we al doorstrepen. Kwam op 9 minuten binnen vandaag. Zonde. Westra en Hoogerland ook flink op afstand. Rest van de Nederlanders van wie je eventueel iets in het klassement kunt verwachten zonder tijdverlies (Gesink, Mollema, Kruijswijk, Poels, Ruijgh en ook nog Ten Dam).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jeeeezus gejinxt!
Nu zie ik Sagan wel 5 etappes pakken.
Straks wordt hij het Spanje van het wielrennen 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Toch harde kerels die renners... 
Gilbert plaatst gevolgen valpartij op Twitter.

Philippe Gilbert kon door een valpartij op 30 km van de finish niet meestrijden om de overwinning in Boulogne-sur-Mer. Zijn schoen was kapot en hij moest te lang wachten op de ploegwagen om toch nog te kunnen meestrijden voor de ritzege.
Inmiddels heeft 'Phil' de gevolgen van zijn valpartij op Twitter geplaatst. "Just this so all fine" ("Het is enkel dit, dus alles goed"), voegde hij er als bijschrift aan toe.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Klut, Danielson dus ook al op achterstand. Ik had hem nog als joker. Tot ziens, hoge klassering 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Er kan nog van alles gebeuren joh. Die jokers zijn niet zo belangrijk. Rojas is er bijvoorbeeld al uit en dat is vervelender, want redelijk veel users hebben daar 2 punten voor moeten betalen. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Federer simpel door en Djokovic eveneeens. Wordt in ieder geval een halve finale waarbij veel op het spel staat. Om maar eens iets te noemen. De nummer 1 positie!! Komaan Federer!!!!!!
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik er niet op reken
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jammer van de valpartij, maar het treintje van Lotto-Belisol is dit jaar het sterkste.
Eindelijk André 'de Gorilla' Greipel op één.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4701 stemmen
Gallopin en Simon waren wel echt topkeuzes. Le Tony moet constant knechten voor die mislukte kopmannen bij Shack terwijl Simon er na z'n val niks meer van bakt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb weer een duikvlucht naar onderen gemaakt in het klassement. Hopelijk dat ik wat terug kan komen in de bergen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.