• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.277 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Man man wat een zenuwachtig gedoe. Mighty Mike naar de finale

Nu Barney vs Taylor

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Iedereen heeft het steeds maar over Quintana, maar ik heb deze ronde nog niks van hem gezien waaruit ik zou kunnen afleiden dat hij minuten gaat pakken straks. Vraag me af of hij wel zo goed is momenteel.

Pozzovivo verwacht ik zeker, lijkt tot dusver erg sterk bergop.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Barneveld

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Yes! Barney! zoveel leuker dan van Gerwen. Die wedstrijd analyses van hem zijn om in te lijsten, zoveel 'zelfkennis'.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Goeie keus van de bond om Barney een wildcard toe te kennen. Prachtig dit idd. Hoewel ik het een droeftoeter blijf vinden gun ik hem deze winst wel. Eerst winnen van zijn absolute angstgegner en vervolgens de wereldkampioen kloppen in de finale. Chapeau!

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Barney is echt een levende legende in het darten. Heeft zoveel betekend voor het darten in Nederland. Als ik het iemand gun is hij het wel!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Inderdaad! Dankzij die held ben ik ooit darts gaan kijken, prachtig om dit te zien..

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Joy4ever schreef:

Goeie keus van de bond om Barney een wildcard toe te kennen. Prachtig dit idd. Hoewel ik het een droeftoeter blijf vinden gun ik hem deze winst wel. Eerst winnen van zijn absolute angstgegner en vervolgens de wereldkampioen kloppen in de finale. Chapeau!

Barney is inderdaad wel een droeftoetertje. Schaamt zich over het feit ooit postbode te zijn geweest, om maar een voorbeeld te geven.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Weer een bijzonder staaltje wielren-dominatie van OPQS!

niet beginnen over doping Pita, niet beginnen...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik zou ook wel een voorzichtig vraagtekentje willen plaatsen bij de tijdritten van OPQS en Ulissi (en in mindere mate Pozzo, die de eerste lopende klim rechtop zittend echt beestachtig snel is opgereden. Vond zijn tijdrit in de Vuelta van 2013 nog steeds één van de ongeloofwaardigste uitslagen van vorig jaar). Maar goed, zolang het bij wat vage twijfels blijft hebben we daar verder niks aan. Hopen op adequate controles dan maar.

Zandkuiken

• 1745 berichten
  • 1430 stemmen

Daar hebben ze bij OPQS individueel en ook voor de ploegentijdritten (waar ze heel veel belang aan hechten) ook wel hard aan gewerkt, maar inderdaad... Het dopingspook blijft de sport achtervolgen, en daar heeft ze natuurlijk zelf voor gezorgd.

Ik moet ook wel zeggen dat het ronderijden (buiten dan de Tour) me ook wel minder is gaan aanspreken in vergelijking met de klassiekers, terwijl hier precies toch altijd meer animo is voor de rondes. Kan natuurlijk ook aan de prono's liggen

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik heb sowieso meer met klassiekers aangezien ik zondags nooit werk

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

Inderdaad! Dankzij die held ben ik ooit darts gaan kijken, prachtig om dit te zien..

Same for me. Ik begon darts eind jaren 90 te kijken omdat Barney de Embassy held werd en bleef.

Het is wel een arrogante vent, maar ik heb wel respect voor hem. Heeft in zijn eentje de dartsport groot gemaakt in Nederland. Ik gun hem nog wel zo'n mooie eer als de Premier League of Darts te winnen. Ook mooi dat hij het precies deed door eerst zijn rivaal eindelijk eens te verslaan en daarna van Gerwen te verslaan. Die laatste had ik het overigens ook wel gegund hoor.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Wat een slappe overwinning vandaag zeg. Die gekke pizzabakker mag gewoon wegsprinten zonder dat hij ook maar een strobreedte in de weg wordt gelegd (die Rodriguez doet nog een schijnpoging, maar hij wist zelf ook al dat hij door niet genoeg ballen te tonen een te grote achterstand had opgebouwd op Canola). Maar het trieste was nog wel die Tulik die ten eerste als een oud wijf aan de kant wordt gezet en vervolgens niet goed reageert op de fout van Canola die niet vlak langs de boarding rijdt. Bijna amateuristisch gereden. Gelukkig schijnt de rit van morgen behoorlijk lastig te zijn dus dan komen de kwaliteiten van de top-10 renners tot uiting.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

nclo schreef:

Wat een slappe overwinning vandaag zeg. Die gekke pizzabakker

Is toch mooi? Zijn beste vrienden wisten niet eens dat hij beroepswielrenner was, zo onbekend en onbemind en dan zomaar een Giro-rit winnen. Marco Canola, klinkt ook als een klok!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Hij was trouwens duidelijk de beste van die kopgroep.

@ Zandkuiken: vind een grote ronde het mooiste om te volgen in het wielrennen, omdat zich eigenlijk een soort "verhaal" ontwikkelt. Het is een avontuur. Koerstechnisch zijn klassiekers vaak interessantere koersdagen (hoewel, het allermooiste vind ik een etappe waarin een grote ronde volledig op z'n kop wordt gezet, zoals de 17e rit van de Vuelta 2012 met Contador. Dat is echt het ultieme wielrennen voor mij).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nochtans heb ik bij de bekendmaking van de Giroselectie van Bardiani al aangegeven dat Canola als piloteur een belangrijke schakel in die ploeg vormt. Dat hij als vluchter vervolgens een rit naar zijn hand zet is een sterk staaltje, maar onmogelijk te voorspellen.

En klassiekers zijn inderdaad koerstechnisch veel mooier dan 80-90% van de etappes in grote rondes. Toch blijft de strijd tussen de klassementsmannen in het hooggebergte altijd genieten. Dan vind ik vaak een voor velen saaiere afvalrace spannender dan een rit waar door middel van een tactische truc het klassement op zijn kop wordt gezet, hoewel die ritten uiteindelijk wel het meest memorabel blijken.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Vervelende aanrijding met die seingever . Hopelijk komen hij de motorrijder en cameraman er genadig vanaf....

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Battaglin.

Wat een slotklim. Strijd op twee fronten was zelden zo spannend.

Ook zeer sterk gereden van Albert Timmer, mooi om het enthousiasme van Schotte/DeCauwer daarbij te horen.

De aanrijding heb ik (gelukkig) niet gezien. Laten we hopen dat het meevalt. En wellicht geeft dit aanleiding om wat te doen aan de belachelijke hoeveelheid motors in de koers (hoewel het hier om de RAI-motor ging begreep ik).

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Regie is toch écht dramatisch te noemen. Als gematigd koers-liefhebber gaat er zo toch heel wat fun verloren. Doen ze het in Frankrijk en Spanje toch heel wat beter.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Schitterende etappe/slotklim. Ik ga deze Giro toch maar eens intensief volgen (bergetappes vooral). Kan erg spannend worden, met een mooie rol voor Kelderman.

Aanrijding was sick, maar wat deed die seingever toch half op de weg (renners gingen er gewoon links langs)?

Maar goed:

Twitter / AlexandreMignot: Selon la Rai, le pilote de ...

Gelukkig maar.

En Onderhond heeft gelijk, regie bij de RAI/Giro is echt chaotisch en dramatisch altijd.

Mooi begin van deze sportdag met vanavond een heel leuk potje en vannacht Miami-Indiana.

Paul George doet mee, gelukkig. Go Pacers!

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Wat ook niet meehelpt is het onbeholpen commentaar bij Eurosport altijd. Ik wist pas dat Battaglin de overwinnaar was toen zijn naam in beeld verscheen. Als de regie dan zo slecht is ben je aangewezen op het commentaar maar als dat ook niet de goede informatie weet te verschaffen wordt het één groot drama.

De finale maakte trouwens die rit van gisteren helemaal goed. Er sterk gereden van Timmer en Battaglin. Respect hoor. Mijn voorspelling was dus gelukkig toch uitgekomen over deze rit.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik wist dat Battaglin de winnaar was toen hij voor het eerst in de finale in beeld kwam, vlak achter Cataldo, Pantano en Polanc En een zeer nare aanrijding was dat inderdaad, zo vanuit het perspectief van de motorrijder.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Vond het ook een heerlijke koers met een strijd op 2 fronten. En toch opvallend dat Uran alweer heel wat minder sterk leek dan in de tijdrit. In ieder geval veel spanning!

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

Federer simpel door, en mocht hij nog eens willen op Roland Garros, dan is dit jaar wel een kans al speelde hij een matig gravelseizoen. Maar de loting zit niet tegen. Nadal zal Ferrer krijgen en daarna wellicht Wawrinka, en ook Murray aan die kant van het schema. Zelf kan hij saaie Berdych treffen maar of Tsonga (vaak moeilijk tegen) of Djoko in ieder geval niet.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Is toch mooi? Zijn beste vrienden wisten niet eens dat hij beroepswielrenner was, zo onbekend en onbemind en dan zomaar een Giro-rit winnen. Marco Canola, klinkt ook als een klok!

Een goede vriend van mij wist het wel! (Arjan_Hanse).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ah, mijn favoriete twee baarden (Geschke en Paolini) en Felline in de kopgroep, dat biedt perspectief. Zul je zien dat de klassementsmannen nu wel hun troepen op tijd laten jagen

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Geweldige overwinningskreet van Fabio Aru. Alles ligt nog open deze Giro!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Dinsdag de Gavia, Stelvio en aankomst bovenop Val Martello

Donderdag aankomst bovenop Rifugio Panarotta

Vrijdag de klimtijdrit op de flanken van de Monte Grappa

Zaterdag aankomst op de Monte Zoncolan

Mwah.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dinsdag de Gavia, Stelvio en aankomst bovenop Val Martello

Donderdag aankomst bovenop Rifugio Panarotta

Vrijdag de klimtijdrit op de flanken van de Monte Grappa

Zaterdag aankomst op de Monte Zoncolan

Mwah.

Wow.

Thanks voor de aankondiging alvast.

Sanvean reserveert alvast wat vrije middagen.

Mooie overwinning gisteren van Aru.

Ik moet maar (weer) eens wat kleinere wielerrondes gaan kijken misschien, want van Aru had ik nog nooit gehoord voor deze Giro eerlijk gezegd.

Mooie lichting jonge wielrenners komt er aan (Majka-Aru-Kelderman-etcetera). Leuk!

NBA:

Ibaka terug bij OKC, best verrassend. Gelijk winst voor OKC, al speelde Spurs wel heel matig.

Reggie Jackson als starter ipv Sefolosha helpt ook.

Ibaka en Adams beiden 4 blocks, SA flink outrebounded.

Toch gaan ze deze matchup winnen.

Vannacht Miami-Indiana weer, 4e game. Indiana moét winnen, anders is het gedaan.

Ben benieuwd.

Al zie ik een SA-Miami finale aankomen en hoop ik daar ook op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.