- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Leuk, zet je 5 over 4 de tv aan, zijn ze al binnen.. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jammer dat Fredette zo weinig gebruikt wordt, had toch de hoop dat hij meer aan spelen toe zou komen dan bij zijn vorige club maar dat valt dus vies tegen.
Op die manier wordt Fredette toch steeds meer het type (blanke) NCAA-schutter die mislukt in de NBA (zie Adam Morrison).
Hoop dat McDermott dat toch echt bespaart blijft, al heeft hij gelukkig veel wedstrijdintelligentie (kan de verdediging "lezen") en ook veel inzet.
Nenê speelt trouwens wel erg goed deze laatste wedstrijden tegen Chicago, zeg. En dan onze grote Poolse bokser Gortat en de backcourt Wall-Beal. Het is ook geen slecht team natuurlijk. Maar het kan nog steeds, gelukkig.
Ja, erg jammer, vond hem in de NCAA echt geweldig en kan me niet voorstellen dat ie nou zo beroerd is. Vooral als je offensief nou behoorlijk zwak bent. Die kan in zo'n scoring drought, die de Bulls elke game wel hebben, het tij kan keren. Maar de Wizards zijn als ze fit zijn natuurlijk een geweldig team, misschien wel de nummers 3 van de EC na Miami en Indy. Wall, Beal, Gortat, Nene, Ariza, en die deep bench.
Wel erg leuke playoffs ronde, Dallas wint, ook Portland op een 2-0 series lead. Niet verwacht.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Yankees right-hander Michael Pineda ejected for having pine tar on neck

Als je zo denkt te moeten winnen. Damn Yankees.
Ducks:
--> Stars winnen ook game 4. Best-of-three now.
Zeer knap van de Mavs!!!! Mooi dat Portland met 0-2 huiswaarts keert.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Alleen Miami houd zijn homecourt advantage. 
Ben ook benieuwd naar Dallas verder. Zeer lastige ploeg natuurlijk om tegen te spelen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Grizzlies and Hawks: 
NFL heeft het schema voor het aankomende seizoen bekend gemaakt.
Seizoen begint met Packers at Seahawks. Lekker begin, hoor!
Saints beginnen met twee uitwedstrijden tegen de Falcons en Browns.
Net als vorig seizoen uit naar de Bears (week 15) en thuis tegen de Niners (week 10).
Zwaartepunt lijkt in het midden te liggen, al spelen we in die periode voornamelijk thuis.
10-6 moet mogelijk zijn.
Schema van de Bears is wel heel erg apart:
van de eerste 9 wedstrijden maar liefst 6 keer on the road (o.a. Niners, Panthers, Patriots, Packers) , schema daarna aanzienlijk vriendelijker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Grizzlies en Hawks idd
.
Sweet, er even voor zorgen dat ik dan in Cali ben. Niners - Bears. My boy Kaepernick vs my Bears. Oh, wat heerlijk.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Kut. Vorig jaar stonden de Grizzlies ons ook al in de weg, toen wel zonder Brodie. Met oog op de toekomst moeten we toch eens een kampioenschap binnenhalen, anders zie ik zowel Brodie als Durant vertrekken. Jammer van de Pacers, enigste ploeg in het oosten die kon concurreren met Miami maar laatstgenoemde zal dus de finale weer bereiken. Teleurstellende play-offs tot nu toe.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Teleurstellende play-offs tot nu toe.
Althans, ik vind van niet. 
Het ligt er misschien ook aan voor wie je bent, maar ik vind de matchups tot nu toe behoorlijk spannend en verrassend.
Memphis (7) 2-1 voor tegen OKC (2), Dallas (8) uit gewonnen bij SA (1), Chicago 0-2 achter tegen Washington dus dat worden hopelijk twee knoeiharde en knettergekke duels in Washington (alles of niets, Chicago! Come on!), Atlanta (8) 2-1 voor tegen Indiana (1).
Ik bedoel, wie had dat allemaal verwacht van tevoren joh?
Vannacht laatste deel van Atlanta-Indiana gezien, vanmorgen 2e helft Warriors-Clippers.
Komende drie dagen/avonden/nachten alleen maar playoffs kijken, heerlijk.
En dan zondag even tussendoor Luik-Bastenaken-Luik, Liverpool-Chelsea en heel misschien nog wat Spaans voetbal meepikken (Atletico en Barca).
Had ik al gezegd dat het weekend is? 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
OKC. Vooral de ploegen in het oosten vallen me vies tegen, ik heb niets tegen Miami hoor maar ik zou het vervelend vinden om ze 3x op rij te zien triomferen. Hun concurrenten doen het dramatisch, Bulls en Pacers zie ik de eerste ronde niet overleven wat voor Miami een vrijkaartje naar de finale betekent.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
OKC. Vooral de ploegen in het oosten vallen me vies tegen, ik heb niets tegen Miami hoor maar ik zou het vervelend vinden om ze 3x op rij te zien triomferen. Hun concurrenten doen het dramatisch, Bulls en Pacers zie ik de eerste ronde niet overleven wat voor Miami een vrijkaartje naar de finale betekent.
Voor mij als neutrale(re) toeschouwer zijn het echter tot nu toe heerlijke playoffs met spannende matchups/wedstrijden en volop verrassingen.
Vannacht ook weer, betere uitkomst is er niet: Brooklyn (dat ikzelf toch stiekem een klein beetje als een uitdager zie voor Miami nu Chicago/Indiana het wat laten afweten) gewonnen en Chicago en Houston eindelijk eens gewonnen, dus nog in de race. Vannacht heerlijke wedstrijden (Brooklyn-Toronto en Washington-Chicago) gezien en stomtoevallig weer wakker geworden tijdens OT van Portland-Houston dus de 3-punter van Daniels nog meegepikt. 
Straks Atlanta-Indiana weer en daarna Dallas-San Antonio, ook al twee mooie matchups.
Benieuwd naar Indiana, zal Hibbert nog in de basis staan na weer een briljante wedstrijd afgelopen donderdag (4 pts, 2 reb)? Of krijgt bv Scola meer minuten na twee goede wedstrijden...
Echt een favoriet heb ik niet. Net als jij, Stu-Pot, zie ik Miami niet graag kampioen worden. Ik ben echter ook niet voor OKC. Ik zou het leuk vinden als Brooklyn, Indiana of Chicago Miami kan uitdagen. Of elke andere club in het oosten natuurlijk. Maar echt voor die teams ben ik niet.
Geef mij dan maar San Antonio als ik moet kiezen, vind het wel leuk als die ouwtjes het nog een keer flikken en die Popovich weet toch altijd alles er uit te halen met spelers (veelal uit andere culturen) die soms bij andere clubs een grijze muis zijn geweest. Dat heeft wel mijn respect. 
Straks weer bal!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Pronostiekje voor La Doyenne (Luik-Bastenaken-Luik)
1. Cadel Evans
2. Alejandro Valverde
3. Philippe Gilbert.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Dit zouden mijn sterren zijn voor LBL:
**** Valverde
*** Gilbert / Kwiatkowski
** D. Martin / Mollema / Vanendert
* Kreuziger / Moreno / Gerrans / Gasparotto
Nibali en Costa lijken voorlopig niet echt in vorm maar zijn natuurlijk serieuze outsiders en Purito had vrijdag nog veel last bij de training dus dat valt een beetje af te wachten. Verder verwacht ik Bardet misschien wel als echte verrassing.
Froome is ziek en start niet. Die lijkt dit jaar constant geblesseerd of ziek te zijn...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Evans start toch niet?
Verdorie, je hebt gelijk. Bedankt. En net nu hij zo sterk rijdt.
Veranderen in Valverde - Gilbert - Kwiatkowski.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Blijft toch nog steeds de mooiste klassieker voor mij (misschien ook mede omdat Boogerd hier vroeger altijd goede uitslagen reed, beetje oude glorie dus). 
Dit is toch dé klassieker waar de besten van de besten steeds weer naar voren komen en waar de beste klassementsrenners en de beste klassiekerrijders die een heuvel kunnen beklimmen samen om de overwinning strijden. Als je dat startveld weer ziet, heerlijk...
En dan doen Evans, Froome, Schleck nog geeneens mee. Contador ook niet neem ik aan?
Wordt vast een heerlijke sportmiddag.
Straks tussendoor ook nog even Liverpool-Chelsea voor de PL-beslissing (misschien) en dan vanavond Atletico en Barca voor de PD.
En natuurlijk NBA vanavond, weer een aantal heerlijke krakers (Washington-Chicago en Warriors-Clippers).
Oja, en Eredivisie natuurlijk. 
Volgens mij word ik gek vandaag, maar boeien...eerst lekker sport kijken!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
De Schlecks doen allebei wel mee, Contador inderdaad niet.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
De Schlecks doen allebei wel mee, Contador inderdaad niet.
Misschien omdat ie al jaren niet meer in vorm is. Hoe is het nu met hem gesteld eigenlijk? Gaat het ooit nog wat worden met hem?
EDIT: ik zie hem alweer achterin rijden op 3 meter achterstand van het peloton.
Toch ben ik benieuwd wat de grote wielerliefhebbers hier denken over Andy, wordt het ooit nog wat met hem of niet? En wat is er eigenlijk mis met hem, is het mentaal (niet mentaal sterk genoeg) of iets anders?
Ik zag het vroeger erg zitten, de strijd tussen Andy-Contador (en later Wiggins, Froome), maar helaas is dat er niet uitgekomen de laatste jaren.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Misschien omdat ie al jaren niet meer in vorm is. Hoe is het nu met hem gesteld eigenlijk? Gaat het ooit nog wat worden met hem?
Zijn laatste goede resultaat (winst) dateert van de Tour van 2011. Sindsdien slechts eens 12e en 15e in een Touretappe en 15e in een rit in de Ronde van Zwitserland.
Ik geloof alleszins niet dat Andy ooit nog het niveau van vroeger gaat benaderen. Lijkt me een combinatie van wat teveel gemakzucht en te weinig trainingsarbeid (en wellicht ook geen doping meer)... Z'n broer Fränk doet het iets beter sinds zijn jaar schorsing maar komt ook niet in de buurt van het niveau van vroeger.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Rodriguez lost al snel, dus kennelijk nog niet in orde.
Edit: En Costa tegen de grond. Gedaan, denk ik, aan dit tempo. Jep, opgave Costa en Rodriguez.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Schleck afgestapt en Rodriguez lost. Kwiat en Slagter wel goed.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Nou nog even en dan kunnen we naar de massasprint

Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Gerrans, ik dacht altijd dat LBL toch wat te zwaar was voor hem... Sowieso geen grand cru-editie.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Wat jammer voor Martin (en mijn team)...Om over Popozzovivo nog maar te zwijgen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Echt een zeer matige editie. Zelfs op de Saint-Nicolas vielen de favorieten niet aan. Pfff...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Maar gelukkig wel een spannende finale. Erg zuur voor Daniel Martin weer, vorig jaar ook al in Lombardije gevallen in een uitstekende positie. Hoopte daarvoor wel nogal dat Pozzovivo en Caruso niet gegrepen zouden worden. En Arredondo ging met Pozzovivo helaas te vroeg om het te redden.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Die Arredondo mag gaan spetteren in de Giro, samen met Pozzo!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.