• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.236 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Sanvean schreef:

(quote)

(quote)
Gewoon de gebruikelijke namen dus.

Wielrennen veranderd toch ook nauwelijks, hè.

Terpstra ook? Ik ben benieuwd! Rijdt Lars Boom de Ronde van Vlaanderen of is dat nog te vroeg?

Kwiatkowski brak vorig jaar door geloof ik, ben benieuwd of hij de gevestigde orde kan aanvallen.

Heb er best wel zin in, LBL blijft voor mij trouwens de mooiste klassieker eigenlijk (en P-R als het lekker stoffig, zwaar en modderig is).

Terpstra won op indrukwekkende wijze Dwars door Vlaanderen en reed in andere koersen ook sterk dus in ieder geval een serieuze outsider. Boom heeft zijn elleboog gebroken in Parijs-Nice dus het is een beetje afwachten hoe fit hij al is. De echte favorieten zijn wat mij betreft Sagan, Cancellara, Boonen en Vanmarcke. Die laatste liet zich al in verscheidene koersen opmerken maar verschiet zijn pijlen voorlopig vaak op verkeerde momenten.

Als die mannen teveel naar elkaar gaan kijken, komen de outsiders in beeld. Die kunnen misschien wel profiteren van de rivaliteit om dan voorop te blijven. Enkele schaduwkopmannen zoals Terpstra, Stybar of Devolder. Verder verwacht ik ook veel van Thomas. Chavanel verwacht ik ook vooraan. En dan wat sterke sprinters à la Degenkolb of Kristoff om de top-10 vol te maken vanuit het achtervolgende groepje.

Ik hoop gewoon op een titatenstrijd tussen die 4 kleppers.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beetje jammer die close wins steeds van Toronto. Zo worden we nooit derde .

Toch redelijk ruim gewonnen van de Pacers vannacht, maar wie wint er momenteel niet van de Pacers?

Kings afgedroogd door de Warriors, slechts 69 punten. Ouch.

Eindelijk winst voor de Angels, maar het mooiste van vannacht was de 6 uit 6, 5 RBI, HR van Charlie Blackmon van de Rockies. Kreeg een staande ovatie en sloeg helaas net geen cycle.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Aaah, weekend! Eindelijk!

Voetbal, basketbal, wielrennen.

Vrouwen en kinderen wegwezen, bier en chips in de aanslag. Wat heb ik er zin in zeg.

College basketbal nadert zijn ontknoping, beetje jammer van het tijdstip van Kentucky-Wisconsin (3.00 's nachts NL tijd) maar goed, ik moet en zal het live kijken. Florida-Connecticut leuk voorproefje, misschien goed voor een upset al denk ik van niet.

Engelse en Spaanse voetbalcompetities naderen ook het einde, dus ook weer iets van meepikken.

En dan zondag wielrennen, het zal voor mijzelf de "opening" van het seizoen zijn (nog nauwelijks iets gezien in 2014). Hoewel ik de RvV niet zo mooi vind als P-R hoop ik weer op een intens spannende strijd tussen de grote namen. Vorig jaar was het minder spannend vond ik, dat mag dit jaar wel wat meer. Kijken of Boonen op zijn fiets blijft zitten en of Sagan Cancellara nu wel kan bijhouden, dus. Anderen mogen gerust meedoen (Chavanel, Terpstra). Als ik me maar vermaak.

Bedankt trouwens McSavah, eRCee, Speedy en Finisterra voor de gevraagde informatie. Had het ook kunnen opzoeken maar is altijd leuker om via een forum te horen van anderen.

gillie24 schreef:

Toch redelijk ruim gewonnen van de Pacers vannacht, maar wie wint er momenteel niet van de Pacers?

Ouch, touché. Indiana 8 van de laatste 11 games verloren nu.

Vannacht tot 3.00 film gekeken, einde van Toronto-Indiana gezien. Had verdommekes Miami-Minnesota ook maar af moeten kijken, alhoewel dat nog wel even duurde met 2 OT's.

Wordt behoorlijk spannend voor de play-offs, New York is de 8e plek weer kwijt, Miami en Indiana doen spelletje navelstaren/wie wil er 1e worden en Phoenix blijft kans maken op de 8e plek.

Ik had nog niet gezegd dat ik voor Minnesota en Phoenix juich trouwens, dus bij deze.

Weekend, here I come!

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Miami

Durant een record van MJ geëvenaard.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gillie24 schreef:

Kings afgedroogd door de Warriors, slechts 69 punten. Ouch.

Ongelofelijk die freefall van de Pacers. Zo kan het nog wel eens een makkie gaan worden voor de Heat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Miami

Durant een record van MJ geëvenaard.

Ouch ja. Helaas konden ze de vergelijkingen met MJ weer uit de kast gaan halen. Ik ben inmiddels alweer groen en geel .

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Trouwens, McSavah, Ataloona en Finisterra - had ik jullie al gecomplimenteerd met jullie interessante top-10 lijstjes?

Heb meteen zin om wat films op te zoeken / (her)ontdekken.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4261 stemmen

Thnx, ik zie dat je Angelopoulos (dan kunnen mensen bij mij al niks meer fout doen ) en De Sica in je top 10 hebt. Nice Al moet ik overigens wel eerlijk bekennen dat het al langer dan een jaar geleden is dat ik op een serieuze manier naar een film heb gekeken... Snel weer eens verandering in (proberen) te brengen.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Ataloona schreef:

Thnx, ik zie dat je Angelopoulos (dan kunnen mensen bij mij al niks meer fout doen ) en De Sica in je top 10 hebt. Nice Al moet ik overigens wel eerlijk bekennen dat het al langer dan een jaar geleden is dat ik op een serieuze manier naar een film heb gekeken... Snel weer eens verandering in (proberen) te brengen.

Op een serieuze manier kijken...is dat je lachen proberen in te houden als je kijkt, ofzo? Tja ach, ik heb vorig jaar ook amper iets gezien hoor, maximaal 30 stuks en geen enkele klassieker of "serieuze film" zoals jij misschien bedoelt.

Ik noem het maar mijn sabbatical. De lust om films te kijken komt nu vanzelf weer wat terug, dus maak je geen zorgen.

En als je geen zin hebt in film, kijk je toch lekker sport of een leuke serie. Veel leuks op de wereld.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4261 stemmen

Het is dus vooral dat ik al een behoorlijke tijd niet de zin of geduld heb om ''kwaliteitsfilms'' te kijken. Anyway, dit gaat off-topic, dus daar laat ik het vooralsnog maar bij Morgen in ieder geval een dagje sport. In de middag lekker wat NBA meepikken.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ouch ja. Helaas konden ze de vergelijkingen met MJ weer uit de kast gaan halen. Ik ben inmiddels alweer groen en geel .

In het geval van KD natuurlijk onzin. Hij heeft nog geen ring gewonnen.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Ataloona schreef:

Het is dus vooral dat ik al een behoorlijke tijd niet de zin of geduld heb om ''kwaliteitsfilms'' te kijken. Anyway, dit gaat off-topic, dus daar laat ik het vooralsnog maar bij Morgen in ieder geval een dagje sport. In de middag lekker wat NBA meepikken.

Ik snap. Ik had hetzelfde dus, een tijd lang geen zin en geduld voor (kwaliteits)films. Komt vanzelf weer terug. Maar inderdaad on-topic weer (sport).

Morgen inderdaad wat NBA meepikken, Miami-New York misschien (voorproefje play-offs wellicht) en de Clippers-Lakers, altijd leuk. Ik zal er ook wel wat van zien.

Ik ga me straks klaarmaken voor college bball. Final Four, here I am.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Scherp begin Huskies.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ondertussen mijn stiertjes in halftime ook 52-26 voor tegen de Wizards (vooruitblik op een potentiële playoff ontmoeting). Wow.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jammer voor de Gators. Ik zag ze deze echt niet verliezen, vooral niet na hun indrukwekkende half court press, U-Conn leek nergens te wezen want werden toch wel enorm te kakken gezet door Florida.

Nu Kentucky. Go Wildcats!

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Wow, dit was een verrassing. Connecticut speelt stiekem erg goed dit toernooi, gecalculeerd, gedisciplineerd, blijven rustig onder druk. Florida erg slecht afgezien van de eerste 10 minuten.

De ommekeer had ik écht niet verwacht ondanks de eerdere goede wedstrijden van UConn.

Toch wel een upset al met al. Florida: 1-9 3pt% en 3 (!) assists in de hele match.

Nu Kentucky-Wisconsin, ik hoop dat de jonkies van K hun momentum na een kleine week rust een beetje kwijt zijn. Maar dat wel ijdele hoop zijn.

NaomiWatts, jij bent Bulls fan geloof ik hè. Denk je dat die Mirotic ooit naar Chicago komt en zo ja, wat denk je van die jongen? Kan hij een impact maken in de NBA?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bulls lopen weer te kutten. Ongelofelijk. Eerste helft hadden de Wizards 26 punten. Nu met nog 2 minuten in het derde kwart al 33. Fuck me.

edit: crisis afgewend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sanvean schreef:

NaomiWatts, jij bent Bulls fan geloof ik hè. Denk je dat die Mirotic ooit naar Chicago komt en zo ja, wat denk je van die jongen? Kan hij een impact maken in de NBA?

Valt het op .

Ik verwacht dat ie in het seizoen 2015/2016 komt (al zeggen Paxson/Garman dat ie deze zomer al over komt, dat moet ik nog zien), ik denk wel dat ie zeker impact kan gaan hebben in de NBA . Nu is ie in Europa al een top dog. De stap naar NBA wel groter maar een forward met zijn kwaliteiten zou zich wel aan moeten kunnen passen. Al zie ik Mirotic niet als een starting 5 speler, ik heb toch een voorkeur voor Taj Gibson. Ook heeft Mirotic wel flink wat trade worth dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. Als Atletico Madrid fan ziei k liever geen Real Madrid speler bij mijn Bulls .

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Als Atletico Madrid fan zie ik liever geen Real Madrid speler bij mijn Bulls .

En ik maar denken dat voetbal en basketbal twee verschillende sporten zijn. Maar de Atletico-Real feud is overal aanwezig merk ik.

Nouja, ik ben benieuwd. Hij heeft wel een riant contract nog, dus dat wordt interessant. Het lijkt me wel een goede speler, volgens mij zien veel Bulls-fans hem wel graag komen wat ik zo lees op de fora (al dan niet vanaf de bank). Maar misschien kun je hem wel ruilen inderdaad, en volgens mij wou Chicago Anthony ook al hebben geloof ik? Bulls hebben grote plannen. 2015 NBA Champion?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Vanaf nu alleen nog maar berichten over de HOOGMIS aub.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat gaan ze proberen maar weet niet of ze het gaat lukken. Belangrijkste is dat Rose eens fit wordt en dan ben je al een contender. Mirotic is geweldig, dus andere Bulls staan er beter in. Hoop wel dat ze nou eens een keer de NBA finals gaan halen. Ook afwachten wat James gaat doen. Heb jij ook voorkeuren van teams in de NBA.

Heerlijke nailbiter zeg tussen Kentucky en Wisconsin. Kom op Wildcats nog 1 W.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heb jij ook voorkeuren van teams in de NBA.

Heerlijke nailbiter zeg tussen Kentucky en Wisconsin. Kom op Wildcats nog 1 W.

Balen van Wisconsin, maar ze hebben prima gespeeld dit seizoen. Mogen trots zijn. Kentucky flikt het, all the way nu? Vijf freshmen, kom op zeg, hoe verzin je het. Wordt mooi verhaal als ze het flikken maandag (fabulous five, y've got company).

Voorkeuren? Ehm...Minnesota (nummer één voorkeur) en Phoenix (2).

Mja, voorkeuren...ik ben vaak meer voor de underdog dan dat ik een team vol sterren ga zitten aanmoedigen. Dus geen Chelsea of ManCity in de PL bijvoorbeeld.

Ik vind het dan leuker om een ploeg aan te moedigen die het met iets minder grote/aansprekende namen doet en op basis van teamspirit, goede coaching, talent development en een uitgekiend systeem toch het beste er uithaalt.

Dus bv Wichita State en Wisconsin in de NCAA. Geen All-Americans, maar goede coaches die het beste uit spelers halen en een goed systeem hebben waarin iedereen optimaal functioneert en er toch ruimte is voor spelers die zich in de kijker spelen (Cleanthony Early, Kaminsky).

De underdog dus ook vaak. In de NBA juich ik voor Ricky Rubio en Minnesota en ook voor Phoenix. Beide ploegen gaan waarsch. de play-offs niet halen, maar who cares.

Toch leuk dat Phoenix het met spelers die bij Indiana dikke bankwarmers waren (Plumlee, Green) het toch wel goed doen. En ze hebben een tweeling, ben ik zelf ook. En nog een speler die jaren in Europa speelde en nu toch goed genoeg is voor de NBA. Spelers met een verhaal, dus.

Dragic vind ik ook een toffe speler (linkshandig, veel lef om te attacken). Ik heb al meer dan 20 jaar een zwak voor sporters uit het voormalige Joegoslavie (Kukoc, Ivanisevic, voormalig Joegoslavische voetbalteam begin jaren 90), vraag maar niet waarom.

Verder geniet ik gewoon van spannende wedstrijden, buzzerbeaters, Durant en George, LeBron en Dirk. Laat de play-offs komen!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Manmanman, de Vlaamse wegen zijn 1 groot abattoir vanmiddag. Niet te geloven hoe vaak de beklaagde pedaleurs het skoekeloen in vliegen en het asfalt opsmakken.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Wat een koers, wat een koers... De parcourswijzigingen die duidelijk hun vruchten hebben afgewerpt. De debatten werden veel vroeger geopend dan bij de 2 vorige edities en het waren voortdurend de grote namen die de dienst uitmaakten.

Cancellara die toch nog altijd de maestro blijft, mooi dat hij hier zijn derde pakt. Denk dat ik in m'n leven nooit een sterkere renner zag voor dit soort wedstrijden.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zometeen de F1 van Bahrein, start in licht en eindigt in het donker. Dit gaat weer Michael Mann achtige beelden opleveren.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zandkuiken schreef:

Wat een koers, wat een koers...

Nou idd, dit was Hogeschoolfietsen van een andere planeet... wat een prachtige laatste 60 a 70 KM!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Heerlijke koers ja. En erg spannend tot het einde. Opvallend dat Sagan en Boonen gewoon niet goed genoeg waren. Vond Omega het wel niet echt slim aanpakken. Met Terpstra of Stybar in plaats van VDB bij Van Avermaet zat er volgens mij veel meer in. En dan laten ze hun overwicht in de groep gewoon teniet gaan door die achtervolgende groep te laten terug komen (met oa. Kristoff en Thomas in).

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Schitterende koers!

Van Aevermaet ook bijzonder sterk, en Vanmarcke natuurlijk, al viel diens sprint uiteindelijk wat tegen. Cancellara in principe de terechte winnaar, maar ik supporterde voor de Belkin-man moet ik zeggen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Zandkuiken schreef:

De parcourswijzigingen die duidelijk hun vruchten hebben afgewerpt

Je praat er zelfs al naar ... wielrennen

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.