• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.124 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

't Is afgeworpen

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Schitterende koers

En Van Avermaet en Vanmarcke weer eens net niet. Hoeveel ereplaatsen hebben die ondertussen al wel niet bij elkaar gereden in WT eendagskoersen? In ieder geval nog nul 1e plaatsen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Vanmarcke nog niet zoveel, volgens mij. Is nog relatief jong. Knap dat hij als enige Cancellara zowel bergop als over de kasseien kan volgen. Die gaat of de Ronde of PR nog wel ééns winnen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Puur naar ereplaatsen (1-3) kijkend valt het erg mee.

Vanmarcke heeft nu 3 ereplaatsen (Gent Wevelgem, Parijs Roubaix en nu Vlaanderen). Hij is 25.

Van Avermaet heeft er zelfs pas 2 (Gent Wevelgem en nu Vlaanderen). Hij is 29. Beiden wonnen wel een koers die nu een trapje lager staat (Omloop voor Vanmarcke en Parijs-Tours voor van Avermaet).

Neemt niet weg dat ze vaak voorin rijden maar nog niet gewonnen hebben. Voor Vanmarcke een kwestie van tijd en ook voor van Avermaet kan alles best eens de goede kant opvallen.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Onderhond schreef:

't Is afgeworpen

Dat zijn de emoties he

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

starbright boy schreef:

Puur naar ereplaatsen (1-3) kijkend valt het erg mee.

Ik bedoelde ook ereplaatsen in de ruimere zin van het woord. Ik vraag me af of het Van Avermaet ooit nog gaat lukken, die heeft al zoveel kansen gehad. Al kon hij er vandaag niet zo veel aan doen dat hij niet won. Vanmarcke is inderdaad nog jong (25 hoorde ik net ) en gaat denk ik zowel RvV als P-R nog eens winnen.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Kai schreef:

Zometeen de F1 van Bahrein, start in licht en eindigt in het donker. Dit gaat weer Michael Mann achtige beelden opleveren.

By far de mooiste race van dit seizoen, al is dat ook deels te danken aan de safety car. Mooi om te zien hoe Hamilton en Rosberg er echt voor strijden en hierbij ontzettend aan elkaar gewaagd zijn. Alleen hopen dat ze er niet op deze manier boven uit blijven steken t.o.v. de rest.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Met afstand ja, goed ook om te zien dat Mercedes hun coureurs alle ruimte geeft om te racen. Het is inderdaad te hopen dat de Red Bulls (want daar zal het toch van moeten komen) de aansluiting weet te vinden, dan kan het nog best een interessant seizoen worden. Vooral nu Daniel Ricciardo gewaagd lijkt aan Vettel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Vansummeren en organisatie riskeren vervolging.

http://static1.hln.be/static/photo/2014/14/8/13/20140407074527/media_xll_6639868.jpg

Vlaanderens Mooiste werd ontsierd door minstens 14 valpartijen. Bij één daarvan raakte een 65-jarige toeschouwster zwaargewond. Zowel renner Johan Vansummeren, die de vrouw aanreed, als de organisatie riskeert vervolgd te worden

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Vervolgd? Waar gaat het in vredesnaam heen met deze wereld als ze hier voor vervolgd zouden worden. Hoe erg het ook is, dit lijkt me toch echt een gevalletje eigen risico om daar te gaan staan.

Kai schreef:

Met afstand ja, goed ook om te zien dat Mercedes hun coureurs alle ruimte geeft om te racen. Het is inderdaad te hopen dat de Red Bulls (want daar zal het toch van moeten komen) de aansluiting weet te vinden, dan kan het nog best een interessant seizoen worden. Vooral nu Daniel Ricciardo gewaagd lijkt aan Vettel.

Inderdaad benieuwd wat Ricciardo kan brengen! Blijf het lullig vinden dat die 10 plaatsen op de grid in moest leveren. Lijkt vooralsnog beter met de wagen om te kunnen gaan dan Vettel. Volgende GP in China, lekker vroeg op staan om de race te kunnen zien

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

speedy23 schreef:

Vansummeren en organisatie riskeren vervolging.

(afbeelding)

Vlaanderens Mooiste werd ontsierd door minstens 14 valpartijen. Bij één daarvan raakte een 65-jarige toeschouwster zwaargewond. Zowel renner Johan Vansummeren, die de vrouw aanreed, als de organisatie riskeert vervolgd te worden

Tja, het is natuurlijk wel vreemd dat er geen seingever stond op die vluchtheuvel. Anderzijds is het natuurlijk volslagen krankzinnig om op die plek naar een koers te gaan staan kijken, hoe haal je het in je hoofd.... In ieder geval kan Vansummeren aan die valpartij in mijn ogen weinig doen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Even los van de (on)zinnigheid van vervolgen -en de schuldvraag. Wel de feiten checken:

Timmy757 schreef:

Tja, het is natuurlijk wel vreemd dat er geen seingever stond op die vluchtheuvel.

Het was een vluchtheuvel ná een rotonde, daar staan nooit seingevers - de renners komen immers van een verbrede weg in de (meestal) buitenbocht.

Timmy757 schreef:

In ieder geval kan Vansummeren aan die valpartij in mijn ogen weinig doen.

Als ik de berichtgeving goed lees "sprong" Van Summeren over de vluchtheuvel, zoals je renners ziet doen omdat ze instinctief het (verkeerde) paadje kiezen links/rechts en dan over de vluchtheuvel wippen, omdat ze van gedachten veranderen. Dat is op zich een gevaarlijke actie. Je ziet het vaker dat renners er op die manier overheen wippen (en dat aan die snelheid) en het wisselt of er mensen staan.

Dus lijkt me niet verstandig daar te gaan staan, maar dat is een andere vraag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een heart bij de Phoenix Suns zeg, ook hoe Gerald Green zijn 3 vierde, maar dat zag je echt bij elke gewonnen bal/made field goal. Hopelijk halen ze het.

Pacers, o mijn god.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een heart bij de Phoenix Suns zeg, ook hoe Gerald Green zijn 3 vierde, maar dat zag je echt bij elke gewonnen bal/made field goal. Hopelijk halen ze het.

Pacers, o mijn god.

Phoenix gewonnen inderdaad!

Dallas ook helaas (uit zelfs, tegen Sacramento). Dus wat dat betreft maakt deze overwinning nog te weinig uit. Ik denk dat Phoenix tegen Memphis moet strijden voor de 8e plek.

Gerald Green got heart inderdaad. Of moet ik zeggen, het is een baas (hip taalgebruik). Morris brothers ook, dat zijn vechters man. PJ Tucker na 2007 jarenlang gezworven door D-League en Europese competities, nu gewoon starter bij een play-off contender. Cool! Green ook jarenlang uit beeld geweest. Dragic heeft ook heart.

Plumlee zie ik regelmatig voorbijkomen bij de flashlights, leuke dunks soms. Phoenix vind ik zo cool.

Nu drie uitgames voor Phoenix. Wordt dus erg lastig (zo niet bijna onmogelijk), maar in sport kan alles.

Schrijf maar op: komende zaterdag Phoenix thuis tegen Dallas (3.30 NL tijd), en dan maandag de 14e uit bij Memphis. Bizar.

Vanavond NCAA Final, yeaaaah.

*Indiana, OUCH! Thuis 55-23 achter bij halftime?!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

http://static3.hln.be/static/photo/2014/4/15/6/20140407184105/media_l_6641796.jpg

Alberto Contador heeft de eerste rit in de Ronde van het Baskenland op zijn naam geschreven. Die was met maar liefst acht cols al stevig gekruid. Op de Gaintza, de laatste klim van de dag met stroken tot 27 procent, ging Alejandro Valverde aan met Alberto Contador in het wiel. De laatste Spanjaard liet vervolgens zijn landgenoot ter plekke en duikelde de afdaling in richting de streep in Ordizia. Valverde eindigde tweede op dertien seconden van 'El Pistolero'. Michal Kiatkowski vervolledigde het podium. Dat is ook meteen de stand in het klassement.

Vandaag rit 2: Ordizia > Dantxarinea (Urdazubi) 155.8. Live te volgen via Eurosport.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Was een mooi gevecht met ouderwets machtige demarrages van Contador. Blijft toch een geweldige renner om te zien schitteren op de meest steile beklimmingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kentucky Wildcats

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Oef, mijn wielerhart deed eerlijk gezegd toch wel een beetje pijn toen ik zag dat Contador en Valverde de dienst uitmaakte.. Excuses.

Zondag trouwens wel een geweldige wedstrijd gezien. Puur genieten.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Finale vannacht was niet zo spannend als andere games dit toernooi, maar goed, dat heb je vaak met finales. Vorig jaar iets spannendere finale gezien geloof ik.

Connecticut NCAA kampioen, wie had dat gedacht?!

Ik niet, waren zo weinig favoriet/interessant voor mij dat ik ze amper tot niet gevolgd heb dit seizoen en de eerste wedstrijden van het NCAA Tournament.

Speelden wel erg sterk de laatste drie wedstrijden, dus verdiend kampioen, denk ik dan. Blijft bizar: 4 finales, 4 keer winst. Leuk voor die seniors die bleven na het schandaal van vorig jaar.

Al met al was dit eerste college seizoen dat ik geheel heb gevolgd, erg leuk, spannend, interessant, tof kijkvermaak.

Jammer dat het er alweer op zit, maar goed, het is nu eenmaal college(amateur)sport.

Volgend jaar weer volgen, heb er nu al zin in. Schrijf maar op voor volgend jaar: Michigan (als Stauskas, Robinson III en McGary alledrie blijven en die kans bestaat) en Wisconsin.

Nu de NBA weer intensief gaan volgen (ben minder NBA gaan kijken toen het college seizoen begon, zo leuk is het), de play-offs en daarna de draft. En dan WK basketbal nog even. Heerlijk.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Sanvean schreef:

Nu de NBA weer intensief gaan volgen (ben minder NBA gaan kijken toen het college seizoen begon, zo leuk is het), de play-offs en daarna de draft. En dan WK basketbal nog even. Heerlijk.

Stream je die wedstrijden of is er een zender die het aanbiedt? Een tijd terug zei één van de commentatoren bij Prime Sport dat ze college basketball niet meer mochten uitzenden, ik zou ook graag die competitie willen volgen maar streamen is voor mij niet ideaal.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Stream je die wedstrijden of is er een zender die het aanbiedt? Een tijd terug zei één van de commentatoren bij Prime Sport dat ze college basketball niet meer mochten uitzenden, ik zou ook graag die competitie willen volgen maar streamen is voor mij niet ideaal.

Ik stream zowat alles.

Ik heb geen betaalzenders, geen Sport 1, Film 1, Eredivisie Live of hoe die zenders allemaal heten tegenwoordig.

Streamen was voor mij ook niet ideaal, totdat ik een nieuwe laptop kocht afgelopen najaar. Werkt perfect. Adblocker, misschien wat plugins installeren, en ready to go.

Waarom is streamen niet ideaal voor jou eigenlijk?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ian Thorpe riskeert zijn linkerarm te verliezen. Dat onthutsende nieuws beheerst vandaag de Australische websites en andere nieuwskanalen 'down under'. Thorpe zou een zware infectie opgelopen hebben na een operatie aan de schouder in een ziekenhuis nabij zijn Zwitserse woonplaats Ronco. De Australische zwemlegende ligt momenteel op intensieve zorgen in een hospitaal in Sydney. Volgens familie en vrienden bestaat het risico dat de 31-jarige Thorpe door de infectie zijn linkerarm nooit meer zal kunnen bewegen. Momenteel ondergaat hij een zware antibioticakuur om de ontsteking onder controle te krijgen.

Bron - hln.be

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

NBA.tv is de officiële site waar je een League Pass kan aanschaffen.

Echt super HD kwaliteit incl fantastische app.

Ik doe het samen met 3 vrienden anders wordt het wel erg duur, maar dit is the way to go als je NBA wilt kijken (wanneer je maar wilt).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

R.v.Baskenland(WT)

TONY MARTIN RONDT LANGE VLUCHT AF

Tony Martin heeft de tweede rit in Baskenland gewonnen. De Duitser van OPQS bracht een lange vlucht (met Bakelants en Monfort) tot een goed einde. Bakelants en Martin waren de enige ploegmaats in een aanval van zeven renners. De koplopers vormden geen bedreiging voor Contador. De zeven kregen vier minuten van de leider. Toen Orica en Sky jacht maakten op de kopgroep slonk de voorsprong. Martin rook het gevaar en versnelde. Enkel Bakelants en Izagirre konden volgen. Bakelants rolde de rode loper uit voor Martin, die 12 kilometer solo ging.

UITSLAG Rit 2.

1.T.Martin (Dui) 156 km in 3u46'17"

2.B.Swift (GBr) op 30"

3.M.Kwiatkowski (Pol)

4.D.Cunego (Ita)

5.P.Martens (Dui)

6.A.Valverde (Spa)

7.M.Iglinski (Rus)

8.Y.Arashiro (Jap)

9.M.Matthews (Aus)

10.R.Nocentini (Ita)

STAND NA RIT 2

1.A.Contador (Spa) in 7u51'54"

2.A.Valverde (Spa) op 14"

3.M.Kwiatkowski (Pol) 34"

4.D.Cunego (Ita) 36"

5.C.Evans (Aus)

6.J-C.Peraud (Fra)

7.M.Nieve (Spa)

8.J.Trofimov (Rus)

9.R.Kreuziger (Tsj) 54"

10.M.Landa (Spa)

Vandaag rit 3 - Urdazubi-Urdax > Vitoria-Gasteiz 194.5 km

http://www.wielerflits.nl/wielerpics/102Baskenland3.jpg

Met een kleine 195 kilometer is dit de langste rit van de etappekoers. Het middengedeelte van de rit is grotendeels vlak, maar in het begin zijn twee bergen van tweede categorie en in het slot zijn er twee beklimmingen van derde categorie. De laatste negen kilometer zijn naar beneden, dus voor winst moet je ook een beetje kunnen dalen.

Live op Eurosport.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En vandaag vanaf 14u55 bij het Vlaamse één ook de live reportage van de 102de Scheldeprijs in Schoten.

Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer

Net na de Ronde en vlak voor Parijs-Roubaix zondag krijgt het peloton vandaag 201 biljartvlakke kilometers in de provincie Antwerpen voorgeschoteld. In de laatste twintig edities werd er slechts zes keer een spurt vermeden. De kans is dus groot dat er straks gesprint wordt om de zege in de Churchillaan in Schoten en dan is Marcel Kittel, die de voorbije twee jaar telkens de snelste was, waarschijnlijk wel de topfavoriet. Zeker bij afwezigheid van een nog steeds zieke Mark Cavendish, drievoudig winnaar van de Scheldeprijs (2007, 2008 en 2011). Ook Tom Boonen was al twee keer de snelste in Schoten. Reken ook de Fransman Arnaud Démare, de Noorse Milaan-Sanremo winnaar Alexander Kristoff, Peter Sagan, Tyler Farrar en Alessandro Petacchi van OPQS bij de ruime groep van kanshebbers.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Vannacht: Miami-Brooklyn 87-88

Dit seizoen: Miami-Brooklyn 0-4

LeBron in de laatste seconden geblockt door rookie Plumlee voor de winnende.

Komende dagen leuke wedstrijden te gaan weer:

Vrijdag:

Miami-Indiana (1.30 NL tijd)

San Antonio-Phoenix (2.30)

Zaterdag:

Dallas-Phoenix (2.30)

Maandag:

Phoenix-Memphis (4.00)

Go Phoenix, go Phoenix! Zaterdag echt wel kijken denk ik!

Enne, offtopic (want: voetbal), maarre....YESSSS....Atletico-Barcelona vanavond op NL3!

Scheelt weer een stream via de laptop.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Miami sweepen in de regular season betekent geen reet. Kan ik uit ervaring vertellen.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Nowitzki in top tien topschutters aller tijden in NBA als eerste europeaan.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Dirk nu al tot de top-10 zou behoren, maar wel een fijne speler uiteraard.

Ik zie overigens liever de Grizzlies en Suns de play-offs halen, ten koste van de Mavs.

Of ze kans maken tegen de Spurs en Thunder (of misschien nog de Clippers) is weer een ander verhaal.

Spurs is voor mij wel dé grote favoriet voor de titel dit jaar.

St. Louis, Anaheim, Colorado en San José nog in de race voor de no.1-positie in het Westen (NHL).

Hopelijk ontlopen de Ducks de Chicago Blackhawks en L.A. Kings in de eerste ronde. Liever tegen Minnesota of Dallas.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

MATTHEWS IS BESTE SPURTER IN BASKENLAND

Michael Matthews (Orica) heeft geen tegenstand geduld in de sprint in de 3e rit. Hij werd perfect gepiloteerd door Simon Gerrans en hield Kevin Reza vlot af. Alberto Contador blijft leider. Twee cols van 2e categorie zorgden voor animo in de beginfase. De uitval van Ruben Fernandez, winnaar van de Ronde van de Toekomst, was de goeie. In de slotfase had de organisatie nog enkele bultjes opgenomen. Die betekenden het einde van Fernandez, maar ze zorgden niet voor afscheiding in het peloton. Orica rolde de rode loper uit voor Matthews en die liep er parmantig over.

UITSLAG rit 3

1.M.Matthews (Au) 195 km in 5u02'09"

2.K.Reza (Fra)

3.M.Kwiatkowski (Pol) allen

4.B.Swift (GBr)

5.P.Martens (Dui) zelfde

6.Y.Arashiro (Jap)

7.D.Ratto (Ita)

8.M.Iglinski (Kaz) tijd

9.E.Gasparotto (Ita)

10.T.Van Der San de (Bel)

STAND NA RIT 3

1.A.Contador (Spa) in 23u31'23"

2.A.Valverde (Spa) op 14"

3.M.Kwiatkowski (Pol) 34"

4.D.Cunego (Ita) 36"

5.C.Evans (Aus)

6.J-C.Peraud (Fra)

7.J.Trofimov (Rus)

8.M.Nieve (Spa)

9.R.Kreuziger (Tsj) 54"

10.M.Landa (Spa)

Vandaag rit 4 - Vitoria-Gasteiz > Arrate (Eibar) 151 km

http://www.procyclingstats.com/races/profilesmaps/2014-04/Vuelta-Ciclista-al-Pais-Vasco-Stage-4-1396383263.png

http://www.procyclingstats.com/races/profilesmaps/2014-04/Vuelta-Ciclista-al-Pais-Vasco-Stage-4-1396383273.png

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.