- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Er wordt geschreven dat Alonso die licentie overneemt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vast wel. Volg het zelf al een aantal jaren niet meer intensief. Onder andere door de regels vind ik het nogal saai geworden. Het mag dan een stuk veiliger zijn, het is er niet spannender op geworden.
Ik volg het veel minder intensief dan in de tijd van Senna en Prost, en als je weet dat het al 20 jaar geleden is van het ongeluk van Senna... Maar het is wel nog de enige sport die ik volg, voor de rest ben ik totaal geen sportfanaat.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Zijn er hier Formule 1-liefhebbers? Het seizoen gaat volgend weekend (niet komend weekend) van start in Australië. Ik volg deze sport al meer dan 20 jaar.
Jazeker! Gelukkig is het dit jaar Olav Mol bij Sport1, scheelt al een hoop. Al zal ik sowieso alle races die de BBC uitzendt daar kijken.
Ben heel erg benieuwd hoe het eerste weekend eruit gaat zien. Al die verhalen van die waardeloze testsessies van de RB's ten spijt denk ik toch dat Vettel er weer zal staan. En uiteraard ook altijd lachen om te gaan zien hoe die lui bij Ferrari denken twee A-rijders op een lijn te gaan houden.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zijn er hier Formule 1-liefhebbers? Het seizoen gaat volgend weekend (niet komend weekend) van start in Australië. Ik volg deze sport al meer dan 20 jaar.
Ik wel, volg het komend jaar voor het 20e jaar 'bewust'. Als kind heb ik nagenoeg nooit een race gemist. Tegenwoordig mis ik er vaker één, maar de meeste pik ik wel mee. Dit jaar ga ik zeer waarschijnlijk de grand-prix van Hongarije bezoeken, eerder op Hockenheimring, Nurburgring en Spa geweest. Mooie feestjes zijn dat altijd.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Jazeker! Gelukkig is het dit jaar Olav Mol bij Sport1, scheelt al een hoop. Al zal ik sowieso alle races die de BBC uitzendt daar kijken.
Ben heel erg benieuwd hoe het eerste weekend eruit gaat zien. Al die verhalen van die waardeloze testsessies van de RB's ten spijt denk ik toch dat Vettel er weer zal staan. En uiteraard ook altijd lachen om te gaan zien hoe die lui bij Ferrari denken twee A-rijders op een lijn te gaan houden.
Ik denk toch dat RB in het begin het moeilijk zal hebben, maar ze komen zeker terug. En als er geen dominant team is dat is natuurlijk beter voor de sport (en de kijkcijfers). Wat Ferrari betreft, nuja als er heibel komt dan heb ik wel het gevoel dat Alonso de kwaaie gaat zijn, Kimi is meestal niet diegene die mind games gaat spelen en laat zich daar ook niet door beïnvloeden. Ik vind het heel verrassend dat Ferrari 2 wereldkampioenen heeft, anders lijken ze nooit risico's te willen nemen met hun rijderskeuze. En dat getuigt toch eindelijk van een beetje lef.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik wel, volg het komend jaar voor het 20e jaar 'bewust'. Als kind heb ik nagenoeg nooit een race gemist. Tegenwoordig mis ik er vaker één, maar de meeste pik ik wel mee. Dit jaar ga ik zeer waarschijnlijk de grand-prix van Hongarije bezoeken, eerder op Hockenheimring, Nurburgring en Spa geweest. Mooie feestjes zijn dat altijd.
Knap zeg, ik ben ondanks mijn lange fan zijn, nog nooit live gaan kijken. Dat heeft vooral met de hoge prijs te maken. Ben je al ooit in Hongarije geweest? Meestal een saaie race, maar de kans op mooi weer is wel groot 
De race probeer ik ook steeds te zien, de kwalificaties laat ik de laatste jaren steeds vaker aan me voorbij gaan. Ik hou niet van dat knock-out format. Niet dat het slecht is, maar het is zoals zoveel andere dingen meer op spektakel gericht dan de echte old school qualifying waar strategie ook een belangrijke rol speelde. Nu heb je rijders die bandenssetjes sparen, heel conservatief rijden, zelden flat out gaan, vragen aan hun engineers of ze mogen racen en tegen wie etc.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Clips hand Lakers worst-ever loss: 142-94!!!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Weetje, ik zou Charlotte wel een geschikte plek voor Melo vinden. Serieus.
Enne LA, bijna zielig.
Heat ook weer verloren, blijkbaar wil niemand ECF homecourt advantage 
En morgen ook nog eens één van de mooiste 1dagskoersen, Strade Bianchi. Dagen dat je liever geen voetballer was.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Clips hand Lakers worst-ever loss: 142-94!!!

gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Nadine Broersen: 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Taylor. 
In de Premier League 4 van de 5 verloren, en nu vliegt die er ook weer direct uit tegen een onbekende bij de UK Open.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Taylor. 
In de Premier League 4 van de 5 verloren, en nu vliegt die er ook weer direct uit tegen een onbekende bij de UK Open.
Als je dit ook leest, waarom zou je in godsnaam nog met andere pijlen gooien als ze alle kanten op zwieberen. Pak gewoon je oude setje erbij. Materiaal is zo belangrijk, zelfs ik als noob gooi veel slechter als ik niet met mijn favo setje gooi. Laat staan wanneer je er wel wat van kan. Dit is gewoon iets dat altijd meespeelt.
Commercie/contracten oké, maar dit lijkt me ook geen goede reclame voor deze pijltjes.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Zoek de verschillen meerkamp en darten.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Vandaag The Strade Bianche, wielerklassieker in wording, voorheen bekend onder de nóg mooiere naam Montepaschi Strade Bianche. Van Sangimiano naar Sienna zal het Toscaanse stof de renners rond de oren vliegen. Oh oh oh wat een heerlijkheid. _0_
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
En voordien Monte Paschi Eroica. Klinkt ook goed! 
Jammer genoeg veel werk voor school maar ga toch proberen (zoveel mogelijk) te kijken. Echt een fijne koers.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Vandaag The Strade Bianche, wielerklassieker in wording, voorheen bekend onder de nóg mooiere naam Montepaschi Strade Bianche. Van Sangimiano naar Sienna zal het Toscaanse stof de renners rond de oren vliegen. Oh oh oh wat een heerlijkheid. _0_
Montepaschi Strade Bianche is nog steeds de officiële naam 
Voorheen was het idd Eroica.
De enige koers waarvoor renners willen betalen om te koersen en de enige koers die de rit belangrijker vind dan een WT status!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
En voordien Monte Paschi Eroica. Klinkt ook goed!
Monte Paschi Rengoku Eroica was nog mooier geweest 
Maar inderdaad, een moderne klassieker.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Dit is inderdaad wel vermeldenswaardig ja, zeer knap. Is de vijfkamp ook een olympisch onderdeel of doe ze daar alleen de tienkamp?
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
De Olympische vijfkamp heeft 3 Olympische Spelen op het programma gestaan. Alleen de laatste keer is alweer bijna 100 jaar geleden. 
edit: Dat is bij de mannen, zie ik.
Bij de vrouwen heb je de zevenkamp. Die is nog altijd Olympisch. Volgens Wikipedia is in de jaren '80 de vijfkamp vervangen door de zevenkamp.
Niettemin slechts 2 onderdelen extra. Er moet toch wat moois mogelijk zijn! 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kwiat! Toen hij met Sagan naar boven reed wist ik wel wie de winst ging pakken. Op een steile of in ieder geval oplopende aankomst na een zware wedstrijd heeft Sagan toch vaak niet genoeg meer over.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Ik begin te denken dat Kwiat bij de 5 best scorende renners gaat komen in de WT. Wat een hypertalent. Heerlijke renner.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik zat ook te denken, misschien gaat hij wel meer scoren dan Purito. En dan te bedenken dat ik maar één beurt van hem was verwijderd.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Ja, ik verkoos Meersman omdat die vorig jaar echt een berg punten scoorde. Volgens mijn berekeningen de 5e beste, na Sagan, Piti, Purito en Froome. Dat zou natuurlijk best opnieuw kunnen gebeuren met al die kleine rondjes en Giro/Vuelta, maar Kwiat zie ik zomaar meer scoren eigenlijk. Al doet die wel alleen de Tour. Vandaar dat ik voor Meersman ging.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Kwiat! Toen hij met Sagan naar boven reed wist ik wel wie de winst ging pakken. Op een steile of in ieder geval oplopende aankomst na een zware wedstrijd heeft Sagan toch vaak niet genoeg meer over.

Dat is zo'n beetje z'n specialiteit, maar goed. Het is volgens mij vooral dat hij inderdaad na een lange koers aan het eind heel wisselvallig kan zijn. Hij lijkt ook het verschil zelf niet goed aan te voelen en kan dan ineens plafonneren.
Aan de andere kant was Cancellara ook nog niet bepaald indrukwekkend, dus misschien proberen beide heren iets later te pieken.
Over de koers: de lange strook op 60 km was genieten, maar van de finale had ik nog iets meer gehoopt. Jammer dat Valverde en Cancellara niet eerder achter Sagan aan gingen rijden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bedoel dan ook echt na een zware koers ja. Met een vlakke aankomst kan hij er dan nog wel een sprint uitpersen, waardoor het denk ik minder opvalt. Het zal inderdaad wel wisselvalligheid zijn, maar ik heb voor mijn gevoel toch al meerdere keren een situatie als vandaag gezien wat betreft de vollopende benen van Sagan. Piek zal inderdaad wat later moeten liggen, en helemaal voor Cancellara die wat jaartjes ouder is.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Kwiat is echt een alleskunner, die had ik graag willen hebben.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vandaag start van Parijs-Nice. Rechtstreekse uitzending op Canvas vanaf 14u15 (vanaf maandag op één)
1e rit Parijs-Nice : Mantes-la-Jolie - Mantes-la-Jolie . 162,5 km.
Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.
http://www.letour.fr/paris-nice/2014/img/map_route.jpg
http://www.letour.fr/PHOTOS/PNC/2014/100/CARTE.jpg
Wie wordt eindoverwinnaar? Geen tijdritten, geen hoge aankomsten bergop, geen supercols, 10 'beklimmingen' van derde categorie, 7 van tweede en 5 van 'eerste'....
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Bedoel dan ook echt na een zware koers ja. Met een vlakke aankomst kan hij er dan nog wel een sprint uitpersen, waardoor het denk ik minder opvalt. Het zal inderdaad wel wisselvalligheid zijn, maar ik heb voor mijn gevoel toch al meerdere keren een situatie als vandaag gezien wat betreft de vollopende benen van Sagan.
Akkoord, maar vorig jaar reed hij hier wel gewoon iedereen uit de wielen op de slotklim. Misschien had hij toch niet al op 30 km moeten aanvallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.