• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.590 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.366 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Maarja, klasse girls

Wat heeft Nederland uitgehaald zeg, manmanman. Gaat nooit meer vertoond worden, tel uw knopen.

De Adler Arena is van Oranje, zou Evert zeggen.

Als er niks meer gaat veranderen, plek 5!

Medaillespiegel van de Olympische Winterspelen 2014 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Boven je Germaanse freunden.

Respect.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Nog wel, maar volgens mijn die Duitsers ook geen pannenkoeken in het bobsleëen ?

Edit: hebben 3 topteams in de viermansbob.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Timmy757 schreef:

Nog wel, maar volgens mijn die Duitsers ook geen pannenkoeken in het bobsleëen ?

Edit: hebben 3 topteams in de viermansbob.

Ze halen ons ook vast nog wel in. Maar het was een kwartiertje toch leuk hehe.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ze halen ons ook vast nog wel in.

Het blijven dan ook Duitsers

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Pitakaas schreef:

Nou dat was me een spanning zeg...

Sven heeft het steeds over 'met z'n 3en'. Gezellige jongen is dat geloof ik.

Als zo een pannekoek op de dag van de finale zoiets doet heeft hij toch gelijk?

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Het Russisch biathlon-team: . Gelukkig geen winst voor die Duitsers.

Russen aan eindsprint bezig en nu 1e in het medailleklassement, zowel in aantal medailles als in gouden plakken.

Zo, wat waren die ploegenachtervolgingen-finales spannend, zeg! Mijn hart ging tekeer.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Dutch Speedskating Coach Sounds off on Team USA in Interview

Zie de reacties. Slavernij, de wereldoorlogen, racisme - het wordt er allemaal bij gehaald. Nee, dit helpt niet echt om mijn vooroordeel dat Amerikanen snel op hun teentjes getrapt zijn te weerleggen.

Edit: en op ESPN is het minstens zo erg!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Animosh schreef:

Dutch Speedskating Coach Sounds off on Team USA in Interview

Zie de reacties. Slavernij, de wereldoorlogen, racisme - het wordt er allemaal bij gehaald. Nee, dit helpt niet echt om mijn vooroordeel dat Amerikanen snel op hun teentjes getrapt zijn te weerleggen.

We hadden recent in het voetbaltopic nog een mooie discussie over de Amerikaanse tolerantie Dit maakt mijn punt van toen wel sterker, haha.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Blijf je bij commentsecties gewoon hebben, hoef je echt geen Amerikaan voor te zijn, Ollanders doen hetzelfde als hun #1 sport me domme veronderstellingen onderuit gehaad wordt. Afgezien van de trieste reacties zijn het ook hele domme uitspraken van Annema natuurlijk.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Amerikanen hebben altijd al de neiging gehad om denigrerend te doen over sporten waar ze zelf niet goed in zijn en/of weinig mee hebben. Soccer is daar misschien nog het beste voorbeeld van.

Het zij zo.

Maar om als Nederlander zijnde Football af te doen als 'a foolish sport', dan snap je er zelf ook maar bar weinig van. Totaal zinloos. Koren op de molen....

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

moviemafketel schreef:

Lobysheva mag er wel wezen

Doe mij maar die Shikova hoor!

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

gillie24 schreef:

Amerikanen hebben altijd al de neiging gehad om denigrerend te doen over sporten waar ze zelf niet goed in zijn en/of weinig mee hebben. Soccer is daar misschien nog het beste voorbeeld van.

Het zij zo.

Daar hebben veel mensen in Nl toch ook last van. Kijk alleen maar naa de onderschatting van journalisten ea over RB Salzburg. Een voetbalclub uit Oostenrijk kan toch niks wezen...

Of eerder in het seizoen de tegenstanders van PSV. 'Uit het oostblok, daar weten we niks van, dus ze kunnen er niks van'.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach vind die grote waffel van de Hollanders eigenlijk wel een leuk eigenschap.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geldt ook gewoon voor elk land over sporten die niet passen in hun topsportklimaat past. Amerikanen mogen dan niet hoog staan met de sport schaatsen, respect voor Nederland hebben ze wel dat ze zo domineren. Hoorde van mijn vriendin ook dat het tijdens de spelen een veelbesproken item was op de Amerikaanse televisie. Jammer dat Annema dan met dergelijke uitspraken komt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Annema spoort dan ook niet. Alleen maar vreemde uitspraken gedaan die man.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

gillie24 schreef:

Maar om als Nederlander zijnde Football af te doen als 'a foolish sport', dan snap je er zelf ook maar bar weinig van.

Oh kom aan, Anema geeft nota bene later in het interview toe dat hij naar de Super Bowl gekeken heeft en zich daarmee goed vermaakt heeft! Hij steekt gewoon op een ludieke manier de draak met de Amerikaanse sportcultuur en met de superioriteitsgevoelens die daarmee gepaard gaan, dat is alles. De media pikken daar vervolgens een paar pikante citaten uit en plaatsen een misleidende kop op hun website.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Ach vind die grote waffel van de Hollanders eigenlijk wel een leuk eigenschap.

Niets mis mee, en juist Amerikanen hebbe ndaar niets op tegen, als je maarin staat bent het te ondersteunen met daden. Put your money where your mouth is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou ja, met schaatsen hebben we onze grote bek kracht bijgezet in ieder geval

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Finland ondertussen 2-0 voor tegen de VS bij het ijshockey om de derde plek.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Nou ja, met schaatsen hebben we onze grote bek kracht bijgezet in ieder geval

Daarom ben ik het ook wel eens dat je als Annema zijnde grote bek mag hebben, want pure dominatie geeft dat recht wel, alleen jammer dat ie hiermee juist doet waar hij de Amerikanen op wil bekritiseren. Dat maakt het nou juist een farce. Had juist graag gezien dat ie Amerikanen zou provoceren zich met Nederland te meten. Maar goed, verder wel een storm in een glas water natuurlijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja joh, niks aan de hand. Amerikanen mogen ons best wel en wij hun eigenlijk ook wel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Rusland nu nummer 1 in het medailleklassement. Vind ik altijd wel mooi als het organiserende land veel plakken pakt. Sowieso vind ik dit geweldige Spelen. Het kost dan wel zo'n 40 miljard, maar dan heb je ook wat. Alle parcours lagen er prima bij en heel veel mooie sport voorbij zien komen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Daar hebben veel mensen in Nl toch ook last van. Kijk alleen maar naa de onderschatting van journalisten ea over RB Salzburg. Een voetbalclub uit Oostenrijk kan toch niks wezen...

Of eerder in het seizoen de tegenstanders van PSV. 'Uit het oostblok, daar weten we niks van, dus ze kunnen er niks van'.

Dat is niet waar. Er is juist meer veel respect over Salzburg gesproken, helemaal door de mensen bij Ajax zelf.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

ik doelde ook niet op Ajax zelf.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Rusland nu nummer 1 in het medailleklassement. Vind ik altijd wel mooi als het organiserende land veel plakken pakt. Sowieso vind ik dit geweldige Spelen. Het kost dan wel zo'n 40 miljard, maar dan heb je ook wat. Alle parcours lagen er prima bij en heel veel mooie sport voorbij zien komen.

Ik krijg er vooral een onbetrouwbaar gevoel bij. Ze hebben sowieso een stel buitenlanders Rus laten worden om hoog te scoren, maar ook krijgen ze als gastland (en ongetwijfeld met Putin zijn geld) wel vaak een voordeeltje, zoals bij de jurysporten.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

gillie24 schreef:

Finland ondertussen 2-0 voor tegen de VS bij het ijshockey om de derde plek.

Zou mooi zijn voor Selanne, nog een bronzen plak. Man met 6 Winterspelen, tot nu toe 3 medailles en 43 jaar op de teller. Hulde.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Toch nog een halve skimedaille erbij Blijft mooi, de slalom.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Zou mooi zijn voor Selanne, nog een bronzen plak. Man met 6 Winterspelen, tot nu toe 3 medailles en 43 jaar op de teller. Hulde.

Komt goed. Selanne twee maal gescoord. Inmiddels 5-0 voor Finland. De VS wordt vernederd. Hahaha...

Edit: en afgelopen. 5-0 gebleven. De VS de laatste 6 periodes niet gescoord. Ouch.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Maar zo een wedstrijd om brons is voor de VS natuurlijk ook moeilijker om voor op te laden. De VS kwam enkel voor goud naar de OS, Finland wist dat brons het hoogst haalbare was... Maar ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet of de VS zijn best heeft gedaan.

mjk87 schreef:

Toch nog een halve skimedaille erbij Blijft mooi, de slalom.

De commentatoren wisten niet hoe vaak ze dit moesten roepen, beetje genant.

Wel een mooie 2e run. Bijzonder moeilijke discipline.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dus laat je je maar met 5-0 vernederen?

Onzin natuurlijk. Niemand wil vierde worden.

Patrick Kane miste in de eerste periode en in derde periode nog een penaltyshot. Finland was heer en meester.

Die twee commentatoren zijn zo verschrikkelijk slecht, dat ik maar op de BBC de slalom ben gaan kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.