• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.278 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik krijg er vooral een onbetrouwbaar gevoel bij. Ze hebben sowieso een stel buitenlanders Rus laten worden om hoog te scoren, maar ook krijgen ze als gastland (en ongetwijfeld met Putin zijn geld) wel vaak een voordeeltje, zoals bij de jurysporten.

Aangaande de jurysporten: . Hoe kom je hier nu weer bij?

Zelfde bron als waar World Series de finale is bij het American Football?

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Nog bijna een hattrickje voor The Finnish Flash. Mooi hoor.

Morgen eens kijken wat de Zweden kunnen. Die hebben een captain met een reputatie zo groot dat het een werkwoord is geworden. Canada is about to get Kronwalled.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Aangaande de jurysporten: . Hoe kom je hier nu weer bij?

Zelfde bron als waar World Series de finale is bij het American Football?

Zuid-Koreanen Protesteren Tegen 'Partijdige' Jury | NUsport - Altijd Sport

Zulke verhalen passen natuurlijk wel bij het imago van Rusland als corrupt land. Ze zullen dat WK 2018 van de Fifa ook niet hebben gekregen omdat ze het beste bid hadden he. Geloof je dat wel, ben je naïef.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Inzake jurering bij kunstschaatsen:

De jurering wordt gedaan door negen juryleden. Er wordt niet meer bekendgemaakt welk jurylid welke score heeft gegeven. Uit de scores van deze negen juryleden worden zeven scores geloot. Van deze zeven worden de hoogste en de laagste score genegeerd. Het gemiddelde van de vijf overgebleven scores vormt de puntenscore voor de solist of het paar per kür.

De eindscore komt tot stand door de technische score en de programmacomponentenscore in elke kür bij elkaar op te tellen en na (eventuele) aftrek van programma-aftrekkingen (bv. 1.0 punt voor een val). Hierna worden de scores in de korte en vrije kür bij elkaar opgeteld. De solist of het paar met de hoogste totaalscore is de winnaar.

Bron: wikipedia

Lijkt me bij het kunstschaatsen dus praktisch ondoenlijk om invloed uit te oefenen op de jurering.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

De jury bestaat uit minimaal 5 leden met 5 verschillende nationaliteiten, dus hoe dit de schuld is van het organiserende land, begrijp ik niet helemaal.....

Joy4ever was me al voor....

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

gillie24 schreef:

De jury bestaat uit minimaal 5 leden met 5 verschillende nationaliteiten, dus hoe je dit het organiserende land de schuld wilt geven, begrijp ik niet helemaal.....

Wat valt er niet aan te snappen? Ze hinten op omkoping of angst voor de gevolgen als ze Rusland niet laten winnen. Een jury hoeft dan niet perse een Rus te zijn natuurlijk. Verder zeg ik niet dat het is gebeurd, maar ik zou er niet van opkijken als het wel zo is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

De Russen wijzen de juryleden niet aan, dat doet de desbetreffende bond.

Dat de Russen 5x goud winnen dankzij 'import-Russen' doet wel afbreuk aan een mogelijke eerste plaats. Daar heb je wel gelijk in.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dat beweer ik ook nergens.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Joy4ever schreef:

]

De commentatoren wisten niet hoe vaak ze dit moesten roepen, beetje genant.

Dat waren sowieso twee droeftoeters en amateurs eersteklas.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Gelukkig hebben we nog Herbert Dijkstra....

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Inzake die jurering. Er hoeft niets eens sprake te zijn van omkoping, maar juryleden zijn mensen en ook zij kunnen gevoelens hebben of onder de indruk zijn van het thuisland en het hard juichende thuispubliek. De UK won ook veel met de paardensport in 2012, al hadden ze volgens (overigens Nederlandse) deskundigen technisch niet de beste kür. Overigens is Nederland nog weleens gematst met shorttrack door juryleden, juist tegen Russen, terwijl je best de andere kant op had kunnen redeneren. En dat meisje bij kunstschaatsen was ook de beste.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad mjk. God treffend voorbeeld was George St. Pierre v Johny Hendricks een tijd terug. GSP is al jaren kampioen, en ook eens een geliefd sportman en heel de wereld zag Hendricks totaal gehakt maken van de kampioen, totdat het in de handen kwam van de jury. Terecht kritiekpunt, en zoals A&L al aangeeft hoeft het niet om omkoping te gaan maar dat is wel heel makkelijk realiseerbaar. Op zo'n manier wordt een sport heel fraudegevoelig.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

He'll be going home with plenty of potassium, but no gold

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Russische sweep bij het langlaufen. Geweldig.

Rusland daarmee zeker van de winst in het medailleklassement, zowel in aantal gouden plakken als in aantal medailles. Het is ze gegund.

Vanaf 13.00 hopelijk de 10e gouden plak voor Canada.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Zo, en Nederland blijft boven de Duitsers, want noch met ijshockey, noch met bobsleeën gaan ze goud of tweemaal zilver pakken. 5e plek dus, echt uitstekend.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik krijg er vooral een onbetrouwbaar gevoel bij. Ze hebben sowieso een stel buitenlanders Rus laten worden om hoog te scoren, maar ook krijgen ze als gastland (en ongetwijfeld met Putin zijn geld) wel vaak een voordeeltje, zoals bij de jurysporten.

Met je eens. Vorige spelen was het niets met Rusland, vorige week liep het opnieuw niet met het Russisch team (o.a. de uitschakeling van het ijshockeyteam), maar ineens uit het niets staat Rusland bovenaan. En inderdaad, met vooral jurysporten. Maar dat is tegenwoordig bij elk groot toernooi, of het nu spelen of WK zijn. Het thuisland moet winnen, zo niet belachelijk ver komen. Ik ga in een Ajax shirt rondlopen als Brazilië deze zomer geen wereldkampioen wordt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wow zeg, die Russen die de Noren eraf beesten op de 50K

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Maar dat is tegenwoordig bij elk groot toernooi, of het nu spelen of WK zijn. Het thuisland moet winnen, zo niet belachelijk ver komen. Ik ga in een Ajax shirt rondlopen als Brazilië deze zomer geen wereldkampioen wordt.

Nogal logisch, met name met Olympische Spelen zie je gewoon dat het gastland enorm veel investeerd in de sporten, en je ziet die landen al een paar jaar vooraf opkomen.

En bij het voetal ? Zuid-Afrika, Japan, Oostenrijk, Zwitserland, Polen Oekraïne.... Kwamen alle nou niet bepaald ver. Duitsland, Brazilië, zou nou eenmaal goede landen....

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Rusland stelt gewoon opnieuw teleur. Zonder die medailles van die Koreaan en Amerikaan zouden ze net niet onder Nederland zijn geëindigd.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Toch een slimme zet geweest om uitgerangeerde toppers binnen te halen.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Tja, maar die Amerikaan woont wel al twee jaar in Moskou en had onvrede omdat de Amerikanen niet voor trainingsfaciliteiten zorgden. En die Koreaan had ruzie in zijn eigen land en had bijvoorbeeld ook een aanbieding om Amerikaan te worden.

Ik zou niet zeggen dat ze zijn gekocht. Uiteindelijk laat de medaillespiegel alleen zien wie het meeste geld in sportinfrastructuur investeert.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Bizar, Canadese scheidsrechters.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Lord Flashheart schreef:

En inderdaad, met vooral jurysporten.

Rusland heeft 13 maal goud:

1. Biathlon estafette heren (geen jurysport)

2. Boblsee 2 mans (geen jury)

3. Bobslee 4 mans (geen jury)

4. Langlaufen heren 50 km (geen jury)

5. Kunstschaatsen ploeg (wel jury, maar ze waren ook gewoon de beste, en die sport is daar heel groot)

6. Kunstschaatsen vrouwen (wel jury, zelfs een blinde zag dat zij verdiend won)

7. Ijsdansen (wel jury, niet gezien, kan dus niet oordelen)

8. Shorttrack team relay mannen (geen jury in beginsel, sowieso geen rare beslissingen gehad)

9. Shorttrack 500 m mannen (geen jury, die hierboven)

10. Shorttrack 1000 m mannen (geen jury, zie hierboven)

11. Skeleton mannen (geen jury)

12. Snowboarden parallel slalom mannen (geen jury)

13. Snowboarden parallel reuzenslalom mannen (geen jury)

Ofwel, 3 van de 13 goud zijn jurysporten waarbij dat ook geen verdachte medailles zijn.

Nummer 2 Noorwegen heeft 11 maal goud waarbij tweemaal een deel juryelement zit (Noordse combinatie) en nummer 3 Canada met 9 goud heeft wel 3 echte jurysporten.

Dus je geklaag is kul.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Animosh schreef:

Dutch Speedskating Coach Sounds off on Team USA in Interview

Zie de reacties. Slavernij, de wereldoorlogen, racisme - het wordt er allemaal bij gehaald. Nee, dit helpt niet echt om mijn vooroordeel dat Amerikanen snel op hun teentjes getrapt zijn te weerleggen.

Edit: en op ESPN is het minstens zo erg!

Lol open eens een topic op Nu.nl en de reacties zijn daar nog 10x zo erg. Neem nu die Zwarte Pieten discussie, ik schaamde me de ballen uit mn broek wat ik allemaal voor zooi las. Alsof dit iets is wat alleen in Amerika gebeurt, ongelofelijk. Open je ogen.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Toch wel een wat tegenvallende IJshockeyfinale....

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Pitakaas schreef:
Lol open eens een topic op Nu.nl en de reacties zijn daar nog 10x zo erg. Neem nu die Zwarte Pieten discussie, ik schaamde me de ballen uit mn broek wat ik allemaal voor zooi las. Alsof dit iets is wat alleen in Amerika gebeurt, ongelofelijk. Open je ogen.

Ik ontken toch nergens dat Nederlanders minstens zo lomp en tactloos kunnen zijn? (Integendeel, daar staan Nederlanders om bekend!) Ik vind die reacties alleen wel tekenend voor de superioriteitsgevoelens die (sommige) Amerikanen hebben. Nederlanders kunnen heel beschermend zijn over hun tradities (zoals de Zwarte Pieten-traditie, die van mij trouwens meteen vervangen mag worden), maar als een klein landje wordt ons nationale eergevoel volgens mij wel iets minder snel beschadigd.

Dus open zelf je ogen en glimlach gewoon mee bij het lezen van de belachelijke reacties! En neem toch niet alles zo serieus. Ik erger me toch ook niet aan die Amerikaanse reacties? Ik moet er gewoon om lachen.

Edit: zie hier en hier statistieken die het idee van de VS als een "trotse" natie ondersteunen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En terecht natuurlijk. Misschien wel het grootste probleem van ons, die kille nuchterheid.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Canada for the win!! Terechte winnaar, mooi !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.