• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.366 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.684 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Nee, al is dit jaar gewoon extreem. Normaal wint Nederland minder dan de helft. Dit jaar valt alles goed. Nederlands werkelijk allemaal in topvorm, de buitenlanders laten het afweten.

Overigens hoor ik nooit iemand zeiken over tafeltennis of badminton. En ijshockey werd jarenlang gewonnen door de USSR. Dat was zeker ook toen maar een sport beoefend in één land?

Interessant leesvoer: What's the Most Dominant Country In Each Winter Olympic Sport? - The Wire - thewire.com

Met leuke statistiek:

(afbeelding)

1. Dat we dominant zijn is helemaal niet het grootste probleem.

2. Nederland heeft schaatsen en daarna niets. Groot verschil met rodelen bv.

Maar ik ga deze discussie niet weer voeren. Die plaatjes zijn allang langsgeweest en ik vind het fantastisch dat we zoveel goud hebben, maar de sport schaatsen zit in minder weer.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)

De premie had jij zowiezo gekregen, dus geld speelt hierin geen rol.

Anne Joldersma

@robbertderijk @JitseBos net bij KPN nagevraagd. KNSB beslist of reserve wel of niet meedeelt. Ben benieuwd...

11:20 's ochtends - 22 februari 2014

Tuitert deed zijn zegje overigens ook:

Mark Tuitert ✔ @marktuitert

Volgen

De beste TP rijders van de afgelopen jaren staan aan de start. Geen plek voor ego's of kadootjes.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik heb er toch pijn in m'n buik van. Die Arie Koops is ook een dominee 1e klas, daar word je niks wijzer van.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heel irritant mannetje idd die zichzelf erg serieus neemt.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Pitakaas schreef:

2. Nederland heeft schaatsen en daarna niets.

Maar da's nog altijd beter dan niets, toch? Je kunt beter heel goed zijn in één ding dan best goed in een aantal dingen. En als Nederland ergens goed in moet zijn, dan heb ik liever dat ze goed zijn in schaatsen dan in rodelen, bobsleeën, curling, kunstschaatsen, snowboarden en consorten. En bergen hebben we hier niet, dus skiën is geen reële optie. Nee, wat de Nederlanders gepresteerd hebben is gewoon knap.

Maar je hebt gelijk: deze discussie is al gevoerd, en is saai.

Edit: en die skisporten vind ik eigenlijk ook niet bijzonder mooi om te zien - en hetzelfde geldt voor ijshockey. Eigenlijk word ik van geen enkele van de wintersporten echt enthousiast.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, Japan geeft het al wel op. Nederlandse dames naar de finale dus.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gewoon komisch dat iedereen van te voren gewoon al opgeeft tegen Nederland. Gisteren de Polen bij de mannen, nu weer de Japanners bij de vrouwen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Behoorlijk gênant inderdaad, mentaal ook helemaal geknakt. Als je dan die langlaufers op de 40e plek nog altijd voor elke meter ziet strijden om uiteindelijk half dood binnen te struikelen op een minuut of 10 van de Noorse toppers dan is dit wel pijnlijk om te zien...

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Overdrijven we ook niet enigzins over het bobsleëen ? We hebben welliswaar geen baan in Nederland maar in 4 uurtjes rijden ben je in Winterberg, dat zal in andere landen (VS / Canada / Rusland etc) qua afstand vaak niet dichterbij zijn, danwel nog verder weg.

Overigens lijkt een bobbaan in Nederland mij best mogelijk in Limburg ? Hoogteverschil dat wordt overbrugt is zo'n 200 meter, en het is kunstijs. We kunnen ook een kunstijsbaan in de openlucht van 4km aanleggen, dus waarom zou een bobbaan van pak hem beet een kilometer niet kunnen.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Wat een pannekoek die Berghuis, samen met Bob de Jong genomineerd voor vervelendste kaaskoppen van 2014.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Wat een pannekoek die Berghuis, samen met Bob de Jong genomineerd voor vervelendste kaaskoppen van 2014.

Bergsma.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Timmy757 schreef:

Overdrijven we ook niet enigzins over het bobsleëen ? We hebben welliswaar geen baan in Nederland maar in 4 uurtjes rijden ben je in Winterberg, dat zal in andere landen (VS / Canada / Rusland etc) qua afstand vaak niet dichterbij zijn, danwel nog verder weg.

Overigens lijkt een bobbaan in Nederland mij best mogelijk in Limburg ? Hoogteverschil dat wordt overbrugt is zo'n 200 meter, en het is kunstijs. We kunnen ook een kunstijsbaan in de openlucht van 4km aanleggen, dus waarom zou een bobbaan van pak hem beet een kilometer niet kunnen.

Kan ook prima. Ik geloof ook dat er wel een startbaan is in Nederland, dus dat is wel te trainen. En er zijn op de Antillen genoeg sprinters te vinden voor dat stukje. Alleen heb je naast training ook een getalenteerde piloot nodig.

Maar het is vooral cultuur. Wij lang volk, waarom hebben wij niet constant een topteam in volleybal? En ook ijshockey, curling en kunstschaatsen zijn prima te trainen in Nederland. Maar zolang die sporten niet echt in de cultuur komen gaan er geen kleine kinderen eens kijken om zelf die sport te beoefenen.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Vind het ook maar een slappe actie van Bergsma. Als je vindt dat er iets mis is geefdat dan eerder aan (en niet op de dag van de wedstrijden) of wacht ermee tot na het toernooi. Wat nu als 1vd3 geblesseerd raakt bij de warming-up?

Zie je toch dat ze bij het schaatsen niet met wissels/reserves bekend zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Goud! Yeah!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Klasse boys

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Race van de Polen was erg fraai. Korea begon ook goed, prima finale. Goud it is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nu nog goud bij de dames, dan eindigen we boven Duitsland op de ranglijst

(Mits de Duitsers geen goud meer pakken...)

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(Mits de Duitsers geen goud meer pakken...)

Is het rodelen al afgelopen?

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Erben heeft zich wel ontpopt als een uitstekend analist trouwens, de laatste twee weken. Sowieso helder in zijn woorden, maar zegt ook zinnige dingen over schaatsen, zowel techniek als tactiek.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Leuk onderdeel dit, maar misschien zou je inderdaad dit alles op één dag moeten zetten. Sowieso, met alleen nog die mannenfinale is niet heel denderend zo, maar ook, met drie races op één dag, heb je wel die vierde man nodig en dan moet je wel wisselen. Dan komt er nog meer bij kijken en is het echt een toernooidag, zoals men dat met judo ook heeft, en niet gewoon even een raceje nog om het af te maken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Lobysheva mag er wel wezen

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

moviemafketel schreef:

Lobysheva mag er wel wezen

Ik ben zelf wel fan van Fatkoelina.

Polen er weer geen zin in? Maar nu de vrouwtjes dan.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Dit is geen wedstrijd...

Farce!

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Had dan liever de Russinnen gezien in de finale. Schitterend dit !

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Er lopen bruine straaltjes uit de broeken van de 'concurrentie'...

En dan die Polen nog juichen ook (j0enne smiley)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mijn god, wat een slechte finale. Nederland extreem oppermachtig.

Lekker hoor, 2x goud binnen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Maarja, klasse girls

Wat heeft Nederland uitgehaald zeg, manmanman. Gaat nooit meer vertoond worden, tel uw knopen.

De Adler Arena is van Oranje, zou Evert zeggen.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Dit is een goed stel hoor!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nou dat was me een spanning zeg...

Sven heeft het steeds over 'met z'n 3en'. Gezellige jongen is dat geloof ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.