- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4521 stemmen
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Het heeft een tijdje geduurd (broederlief gaat trouwen en was volop op zoek naar een zaal terwijl ik het enorm druk had met mijn werk), maar gisteravond dan toch eindelijk de Superbowl kunnen zien. Ben dit jaar tot mijn grote verbazing spoiler-vrij gebleven, maar het was geen al te degelijke finale. Manning (en de Broncos in het algemeen) werd echt compleet weggespeeld..
Toch blijft het elk jaar iets waar ik enorm naar uitkijk.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik heb bijna met tranen gezeten zo mooi, en vooral die muziek erbij. Zij zweefde over het ijs leek het wel.
Ik heb niets met kunstschaatsen, maar dit meisje was indrukwekkend goed. Niet normaal meer. Alles tot in de perfectie uitgevoerd en ook nog eens gevoel voor show en heerlijk onbevangen. Alsof ze er plezier in had, iets wat vaak ontbreekt (dat idee krijg ik vaak, vooral bij voormalige Oostblok-landen). En hoe lenig kan je zijn? 
Terecht dat ze een staande ovatie kreeg. Prachtig. En pas 15!!!!!
Wat een contrast met het foutenfestival dat Ajax heet.....
kos
-
- 46700 berichten
- 8856 stemmen
Is het nu afgelopen met dat doodsaaie schaatsen?
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Schaatsen doodsaai noemen 
Enkel bij de 10 km bij de mannen zou je een punt hebben.
kos
-
- 46700 berichten
- 8856 stemmen
Komop he. Kan me niet voorstellen dat er mensen naar keken als er geen nederlanders meededen.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Het maakt het natuurlijk wel leuker als er Nederlanders meedoen maar schaatsen is, qua sport an sich, bij afwezigheid van landgenoten boeiend genoeg om naar te kijken. Maar ik weet ook wel dat minimaal de helft minder NL-ers naar het schaatsen kijken als er geen Nederlandse schaats(t)ers meedoen.
Maar jij vind het schaatsen sowieso doodsaai?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Schaatsen is vrij saai ja. Alleen leuk (voor mij dan) op de Spelen. Maar goed, op de Spelen is bijna elke kutsport leuk als landgenoten succesvol zijn of als er een mooi verhaal achter zit.
kos
-
- 46700 berichten
- 8856 stemmen
Het maakt het natuurlijk wel leuker als Nederland of Nederlanders meedoen maar schaatsen is, qua sport an sich, bij afwezigheid van landgenoten boeiend genoeg om naar te kijken. Maar ik weet ook wel dat minimaal de helft minder NL-ers naar het schaatsen kijkt als er geen Nederlanders meedoen.
Ik vond zelfs het rodelen leuker. En daar deed geen Hollander mee.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Opening gezien (ballet ftw!) maar vind het ook even saai als verf zien drogen. Maar ik ben dan ook wel erg ver-Amerikaansd als het om sportcultuur gaat.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Opening gezien (ballet ftw!) maar vind het ook even saai als verf zien drogen. Maar ik ben dan ook wel erg ver-Amerikaansd als het om sportcultuur gaat.
Te weinig reclameblokken m.a.w. 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Gelukkig is het American Football een stuk boeiender om naar te kijken met al die onderbrekingen
.
Maar goed, ik heb sowieso niks met Amerika en al helemaal niet met Amerikanen die sporten.
Ik vind schaatsen niet saai, zeker niet de 500m / 1000m / 1500m. Vooral vanwege de explosiviteit. De 5 km doet mij ook minder, de 10 km heb ik helemaal nooit iets gevonden, maar het was zaterdag toch wel genieten. Zeker met zo een OS wanneer je "de race van je leven" moet rijden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is ook persoonlijk voor mij, is ook niet echt intersubjectief saai te noemen. Vooral door haar explosiviteit idd. Een kijksport is het zonder meer. Ik bedoel maar dat het wel saai gevonden kan worden.
Touché Montorsi en Joy
.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
'Hij zit goed in z'n kont om even in vaktermen te spreken.'
Geinige sport dat shorttrack, ik vind het leuker dan langebaan schaatsen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, Sam is een klasbak, geeft een heel belangrijk signaal af en neemt erg veel risico met het oog o pde draft. Held.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De 5 km doet mij ook minder, de 10 km heb ik helemaal nooit iets gevonden, maar het was zaterdag toch wel genieten. Zeker met zo een OS wanneer je "de race van je leven" moet rijden.
Heb het juist andersom; de ontwikkeling van de race in de langere afstanden, met het vergelijken van rondetijden e.d., vind ik een stuk leuker dan zo'n 500 meter waar je pas na de finish weet of iemand goed reed of niet.
Alleen is het bij de 5 en de 10 wel belangrijk dat er enige concurrentie is. Zoals de 5 km destijds tussen Kramer en Fabris, dat was legendarisch.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Clippers
Indrukwekkend zeg. Weet alleen nog niet of Sixers zo slecht waren of Clippers zo goed (of gewoon allebei).
Die windmills van Blake 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Goud voor Canada bij het shorttrack: 
Goud voor Duitsland bij het skiën: 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Wat heb jij toch met die nep Amerikanen
GO Mulder!!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Vrouwlief heeft Canadese roots
Daarnaast apprecieer ik hun sportmentaliteit. Niet dat arrogante dat de Amerikanen hebben, maar toch wat bescheidener.
Go Mulder! Go Mulder! De Canadese zusjes hebben het goede voorbeeld gegeven.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Vrouwlief heeft Canadese roots
Daarnaast apprecieer ik hun sportmentaliteit. Niet dat arrogante dat de Amerikanen hebben, maar toch wat bescheidener.
Ok, helder 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Smeekens 1, Michel Mulder 2. Lekker hoor
.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Wat is die 500 m de laatste jaren toch geweldig om te zien met zoveel favorieten 
Nederlands podium wordt denk ik wel onmogelijk, Mo zal het podium vast nog wel halen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Alrighty dan, op tijd thuis voor de tweede omloop. Go boys!
En Sjinkie, wat flik je me nu... 
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Goud voor Duitsland bij het skiën:
Ik vond die Höfl-Riesch ook weinig sympathiek overkomen. Vooral vergeleken met Mancuso. Zal er vast ook wel mee te maken hebben dat het voor de Duitse in de lijn der verwachting lag en Mancuso het zelf eigenlijk nooit had verwacht hier een medaille te halen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.