• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Cabaretiers

zoeken in:

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Niets is zo persoonlijk als humor. Zo vind ik Bert Visscher vreselijk. Om over Arie & Sylvester maar helemaal te zwijgen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Die vind ik allemaal dan wel weer leuk. Mijn opa kan dan weer helemaal dubbel liggen om Toon Hermans, maar dat is dan ook alleen voor oude mensen volgens mij.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Redlop schreef:

Niets is zo persoonlijk als humor. Zo vind ik Bert Visscher vreselijk. Om over Arie & Sylvester maar helemaal te zwijgen.

Idem hier.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

BoordAppel schreef:

.... Toon Hermans, maar dat is dan ook alleen voor oude mensen volgens mij...

Sheer rubbish.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Toon Hermans, of dat het alleen voor oude mensen is? . Ik vind het heel erg oubollige humor die met een slakkegangetje voorbij gaat. Ik ken er echt niet om lachen en ken geen mensen van mijn leeftijd die dat wel kunnen. Zelfs mijn moeder vind het oubollig! Maar goed, mijn uitspraak was wel een generalisatie en zal vast niet voor iedereen gelden. Toch denk ik dat Hermans meer bij oudere mensen gewaardeerd wordt dan bij jongeren.

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Heeft iemand gisteren Klaas van der Eerden gezien? Vond de sprookjes rap wel leuk maar de gekke bekken werden een beetje flauw op een gegeven moment...

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Idd af en toe iets te veel gekke bekken.

Wel gaaf dat hij het over Lemele en Zaal Dijk had, heb daar vroeger ook vaak aan brommers kiekn gedaan.

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Dus daar had ie het over... dat volgde/verstond ik niet helemaal....

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vond het wel erg makkelijk allemaal, wat die van Eerden deed. Heb het na een poosje ook maar uit gezet. Hoop wel dat Guzman straks beter is.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vond ook Guzman niet echt lollig.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

Inderdaad, hij viel me ook erg tegen deze keer.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Hij was gewoon slecht. Ik heb geen een keer echt moeten lachen. Af en toe een grijns.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Was inderdaad nogal zwak. Paar goede dingen gezegd maar die werden dan weer 10x herhaald (Balkenende's voet).

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Uitgezet. Dacht nog: "interessant, iemand die een beetje tegengas geeft mbt de huidige publieke opinie", maar nee.. dom geschop en makkelijke grappen. Lame!

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Heb hem het beter zien doen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik vond die Guzman wel meevallen.

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Ik heb een kwartier naar hem gekeken, twee keer gelachen en het opgegeven. Verschrikkelijk flauw en makkelijk. Tegenvaller

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Bron: Nieuwsbrief Cinematheek, voor de liefhebbers van Theo Maassen.

TM 4 is de eerste DVD-release van Theo Maassen ooit! FUNCTIONEEL NAAKT, Theo Maassen's vierde show,

is een psychoanalytische striptease van de eerste orde. De ziel van Maassen lijkt een geestelijk bordeel met

de tekst “Kutzooi” in neon op de gevel. Tegen betaling mogen de klanten zich verlustigen aan en vermaken met de Weltschmerz van een cabaretier. Een nerveuze, woedende eenling die uitvaart tegen de wereld die niet deugt.

Grof, hard, somber, bizar, intelligent, ontwrichtend, essentieel en confronterend in een aanklacht tegen domheid.

Op de DVD staat naast de vierde show van Theo Maassen ook zijn debuut als filmmaker, de documentaire

DE ONTERECHTE KAMPIOEN. Een hartverscheurend portet van een amateur pantomimer die hunkert naar succes.

DE ONTERECHTE KAMPIOEN volgt Huub tijdens de internationale kampioenschappen Living Statue in Oostende,

België. Het is een uitputtingsslag. Huub heeft het zwaar, maar houdt vol. Stilstaan. Blijven stilstaan. Het moet.

Tot hij er achter komt dat de concurrentie vals speelt en hij zich niet langer kan beheersen...

Tevens bevat de DVD ook de clip van het door Theo opgenomen nummer DOODSBEDREIGING, naar

aanleiding van de arrestaties van de rappers van DHC na hun HIRSHI ALI DISS. Theo Maassen pikt het niet langer

en geeft zijn visie op de hele zaak in een grote, lange diss naar de Nederlandse Maatschappij en de door JPB

en zijn fatsoensrakkers opgelegde “waarden en normen”. Hij spaart niemand! Ook het interview met Maartje

van Wegen dat hij naar aanleiding van dit nummer gaf in NOVA, is opgenomen op de DVD.

‘Het uiten van je mening,

Is het allerhoogste goed.

Dat is juist iets wat haat ontlaad,

En niet wat woede voedt.’

THEO MAASSEN

ZAL ZIJN DVD 'TM 4' SIGNEREN BIJ

CINEMATHEEK EINDHOVEN (KLEINE BERG 53)

EN WEL OP:

ZONDAG 19 DECEMBER

14:00 - 15:00 UUR

Hanne

• 133 berichten
  • 381 stemmen

Hans Teeuwen is duidelijk de aller beste caberetier van heel nederland. Koefnoen is ook heel gaaf.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Hanne schreef:

Koefnoen is ook heel gaaf.

Vandaag voor 't eerst gezien. Vond 't maar een beetje duf.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Mja, ik vind het niet zo scherp als hun verschijningen bij Kopspijkers.

Chantal1978

• 204 berichten
  • 375 stemmen

Laatst heb ik de nieuwe show van Claudia de Breij gezien (Claudia Zuigt) en ik moet zeggen dat was verrassend leuk! In Vara Laat vind ik haar nl. niet zo heel goed, i.t.t. op de radio (3FM) dus ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten. Maar haar show zit erg goed in elkaar: intelligente, scherpe humor afgewisseld met mooie, ontroerende liedjes.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Claudia is inderdaad leuk ja. Geef mij verder maar Theo Maassen, Hans Teeuwen & Bert Visscher (alhoewel hij het nu in kopspijkers iets te dol maakt).

De droogheid van Finkers kan ik ook altijd wel waarderen (en ik meen zelfs dat hij weer met een nieuwe show bezig is).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Ga desnoods met Theo van Gogh naar bed.

volgens de VARA

Ga desnoods met PIEEEEEEEEEP naar bed.

WTF?! Sinds wanneer censureren we dat soort dingen. Blij gedrag. Valt me erg tegen van de VARA. Of vergis ik me en zei Myjer eigenlijk wat anders?

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Heeft iemand laatst nog Jiskefet gezien? (ik denk 30 december ofzo). Vond het verrassend goed.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Vandaag voor 't eerst gezien. Vond 't maar een beetje duf.

Koefnoen is niet altijd even goed, maar ik vond de uitzending van oudejaarsavond erg leuk. Vooral de beide Prinses Juliana scenes waren erg goed.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3308 stemmen

Vanovond naar Bert Visscher in de Veste in Alkmaar!

Moity

• 50 berichten
  • 93 stemmen

Mijn top 10 (Maar de volgorde wil nog wel eens verschillen):

1. Lebbis en Jansen

2. Hans Teeuwen

3. Jan Jaap van der Wal

4. Youp van het Hek

5. Herman Finkers

6. Andre Manuel

7. Theo Maassen

8. Guido Weijers

9. Vliegende Panters

10. NUHR

(Goede reserves: Najib Amhali, Javier Guzman, Ashton Brothers en Van Muiswinkel & van Vleuten)

Het valt me wel op dat Andre Manuel hier nog helemaal niet is genoemd. Zijn nieuwe programma Lazarus is echt met afstand het beste cabaretprogramma van het jaar. Een aanrader voor iedereen...

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3308 stemmen

Heb je Bert Visscher wel eens gezien? Je moet ervan houden hoor!

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Nou, laat ik dan ook nog 's!

1. Youp van 't Hek

2. Kees Torn

3. Bert Visscher

4. Theo Maassen

5. Eric van Sauers

6. Hans Dorrestijn

7. Lebbis & Jansen

8. Jules Deelder

9. De Vliegende Panters

10. Javier Guzman

.. heb ook een zwak voor Maarten van Roozendaal, maar die voelt net even andere categorie. André Manuel ga ik me zeker nog 's wat meer in verdiepen! Waardenberg & De Jong zijn ook geweldig, maar die doen niet zoveel meer. Om eenzelfde reden Koot & Bie en Boudewijn Büch ook maar niet in deze lijst .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.