menu

Overig / Algemeen / Cabaretiers

zoeken in:
Lebbis was weer leuk . Wát een tirades weer . Die biografie van Hawkins was echt geweldig .

Dustyfan
En die slot-tirade: Idols = kindermisbruik.
4,5*voor deze show.

Wordt het nog herhaald?

Genieten, intens genieten, geweldig.
Heel wat beter dan samen met Jansen. Komt binnen in m'n top 10.

Ik vond het echt een geweldige show van Lebbis. Vooral het laatste gedeelte was ijzersterk. En het eind was echt helemaal genieten Hij vertelde daar precies wat ik al een jaar blijf volhouden: Over een jaar horen we niks meer van J&J.

starbright boy (moderator)
J&J?

Jim en Jamai neem ik aan

Dat stuk over Idols was idd echt ontzettend sterk. "Jim zo'n jongen waar de ballen nog niet eens zijn ingedaald"...haha

Dustyfan
Idd, erg treffende recensie.

Ik liep toevallig langs de tv, en hoorde hem grappen over Ralph Inbar... Dat was grappig...

Jim & Jamaii inderdaad. Het siert je wel dat je dat niet weet, mijn hersens zijn bevuild met dat soort onzin...

starbright boy (moderator)
De mijne ook hoor. Ik herkende de afkorting alleen niet.

Het zei mij ook niks. Is het een veel gebruikte afkorting?

W (die Idols nog nooit heeft gekeken)

De afkorting heb ik weleens voorbij zien komen, maar omdat het toch al soort van over Idols ging... dacht ik, kom, we gebruiken die afkorting eens quasi nonchalant.

Geweldige show inderdaad, ik schakelde in bij een stukje over sex met dieren, toen was het toch nog niet zo lang bezig?

Ook vaak eens met hem, dat regels richtlijnen zijn, geen absolute dingen (over die oversteekplaats enzo ) Ook een goeie over dat de koningin AOW krijgt en aan een goed doel geeft, waarop hij zegt dat ze beter van haar AOW kan gaan leven en de rest aan het goede doel geven Maar dan kan ze al die bussen haarlak niet meer betalen (steekvlam bij crematie )

En over Idols was hij bloedserieus, mooie afsluiter.

Chainsaw (moderator)
Mijn top 4 wat betreft caberatiers:
01. Herman Finkers.
02. Youp van 't Hek
03. Bert Visscher
04. Hans Teeuwen

Heb Hans Teeuwen en Bert Visscher beide met hun nieuwste show live gezien en dat is zeker nóg leuker dan op TV. Ik hoop Herman Finkers ook ooit live te mogen zien optreden (mocht hij ooit nog weer beginnen aan een nieuwe show). En Youp lijkt me ook nog wel leuk om live te zien. Alleen niet op de eerste rij.

(verwijderd)
Hans Teeuwen staat op eenzaam niveau boven alle geforceerde leukdoeners, hij is immers de koning van de lach. Echter koe16 is hard op weg om vele malen beter te worden, www.koe16envrienden.tk[/url]

(verwijderd)
Overigens moet gezegd worden dat ik theo maassen heb betrapt op min of meer plagiaat, of misschien heeft hij het gekocht, maar hij gebruikte een sketch van mijn oom 'Arnoud Witteveen' ooit winnaar van camaretten. Over kinderen ging de sketch en de hond, zwak vond ik dat van Theo, nooit van 'm verwacht.

Ik ken het Nederlandse cabaret (van een pleonasme gesproken ) enkel in cd-vorm, vandaar dat ik enkel Freek De Jonge en Youp Van 't Hek echt goed (lees: van buiten) ken (ze zijn wel allebei fantastisch goed) Van Hans Teeuwen heb ik ooit dat liedje over Nostradamus gehoord, dat was hilarisch grappig (Met z'n strakke groene broek - stond hem goed!) maar ik zoek sindsdien vruchteloos naar ander materiaal van hem.
Ah ja, Neerlands hoop in bange dagen is ook fantastisch, vooral de verschrikkelijk domme woordspelingen (en het broodschotel-recept)
Maar verder gaat mijn kennis (helaas ) niet.

kappeuter (crew)
Anders dan via de illegale kanalen zal het wel niet zo makkelijk gaan.
Telefoongesprekken van Ali Osram staan wel online.

http://www.iguana4fun.nl/downl...
http://www.aliosram.net/downlo...
(Abdul is minder leuk)

Klik hier voor Nederlands cabaret. Ook Hans Teeuwen staat er tussen.

Yekezzez schreef:

Klik hier voor Nederlands cabaret. Ook Hans Teeuwen staat er tussen.

Waaw, fantastisch! Echt superhard bedankt

Iemand toevallig de Lama's gezien? Erg leuke eerste show. Het draait zich hier vooral om improvisatie. Via Neukia.nl zijn er nog wat deleted scenes te zien.

FX
Yekezzez schreef:

Iemand toevallig de Lama's gezien?

Ja daar heb ik wel wat van meegekregen!Die opdracht dat ze alleen maar vragen mochten stellen was briljant!Vooral Martijn Oosterhuis en Arie (of was het Silvester?) waren hilarisch. Maar waar komt die naam (Lama's!) vandaan en wie verzint dat?Lijkt me nou niet echt de beste affiche voor een komedieprogramma...

FX schreef:

Maar waar komt die naam (Lama's!) vandaan en wie verzint dat?Lijkt me nou niet echt de beste affiche voor een komedieprogramma...
De Column van Tijl Beckand
Hoor ik daar een lama schijten?

Veel mensen vragen mij: waarom heten jullie de Lama's? Over het ontstaan en de betekenis van deze naam doen verschillende verhalen de ronde.
Zo gaat het verhaal dat wij als groep een Lama-boerderij in Conquerte (300 kilometer ten zuiden van Lima in Peru) zouden hebben geadopteerd. Een Lama-boerderij die zorgt voor 80% van de werkgelegenheid in dat dorpje, die bovendien deugdelijk onderwijs voor de kinderen financiert én last but not least een aktief afkickprogramma voor cocaineverslaafden in dat gebied ondersteunt. In dat project zouden wij (de Lama's) 90 % van ons gage steken. Ja, dat zou inderdaad prachtig zijn.

Ook een mooie versie: De Lama's zijn een aftakking van een contra-revolutionaire beweging die in Zuid-Amerika politieke regimes omverwerpt. Onze bijdrage aan de strijd tegen corruptie zou dan zijn:
grappen maken op de Nederlandse televisie en met de opbrengst dynamiet
kopen voor diverse aanslagen op generaals die achter totalitaire
militaire dictaturen zitten.

Helaas is de waarheid wat simpeler... en banaler. Bij BNN heb je een uitspraak die men gebruikt als iemand iets onzinnigs of doms zegt. Die uitspraak luidt: "Hoor ik daar een lama schijten?" Dat leek men ook een leuke titel voor het nieuwe improvisatieprogramma. Telkens als wij
ons bij BNN vervoegden voor een bespreking of repetitie was het het
meest handig om te zeggen dat je één van de Lama's was (wij zijn tenslotte geen Katja, Bridget, Jeroen of Patrick, die wél herkend worden bij BNN). Het schijten werd er in de loop van de tijd afgehaald omdat er misschien een serie komt met de titel "schijten doe je zo" (presentatie Suger Lee Hooper). Er zijn namelijk nog veel taboes over schijten die doorbroken moeten worden.

Daarom heten wij de Lama's....en de gages steken we voor 100% in onze
zak.

Tijl Beckand

FX
ok da's duidelijk, thanks!

Goede show van Freek de Jonge net op nederland 3 (De Vergrijzing) Het zinloos geweld spotje was erg hillarisch en een goede boodschap aan het einde. Twee of drie weken terug zag ik ook al zo'n goede show van hem, zou ze allemaal graag eens terug willen zien.

Gister ook erg moeten lachen om Guido Wijers.
Enorm veel aha-erlebnissen.

Ik heb afgelopen zaterdag Sinterklaas gevierd en een boekje gekregen van theaterprogramma's van Bert Visscher, die ik nog niet had gezien.

Nog niet echt in gelezen, maar is wel lollig!

Hmm, Bert is imho toch veel meer visueel cabaret.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:05 uur

geplaatst: vandaag om 04:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.