- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Theo? Lachen om zijn eigen grappen?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nee, maar je zegt zelf dat hij depressief op het podium kan staan. Dus zou hij het in principe ook vrolijk kunnen.
(en toen hij in zijn notitieboekje las, vlak voor het carnavalslied, moest hij even grinniken
)
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik heb ze bijna allemaal live aan het werk gezien, behalve de grootste: Hans Teeuwen. Jammer dat hij zó bekend is geworden. Dat kam vooral door "Dat dan weer wel". Erg goede show. Maar niet zo goed als zijn debuut "Hard en Zielig". De beste show die ik gezien heb.
Ik zal wel heel veel mensen tegen het zere been schoppen als ik zeg dat ik Hans Teeuwen echt geen klap aan vindt. Heb nog nooit om hem moeten lachen. Hij is zo niet grappig! Onnodig grof en beledigend, vind het echt drie keer niks.
Zo, dat moest ik even kwijt. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Hans Teeuwen meer voor de jeugd. Teeuwen is namelijk heel hard en grof maar op zich zit er weinig verhaal in zijn shows. Ik heb er van genoten toen ik jaren geleden jong was maar nu als 23 jarige kan ik me er niet meer zo mee vermaken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Hans Teeuwen is voor iedereen met een gevoel voor humor.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Theo luchtig? Dan heb je z'n laatste twee zeker niet gezien? Nog nooit iemand zo depressief op het podium zien staan.
Zijn laatste show was iets minder luchtig, inderdaad. Hij snijdt vaak wel minder luchtige thema's aan, maar door zijn manier van grappen vertellen, vind ik het altijd luchtig klinken. Zeker zijn eerste shows.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik zal wel heel veel mensen tegen het zere been schoppen als ik zeg dat ik Hans Teeuwen echt geen klap aan vindt. Heb nog nooit om hem moeten lachen. Hij is zo niet grappig! Onnodig grof en beledigend, vind het echt drie keer niks.
Zo, dat moest ik even kwijt. 
Ik vind Hans Teeuwen nog steeds briljant. De manier waarop hij iets verteld. Ik zal nu velen tegen het zere been schoppen, maar soms hoor je (vooral bij de beginnende cabaretiers) dat ze Hans op de één of andere manier nadoen. Stemmetjes, dat soort dingen. Ik heb het al vaak gezien en gehoord. De grappen van Hans zijn niet altijd even briljant, maar zijn shows zijn scherp, je weet niet welke kant hij opgaat, absurd en daardoor blijven zijn shows orgineel (al doet hij zichzelf bij vooral de laatste show "Industry of Love" wel na, wat jammer is).
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vind Hans Teeuwen meer voor de jeugd. Teeuwen is namelijk heel hard en grof maar op zich zit er weinig verhaal in zijn shows. Ik heb er van genoten toen ik jaren geleden jong was maar nu als 23 jarige kan ik me er niet meer zo mee vermaken.
Onzin, al die koters hebben heus niet door hoe Hans Teeuwen tussen zijn harde grappen door speelt met het publiek. Zijn shows zijn qua narratief misschien onsamenhangend, maar er zit altijd wel iets achter gestopt. Zelfspot, relativering van zijn eigen vak, keihard cynisme richting de maatschappij, etc.
Hij is eigenlijk net als South Park. Voor mensen die niet langs de poep- en piesgrappen kunnen kijken even leuk (of helemaal niet). Voor mensen die het allemaal juist weten te plaatsen geweldig.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hij kan beter gaan zingen. Ik word zo moe van die mannen die zichzelf zo grappig vinden dat ze menen om voor een groot publiek grapjes te gaan vertellen.
Leer een vak zou ik zeggen.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Hij kan beter gaan zingen. Ik word zo moe van die mannen die zichzelf zo grappig vinden dat ze menen om voor een groot publiek grapjes te gaan vertellen.
Leer een vak zou ik zeggen.

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Blijkbaar ís Hans Teeuwen gewoon heel grappig. Anders had hij niet voor grote, volle zalen gestaan.
Daarbij maak je jezelf compleet belachelijk, want Teeuwen's laatste theaterprogramma was er eentje waarin hij louter jazz-nummers zong.
(of het was heel erg sarcastisch, in dat geval, petje af
)
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Zijn shows zijn qua narratief misschien onsamenhangend, maar er zit altijd wel iets achter gestopt. Zelfspot, relativering van zijn eigen vak, keihard cynisme richting de maatschappij, etc.
Hij is eigenlijk net als South Park. Voor mensen die niet langs de poep- en piesgrappen kunnen kijken even leuk (of helemaal niet). Voor mensen die het allemaal juist weten te plaatsen geweldig.
South Park vat ik wél, vind ik vaak ook grappig (niet altijd). Ook al zijn die filmpjes ook vaak grof. Bij Hans Teeuwen heb ik dat dus niet. Ik zie er echt niets in. Geen grappen, geen cynisme. Tja, het zal ongetwijfeld aan mij liggen...

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Blijkbaar ís Hans Teeuwen gewoon heel grappig. Anders had hij niet voor grote, volle zalen gestaan.
Blijkbaar vinden mensen hem inderdaad erg grappig.
Daarbij maak je jezelf compleet belachelijk, want Teeuwen's laatste theaterprogramma was er eentje waarin hij louter jazz-nummers zong.
Dat weet ik, daarom zei ik ook dat hij dat beter kan doen dan proberen grappig te zijn.
(of het was heel erg sarcastisch, in dat geval, petje af
)
Hou je petje maar op dus.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1232 stemmen
Filippe Geubels ("van de Colruyt") vind ik echt fantastisch. Die droge humor van hem is echt geweldig. Ook het feit dat hij een verschrikkelijk saaie stem heeft maakt het alleen nog maar beter.
Hij is wel een Belg en trouwens nog maar een dik jaar bezig.
Ik weet dus niet of hij ook al bekend is bij het Nederlands publiek.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1814 stemmen
Mijn favoriet is en blijft toch echt Theo Maassen. Herman Finkers is een goede tweede
!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Onzin, al die koters hebben heus niet door hoe Hans Teeuwen tussen zijn harde grappen door speelt met het publiek. Zijn shows zijn qua narratief misschien onsamenhangend, maar er zit altijd wel iets achter gestopt. Zelfspot, relativering van zijn eigen vak, keihard cynisme richting de maatschappij, etc.
Jouw mening. Ik kijk ook SP en zie daar ook wel tussen de grappen door dat ze met een knipogen naar de maatschappij spelen.
Maar bij Teeuwen zie ik dat minder. Zijn humor vond ik echt geweldig toen ik 16 was, maar nu valt ie me gewoon tegen. Veelal grof maar het mist echt leuke inhoud.
dvd-me
-
- 329 berichten
- 418 stemmen
Ik vind qua slappe lach: Jochem Myjer het beste en als 2e Theo Maassen.
Qua grofheid is Hans Teeuwen de beste.
Maar qua verhaal en diepgang is Youp van 't Hek toch verruit de beste.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Jouw mening. Ik kijk ook SP en zie daar ook wel tussen de grappen door dat ze met een knipogen naar de maatschappij spelen.
Maar bij Teeuwen zie ik dat minder. Zijn humor vond ik echt geweldig toen ik 16 was, maar nu valt ie me gewoon tegen. Veelal grof maar het mist echt leuke inhoud.
Misschien komt het ook, omdat zijn laatste cabaretshow in NL (Industry of Love) wat minder was. Het lijkt nogal op zijn vorige shows, alleen dan minder uitgevoerd. "Hard en Zielig" en "Dat Dan Weer Wel" hebben gewoon een erg goede inhoud. Vooral bij "Hard en Zielig" weet hij een uitermate hoog niveau aan te houden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb alle shows van Teeuwen gewoon thuis hoor....
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik had nog nooit van hem gehoord, maar ik heb net Ronald Goedemondt gezien en ik vond hem echt grappig. Dat had ik, eerlijk gezegd, niet verwacht na het aankondigingsspotje.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Hij is inderdaad geniaal. Je zou absoluut zijn eerste show 'Spek' moeten kijken. Die vind ik persoonlijk nog iets leuker.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Vanavond Freek de Jonge weer op de buus.
Maar ff kieken.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Wat een verschrikkelijke kerel is die Freek de Jonge. Niet grappig, naar mijn mening.
Waarom keek hij de hele tijd naar boven?
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
De Belgen doen het ook heel aardig met Alex Agnew en Wim Helsen. 
Geert Hoste blijft THE KING! 
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Wat een verschrikkelijke kerel is die Freek de Jonge. Niet grappig, naar mijn mening.
Waarom keek hij de hele tijd naar boven?
Mja, deze show was dan ook niet grappig bedoeld. Hij heeft vorig jaar een tour gedaan waarbij hij een "serieus" stuk speelde, hij raadde de mensen zelfs aan niet te komen kijken zodat hij enkel een harde kern overhield met andere verwachtingen.
Ik weet niet hoe het De Jonge deze dagen zal vergaan op gebied van humor, het ontbreekt hem niet aan de drang om te vernieuwen maar ik moet bekennen soms mijn twijfels te hebben over zijn grappenkwaliteit. Bovendien zijn deze jaren van Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door een interresant speelterrein voor De Jonge wat óf een boost wordt of zijn nekslag.
Wie De Jonge echt wil leren kennen moet zich eens in Neerlands Hoop verdiepen en de one-man jaren '80 shows, De Tragiek, De Komiek. Eén van de grootste artiesten van Nederland.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nu helemaal weg van Theo Maassen. Bert Visscher, Hans Teeuwen en Jochum Meyer zijn ook geweldig leuk. En natruurlijk Najib Amhali
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Heb gister Hans liberg gekeken die man blijft toch echt, master met muziek grappen maken
En Andre van duin was ook lachen maar is niet echt een cabaretier geloof ik.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Algemeen > Geert Hoste:
Beste komiek van België! Al zijn shows zijn hilarisch, de één wat beter dan de andere. Mijn favorieten zijn toch die van Dutroux (ben even het jaar kwijt) en Geert Hoste Staat Verder.
Geert Hoste - Mijn lief kle...
1 januari is er Geert Hoste Regeert op tv, ga ik zeker naar kijken.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik vind hem persoonlijk verschrikkelijk maar er zijn eigenlijk niet echt veel komieken die me kunnen bekoren. Buiten Urbanus natuurlijk 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ben er ook knettergek van. 
Vroeger gaf hij bij ons in Ninove half januari alrijd twee shows, op zondagnamiddag en zondagavond. Ik ging altijd naar beide zien. Op de eerste werkdag van september gaan aanschuiven voor de kaarten. Nu komt hij al twee jaar niet meer. Teveel werk zegt hijzelf. Jammer...