- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
mckiller
-
- 252 berichten
- 974 stemmen
De twee besten vind ik HANS TEEUWEN en JOCHEM MEYER
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Theo Maassen gooit camera van fotografe stuk
zondag 1 juni 2008 11:23
Cabaretier Theo Maassen heeft tijdens een optreden op het Comedy Festival in Amsterdam de 15.000 euro kostende camera van fotografe Ilvy Njiokiktjien kapotgegooid.
Njiokiktjien, die foto’s maakte voor dagblad Spits, had de camera gekregen toen ze in januari door de jury van de Zilveren Camera werd uitgeroepen tot talent van het jaar.
Irritatie
Volgens weblog GeenStijl raakte Maassen tijdens het optreden zaterdagavond geïrriteerd door de fotografe en gaf hij de regie opdracht het licht aan te doen. Hij vroeg Njiokiktjien zich te melden. Toen zij dat deed, pakte Maassen haar digitale camera af.
Vervolgens vroeg hij aan het publiek wat hij met de camera moest doen. ‘Wanneer iedereen hard applaudisseert, gooi ik hem kapot, wanneer het stil blijft, krijgt mevrouw het terug.’ Toen de zaal begon te applaudisseren, gooide Maassen de camera daadwerkelijk stuk.
Huilen
Njiokiktjien begon te huilen en ook de zaal reageerde verontwaardigd. Daarop riep Maassen dat iedereen die het niet beviel, maar weg moest gaan. Enkele tientallen mensen verlieten daarop de voorstelling, terwijl de cabaretier hen nariep: ‘Donder maar gewoon op, voor jullie tien anderen.’
De fotografe heeft direct aangifte gedaan van vernieling. Na afloop van de voorstelling heeft de politie Maassen opgepakt voor verhoor.
Domme sukkel!
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Tja, wel een beetje dom van de organisatie dat ze even waren 'vergeten' te vertellen aan Njiokiktjien dat ze geen foto's mocht maken bij Theo Maassen, zoals ze van te voren hadden afgesproken.
Dat wordt een duur grapje voor Het Amsterdam Comedy Festival want zij zijn natuurlijk verantwoordelijk hiervoor.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dat wordt een duur grapje voor Het Amsterdam Comedy Festival want zij zijn natuurlijk verantwoordelijk hiervoor.
Maar het Amsterdam Comedy Festival kan en zal deze som verhalen op Maassen. Je denkt toch niet dat dit blauwblauw gelaten wordt? De artiesten zouden niet anders meer doen dan zalen afbreken.
Persoonlijk vind ik dat cabaretiers (en dan zeker de Nederlandse) steeds maar agressiever worden tegenover publiek en pers.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Dat zal wel meevallen. Als er een duidelijke afspraak gemaakt is over het niet fotograferen tijdens zijn show en het festival laat dit toch toe door er een fotograaf neer te zetten, dan is het vragen om problemen natuurlijk. Zo'n reactie als deze in de media is natuurlijk weer zwaar overtrokken, aangezien Maassen waarschijnlijk geen notie had van de identiteit van de fotografe. Een hoop poeha om niks dus...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een hoop poeha om niks dus...
Maar toch een camera van 15.000 euro naar de vaantjes. En die moet iemand betalen. En laat verzekeringen nu toevallig dit altijd gaan verhalen op de dader.. Want je mag het draaien of keren zoals je wil, het is nooit aanvaardbaar om zoiets te doen. Door niemand. 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8540 stemmen
Persoonlijk vind ik dat cabaretiers (en dan zeker de Nederlandse) steeds maar agressiever worden tegenover publiek en pers.
Op welke cabaretiers doel je dan?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
"De organisatie had hem verzekerd dat er tijdens zijn voorstellingen niet gefotografeerd zou worden. Njiokiktjien had daartoe juist wel toestemming van het festival gekregen."
"De festivalorganisatie zegt er alles aan te zullen doen een schikking te treffen."
"De camera had een waarde van 5000 euro."
bron: NRC-next
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik kan er direct maar een paar opnoemen:
- Nu Maassen met de camera.
- Onlangs Micha Wertheim die gehandicapte 'wegpest'
- Hans Teeuwen (die ik trouwens geniaal vind) werd echt agressief tegenover een journalist van een tv-zender bij hem thuis
- Javier Guzman met openbare dronkenschap, belediging en mishandeling van politie-agenten en klopte meerdere malen op zijn voormalige vrouw.
Zon' dingen doe je volgens mij gewoon niet. Het is natuurlijk niet alleen bij cabaretiers, maar de combinatie van lachten en die agressie, dat kan ik moeilijk slikken. Ik bekijk deze mensen nadien ook helemaal anders.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Zo'n reactie als deze in de media is natuurlijk weer zwaar overtrokken, aangezien Maassen waarschijnlijk geen notie had van de identiteit van de fotografe. .
Nou en? Waarom meteen zo'n camera kapot gooien, wat is dat voor onzin? Ik vind Maassen een prima kerel hoor, maar om meteen zo'n camera kapot te gooien is gewoon triest en dom en dan verdien je het ook eens om achteraf zo'n fout te hebben gemaakt.
Ik mag hopen dat ie zelf moet dokken, zal hem leren om zo belachelijk te reageren.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
- Javier Guzman met openbare dronkenschap, belediging en mishandeling van politie-agenten en klopte meerdere malen op zijn voormalige vrouw.
Teeuwen heeft ze overigens ook niet bepaald 100 % op een rijtje.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Guzman is een homofoob
Ik vind Guzman een behoorlijk zelfingenomen jongen maar goed, dat moet hij zelf weten.
Geef mij maar Freek de Jongen en voor de meer 'snelle' geintjes maar zeker niet minderwaardig Theo Maassen
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Beiden hebben te maken met het gegeven dat iemand z'n stinkende best staat te doen om op te treden en dan verstoord wordt op wat voor manier dan ook. Dat dit dan twee keer njogal ongelukkig uitpakt wordt het nogal uit de context getrokken zo.
Want we horen niets over JJ van der Wal die ooit eens Omroep Brabant wegstuurde omdat ie niet wilde dat er gefilmd werd, of Theo Maassen die zijn show afbrak omdat ioemand met een handycam aan het filmen was.
Dat het nu twee keer een ongelukkige afloop heeft hoeft nou niet meteen te betekenen dat 'de laatste tijd veel caberetiers enorm geweldadig zijn geworden'.
- Hans Teeuwen (die ik trouwens geniaal vind) werd echt agressief tegenover een journalist van een tv-zender bij hem thuis
Je bedoelt die knul van Geen Stijl? Dat was allemaal spel.
Totaal niet relevant binnen het kader dat jij stelt. Wat iemand buiten zijn shows omdoet heeft helemaal niets te maken met zijn caberetschap. Nogal flauw dat je dit erin betrekt.
Vreemd...
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
In DVD en VHS > Koop en ruil > Theo Maassen:
Sfeercomissielid...Lol!
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
hans teeuwen is echt zalig.vooral als hij begint over vrouwen in de overgang!
Sasz
-
- 94 berichten
- 127 stemmen
Zon' dingen doe je volgens mij gewoon niet. Het is natuurlijk niet alleen bij cabaretiers, maar de combinatie van lachten en die agressie, dat kan ik moeilijk slikken. Ik bekijk deze mensen nadien ook helemaal anders.
Dat laatste van Guzman klopt niet want hij is nooit getrouwd geweest. Bovendien heeft hij toen het AD dat stuk over de vermeende mishandeling laten rectificeren omdat zijn toenmalige vriendin dat nooit beweerd heeft (van de zogenaamde mishandeling). Maar ja, de gemiddelde krant van tegenwoordig klopt alles op.
Van Micha is het een inschattingsfout geweest, wat misschien met ervaring te maken heeft.
En van Maassen was het een communicatie fout, want je mag nooit bij Maassen foto's maken dus waarom toen dan wel? Festival's schuld dus.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Festival's schuld dus.
De schuld lig bij de agressieveling. Nooit goed te praten. Hij kon gewoon vragen of mevrouw even haar camera uit wou zetten. Vond hij blijkbaar niet nodig.
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6588 stemmen
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Vorige week bij de try-out van Youp van 't Hek's oudejaarsconference Troost geweest. Opnieuw typisch Youp. Echt verrast wordt je als fan dus misschien niet, maar desondanks was de show gevuld met een paar erg sterke momenten en schitterende verhalen. Van 't Hek is een geweldige verteller, je hangt van begin tot eind aan z'n lippen. Hond op het Ijs, één van zijn wat oudere shows, is en blijft mijn grote favoriet, maar ook Troost mag er zeker zijn. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Verder was Youp de derde van mijn rijtje van vier grote favoriete cabaretiers van wie ik in ieder geval één show live heb willen zien. Na ook Visscher en Teeuwen rest nu alleen Herman Finkers nog. En gelukkig voor deze zomer twee kaarten liggen voor zijn nieuwste show, Na de Pauze. Kan niet wachten.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Voor mij staan Wim Helsen, het gezelschap NUHR en Theo Maassen aan de top van het huidige cabaret. De genoemde heren combineren in hun voorstellingen zwarte humor met een intrigerende kijk op de wereld. Van de oude garde staat natuurlijk Freek de Jonge op nummer 1, met vlak achter hem een ietwat zichzelf herhalende - doch desondanks immer geestige -Youp van 't Hek.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Enne Youp van het Hek gaat weer de oudejaarsconferance doen. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Laatste periode veel cabaret gezien.
Eerst de kerstshow van Jeff Dunham, die was in 1 woord geniaal.
Daarna alle shows van Theo Maassen, ook allemaal zeer vermakelijk.
Van het weekend de nieuwe show van Najib Amhali, zorg dat je erbij komt en die vond ik echt teleurstellend. Paar scene's en opmerkingen waren leuk maar verder was het regelmatig saai. En het irritantste vond ik dat hij continue om zijn eigen opmerkingen aan het lachen was. Dodelijk voor een show in mijn ogen...
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Geert Hoste, keihard!
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Amhali was pijnlijk ongrappig.
Lebbis gister was bij vlagen weer geweldig...
missl
-
- 3866 berichten
- 5796 stemmen
Ik vind vooral Mark Marie Huijbreghts leuk. Joep van 't Hek kijk ik ook nog wel eens als het op tv is. Redelijk grappig. Ik weet niet echt of hij ook in dit rijtje past maar Paul de Leeuw vind ik ook echt briljant. Mensen als Hans Tweeuwen, Brigitte Kaandorp en Tineke Schouten heb ik nooit leuk gevonden.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Britse en Ierse comedians als Frankie Boyle, Ed Byrne, Russell Howard en Simon Amstell. 
De Belgen doen het ook heel aardig met Alex Agnew en Wim Helsen. 
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik heb ze bijna allemaal live aan het werk gezien, behalve de grootste: Hans Teeuwen. Jammer dat hij zó bekend is geworden. Dat kam vooral door "Dat dan weer wel". Erg goede show. Maar niet zo goed als zijn debuut "Hard en Zielig". De beste show die ik gezien heb.
Dan volgen op ongeveer gelijke hoogte Theo Maassen en Youp van 't Hek. Theo, omdat hij gewoon erg goede grappen heeft en zijn shows vaak lekker luchtig zijn. Youp z'n shows zijn het tegenovergestelde van luchtig; het gaat vaak over de dood en scheiden, etc. Hij weet zo nu en dan de gevoelige snaar te raken en heeft bovendien een enorme grappendichtheid. Iets waar het bij de nieuwste van Amhali enorm aan ontbrak.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Theo luchtig? Dan heb je z'n laatste twee zeker niet gezien? Nog nooit iemand zo depressief op het podium zien staan.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
27e ga ik naar een tryout van zijn nieuwste show. Benieuwd hoeveel hij lacht en hoeveel wij lachen. Laten we hopen dat er een wereld van verschil tussen zit.