• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Cabaretiers

zoeken in:

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Ook een van mij favoriete stand-ups is trouwens Bill Hicks. Echt een geweldige gast!

En hoe heb ik die leren kennen?... Omdat Theo Maassen iets van hem liet zien bij Zomergasten

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Yup, Bill Hicks is tof.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Eigenlijk Bill Hicks leren kennen sins het album van Aenema van Tool. Maynard schijnt een goede vriend/fan hem te zijn geweest. Third eye: het laatste nummer begint met een show van Hicks.

"Als zoveel mensen in de geschiedenis geen drugs hadden gebruikt , dan hadden we nooit zulke goede muziek gehad"

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

"See I think drugs have done some good things for us, I really do. And if you dont believe drugs have done good things for us - do me a favour - go home tonight, take all your albums, all your tapes and all your CDs and burm 'em. Cause you know what, the musicians who made all that great music thats enhanced your lives throughout the years... rrrrrrrrrrrrrrrreal fucking high on drugs."

"Today a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slower vibration. That we are all of one consciousness experiencing itself subjectively. Theres no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves. Here's Tom with the weather..."

"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. That's what it is. Okay? Keep that in mind at all time. Thank you."

Hicks

Tool

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

That's it Phoenix

Nienna

• 2 berichten
  • 55 stemmen

Ik vind Sara Kroos goed, en Jochem Myer leuk

somebody

• 183 berichten
  • 0 stemmen

top5

1 najib amhali

2 hans teeuwen

3 jochem meyjer

4 hary jekkers

5 guido weijers

JonnieBrasco

• 48 berichten
  • 0 stemmen

Zelden dat ik me een digibeet voel... Maar weet iemand de naam van de Nederlandse cabaretier (met een beetje Siciliaanse achtergrond) die afgelopen zaterdagavond bij de publieke omroep was? (Ben vergeten hoe het stuk heette en welke omroep het uitzond, en weet ook niet hoe je digitaal het programma-aanbod van twee dagen geleden opvist...) Alvast bedankt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Was nederland 3 meen ik.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

JonnieBrasco schreef:

Zelden dat ik me een digibeet voel... Maar weet iemand de naam van de Nederlandse cabaretier (met een beetje Siciliaanse achtergrond) die afgelopen zaterdagavond bij de publieke omroep was? (Ben vergeten hoe het stuk heette en welke omroep het uitzond, en weet ook niet hoe je digitaal het programma-aanbod van twee dagen geleden opvist...) Alvast bedankt.

Ronald Goedemondt.

JonnieBrasco

• 48 berichten
  • 0 stemmen

Dank! En wat we zagen heet "Spek" en komt binnenkort op dvd uit.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

JonnieBrasco schreef:

"Spek" en komt binnenkort op dvd uit.

Dank voor dit nieuws! Ik kende deze cabatier al, had ooit eens een stukje gezien uit dezelfde show en dacht nog "dat is er een om te onthouden" Ik was hem al helemaal vergeten en nu zag ik hem zaterdag weer en hij was fantastisch, misschien wel een DVD-aanschaf waardig.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Heb er sinds gisteravond een nieuwe favoriet bij: Leon van der Zanden. Ik zag zijn programma 'Zwarte Hond' en heb sinds tijden niet meer zo gelachen bij een cabaret- voorstelling. Geweldig!

De korte documentaire waarin je Leon een dag volgt op de DVD is ook hilarisch.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Gisteren naar Burger van André Manuel geweest en ik blijf erbij dat cabaret niks voor mij is. Tamelijk saai en weinig grappig.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Straks, om iets voor half 9 op NL1, "Tegen Beter Weten In", de nieuwste show van Theo Maassen!

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Overladen met prijzen, schijnt net zo cynisch en depressief als zijn vorige te zijn.

Kan niet wachten!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Gisteren was er ook een erg goede caberatier op tv, na Dit was het Nieuws. Erg grappige, droge gozer. Weet iemand hoe die heet?

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Javier Guzman...

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

gotti schreef:

Javier Guzman...

Heb weer erg om hem moeten lachen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

En een dag later zie ik Theo Maassen, en dan wordt het kwaliteitsverschil me pijnlijk duidelijk.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik heb Theo Maassen wel eens beter gezien dan deze herhaling van zichzelf. Best vermakelijk, maar duidelijk minder sterk dan eerdere shows.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

cornelis schreef:

En een dag later zie ik Theo Maassen, en dan wordt het kwaliteitsverschil me pijnlijk duidelijk.

Klopt. Guzman was na een stroef begin nog best leuk, maar Maassen is zoals altijd briljant.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Voelde het ook. Niet zijn beste show, maar op sommige stukken is ie wel weer angstig goed. Mooi einde ook...

Maassen staat nog steeds op eenzame hoogte in Nederlands cabaretland.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Vond het een prima show, maar het ging me in de vergelijking met Guzman vooral om de performance.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Morgen komt Guido Weijers weer hij is altijd wel leuk.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik vind Theo Maassen zo'n zeur caberatier. Zeiken over de samenleving, maatschappij, enz. enz. Ik vind dat niet zo grappig. Maar als hij eenmaal los gaat, vind ik hem wel weer briljant. Dat liedje (pis nie lauw) vind ik zo geweldig.

Helaas zijn deze momenten nogal zeldzaam en begint ie na 10 minuten weer te zeuren over wat er allemaal niet goed is in de samenleving.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Gelukkig heb ik het net andersom en heb ik juist op de momenten die jij beschrijft het gevoel dat hij iets al te makkelijk wil scoren.

darius666

• 42 berichten
  • 0 stemmen

vannavond komt guido wijers maar javier guzman gister was ook lache

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Heb weer erg om hem moeten lachen.

idem!

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

darius666 schreef:

vannavond komt guido wijers

Ja hij is echt toppie! Met z'n schele oog

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.