- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Zowel bij Guzman als bij Maassen weer erg moeten lachen, tegen dat gezuer over de maatschappij kan ik verder best en er zaten gewoon hele goede grappen tussen.
Het waren 2 mooie shows.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Maassen was goed ja. Niet zo scherp als in zijn vorige show, maar blij vlagen toch weer geniaal. Af en toe haast Teeuwen-achtige stukken ertussendoor waarin het (gechoqueerde) publiek lekker in de zeik wordt genomen (scheetkussen, hele Jesus-stuk).
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Theo 
Iemand trouwens vorige week de show van Jochum Meyjer nog meegekregen ? Ik dacht dat het Yee-Haw was. Ik heb weer onder de bank gelegen van het lachen
.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Theo 
Iemand trouwens vorige week de show van Jochum Meyjer nog meegekregen ? Ik dacht dat het Yee-Haw was. Ik heb weer onder de bank gelegen van het lachen
.
Ik vond die show van Meyjer echt matig, slecht zelfs. Flauw en niet grappig, z'n vorige show was stukken beter.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Bij Jochem was minstens een een half uur tot een uur weggeknipt. Ik vond hem weer erg grappig, maar wel minder dan zijn vorige show, ja.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Gewoon als puur vermaak zonder al te veel na te denken vind ik Jochem geweldig (maar zijn vorige was wel beter ja). Als ik echt cabaret wil zien kijk ik wel naar Theo Maassen of Youp van 't Hek maar voor puur vermaak vind ik Jochem samen met Bert Visscher ver boven de rest uitsteken.
Zo'n Guido Wijers kan me volledig gestolen worden, net als Hans Teeuwen trouwens.
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Guido Weijers viel me een beetje tegen gelul over de maatschappij jammer volgende beter.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Lebbis en Jansen waren toch leuk gisteravond?

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

Erg zwart/wit: al 'goede komt van links, al 't slechte van rechts; geen nuances. Etherververvuiling.
Wim Kan, kom terug....
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1375 stemmen

Totaal niet grappig 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen

Verschrikkelijk slecht. En een cabaretier moet ook iedereen zijn 'vet' geven, maar zij zijn echt té links. Heb er mij niet mee vermaakt. Een echte teleurstelling. 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Theo Maassen was laatst erg goed op dreef. Geweldig. Hier kunnen Lebbis en Jansen nog heel erg veel van leren.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Guido Weijers vond ik erg grappig, maar niet geweldig. Lebbis en Jansen waren gewoon een verschrikking...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Weijers was vreselijk. Lebbis en Jansen vielen tegen maar de betogen tegen Verdonk waren geweldig.
Waar is Youp van 't Hek als je hem nodig hebt 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Verrassend is het niet, je weet inmiddels wel wat je van hen kan verwachten maar toch zijn Lebbis en Jansen altijd weer erg leuk.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
En verrassend ook dat ze dit keer durfden ook niet grappig te zijn...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Lebbis en Jansen vond ik oerslecht, totaal niet grappig en bovendien uitermate irritant. Linkse propaganda en flinke rechtsbashing. Voortaan ga ik wel lekker boven zitten als dat koppel op tv komt. Ik wil het niet eens meer cabaret noemen.
Compleet anders, maar Guido Weijers vond ik daarentegen wel grappig. Wat zijn politieke elementen betreft hanteert hij de standaard-inhoud, maar hij weet het humor te geven en hij stelt zich niet zo aan als dat linkse koppel.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Vond allebei de conferences nogal flets afsteken tegen het geweld van Maassen. Guzman heb ik niet gezien, Jochem Meijer vorige week ging nog, maar die maakte ook niet veel indruk.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Die zag je vantevoren vast niet aankomen. Als er iemand het verdiende om gebashed te worden was het Verdonk natuurlijk wel. Overigens werden bepaalde mensen van D66 en PvdA ook aangepakt, dus linkse propaganda is dikke vette onzin.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Och, en van L&J kun je toch geen objectiviteit verwachten, die hebben hun politieke voorkeuren nooit onder stoelen of banken gestoken.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Cabaretiers zijn er toch ook juist om hun mening te geven en niet alleen om de grappige gozer uit te hangen...
V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
En ook niet alleen om hun mening te geven. Ben geen gevatte grap tegengekomen, enkel gekleurde statements.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1375 stemmen
Ajuinen en Look waren bij vlagen leuk 
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1975 stemmen
Wat vinden jullie van Geert Hoste(dan wel voor de belgen denk ik)?
Heb hem al drie jaar live gezien en vind die man ohzo goed.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Wat vinden jullie van Geert Hoste(dan wel voor de belgen denk ik)?
Heb hem al drie jaar live gezien en vind die man ohzo goed.
Voor Hoste moet je wel wat van de actualiteit (in België) op de hoogte zijn om alle verwijzingen te begrijpen. Ik vind hem in elk geval heel sterk, alhoewel ik hem toch enkele jaren ietwat beu was omdat hij uiteindelijk op het zelfde uitdraait: Belgische politiek en het koningshuis. Maar op zich is hij toch nog één van de betere cabaretiers in ons land.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1975 stemmen
Das wel waar wat je zegt maar door het gene wat er altijd gebeurd vind ik persoonlijk dat hij het altijd prachtig weer geeft. Elk jaar ben ik altijd zeer benieuwd wat hij zal zeggen op zaken die gebeuren.
Voor mij blijft wel de beste in de zaal Urbanus, maar spijtig dat die gestopt is vind ik.
Pascal A
-
- 213 berichten
- 0 stemmen
Lebbis en Jansen vond ik oerslecht, totaal niet grappig en bovendien uitermate irritant. Linkse propaganda en flinke rechtsbashing. Voortaan ga ik wel lekker boven zitten als dat koppel op tv komt. Ik wil het niet eens meer cabaret noemen.
Compleet anders, maar Guido Weijers vond ik daarentegen wel grappig. Wat zijn politieke elementen betreft hanteert hij de standaard-inhoud, maar hij weet het humor te geven en hij stelt zich niet zo aan als dat linkse koppel.
Vond Guido Weijers echt tegen vallen hij zegt 3 woorden en klaar is hij met zijn grap vond er echt geen zak aan.
Lebbis en Jansen stukken beter vooral dat stukje over Rita verdonk.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Lebbis en Janssen vind ik normaal erg leuk, nu dreven deze linkse rakkers veeeeel te ver door met het afkammen van Rita Verdonk en Jan-Peter Balkenende. Het was te veel van het goede. Guido Weijers vond ik aardig, niet om nog een 2e keer te zien. Gisteravond Prachtige Paprika's van Youp van t Hek gezien. Inmiddels alweer een tijdje oud, maar heeeeel erg goed. Super.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Mijn favoriete cabaratiers zijn Youp van het Hek,Najib Amhali en Javier Guzman
Alle 3 zijn ze lekker brutaal en goed gebekt en het belangrijkste: Nog grappig ook
Cabaratiers waar ik geen hol aan vind of vervelend vind zijn Sjaak Bral,Tineke Schouten en het spijt me om te zeggen maar toch Andre van Duin.
De shows midden jaren 90 van hem vond ik altijd geniaal maar toen hij met Frans van Dusschoten samen werkte vond ik er geen hol aan. Heel flauw. Ook zag ik laatst een show op Talpa van hem. Ik ben na een kwartier weggezapt. Heb geen 1x moeten lachen.
Sjaak Bral kan alleen maar mensen afzeiken. Dat is een paar keer niet erg maar om daar nou 2 uur naar te luisteren. Ook heeft die vent totaal geen zelfspot.
Tineke Schouten vind ik ook vreselijk. De manier waarop ze haar stem verheft is verschrikkelijk, dat nepaccentje komt je toch ook de strot uit na een paar shows. En grappig is ze ook niet. Niveau Andre van Duin in de jaren 70.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Wat een gezeur lees ik hier zeg 
Jochem Meyjer was ontzettend grappig, af en toe zelfs hilarisch! Gewoon een voorstelling waar je om kan lachen als je wil lachen, niet een om met een zuur kritisch gezicht naar te gaan zitten kijken, want ok hij was minder dan de eerste maar met de humor zat het toch echt goed.
Ik heb weer onder de bank gelegen van het lachen
.
Sterker nog, zit nu achter mijn pc weer te gniffelen.
Sterker nog ik ga hem zometeen gewoon nog eens kijken 
Theo Maassen was opnieuw werkelijk briljant, ook minder dan zijn volgende shows, maar die zijn ook redelijk moeilijk te toppen. Heerlijk hoe hij ook steeds weer gebruik wist te maken van de compleet misplaatste humor 
Lebbis en Jansen waren gewoon leuk. Niks bijzonders verder, heb hem in de herhaling gekeken, dus me niet zorgen hoeven te maken over 'verspilde laatste minuten van het jaar'.
Ajuinen en Look waren bij vlagen leuk 

De enige die ik pijnlijk slecht vond was Jörgen Raymann, die de avond voor kerst werd uitgezonden. Was volgens mij de show 'In Holland staat mijn Huis'. Duurt erg lang en weet die lengte totaal niet te benutten. Een hoop gelul, met af en toe een grapje ertussen geperst. Dat lange gepraat gaf namelijk absoluut niet meer diepgang, ging voornamelijk nergens over. Toch zonde, want hij komt verder in zijn programma's erg leuk over.