- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
cucciolo
-
- 491 berichten
- 1083 stemmen
Zeker een van de betere cabaretiers, al vind ik z'n eerste paar shows toch beter dan zijn laatste paar, waar ie zich toch iets meer conformeert naar 'laagdrempeligheid'. Hopelijk gaat ie met zijn huidige show weer op de eigenzinnige tour.
merijn82
-
- 1920 berichten
- 446 stemmen
Vanavond naar de 'nieuwe' show van Daniel Arends geweest - Carte Blanche. Erg grappige show van een cabaretier die langzaam steeds bekender en ook beter wordt. Hard, soms onaangenaam of onsympathiek, maar wel gewoon waar het om draait: sterke grappen. Verder vind ik wel dat hij wat te opzichtig bezig is geweest een duidelijke kop, staart en thema aan zijn show toe te voegen. Enerzijds logisch, anderzijds voelt dit soms geforceerd aan. Zijn quasi filosofische geneuzel wordt soms net te hoogdravend en prekerig.
cucciolo
-
- 491 berichten
- 1083 stemmen
Zijn quasi filosofische geneuzel wordt soms net te hoogdravend en prekerig.
ja, dat kennen we van hem. Is idd een beetje artificieel. Maar aan de andere kant, ik denk wel dat hij het altijd meent, dus het valt em te vergeven.
Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
Yay! Ik zocht naar een thread over cabaretiers, en hoewel ik best van Nederlandse humor hou, ben ik vooral fan van Ross Noble.
Daar moet een clipje bij, natuurlijk wel in het Engels, en ook nog een behoorlijk noordelijk accent. Helaas ben ik hem nog niet ondertiteld tegengekomen. Korte samenvatting: Ross improviseert een groot gedeelte van zijn shows. Dat doet hij door met het publiek te praten en dan met iets simpels zover aan de haal te gaan, dat je bijna niet meer weet waar hij mee begon.
In dit clipje komt hij het podium op, ontdekt een man op de eerste rij, met een jongedame daarnaast, die een topje aanheeft dat op een BH lijkt. En daar gaat hij dan maar op door, zichzelf steeds verder de nesten in werkend, tot hij notabene beseft dat haar moeder ernaast zit Ik lig dan blauw.
kos
-
- 46406 berichten
- 8632 stemmen
Haha, hij is inderdaad geweldig. Komt ook vaak voor in allerlei panels van komische shows.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13442 berichten
- 1248 stemmen
beavis
-
- 6606 berichten
- 14252 stemmen
Benelux:
Hans Teeuwen
Wim Helsen
Micha Wertheim
George van Houts
Brigitte Kaandorp
Kamagurka
UK:
Fry and Laurie
Monty Python
Chris Morris
Armando Iannucci
The Mighty Boosh
Stewart Lee
Noord Amerika:
George Carlin
Andy Kaufman
Seinfeld
Ben niet zo'n stand-upcomedy fan dus, vooral UK humor is mijn ding, zelfs de overload aan panelshows (met vooral standups...) kijk ik graag. Sitcoms de laatste jaren minder, al wordt er nog steeds veel goeds gemaakt. Toast of London van Matt Berry is wat dat betreft de meest recente grote favoriet. Grootste gemene delers zijn waarschijnlijk absurde/surrealistische situaties, zwarte humor, satire en (herhalende) woordgrapjes. Iets met heel veel inhoud of totaal geen inhoud dus, geen halfslachtige pretenties met goede bedoelingen.
606
-
- 23823 berichten
- 11998 stemmen
Net Jochem Myjer, even geduld aub gezien echt geweldig.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13442 berichten
- 1248 stemmen
Nog 21 dagen tattoobob .
tattoobob
-
- 8192 berichten
- 2484 stemmen
Nog 21 dagen tattoobob .
Jep....zin an.
Donkerwoud
-
- 8299 berichten
- 3770 stemmen
Mocht u ergens heel erg een mening over willen, dan geeft 'Nanette' (2018) een prima aanleiding. Ik weet niet of ik het leuk of grappig zou noemen.
Hier wat losse overdenkingen van mij:
'Nanette' (2018) - Hannah Gadsby (2.5*)
Ik weet niet goed wat ik van deze conference vind. Misschien is er van mijn kant een naïef geloof in de kracht van komedie om instituties, sociale gebruiken en mannetjes met macht in verlegenheid te brengen. Misschien vind ik het fijn als de grenzen duidelijk zijn tussen grappen om te lachen en een emotioneel geladen betoog wat me raakt. Misschien hebben galgenhumor, leedvermaak, ironie en zwarte humor teveel een effect op mij van ontlading of loutering. Misschien zie ik om die reden ook niet graag dat grappen gedeconstrueerd worden en ik me 'moet' afvragen welke verantwoordelijkheid ik daarin zelf draag. Misschien vind ik dit als conference écht niet zo sterk, omdat zelfs de 'luchtige' grappen (in aanloop naar het veelbesproken slotakkoord) allang laten doorschemeren waar haar pijn zit. Wat voegt het (anti-) komedie-element eigenlijk nog toe? Ik kan of wil niet lachen om haar spottende opmerkingen over zichzelf. Misschien is het ook helemaal niet nodig dat ik hier als witte, heteroseksuele man een uitgesproken mening over heb. Misschien is het ook voor mij wennen dat vanzelfsprekendheden ter discussie staan en moet ik het loslaten wanneer ik het niet helemaal begrijp. Al zou ik het soms graag willen begrijpen.
Splinters
-
- 2449 berichten
- 1350 stemmen
Misschien is het ook helemaal niet nodig dat ik hier als witte, heteroseksuele man een uitgesproken mening over heb.
Je ziet nu al een tijdlang wit. Misschien moet je eens langs de dokter gaan. ?
Donkerwoud
-
- 8299 berichten
- 3770 stemmen
Haha, nee hoor. Heb zelfs een kleurtje momenteel. Veel buiten geweest.