- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Daar is een naam voor..... Verder getuigd het vooral van weinig historisch besef van Herr Otherfool.
Ja als Friese inwoner van Groningen juichen voor Holland en tegen de Nedersaksische buren, dat getuigd (sic) van historisch besef...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach, voor een bijna wereldkampioen ... het kleine België als vijfde vind ik dan een veel grotere prestatie
Nou, Belgie doet het uitstekend. Blijkt maar weer dat de lage landen in de EL nog aardig mee kunnen draaien gelukkig. Nu AZ nog erbij in de volgende ronde en we hebben een 100% score voor de poulegangers.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12902 stemmen
Eerlijkheid gebied toch te zeggen dat België ook wel geluk heeft gehad met z'n tegenstanders. Je ziet bij een ploeg als Genk dat het tegen grote namen toch heel wat anders loopt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Denk ook niet dat een Belgische ploeg nog wat in de CL te zoeken heeft. Wat dat betreft ligt de ondergrens in NL nog wat hoger, al hebben onze teams er ook niet altijd wat te zoeken. En soms moet je als Belgische ploeg ook wat mazzel hebben, zoals Brugge deze week. 3-0 omzetten in 3-4, dat is toch vrij bizar.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12902 stemmen
Zeker, al was die 3-0 achterstand even bizar natuurlijk. Tegen een ploegje als Maribor moet je uit ook gewoon rustig winnen als Brugge.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jep, op zich is die groep buiten Braga ook goed te doen. Engelse 2e klasse Birmingham lijkt me ook wel haalbaar.
Maar het valt me sowieso op hoe zwak veel van die groepen zijn. PSV heeft ook nauwelijks tegenstand, AZ moet zich schamen dat ze in een groep met Wien en Malmo nog altijd niet zeker zijn en alleen Twente had wel een lastige met Fulham, Wisla Krakau en Odense BK.
En dan spelen wij tegen Lyon en Real Madrid of Genk tegen Chelsea en Valencia. Dat is andere koek.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Onbegrijpelijk dit.
Vrijdag, 2 december 2011 om 12:52
Gerard Piqué is met de schrik vrijgekomen. De verdediger van Barcelona pakte in het duel met Rayo Vallecano expres zijn vijfde gele kaart van dit seizoen en dreigde daardoor de Klassieker met Real Madrid te moeten gaan missen, maar dat is niet het geval. Barcelona meldt op haar officiële website dat Piqué alleen het treffen met Levante aan zich voorbij moet laten gaan.
Een schorsing van één wedstrijd is de standaardstraf bij een vijfde gele kaart, maar de Spaanse tuchtcommissie sprak eerder al haar frustratie uit over spelers die expres een gele kaart pakken om zeker te zijn van deelname aan een topwedstrijd. Daarom staat in de regels dat spelers die zich met opzet laten straffen, een extra duel schorsing kunnen krijgen.
Piqué vreesde daarom naast het treffen met Levante ook de topper tegen Real Madrid te moeten missen, maar daar zal geen sprake van zijn. De aanklager betaald voetbal acht niet bewezen dat Piqué tijdrekte om een gele kaart te krijgen en daarom werd de mandekker voor slechts één duel geschorst. Volgende week zaterdag, uit bij Real, is Piqué er gewoon bij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goed gevalletje weer van selectieve verontwaardiging. Alonso is er ook gewoon bij en pakte ook expres geel dus waar hebben we het over?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja als Friese inwoner van Groningen juichen voor Holland en tegen de Nedersaksische buren, dat getuigd (sic) van historisch besef...
Het is het Nederlands Elftal, niet het Hollands Elftal. Daarbij staat Klaas-Jan in de spits en zijn de Friese kleuren rood wit blauw.... Maar als jij je meer thuisvoelt bij onze starre oosterburen.. So be it. Het kleurt je wel. Een mooie kleur is het niet. Gelukkig gaat het hier slechts om voetbal, dus je komt goed weg.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat er met twee maten word gemeten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu, juist niet lijkt me. Juist consequent. Rare definitie van met twee maten meten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zie er geen kwaad in. Ze hadden Pique ook op de bank kunnen houden tegen Levante, dan had hij ook gespeeld tegen Real. Mochten ze verliezen tegen Levante door zulke acties te ver door te voeren dan kun je ze alleen maar kostelijk uitlachen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Je ziet er geen kwaad in? Je wilt beweren dat 30 seconden pakken bij een vrij trap van eigen helft bij een 4-0 stand in 80e minuut niet bewust geel pakken is?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Nu, juist niet lijkt me. Juist consequent. Rare definitie van met twee maten meten.
De Spaanse tuchtcommissie sprak eerder echter al haar frustratie uit over spelers die expres een gele kaart pakken en heeft daarom in de regels staan dat spelers die zich met opzet laten straffen, een extra duel schorsing kunnen krijgen.
Bron
Voetbalzone - Piqué moet na opzettelijke kaart vrezen voor duel met Real Madrid
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De Spaanse tuchtcommissie sprak eerder echter al haar frustratie uit over spelers die expres een gele kaart pakken en heeft daarom in de regels staan dat spelers die zich met opzet laten straffen, een extra duel schorsing kunnen krijgen.
Bron
Voetbalzone - Piqué moet na opzettelijke kaart vrezen voor duel met Real Madrid
Dan nog geef je niet aan waarom er met twee maten gemeten wordt. Lijkt me dan dat je een geval moet aanhalen waar dat wel het geval was. Waarom haal je het gevalletje Xabi Alonso niet aan, is gewoon weer nitpicken op Barca. Niets meer, niets minder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als Alonso ook zoiets heeft gedaan dan is de Spaanse bond juist consequent, dan wordt er niet 1 zwaarder gestraft.
Wat mij betreft zetten ze gewoon 3 duels schorsing op zulke nepperij. Beetje jammer dat spelers dat doen. PSVers deden het tegen Legia ook deze week. Missen ze de slotwedstrijd en zijn ze kaartenvrij na de winter.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Begrijp me goed, ik vind het onzin dat spelers hiervoor geschorst worden, sterker nog, vond het geniaal toen ik het voor het eerst zag (Ajax - Real vorig jaar) maar als je zegt spelers hier voor te straffen (Ajax Real / Twente Vilareal) doe dat dan consequent en altijd en niet zoals nu.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Spaanse Bond is niet de Uefa....
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Maar als het een regel is bij de Spaanse bond waarom wordt ie niet geschorst dan?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het moet gebaseerd zijn op feiten (bewijsbaar weet je wel), geen speculaties.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Vind je deze situatie minder bewijsbaar dan de situatie bij Ajax - Real?
(Ja twee verschillende organisaties ik ben niet achterlijk)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Al raar om dit te vergelijken met Ajax - Real dan trouwens.
En trouwens, tegen Ajax was het wel erg opzichtig. Was wel behoorlijk opzichtig van Mourinho en co. Dat dit nog uitgelegd moet worden. Lijkt me toch een enorm verschil tussen beiden matches.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dus je denkt echt dat Pique die kaart niet expres pakte?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Grieken graag tegen Oranje, Engelsen en Zweden niet
UPDATE In Kiev druppelen in de loop van de dag de bondscoaches van de verschillende deelnemende landen binnen voor de loting van vanavond. Op de website van de UEFA geven ze hun voorkeuren aan.
Michal Bílek, bondscoach Tsjechië: 'Uit Pot 1 speel ik het liefst tegen Polen. Ik denk niet dat zij zwakker zijn dan de Oekraïners, maar de speelsteden Worclaw en Warschau zijn eenvoudig te bereiken voor onze fans. Uit Pot 2 zou ik graag Engeland erbij krijgen. Het wordt een onvergetelijke ervaring om tegen hen te spelen.'
Fabio Capello, bondscoach Engeland: 'De hoogst genoteerde landen willen we ontlopen. Dat zijn dus Spanje en Nederland, de top-2 van de FIFA-ranking. Ook speel ik liever niet tegen Portugal en Frankrijk. Gelukkig kunnen we niet tegen mijn vaderland Italië loten, omdat we in dezelfde pot zitten.'
Dick Advocaat, bondscoach Rusland: 'Ik hoop dat we uit Pot 1 Polen loten. Als dat niet lukt, dan hoop ik dat we onze wedstrijden in Oekraïne gaan spelen. In dat land wonen veel fans van het Russische team.'
Joachim Löw, bondscoach Duitsland: 'De loting heeft eigenlijk niet zo veel invloed. In de groepsfase, noch in de rest van het toernooi zullen we een gemakkelijke wedstrijd krijgen. Op elke tegenstander zullen we ons grondig moeten voorbereiden.'
Erik Hamrén, bondscoach Zweden: 'Alle deelnemende landen zijn erg sterk. Ik kijk enorm uit naar het toernooi. Hopelijk komen we bij een van de gastlanden in de poule, zodat we Spanje en Nederland ontwijken.'
Giovanni Trapattoni, bondscoach Ierland: 'In het voetbal heb je van die momenten dat je de wind mee hebt en dat alles lukt. Het zijn gewoon drie wedstrijden van 90 minuten. Met de Ierse mentaliteit hoeven we voor niemand bang te zijn.'
Giorgos Karagounis, aanvoerder Griekenland: 'Zowel in 2004 als in 2008 zaten we in een poule met Spanje én Rusland. Daarom heb ik die landen liever niet nog een keer. Hoewel we nog nooit van ze gewonnen hebben, zou ik het interessant vinden om tegen Nederland te spelen.'
Cesare Prandelli, bondscoach Italië: 'Ik denk dat wij met ieder team de strijd aandurven, maar elk team kan ook gevaarlijk zijn voor ons. Een groep met Spanje, Portugal en Frankrijk? Daar zou ik blij mee zijn. Dat zou echt een fascinerende poule zijn. We hebben een goede kwalificatie gedraaid. Als we tegen Spanje moeten spelen, dan zijn we daar klaar voor.'
Cristiano Ronaldo, aanvoerder Portugal: 'Ik speel liever niet in de poulefase tegen Spanje. Ik geef er de voorkeur aan om later in het toernooi tegen de favorieten te spelen.'
Paulo Bento, bondscoach Portugal: 'We zijn voor niemand bang, maar respecteren elke ploeg. We willen dolgraag op deze grote toernooien spelen en zijn blij dat we dat bereikt hebben.'
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus je denkt echt dat Pique die kaart niet expres pakte?
Een vermoeden is niet genoeg natuurlijk.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Een vermoeden is niet genoeg natuurlijk.
Alsof er bij die wedstrijden die ik noemde wel meer bewijs was dan 'vermoeden'.
Maar ik ben er wel klaar mee. Laten we het over de loting hebben 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Leuk om al die reacties te lezen, krijg er nu steeds meer zin in. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je ziet er geen kwaad in? Je wilt beweren dat 30 seconden pakken bij een vrij trap van eigen helft bij een 4-0 stand in 80e minuut niet bewust geel pakken is?
Dat wel, maar ik heb er geen moeite mee dat ze het doen. Dat er opzet in het spel is ziet iedere blinde.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Leuk om al die reacties te lezen, krijg er nu steeds meer zin in.
Inderdaad:)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De woorden van Joachim Low lijken wel heel erg op die van Bange Bertje in het verleden. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.