• 17.175 nieuwsartikelen
  • 181.978 films
  • 12.556 series
  • 34.712 seizoenen
  • 655.044 acteurs
  • 200.338 gebruikers
  • 9.457.993 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ook respect voor de misser, erg knap.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Quido schreef:

Dat van Lindgren snap ik nog steeds niet, maar goed ... Heb daarna genoeg voorbeelden gegeven van soortgelijke overtredingen waar niks of geel voor gegeven werd (zelfs in die zelfde wedstrijd vallen er voorbeelden te geven).

Maar dat bedoel ik te zeggen. Was het met bijna alle door jou aangegeven gevallen totaal oneens. Daarom. De ene overtreding is de andere niet.

Quido schreef:

Nogmaals: het gaat me enkel om consequent zijn. Bovendien moet dit nu niet de aandacht af gaan leiden van datgene waar we het over hebben, namelijk Toivonen.

Het is vreemd dat Toivonen nu al drie wedstrijden achter elkaar wegkomt met dergelijk gedrag. Tegen ADO staat ie op de tenen van Leeuwin (?), tegen AZ geeft ie een elleboog (beide voorvallen ook duidelijk op beelden vastgelegd) en tegen NAC staat ie weer bewust op de tenen van een tegenstander. Om over zijn overdreven geval, gerol en andere rare gedragingen nog maar te zwijgen.

Consequent zijn klinkt makkelijker dan het is. Gaat iemand op de voet staan of trapt hij er op? Maakt al een groot verschil. Enoh werd destijds ook vrijgesproken voor het op de tenen staan van Afellay dus wat dat betreft zijn ze consequent. Kan overtreding van Aisatti trouwens nergens vinden maar lees dat hij op been ging staan in berichten. Is alweer een groot verschil.

En zoals al vaker gezegd. Dat Toivonen bijzonder irritant is moge duidelijk zijn maar aangezien je in Nederland geen gele kaarten achteraf kunt geven is het redelijk logisch dat hij met zijn irritante gedrag wegkomt. Wat die ellebogen betreft. Heb ze niet op mijn netvlies staan maar zie wekelijks bij Studio Voetbal 'ellebogen' (want ook die zijn moeilijk allemaal over één kam te scheren) langskomen die niet bestraft worden.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

En dan die actie van Room, dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

moviemafketel schreef:

Ook respect voor de misser, erg knap.

(embed)

Dat maakt Nederlands voetbal leuk !

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Zeker opzettelijk. Meeuwis wilde weg en interesseerde zich toch niet meer voor Roda. Door vroeg in de wedstrijd al rood te pakken duwde hij Roda nog dieper in het dal. Getuigt van heel weinig professionaliteit. Jammer, want ooit was dit één van de publiekslievelingen.

Oordeel zelf maar vanaf 45 seconden:

(embed)

Hij ging onbesuisd in, maar hield zijn been niet gestrekt en trok hem zelfs nog iets in, uiteraard blijft dit een kaart waard.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Ze moeten iedereen, waarvan zondermeer blijkt dat ze gewoon opzettelijk zulke overtredingen maken, aan de schandpaal nagelen. Niks geen uitzonderingen, keihard afstraffen, ze stoppen er dan vanzelf wel mee.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kijk zo'n scheids die Enoh waarschuwt dat hij nu echt niet meer te ver moet gaan, omdat hij anders geel zal krijgen is toch veel beter een wedstrijd aanvoelen als die scheids bij PSV die weer precies volgens het boekje wil fluiten. Het is pure willekeur. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Ik mis echt scheidsrechters als Jol en in het buitenland die kale Collina. Die wilden gewoon dat er een lekker potje werd gebald en streefden niet na om in een zo'n goed mogelijk boekje bij de scheidsrechters-commissie te komen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

timbo_ schreef:

Maar dat bedoel ik te zeggen. Was het met bijna alle door jou aangegeven gevallen totaal oneens. Daarom. De ene overtreding is de andere niet.

Alleen al deze vliegende tackle van Afellay was in die wedstrijd zowel qua intentie als uitvoering veel harder dan dat tikje van Lindgren, maar daar hoorde je niemand over en het werd niet bestraft.

YouTube - Luis Suarez vs Ibrahim Afellay (Ajax - PSV) Eredivisie 2010/2011

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Afellay gaat wel duidelijk voor de bal. Maar wat een ongelooflijk trieste reactie nadien als Suarez voor hem staat. Voor dat soort trieste gedrag mag men wat mij betreft een speler 10 wedstrijden schorsen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Belachelijk!

De Zweedse international geeft eerlijk toe dat hij in de vijfde minuut op de voet van Nemanja Gudelj is gaan staan. Maar van provoceren wil hij niets weten. ,,Ik ben gewoon slim in het veld. Zijn reactie was niet zo slim,'' zegt Toivonen in het AD.

PSV-coach Fred Rutten wil niets weten van een Luis Suarez-achtige reputatie voor Toivonen. Hij noemt het beeldvorming. ,,Ola is moeilijk te bespelen, draait kort weg. Dan doen tegenstanders soms dingen die onreglementair zijn.''

De aanklager van de KNVB besloot ondanks de houding van Toivonen geen aanklacht in te dienen. Omdat er geen onderzoek gestart wordt, hoeven de speler en PSV zich geen zorgen te maken. Het incident was duidelijk op tv-beelden te zien. ,,Het ging om onbehoorlijk, onbesuisd gedrag'', liet een woordvoerder van de KNVB vandaag weten. ,,Daarop staat een gele kaart. De aanklager doet alleen onderzoek naar overtredingen die eventueel met rood bestraft hadden kunnen worden.''

De zegsman van de KNVB benadrukte dat de voetbalbond de actie van Toivonen afkeurt. ,,We vragen spelers, trainers en clubs vaak genoeg om respect voor elkaar. Wat Toivonen deed, was duidelijk onsportief.''

Die laatste alinea zegt alles..... Corrupte boel daar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Quido schreef:

Alleen al deze vliegende tackle van Afellay was in die wedstrijd zowel qua intentie als uitvoering veel harder dan dat tikje van Lindgren, maar daar hoorde je niemand over en het werd niet bestraft.

YouTube - Luis Suarez vs Ibrahim Afellay (Ajax - PSV) Eredivisie 2010/2011

Wat ik zeg totaal oneens. Het is jammer dat je uitgerekend dit voorbeeld eruit pikt want nu lijkt het weer een Ajax PSV discussie te worden maar dit is gewoon absoluut geen rood. Gestrekt been absoluut maar raakt zelfs nog de bal.

Lindgren probeert niet eens is bal te spelen maar schopt iemand vol op de knie. Echt waanzin dat iemand deze twee overtredingen met elkaar te vergelijken vindt. Heb je verder hoog zitten maar in deze blijken we het vaak en (inmiddels langdurig) met elkaar oneens.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Materny schreef:

,,Het ging om onbehoorlijk, onbesuisd gedrag'', liet een woordvoerder van de KNVB vandaag weten. ,,Daarop staat een gele kaart. De aanklager doet alleen onderzoek naar overtredingen die eventueel met rood bestraft hadden kunnen worden.''

De zegsman van de KNVB benadrukte dat de voetbalbond de actie van Toivonen afkeurt. ,,We vragen spelers, trainers en clubs vaak genoeg om respect voor elkaar. Wat Toivonen deed, was duidelijk onsportief[/i].''

Die laatste alinea zegt alles..... Corrupte boel daar.

Leg me even uit wat er corrupt is aan laatste alinea? Aanklager en KNVB zijn het erover eens dat er overtreding wordt gemaakt maar kan die niet bestraffen omdat straf een gele in plaats van een rode kaart zou zijn?

Volkomen logisch verhaal!

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Het is niet eerlijk want zij zijn groot en ik ben klein.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

PSV-coach Fred Rutten wil niets weten van een Luis Suarez-achtige reputatie voor Toivonen. Hij noemt het beeldvorming. ,,Ola is moeilijk te bespelen, draait kort weg. Dan doen tegenstanders soms dingen die onreglementair zijn.''

, die man kan zichzelf niet serieus meer nemen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Leg me even uit wat er corrupt is aan laatste alinea? Aanklager en KNVB zijn het erover eens dat er overtreding wordt gemaakt maar kan die niet bestraffen omdat straf een gele in plaats van een rode kaart zou zijn?

Wat er corrupt aan is zal ik je haarfijn uitleggen mijn beste Timbo:

Aissati twee wedstrijden geschorst

ZEIST (ANP) - De tuchtcommissie van de KNVB heeft Ismaïl Aissati voor drie duels geschorst waarvan één voorwaardelijk wegens ernstig gemeen spel. De middenvelder van Vitesse ging afgelopen weekeinde tijdens de uitwedstrijd tegen FC Twente (1-0) opzettelijk op de voet van Wout Brama staan. De overtreding ontging scheidsrechter Danny Makkelie, maar de tv-camera's registreerden het voorval wel. Daarop besloot de aanklager betaald voetbal een onderzoek in te stellen.

Je hoeft alleen maar de namen te wijzigen in het bovenstaande stuk, en je hebt precies hetzelfde scenario als afgelopen weekend. Meten met 2 maten noemt men dat..... Net zoals Brama eerder dit seizoen een schorsing had verdiend toen hij bij Everton vol op de voet ging staan, en net zoals Enoh het vorig seizoen verdiende toen hij het bij Appelvlaai deed. Bij alle 4 de voorbeelden zag de scheids het niet.

Bewust een tegenstander proberen te blesseren/pijnigen: staat maar één straf op denk je niet?

KNVB is een selectieve corrupte zooi.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ze moeten gewoon eens een keer één lijn trekken bij de KNVB. Een aantal jaar geleden werd ene Zlatan ook een paar keer vrij gesproken voor zijn wapperende ellebogen. Het ene moment word je vrij gesproken en het andere moment word je voor eenzelfde vergrijp wel geschorst. Dat gebeurd bij iedere ploeg. Sommige mensen willen alleen de momenten van de concurrent en dan krijg je van die ellelange welles/nietes discussies. Gudelj had gewoon niet moeten reageren en Toivonen had niet op de tenen moeten dansen en niet zo toneel moeten spelen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

happie schreef:

(quote)

Een aantal jaar geleden werd ene Zlatan ook een paar keer vrij gesproken voor zijn wapperende ellebogen. .

Daar heb je in de meeste gevallen nog de factor, wel of niet bewust. Bij iemand op de tenen gaan staan en nog eventjes doordrukken zoals Barbie gisteren deed mag blijkbaar gewoon volgens de KNVB. Ik zou zeggen Enoh: leef je uit volgende week..... Slijp je noppen en ga de polka doen op de voet van Barbie en consorten.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Bij Zlatan was het ook een aantal keer wel bewust hoor.

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Materny schreef:

Bewust een tegenstander proberen te blesseren/pijnigen

, heb je het hier nog steeds over dat op de tenen staan?

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Materny schreef:

Ik zou zeggen Enoh: leef je uit volgende week..... Slijp je noppen en ga de polka doen op de voet van Barbie en consorten.

Dat hoef je echt niet te benadrukken, want dat is sowieso toch het enige wat hij kan en wekelijks doet. .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Materny schreef:

Je hoeft alleen maar de namen te wijzigen in het bovenstaande stuk, en je hebt precies hetzelfde scenario als afgelopen weekend. Meten met 2 maten noemt men dat..

Maar de ene elleboog is de andere niet en de ene keer op de voet staan is de andere niet. Dat maakt het nu juist zo lastig. Maar vind het lastig om deze discussie te voeren omdat ik overtreding van Aisatti niet heb gezien

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

, heb je het hier nog steeds over dat op de tenen staan?

Moet ik eens met noppen op jouw poot gaan staan? En dan spaar ik je nog met mijn 60 kilo, maar barbiepop met zijn 90 kilo is een ander verhaal.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Maar de ene elleboog is de andere niet en de ene keer op de voet staan is de andere niet. Dat maakt het nu juist zo lastig. Maar vind het lastig om deze discussie te voeren omdat ik overtreding van Aisatti niet heb gezien

Die van Aissati was gemener, eerlijk is eerlijk. Maar die van Brama was nog grover, en hij kwam er mee weg. Dus waar ligt de grens; heel simpel. Op de poot gaan staan:schorsing!

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Trouwens hij ging duidelijk niet op zijn tenen staan om hem te blesseren. Licht pijn te doen misschien wel, als hij hem echt pijn wou doen, dan zette hij er wel meer kracht achter. Ik vond dat omvallen nog wel 10x zo erg, maar dat heb ik wel met meerdere voetballers. Appelvlaai en Suarez konden er ook wat van. Die Vicento van Ado had zelfs de mooiste duik aller tijden en als ik me goed herinner was (ik denk) Ronal de Boer, die dat deed tegen Tsjechië in 2000(?).

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Van de Sar was ook een goeie

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

timbo_ schreef:

Het is jammer dat je uitgerekend dit voorbeeld eruit pikt want nu lijkt het weer een Ajax PSV discussie te worden

Uh, ik had het over Toivonen. Jij haalde Lindgren er toen bij.

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Dit vind ik dan wel weer heel mooi:

Voetbalzone - Suárez: 'Ik heb in de kleedkamer van Ajax mijn excuses aangeboden'

Respect, dat doen er maar heel weinig. Excuses aanbieden dat je voor jezelf kiest en de club in de steek laat. Ik geloof hem ook nog.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Ja daar was ik ook niet trots op trouwens. Sommige voetballers, die grijpen naar het gezicht, maar worden na de herhaling totaal niet geraakt op die plek. Het is gewoon schrijnend om te zien wat voor ouwe wijven dat kunnen zijn af en toe.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Dit vind ik dan wel weer heel mooi:

Voetbalzone - Suárez: 'Ik heb in de kleedkamer van Ajax mijn excuses aangeboden'

Respect, dat doen er maar heel weinig. Excuses aanbieden dat je voor jezelf kiest en de club in de steek laat. Ik geloof hem ook nog.

Komt waarschijnlijk omdat hij het zo aandoenlijk zegt in zijn gebrekkig Nederlands.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

happie schreef:

Ik vond dat omvallen nog wel 10x zo erg, maar dat heb ik wel met meerdere voetballers. Appelvlaai en Suarez konden er ook wat van. Die Vicento van Ado had zelfs de mooiste duik aller tijden en als ik me goed herinner was (ik denk) Ronal de Boer, die dat deed tegen Tsjechië in 2000(?).

Deze spant nog steeds de kroon. Koning fake hemzelf..

YouTube - Alexander Aliev Fakes Injury

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.