- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Reinbo bedoelde die andere Drost.
Henrico of Jeroen? De andere loopt bij Vitesse meen ik, lijkt me ook geen meerwaarde 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Maar dan nog blijft het gehele verhaaltje vreemd, m.n. als hetgeen Gijpie heeft gezegd een kern van waarheid bevat.
Ik was net wat kort door de bocht, maar ik begrijp V/d Boog nog niet helemaal, want er loopt genoeg talent in Nederland rond en in de jeugd van Ajax zelf. Net of ze in het buitenland de spelers vele malen goedkoper zullen aanbieden.
"Wij betalen al meer dan de rest. Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", verklaart de Amsterdammer.
"De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, zo gaat het al tijden in Nederland, net of dit nieuw is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Johan Cruijff is wel degelijk in beeld om een officiële functie te vervullen bij Ajax. Voorzitter Uri Coronel heeft volgens Het Parool zelfs al een gesprek met het icoon gepland voor dinsdag of woensdag. ''Het is zelfs mogelijk dat Cruijff lid wordt van de raad van commissarissen', zegt Coronel. De ledenraad van Ajax heeft het clubbestuur gisteravond tijdens een vergadering de oprichting van klankbordgroepen voorgesteld.
Naast een al bestaande financiële klankbordgroep moet er een technische werkgroep komen en één die zich richt op verenigingszaken. Cruijff wil de technische klankbordgroep leiden en mogelijk wordt die rol uitgebreid met een plaats in de raad van commissarissen. ''Daarbij buigt Cruijff zich met ons over de vraag of er een technisch directeur of een technisch manager moet komen,'' licht Coronel toe. ''Ook wordt de jeugdopleiding tegen het licht gehouden. Vervolgens komt Cruijff met aanbevelingen en het is aan de directie om die al dan niet uit te voeren.''

Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Omdat? Hij heeft hier toch gewoon een punt? Ook inzake Dost; als alles waar is wat Derksen en co gezegd hebben, vroeg men aan Feyenoord minder dan aan Ajax.
Maar wel met een hoger percentage bij doorverkoop.
Een Mertens, Dost of Chadli had Ajax trouwens al veel eerder moeten scouten. Ongelooflijk.
Mertens en Chadli zijn bekeken door Ajax. Dost stond afgelopen zomer ook op de lijst.
Ajax heeft Eriksen, Boilesen en Toivomaki onder contract. Men is druk bezig in die leeftijdscategorie. Voor het eerste eltal is er nauwelijks een zinnig woord te zeggen over de scouting. De afgelopen jaren kwamen de aankopen immers vooral uit de koker van een trainer of TD. Vermoedelijk zal er wel eens een scout (of jeugdtrainer) een traantje hebben weggepinkt toen hij las dat spelers als Sno, Wielaert, Atouba en Kerlon naar Ajax mochten.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik ben benieuwd.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Witteboordencrimineel Rikkie gaat zelf spelers scouten in het buitenland en niet meer profiteren van het scoutingswerk van Groningen, Heerenveen of AZ?!
Dat gaat lachen worden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Uitstekende woorden van V/d Boog. Snap niet dat mensen dit raar vinden. Ajax is geen spaarvarken dat 1x per jaar door Heerenveen of Groningen om gegooid kan worden voor extra miljoenen die spelers daar niet waard zijn.
Sowieso moet Ajax eens beter gaan scouten, dan haal je je spelers gewoon veel goedkoper uit het buitenland, ipv weer de provincie in te gaan. Maar als je in NL een speler wil kopen, dan tegen een normale marktconforme prijs. En als dat niet kan, dan niet.
Een Mertens, Dost of Chadli had Ajax trouwens al veel eerder moeten scouten. Ongelooflijk.
Helemaal mee eens. Daarom was ik ook absoluut niet rouwig om het niet doorgaan van weer een schijnbare paniekaankoop van die hebberige club uit het noorden. Laat eerst de jeugdspelers zich eens wat meer bewijzen en ga zelf eens actiever en beter scouten. Dost e.a. kun je geen scoutingsaankopen meer noemen nu 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Dennis Bergkamp wordt volgend seizoen vrijwel zeker assistent van Frank de Boer bij het eerste van Ajax. Dat laat Ronald de Boer weten aan een Arabische krant.
Dennis Bergkamp wordt volgend seizoen vrijwel zeker assistent van Frank de Boer bij het eerste van Ajax. Dat laat Ronald de Boer weten aan de Arabische krant Sport360. Bergkamp volgde onlangs De Boer op als trainer van de A1. Eerder had de oud-topspits in Amsterdam de D2 onder zijn hoede.
Bergkamp moet op de bank de plaats in gaan nemen van Danny Blind, die dan volledig aan de slag kan gaan als technisch directeur. "Dennis maakt het seizoen samen met Fred Grim nog af bij de A1. Daarna voegt hij zich zo goed als zeker als assistent bij het eerste", zegt Ronald, die op zijn beurt de functie van Bergkamp bij de A1 zou overnemen.
Johan Cruijff keert voorlopig nog niet terug in een officiële functie bij Ajax. Het clubicoon zou bereid zijn de leiding op zich te nemen van een nieuw te vormen technisch platform. De clubleiding en de ledenraad kwamen daarover volgens de Telegraaf echter maandagavond nog niet tot een akkoord. Naar verwachting wordt er later deze week verder gesproken.
Bron: 'Bergkamp assistent De Boer bij Ajax' - MSN NIEUWS - nieuws.nl.msn.com
Leuk om te horen dat Bergkamp terugkeert op de Hollandse velden, ik denk dat het een goede aanwinst voor Ajax is/wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mertens vind ik ook echt een Ajax speler, wat een ettertje.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik zie het somber in. Ik denk niet dat v/d Boog en consorten Cruijff toelaten, omdat ze dan bang zijn dat ze hun macht verliezen. Ik hoop natuurlijk dat Cruijff komt en als het aan mij ligt mogen Coronel, v/d Boog, Slop en v/d Aat allemaal oprotten, want wat hebben zij er een zooitje van gemaakt.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Is er trouwens al over Ajax gesproken in dit topicdeel?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Is er trouwens al over Ajax gesproken in dit topicdeel?

edit. maar ook over CR9 met een geniale rugbal. 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Mooi zo, toevallig gisteren nog zijn shirt gekocht.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik begrijp het niet (jullie wel?) Darije Kalezic is zojuist ontslagen bij de Graafschap 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
om je billen mee af te vegen toch?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
om je billen mee af te vegen toch?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik begrijp het niet (jullie wel?) Darije Kalezic is zojuist ontslagen bij de Graafschap
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
In die optiek zouden o.a. Appelvlaai, Doedelzak en Van Bommel natuurlijk ook typische ajaxspelers moeten zijn 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Niet alleen in die optiek hoewel ik Dudszak daar niet bij reken, en Robben niet te vergeten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bron: 'Bergkamp assistent De Boer bij Ajax' - MSN NIEUWS - nieuws.nl.msn.com
Leuk om te horen dat Bergkamp terugkeert op de Hollandse velden, ik denk dat het een goede aanwinst voor Ajax is/wordt.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Zijn ze wel helemaal lekker daar bij de graafschap. Die man presteerde uitstekend.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Onbegrijpelijk inderdaad. Die club uit Doetinchem doet het boven alle verwachtingen heel goed. Ze hebben zich al vrijwel veilig gespeeld voor het ontlopen van de nacompetitie.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Je wilt in elkaar geslagen worden op straat of zo? 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Niet alleen in die optiek hoewel ik Dudszak daar niet bij reken, en Robben niet te vergeten.
En Kuijt, maar die is vervelend op een andere manier. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Onbegrijpelijk inderdaad. Die club uit Doetinchem doet het boven alle verwachtingen heel goed. Ze hebben zich al vrijwel veilig gespeeld voor het ontlopen van de nacompetitie.
Werkelijk bizar inderdaad. Kalezic is een cultuurbewaker van de club, werkt er al zo ontzettend lang. Zijn periode als hoofdcoach verliep ook goed. Wat verwacht men daar eigenlijk? Dat de GS elke ploeg voetballend ondersteboven gaat spelen als Kalezic weg is? Die vind wel weer een goede club, want hij is een echte vakman. Denk dat hij a la Huistra bij Groningen ook prima een subtopper kan leiden die dan boven eigen kunnen gaat spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap die directeur van Centric wel. Erg vreemd idd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap die directeur van Centric wel. Erg vreemd idd.
Die Sanderink is ook een mafketel. Die moet zijn teksten eens intern eruit gooien en niet in de pers. Is geloof ik nu al de 3e keer dat hij op gaat stappen als sponsor binnen een jaar of 5-7 denk ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook mafketels hebben wel eens gelijk
(no offence moviemafketel).
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Sorry, maar Doedelzak is één van de geniepigste ettertjes die er op de Nederlandse velden rondloopt hoor 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.