• 16.463 nieuwsartikelen
  • 180.288 films
  • 12.407 series
  • 34.362 seizoenen
  • 651.890 acteurs
  • 199.786 gebruikers
  • 9.424.380 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Wat is dat toch met strafschoppen telkens.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

LOl zuur stom maar imo wel een geldig doelpunt.

Niet als we de reglementen moeten geloven...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Doet me erg denken aan deze:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Speciaal voor otherfool, de beoordeling van Nigel de Jong van Brazilie-Nederland in de nieuwe VI:

Cijfer: 7

In zijn eerste duel met Ramires zette Nigel de Jong meteen de toon. De Braziliaan probeerde de Nederlander met een simpele voetbeweging voorbij te lopen, maar de Jong herstelde zich met een uitstekende tackle. In dit soort topduels is het goed een speler in de gelederen te hebben waar de tegenstanders liever met een boog omheen lopen. De Jong was sterk aan de bal, strooide met goede passes en won vier van de vijf duels.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet als we de reglementen moeten geloven...

Ik vind de regel anders multi interpretabel. Aangezien het veld als een dood object geldt, gaat de bal er rechtstreeks in. Of dat nu via 0, 1 of 20 stuits gebeurd maakt niet uit lijkt me.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Speciaal voor otherfool, de beoordeling van Nigel de Jong van Brazilie-Nederland in de nieuwe VI:

Cijfer: 7

(quote)

Je neemt otherfool toch niet meer serieus sinds De special one aangaf exact dezelfde voetbalfilosofie er op na te houden als bange bertje. Enig verschil is dat de special one zich na verlies opstelt als een verstandelijk gehandicapte peuter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je neemt otherfool toch niet meer serieus sinds De special one aangaf exact dezelfde voetbalfilosofie er op na te houden als bange bertje. Enig verschil is dat de special one zich na verlies opstelt als een verstandelijk gehandicapte peuter.

Nee joh, ook nooit gedaan.

Maar ik haal wel een beetje voldoening uit het feit dat ik otherfool met die tekst even met de neus op de feiten kan drukken

Na de titel van Ajax bleef hij hier weken uit. Als Bert en Nigel komend jaar het EK winnen, dan zal hij zich wel uitschrijven op Moviemeter

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik citeer en typ even over uit de nieuwe VI uit de column van Simon Zwartkruis, pagina 64:

Het gaat over Davids in de RvC bij Ajax:

De voordracht van Edgar Davids is zelfs rondom spectaculair en getuigt van inzicht en lef. Jaren geleden voerde ik een urenlang gesprek met Davids over de ontwikkelingen in het moderne voetbal. Aan het eind van de avond zat mijn hoofd propvol informatie. Hij had een zeer heldere visie op hoe clubs zouden moeten worden geleid, hoe de invloed van zaakwaarnemers en commercie kon worden ingeperkt, hoe voetbal een rol in de maatschappij zou moeten spelen en hoe de jeugd het plezier in het spel kon behouden. Kortom, zijn aandachtsveld is breed en zijn betrokkenheid groot. Het zegt veel over Molenaar cum suis dat ze bij Davids naar de inhoud hebben gekeken, in plaats naar het grimmige imago dat hem tijdens zijn voetbalcarrière omringde. En het sluit aan bij een opmerking die trainer Frank de Boer jaren geleden al maakte over zijn voormalige ploeggenoot. ''Edgar heeft zich enorm ontwikkeld, op persoonlijk en maatschappelijk vlak'' vertelde de Boer me destijds. 'Het zou me niet verbazen als we hem in een aansprekende functie gaan terugzien in de voetballerij''.

Lijkt me heel helder.

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Waar staat Italië? Ze stellen bijna niks meer voor.

Dat valt ook wel mee hoor. Afgelopen WK was het drama maar dat kwam grotendeels omdat Lippi krampachtig vasthield aan de de oude (deels vergane) glorie. De nieuwe bondscoach Prandelli heeft gelukkig een frisse wind door de selectie laten waaien en geeft veel jeugdig talent een kans. Tijdens de laatste interland stonden maar drie spelers die ook tijdens het WK actief waren op het veld. Het aankomende EK komt vermoedelijk iets te vroeg als het gaat om het serieus meestrijden om de titel maar in 2014 staan ze er gewoon weer. Met een Rossi in de spits moet een vijfde wereldbeker mogelijk zijn .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Dat valt ook wel mee hoor. Afgelopen WK was het drama maar dat kwam grotendeels omdat Lippi krampachtig vasthield aan de de oude (deels vergane) glorie. De nieuwe bondscoach Prandelli heeft gelukkig een frisse wind door de selectie laten waaien en geeft veel jeugdig talent een kans. Tijdens de laatste interland stonden maar drie spelers die ook tijdens het WK actief waren op het veld. Het aankomende EK komt vermoedelijk iets te vroeg als het gaat om het serieus meestrijden om de titel maar in 2014 staan ze er gewoon weer. Met een Rossi in de spits moet een vijfde wereldbeker mogelijk zijn .

Sja, ik volg het meer van afstand, maar buiten Balotelli en Rossi (van Villarreal toch?) zie ik geen nieuwe komende wereldklasse in de Italiaanse ploeg lopen.

En niet dat het gelijk aan elkaar staat, maar de geselecteerde spelers komen ook bijna niet van Milan en Inter, omdat daar weinig Italianen lopen. Ofwel, de nieuwe talenten hebben gewoon weinig Europese ervaring.

Prandelli lijkt me overigens een prima coach. Ben je beter mee af dan met de behoudende Lippi.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

Even serieus, wtf wil je hier nou mee zeggen. Hij zegt toch dat Ajax de beste A1 jeugd had? Daar zegt hij toch helemaal niets raars mee, vooral gezien de laatste zin? Dat ze daarna in hun carriere niet zoveel presteerden doet niets af aan de tekst van Hans Westerhof die het toch echt alleen over de jeugd heeft..

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Vind het altijd doodzonde als oude profclubs verdwijnen, zoals Haarlem ook laatst.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel weer fijn voor Almere City .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jaren terug speelde RBC regelmatig Eredivisie en nu zijn ze weg. Sja...

Het is wel logisch. Brabant kent veel te veel profclubs.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wel weer fijn voor Almere City .

Zal Ajax ook wel leuker vinden dat Almere weer terug is.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 732 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Had liever Haarlem gehad maar zoals NR zegt gewoon jammer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Zonder meer, zit Ajax ook niet op te wachten natuurlijk om hun spelers 'ervaring' op te laten doen bij de amateurs.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Net of Ajax wel wat aan Almere heeft. Nutteloze samenwerking.

Jammer dat ze dat niet bij een club als RKC of Volendam voor elkaar hebben gekregen.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Dan mag, die hele selectie wel een kwaliteitsinjectie krijgen, want ik zie niemand, uit de jeugd van ajax, beter worden bij Almere City.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Edgar Davids in de RVC van Ajax? Moewahahaha. Ik heb M&M's gegeten de slimmer waren dan hij!

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat is er mis met Siem de Jong als ik vragen mag? Uitstekende balcontrole, heeft scorend vermogen, kan iemand vrij voor de goal zetten...

.

Ja, dat heeft Lex Immers ook. Zullen we die dan ook meteen maar in Oranje zetten? Houden we Geert-Arend Roorda nog effe achter de hand...

Kom zeg, Siem de Jong is een leuke speler voor de Eredivisie, maar meer ook niet. Dat wordt nog geen topspeler als ie elke dag individuele training van Cruijff krijgt.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Er zit meer potentie in Luuk de Jong dan in Siem de Jong. Siem vind ik inderdaad een goede voetballer voor de Eredivisie, en ik zie 'm nog wel wat groeien, maar de top is onhaalbaar voor 'm.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Men is vorig seizoen vergeten zeker? Zit gewoon in een groei dip.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wat een extreem bagger veld..

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja, dat heeft Lex Immers ook. Zullen we die dan ook meteen maar in Oranje zetten? Houden we Geert-Arend Roorda nog effe achter de hand...

Kom zeg, Siem de Jong is een leuke speler voor de Eredivisie, maar meer ook niet. Dat wordt nog geen topspeler als ie elke dag individuele training van Cruijff krijgt.

Ik zeg nergens dat ze meteen sterren worden, maar je weet het niet.

Net of bv Huntelaar, Nigel de Jong of vd Wiel meteen een erkende topspeler was. Die braken ook plots door. De Nigel van Ajax vond ik zelfs niet best. Spelers kunnen ook beter worden. Siem de Jong zou op den duur best een prima 12e man voor Oranje kunnen zijn.

Wat een kutverbinding heeft SBS trouwens met de wedstrijd van Oranje

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Er zit meer potentie in Luuk de Jong dan in Siem de Jong. Siem vind ik inderdaad een goede voetballer voor de Eredivisie, en ik zie 'm nog wel wat groeien, maar de top is onhaalbaar voor 'm.

Ook voor jou, kan je helemaal niet zeggen. Siem is nog niet zo enorm oud en speelt pas een paar seizoenen vast in het eerste.

Zie bv Toornstra. Die jongen komt ook vast nog in Oranje, terwijl hij een aantal jaar terug nog amateurspeler was.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

''Randje van'' Gewoon géén buitenspel. Soms twijfel ik of ik een andere wedstrijd kijk...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zo zeg, wat een dramatisch gekloot achterin. Bijna 1-0, het is dat Pieters zijn werk goed deed.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Ooh Nederland speelt ook ja. Mooie voorzet van Suarez.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.