- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Siem pech? Je moet er toch niet aan denken dat een Siem de Jong de nummer 10 of aanvallende middenvelder in Oranje zou moeten worden... Dan is het niveau echt gigantisch gedaald hoor.
Als je dat vergelijkt met een Ozil, Wilshere of Fabregas moet je daar toch niet aan denken..
Wat betreft Luuk, wel aardig, maar die staat ook nog verre, verre van het niveau dat vereist is als spits van een topland.
Wat is er mis met Siem de Jong als ik vragen mag? Uitstekende balcontrole, heeft scorend vermogen, kan iemand vrij voor de goal zetten...
Waarom kan die jongen over een jaar of 2, 3 niet een topspeler zijn? Ik zeg niet dat het gebeurd, maar je kan het niet uitsluiten.
En nogmaals, de komende jaren hebben we een topploeg. Ik wil wel eens zien of landen als Engeland, Spanje, Argentinie en Italie de huidige generaties goed op kunnen volgen. Volgens mij gaat het zo slecht nog niet met de Oranje jeugd. Slechts Duitsland heeft op lange termijn de beste papieren. Hun ploeg is nu nog erg jong en zal alleen maar beter worden.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Matavz is een goeie hoor. Vrij lang, snel en nog maar 22 jaar. Waarschijnlijk een betere voetballer dan Sigthorsson in de toekomst.
Bij Feyenoord komt er sowieso geen spits bij, heeft van Geel bekend gemaakt (hoewel de zomer nog jong is, wat heet, hij is nog niet eens begonnen).
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Jij kent de spelers uit pakweg de Ajax en Feyenoord jeugd heel goed? De jongens die nu 16-18 jaar oud zijn en over een jaar of 5, 6 misschien wel goede internationals zijn? Man, wat zit je gigantisch te overdrijven zeg.
Er zitten in die internationale jeugdteams ook erg veel spelers van buiten Ajax en Feyenoord hoor. Een dikke meerderheid zelfs.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Er zitten in die internationale jeugdteams ook erg veel spelers van buiten Ajax en Feyenoord hoor. Een dikke meerderheid zelfs.
Dat klopt, maar ik baseer me nu even op de jeugd van de 2 grootste clubs van Nederland. Ik weet van Ajax dat de A1 lichting echt enorm getalenteerd is. Die hebben iedereen ook van het veld geveegd. De Boer schatte ook al dat er wel een speler of 5 misschien door kan stromen naar het eerste.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Dat zegt mij niet zoveel, er zijn zoveel Ajax-lichtingen die iedereen van het veld speelden in de jeugd en spitsen die elke wedstrijd 2 goals maakten zoals Brutil Hose, Dennis Schulp en Rody Turpijn. Tja.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Hans Westerhof, voormalig hoofd opleidingen van Ajax, noemde Brutil Hosé ooit ’het grootste talent van Ajax sinds jaren’. In de A- en B-jeugd gold hij als een spectaculair paradepaardje.„Ajax had in het seizoen 1997-1998 het beste A1-elftal van Europa,” refereert Hosé aan de ploeg waarin onder anderen Kevin Bobson, Darl Douglas, Michael Lamey, Pascal Heije, Alpha Turay, Mitchell Piqué, Quido Landzaat, Sander Keller, Serge van den Ban en Andy van der Meyde speelden. „We wonnen op internationale toernooien van Barcelona en Juventus en werden kampioen van Nederland
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zegt mij niet zoveel, er zijn zoveel Ajax-lichtingen die iedereen van het veld speelden in de jeugd en spitsen die elke wedstrijd 2 goals maakten zoals Brutil Hose, Dennis Schulp en Rody Turpijn. Tja.
Dat klopt, maar de jongens die er nu spelen staan ook bekend als grote talenten. Zo zal Ligeon vd Wiel gaan opvolgen, mocht hij verkocht worden deze zomer.
Voordeel is natuurlijk dat de Boer een paar jaar de jeugd heeft getraind en dus exact in kan schatten welke jongens wel en welke jongens niet echt goed zijn en kansen hebben om in het eerste te spelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik bemerk een ernstig gebrek aan leesvaardigheid bij niet nader genoemde leden. Het gaat niet om de categorie tot 19 jaar (laat staan knulletjes van 16) (dat jeugdteam van kos zegt alles idd), maar nadrukkelijk van 19-23. Een 22/23-jarig toptalent heeft er 100 wedstrijden in Ajax 1 en 20 interlands opzitten, en wordt alom begeerd door het buitenland.
En NR, dat team dat 2x Europees Kampioen werd deed dat met de B-garnituur, want Robben, Persie, Sneijder en Raffie zaten allang bij het grote oranje, en Huntelaar, Maduro, Schaars en Babel zaten al op de wip. Daar heeft ook niet iedereen het van gehaald, maar wat een immens verschil met nu. Dat is toch niet zo moeilijk om te zien/onderkennen?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Vandaar Cruijff's gevit op Ajax. En dat op een pagina waar nota bene (?) kos Adriaanse door het slijk haalt. Mooi, hoor.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
We missen grote spelers in de leeftijdscategorie 21-24 jaar, inderdaad.
Maar er valt van jongens van 20 jaar en jonger nog erg weinig te zeggen. Daarnaast hebben we nog genoeg grote spelers van 25+. Het gaat maar om een leeftijdscategorie van3 a 4 jaartjes. Dat kan makkelijk opgevuld worden in de toekomst, niets om je zorgen over te maken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik bemerk een ernstig gebrek aan leesvaardigheid bij niet nader genoemde leden. Het gaat niet om de categorie tot 19 jaar (laat staan knulletjes van 16) (dat jeugdteam van kos zegt alles idd), maar nadrukkelijk van 19-23. Een 22/23-jarig toptalent heeft er 100 wedstrijden in Ajax 1 en 20 interlands opzitten, en wordt alom begeerd door het buitenland.
Het gaat wel om die groep van de jeugd. Dit Oranje kan nog zeker 5 jaar mee. Daarna moeten opvolgers ruim klaarstaan. Dus de jeugdspelers van pakweg Ajax A1 die ik noemde die nu 16-18 jaar zijn, die zijn over 5 jaar maximaal 23 jaar oud en hopelijk spelen ze dan al een jaar of 2 een bepalende rol in het eerste.
Idem met de jeugd van Feyenoord of andere ploegen.
Oranje hoeft helemaal niet op korte termijn wat te hebben. Maar over een jaar of 5 moet de opvolging wel klaar staan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is natuurlijk een logisch gevolg van de huidige sterke generatie. Die houden de opvolgers uit de basis, waardoor die geen ervaring op doen. Het is dan ook logisch dat je nadat deze generatie over 3 jaar stopt je weer moet gaan opbouwen. Maar het zou best kunnen dat er dan weer een leuke groep staat. Wijnaldum, Fer, Castaignos, de Vrij, broertjes de Jong, Bruma, etc zit best veel talent bij. Verder heb je dan ook nogspelers als Affelay, Huntelaar en Stekelenburg om de boel op sleeptouw te nemen. Of dat dan 4 jaar later wereldtop is, is nu niet te voorspellen.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Dit Oranje kan nog zeker 5 jaar mee. Daarna moeten opvolgers ruim klaarstaan.
Je hebt tegen die tijd wel spelers nodig tussen de 27-32 jaar die de kar moeten trekken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Jaap Stam voetbalde op z'n 22ste nog bij Cambuur en Oranje was toen nog ver weg (eerst nog ballen bij Willem II, alvorens PSV hem contracteerde). Van Nistelrooij was op z'n 22ste verjaardag ook nog niet gedebuteerd in Oranje, hij maakte toen zelfs pas zijn transfer naar PSV.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Klopt. En vergeet ook Dirk Kuijt niet, die pas op late leeftijd begon met pieken.
schram101
-
- 16704 berichten
- 2315 stemmen
En wat dan nog.. Hoe oud was de selectie van Italie gemiddeld wel niet toen zij wereldkampioen werden in Duitsland?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je hebt tegen die tijd wel spelers nodig tussen de 27-32 jaar die de kar moeten trekken.
Dat klopt. Over een paar jaar heb je de generatie Sneijder op die leeftijd en komen er vanzelf nieuwe talenten bij. Strootman bijvoorbeeld. Of Castagnois die over een paar jaar een concurrent voor de spits zou kunnen worden.
Nederland moet gewoon zo door gaan de komende jaren met opleiden. Je kan ook niet altijd een nieuwe Sneijder krijgen. Net als de ploeg van Spanje/Barcelona ook een uitzonderlijke generatie heeft. Er staat ook daar niet altijd een nieuwe Xavi op.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En wat dan nog.. Hoe oud was de selectie van Italie gemiddeld wel niet toen zij wereldkampioen werden in Duitsland?
Daar gaat het natuurlijk niet om. Waar staat Italië? Ze stellen bijna niks meer voor. Dat bedoelde otherfool. Maar nogmaals, er zal de komende jaren nog genoeg doorstromen naar Oranje.
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Over talent dat er nooit is uitgekomen gesproken zeg.
Deze zijn vrijwel allemaal mislukt. Andy heeft het bij ajax nog wel redelijk gedaan, maar de rest. Wie is in hemelsnaam Alpha Turay, daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. De rest ken ik nog wel.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Vandaar Cruijff's gevit op Ajax. En dat op een pagina waar nota bene (?) kos Adriaanse door het slijk haalt. Mooi, hoor.
. gevit op Adriaanse?
schram101
-
- 16704 berichten
- 2315 stemmen
Daar gaat het natuurlijk niet om. Waar staat Italië? Ze stellen bijna niks meer voor. Dat bedoelde otherfool. Maar nogmaals, er zal de komende jaren nog genoeg doorstromen naar Oranje.
Is zo, maar zei het om aan te geven dat ik me voorlopig nog geen zorgen maak. Met deze jongens kunnen we nog jaren vooruit.
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Verdediging: Dirk Marcellis (PSV), Jordy Buijs (Feyenoord), Martijn van der Laan (FC Groningen), Erik Pieters (FC Utrecht), Mike van der Kooy (FC Utrecht), Tom Hiariej (FC Groningen).
Middenveld: Ruud Vormer (AZ), Vurnon Anita (Ajax), Jeffrey Sarpong (Ajax), Niels Vorthoren (Willem II), Geert-Arend Roorda (sc Heerenveen), Jan-Arie van der Heyden (Ajax).
Aanval: Diego Biseswar (Feyenoord), Melvin Zaalman (Sparta Rotterdam), John Goossens (Ajax), Mitchell Schet (Feyenoord), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam).
Oranje U-17 uit 2005 dat derde werd op het WK. Hier zullen er ook niet veel het grote oranje van halen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Is zo, maar zei het om aan te geven dat ik me voorlopig nog geen zorgen maak. Met deze jongens kunnen we nog jaren vooruit.
Dat wel, maar je moet natuurlijk wel verder kijken. Waar bv bij Italië niks achter de huidige generatie van goed niveau zit (op een paar na dan), daar komt er bij Nederland genoeg aan, wetende dat we het nog jaren met de huidige ploeg kunnen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
. gevit op Adriaanse?
Inderdaad, doe je goed. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone - 'Frank stond te schreeuwen tegen die pupillen, ik heb me kapot gelachen'
Haha, geniaal. De Boer is echt extreem fanatiek zeg. Ik hou daar wel van.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Grote kans dat Preud'homme vertrekt.
Kans op vertrek Preud'homme lijkt toegenomen | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Iek zal em miessen 
Makkie voor Twente, McClaren gewoon weer benaderen. En anders lekker een ander zoeken. Genoeg goede trainers die wel naar Twente willen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Grote kans dat Preud'homme vertrekt.
Kans op vertrek Preud'homme lijkt toegenomen | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Munsterman hoopt op Saudi Arabie...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
LOl zuur stom maar imo wel een geldig doelpunt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.