• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.715 films
  • 12.533 series
  • 34.674 seizoenen
  • 654.622 acteurs
  • 200.278 gebruikers
  • 9.453.558 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Er komen altijd wel vervangers zolang Nederland gewoon een goede opleiding blijft houden. Daarom is het ook belangrijk dat Feyenoord er weer bovenop komt en dat Ajax gerenoveerd wordt. Die 2 clubs leveren toch eigenlijk altijd de meeste spelers aan het NL elftal af.

Er breken altijd wel jongens door. Plots was er vd Wiel, plots was er Huntelaar, plots was er Afellay, plots was er Stekelenburg de wereldkeeper...

Jongens als Bruma en Wijnaldum hebben veel talent en hebben genoeg toekomst als ze goed met hun carrière omgaan. Je kan ook geniaal zijn en veel te kort pieken, zoals Ronaldinho. Niemand weet hoe het kan lopen.

De jeugdploeg van Oranje -17 won het EK, jong Feyenoord zit vol met talenten, de A1 van Ajax is extreem getalenteerd, bij PSV lopen nu gasten als Labyad...over 5 jaar kunnen dat zo maar spelers worden waar Oranje iets aan zal hebben.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik bedoel maar te zeggen hoe gepassioneerd die fans daar zijn, soms tot zwaar over de grens zoals met die oud speler in 1950. Die druk kan in 2014 ook gigantisch worden. Zeker omdat Brazilie voor hun doen de laatste periode weinig meer heeft gewonnen. 2010 en 2006 waren matig als WK.

Ja, ik zag oud spelers en de commentator van die wedstrijd aan het woord. Ze vertelden over supporters die huilend het stadion verlieten, anderen die zelfmoord pleegden. Nauwelijks voor te stellen, en dat soort fanatiekelingen zul je daar nu natuurlijk nog hebben. De druk zal in eigen land inderdaad gigantisch groot zijn.

Ik hoop dat je gelijk hebt over Spanje, die hebben nu wel even genoeg gewonnen de laatste jaren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, ik zag oud spelers en de commentator van die wedstrijd aan het woord. Ze vertelden over supporters die huilend het stadion verlieten, anderen die zelfmoord pleegden. Nauwelijks voor te stellen, en dat soort fanatiekelingen zul je daar nu natuurlijk nog hebben. De druk zal in eigen land inderdaad gigantisch groot zijn.

Ik hoop dat je gelijk hebt over Spanje, die hebben nu wel even genoeg gewonnen de laatste jaren.

Wees maar blij dat die cultuur in België niet heerst. Na 10 jaar niks met de nationale ploeg zou geen Belg meer in leven zijn

Spanje zal in 2012 vast een favoriet zijn, maar ik denk niet dat ze weer de cup winnen. Is sowieso nog nooit gebeurd, dat een ploeg een EK, WK en EK op rij won. Ik vond Spanje in Zuid Afrika ook niet best spelen. Hebben net als Oranje een paar keer het geluk ook mee gehad. Met wat mazzel had Oranje de cup gepakt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ik constateer gewoon een ernstig gebrek aan toptalent in de leeftijd 19-23. Of daar iets achter komt dat dat kan compenseren is maar zeer de vraag. U las het hier het eerst.

I'm just the piano player.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Sneijder was ook pas echt top vanaf 2008. Op het W.K. 2006 kwam hij nog zwaar tekort. Zoiets kan snel gaan. Er is geen pijl op te trekken bij het voetbal. Gelukkig hebben we de geschiedenis nog: prachtige generaties Oranjevoetballers. Helaas maar 1 prijs gewonnen. Tijd voor meer prijzen.

We moeten nu oogsten, heb ik een piano speler ooit eens horen zeggen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spanje zal in 2012 vast een favoriet zijn, maar ik denk niet dat ze weer de cup winnen. Is sowieso nog nooit gebeurd, dat een ploeg een EK, WK en EK op rij won. Ik vond Spanje in Zuid Afrika ook niet best spelen. Hebben net als Oranje een paar keer het geluk ook mee gehad. Met wat mazzel had Oranje de cup gepakt.

Spanje had ook nog nooit de finale gehaald dus ja . Vooral tegen Paraguay had het fout kunnen en misschien wel moeten gaan. Maar je hebt altijd wat geluk nodig natuurlijk.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

En in Brazilie was ook niemand die er ook maar rekening mee hield dat Nederland kon scoren tegen de kanariegoden, laat staan winnen gheghe

Of wat te denken van Escobar uit Colombia die werd neergeschoten na zn eigen doelpunt in Amerika

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Sneijder was ook pas echt top vanaf 2008. Op het W.K. 2006 kwam hij nog zwaar tekort. Zoiets kan snel gaan. Er is geen pijl op te trekken bij het voetbal. Gelukkig hebben we de geschiedenis nog: prachtige generaties Oranjevoetballers. Helaas maar 1 prijs gewonnen. Tijd voor meer prijzen.

We moeten nu oogsten, heb ik een piano speler ooit eens horen zeggen.

In 2006 zette van Basten Sneijder neer als controlerende middenvelder, omdat hij van Bommel niet goed vond. Tsja...

Sneijder was in 2006 ook al geweldig, maar is wel pas vanaf pakweg 2007, 2008 een internationale ster geworden.

Maar het klopt wel wat je zegt, het kan snel gaan. Vergeet trouwens ook Luuk de Jong niet. Misschien wel een toekomstige topper.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

In 2006 zette van Basten Sneijder neer als controlerende middenvelder, omdat hij van Bommel niet goed vond. Tsja...

Sneijder was in 2006 ook al geweldig, maar is wel pas vanaf pakweg 2007, 2008 een internationale ster geworden.

Maar het klopt wel wat je zegt, het kan snel gaan. Vergeet trouwens ook Luuk de Jong niet. Misschien wel een toekomstige topper.

Sneijder was erg zwak op het W.K. 2006. Weinig controle over de bal, toen nog, veel balverlies. Hij was wel een rijzende ster. Daarna ging het erg snel met hem.

Overigens stonden Sneijder en van Bommel beiden in de basis in de eerste twee wedstrijden van dat toernooi.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Of zijn broer

kos

• 46797 berichten
  • 8933 stemmen

otherfool praat idd niet helemaal onzin.

Als je als voetballer op je pak hem beet 22/23ste al geen vaste waarde in Oranje 1 bent en op je 23ste/24ste nog in Nederland speelt dan ga je sowieso geen internationale topper meer worden.

Wat wel altijd kan is dat jongens die nu nog 16/17 zijn een stormachtige ontwikkeling maken en veel sneller doorschuiven dan gedacht.

Maar onze toekomstige Oranjetoppers moeten op hun 23/24ste echt wel vaste waarde bij internationale topclubs zijn anders wordt het niks. Wat dat betreft is Afellay precies op tijd. Maar wel 1 van de weinigen...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nogmaals, je weet helemaal niet wie daar nog bij gaan komen.. Ik vind Apevlaai alweer aan de late kant trouwens, zeker met wat hij heeft laten zien tot dusver, niet veel.

Maar er kunnen volgend jaar zomaar weer enkele supertalentjes opstaan!

kos

• 46797 berichten
  • 8933 stemmen

Ik zeg ook niet 'wat allemaal kan' . Tuurlijk weet je dat nooit zeker.

Maar vooralsnog zijn er niet echt hele positieve tekenen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

kos schreef:

otherfool praat idd niet helemaal onzin.

Als je als voetballer op je pak hem beet 22/23ste al geen vaste waarde in Oranje 1 bent en op je 23ste/24ste nog in Nederland speelt dan ga je sowieso geen internationale topper meer worden.

Wat wel altijd kan is dat jongens die nu nog 16/17 zijn een stormachtige ontwikkeling maken en veel sneller doorschuiven dan gedacht.

Maar onze toekomstige Oranjetoppers moeten op hun 23/24ste echt wel vaste waarde bij internationale topclubs zijn anders wordt het niks. Wat dat betreft is Afellay precies op tijd. Maar wel 1 van de weinigen...

Wijnaldum is dit jaar 20 jaar geworden. Zeker als hij een stap omhoog maakt, zie ik hem nog wel snel ontwikkelen. Hopelijk ontwikkelt Fer zich snel.

Gelukkig kunnen we nog jaren doen met onze huidige toppers. En onze verdediging is na die 5 jaar beter dan nu, hoogstwaarschijnlijk.

Tuurlijk zit er een kern van waarheid in. Toch valt het me op dat otherfool het huidige Oranje niet meer kan bashen, als ze alles winnen, dus richt hij zijn pijlen vast op het Oranje over 6 jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

inderdaad, hij begint behoorlijk moedeloos te worden....

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik vraag me af wat jij verwacht van een ploeg waarvan de gemiddelde leeftijd ongeveer 20 jaar zal zijn.

En lees mijn berichten bij de wedstrijden van België maar eens na. Ik vind zeker niet alles prachtig en ben de eerste om kritiek te geven als me iets niet aanstaat. Maar ik ben ook realistisch en weet dat de ploeg nog tijd nodig heeft. Tijd en een fatsoenlijke bondscoach, want met zo een voddeman aan het roer kom je nergens.

Probleem is dat je een goede mix van routiniers en talenten nodig hebt. Bij Nederland is die balans de afgelopen jaren perfect geweest. Het aantal echte routiniers neemt misschien af, daarvoor in de plaats krijgen we nu internationale toppers als Sneijder die belangrijk zijn voor hun ploeg.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Heb je ook nog een boel spelers met veel potentie, bijv. Fer en de Vrij.

Luuk en Siem de jong hebben allebei gigantisch veel groeipotentie. Vooral Luuk kan misschien over een aantal jaar wel een vaste waarde worden. Siem de Jong is iets te traag, maar maakt alles wel goed met zijn extreem goede bal beheersing. Als hij in snelheid traint kan het een grote worden.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Maar mensen, uiteindelijk gaat het erom dat Ajax kampioen wordt en Europees weer mee gaat doen bovenin. Oranje komt pas op de 2e plaats

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

El Salvador is inmiddels mede-bestuurder, dus wie weet?

kos

• 46797 berichten
  • 8933 stemmen

Tja, als Siem de Jong al een grote gaat worden begin me al dezelfde zorgen als otherfool te maken..

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Met alle respect, maar als jullie echt denken dat de broertjes De Jong, Vurnon de Vlecht, Strootman, Wijnaldum, Fer, De Vrij en Ricky fucking van Wolfswinkel de kar gaan trekken over 5 jaar dan zijn jullie of rasoptimist, of ziende blind, of stuitend dom.

En om op NR terug te komen; dit Oranje speelt dan wel oerlelijk voetbal, maar wel met een paar wereldtoppers die bij de allergrootste clubs ter wereld spelen. Clubs waar bovenstaande spelers alleen maar van kunnen dromen. Ik maak voor de grap een opstelling met 25-:

-----------------Krul

Wiel - Douglas - Bruma - Pieters

Vlecht - Affelay - Strootman

Wijnaldum - Wolfswinkel - Elia

Dat is toch gespeend van elk mogelijk niveau? Het feit dat ik, de Vlecht-hater bij uitstek, überhaupt deze dwerg er in moet zetten omdat ik zo niet 1-2-3 op een andere naam kan komen zegt alles.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Geef is de zwakke punten van Luuk de Jong weer dan? Die heeft een stormachtige ontwikkeling gehad. Zie niet in waarom dit geen topspits zou kunnen worden.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

otherfool schreef:

Met alle respect, maar als jullie echt denken dat de broertjes De Jong, Vurnon de Vlecht, Strootman, Wijnaldum, Fer, De Vrij en Ricky fucking van Wolfswinkel de kar gaan trekken over 5 jaar dan zijn jullie of rasoptimist, of ziende blind, of stuitend dom.

En om op NR terug te komen; dit Oranje speelt dan wel oerlelijk voetbal, maar wel met een paar wereldtoppers die bij de allergrootste clubs ter wereld spelen. Clubs waar bovenstaande spelers alleen maar van kunnen dromen. Ik maak voor de grap een opstelling met 25-:

-----------------Krul

Wiel - Douglas - Bruma - Pieters

Vlecht - Affelay - Strootman

Wijnaldum - Wolfswinkel - Elia

Dat is toch gespeend van elk mogelijk niveau? Het feit dat ik, de Vlecht-hater bij uitstek, überhaupt deze dwerg er in moet zetten omdat ik zo niet 1-2-3 op een andere naam kan komen zegt alles.

Allemaal leuk en aardig, maar leeftijden fluctureren altijd in een elftal. Een goede mix tussen oude en jonge spelers is essentieel. Tegen de tijd dat Sneijder 30 is, zijn deze allemaal rond de 25 en de jongens die dan 20 zijn spelen nu nog in de b jeugd o.i.d.

Je bent wel voorbarig Otherfool.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Tja, als Siem de Jong al een grote gaat worden begin me al dezelfde zorgen als otherfool te maken..

Broer Luuk is echt niet zoveel beter.. dus reden voor optimisme is er in dat geval niet nee. Maar er zullen vast nog wel wat leuke verassingen bijkomen in de komende jaren. En anders wordt het weer een overgangsperiode na de huidige generatie.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reppie, dat weet ik allemaal wel, daarom juist zouden de 22-jarigen van nu tegen het NL elftal aan moeten hangen, zodat ze over 5 jaar de grote meneren kunnen zijn. Ik las hier dat Sneijder in 2006 nog niet top was, maar hij had er toen al wel 30 interlands opzitten, de sterspeler van Ajax, en was in 2003 al beslissend tegen Schotland en was een serieuze concurrent voor een grote naam als Seedorf.

Zo'n speler is er nu bij langelangelange na niet in de categorie tot 23.

Het is pure middelmaat, en ik zal het je zeggen, dat Nederland onder 25 dat ik postte verliest 8 van de 10 keer van het huidige België onder 25.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Broer Luuk is echt niet zoveel beter.. dus reden voor optimisme is er in dat geval niet nee. Maar er zullen vast nog wel wat leuke verassingen bijkomen in de komende jaren. En anders wordt het weer een overgangsperiode na de huidige generatie.

Voordeel voor Luuk is dat hij wel een betere positie heeft om geselecteerd te worden. (aanvallende) middenvelders hebben we al zat, dus Siem heeft eigenlijk pech. Luuk zou op dit moment best als derde spits geselecteerd (of is die dat al?)kunnen worden wat mij betreft.

kos

• 46797 berichten
  • 8933 stemmen

Siem pech? Je moet er toch niet aan denken dat een Siem de Jong de nummer 10 of aanvallende middenvelder in Oranje zou moeten worden... Dan is het niveau echt gigantisch gedaald hoor.

Als je dat vergelijkt met een Ozil, Wilshere of Fabregas moet je daar toch niet aan denken..

Wat betreft Luuk, wel aardig, maar die staat ook nog verre, verre van het niveau dat vereist is als spits van een topland.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

otherfool schreef:

Het is pure middelmaat, en ik zal het je zeggen, dat Nederland onder 25 dat ik postte verliest 8 van de 10 keer van het huidige België onder 25.

Je oordeelt veels te vroeg man, er zullen altijd talenten zijn die zich anders ontwikkelen dan verwacht, en toppers die het dan af laten weten. Bovendien staat er nooit een elftal met alleen maar 25 jarige.

En kijk eens waar Belgie nu staat, met wereldtalenten als Hazard, en spelers als Vertonghen en Alderwereld die al jaren in Ajax 1 voetballen. Daar had ik al veel meer van verwacht.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

otherfool schreef:

Gelukkig worden die wedstrijden niet gespeeld. En als we het over Jong Oranje, of over Oranje -21 of -19 of -17 gaan hebben: Oranje doet het uitstekend.

Kijk naar het elftal dat Europees kampioen werd in 2006 en 2007, met spelers als Hofs, Rigters, de Ridder, Drente, Maduro, Jenner, Pieters, Donk, Beerens, Bakkal, Kruiswijk, Vlaar, Zuiverloon, etc. Wat is daar allemaal van terecht gekomen?

Zegt nog helemaal niks. Tegen die tijd is Wijnaldum de nieuwe Gullit, Castaignos de nieuwe van Basten en Bruma de nieuwe Rijkaard.

Sowieso, met van Marwijk, die nog 20 jaar bondscoach van Oranje blijft, moet het wel goed blijven gaan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Voetbalzone - 'Jol aast op El Hamdaoui, Ajax wil plotseling Matavz als vervanger'

In godsnaam, haal El Hamdaoui op, Jol! Matavz als spits is wel even wennen. Ik ging van Sigthorsson als target uit.

otherfool schreef:

Reppie, dat weet ik allemaal wel, daarom juist zouden de 22-jarigen van nu tegen het NL elftal aan moeten hangen, zodat ze over 5 jaar de grote meneren kunnen zijn. Ik las hier dat Sneijder in 2006 nog niet top was, maar hij had er toen al wel 30 interlands opzitten, de sterspeler van Ajax, en was in 2003 al beslissend tegen Schotland en was een serieuze concurrent voor een grote naam als Seedorf.

Zo'n speler is er nu bij langelangelange na niet in de categorie tot 23.

Jij kent de spelers uit pakweg de Ajax en Feyenoord jeugd heel goed? De jongens die nu 16-18 jaar oud zijn en over een jaar of 5, 6 misschien wel goede internationals zijn? Man, wat zit je gigantisch te overdrijven zeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.