• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.734 films
  • 12.538 series
  • 34.680 seizoenen
  • 654.624 acteurs
  • 200.279 gebruikers
  • 9.453.818 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha die otherfool. De afgunst jegens de vice-wereldkampioen onder leiding van Beregoede Bert knalt er vanaf.

De komende jaren zal Oranje nog de wereldtop zijn en daarna is het te hopen dat er een nieuwe generatie klaar staat. Maar tot EK 2016 zitten we sowieso goed.

België heeft vaak een grote mond, maar win eerst maar eens thuiswedstrijden van Oostenrijk en Turkije voordat er geluld wordt over een wereldtitel winnen. Bereik eerst maar weer eens een toernooi voordat je het over de eindzege hebt. Ze hebben talent, maar slechts Kompany mag zich wereldklasse noemen op dit moment.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Zal moeilijk worden. Ik vrees dat Brazilië in eigen land zowat onklopbaar zal zijn.

Brazilie voert op zich wel een goed beleid nu. Momenteel zijn ze geen wereldtop, maar over 3 jaar zullen ze dat wel zijn ja. Ik vraag me alleen af of ze het aankunnen met de gigantische druk in eigen land. Wat het volk daar verwacht is bijna onrealistisch. Ik las dat de keeper die in 1950 op het WK in Brazilië een fout maakte in de finale, waardoor Brazilië niet de wereldtitel in eigen land won tot aan zijn dood enkele jaren terug verketterd werd.

Het kan voor en tegen de ploeg werken.

2014 is wel het laatste WK waar dit Oranje kan pieken. Spanje lijkt me in 2014 met de huidige ploeg wat over de top. Als er niks geks gebeurt dan zijn Brazilie, Duitsland en Nederland op dat toernooi de favorieten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Nederland heeft gewoon geen toptalenten van een jaar of 20 a 22. Met Wijnaldum, Anita, Castaignos en Jan Arie van der Heijden ga je niet ver komen. En Affelay en Elia gaan echt de kar niet trekken. Nee, nog een jaar of 5 en Nederland is gewoon een B-land.

C land vrees ik. Dat de jeugd Europees kampioen is geworden, is wel een erg slechte voorbode. Je hebt helemaal gelijk. Zelden zo iets zinnigs gelezen op

MM.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

C land vrees ik. Dat de jeugd Europees kampioen is geworden, is wel een erg slechte voorbode. Je hebt helemaal gelijk. Zelden zo iets zinnigs gelezen op

MM.

Laat alle landen als Spanje, Italië en Engeland maar lekker veel kopen en niks opleiden. Wij mogen dan met het clubvoetbal niet meer zo groot zijn, maar opleidingsland Nederland zal met de nationale ploeg altijd wereldtop blijven. Dat zijn we al vanaf de jaren 70. Soms een dipje, maar bijna altijd goede prestaties.

Er breekt genoeg door wat nu nog niet top is, maar wat het wel kan worden. Onze -17 ploeg, spelers van Ajax en Feyenoord die doorbreken etc etc. Prima zaak. En Engeland en Italië? Die stellen nu al weinig voor, over een jaar of 5 zijn zij gewoon B landen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha die otherfool. De afgunst jegens de vice-wereldkampioen onder leiding van Beregoede Bert knalt er vanaf.

De komende jaren zal Oranje nog de wereldtop zijn en daarna is het te hopen dat er een nieuwe generatie klaar staat. Maar tot EK 2016 zitten we sowieso goed.

Tot ja, niet t/m. Het W.K. 2014 zal al wat lastiger worden, hoewel er dan ook een goed team moet staan. Maar een Robben bijvoorbeeld zal al minder zijn tegen die tijd, om maar 1 naam te noemen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, Robben hoeft enkel iets hoger te mikken, wellicht dat hij in 2014 wel de rust kan vinden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tot ja, niet t/m. Het W.K. 2014 zal al wat lastiger worden, hoewel er dan ook een goed team moet staan. Maar een Robben bijvoorbeeld zal al minder zijn tegen die tijd, om maar 1 naam te noemen.

Waarom zou Robben minder zijn? Als hij niet zwaar geblesseerd raakt dan kan hij nog jaren mee. Op Mathijsen en Van Bommel na kan iedereen nog zeker mee tot de eindronde van 2016. En van Bommel kan je makkelijk vervangen door de Jong. Dan zet je de Jong en vd Vaart controlerend neer. Mathijsen wordt wel lastig. Hopen dat Bruma tegen die tijd een grote jongen in het voetbal is geworden.

De meeste jongens zijn nu een jaar of 25, 26. Ik neem aan dat 2016 dan wel haalbaar is. Dan zijn de meesten rond de 30, 31. En jongens als vd Wiel en Elia zijn nog jonger...

kos

• 46797 berichten
  • 8933 stemmen

otherfool schreef:

Nederland heeft gewoon geen toptalenten van een jaar of 20 a 22. Met Wijnaldum, Anita, Castaignos en Jan Arie van der Heijden ga je niet ver komen. En Affelay en Elia gaan echt de kar niet trekken. Nee, nog een jaar of 5 en Nederland is gewoon een B-land.

Hahah, het is wel zo dat Duitsland echt een goede lichting heeft komen, maar ik zou me zeker geen zorgen maken over de Nederlandse jeugd. Dat ziet er wel goed uit hoor.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waarom zou Robben minder zijn? Als hij niet zwaar geblesseerd raakt dan kan hij nog jaren mee. Op Mathijsen en Van Bommel na kan iedereen nog zeker mee tot de eindronde van 2016. En van Bommel kan je makkelijk vervangen door de Jong. Dan zet je de Jong en vd Vaart controlerend neer. Mathijsen wordt wel lastig. Hopen dat Bruma tegen die tijd een grote jongen in het voetbal is geworden.

De meeste jongens zijn nu een jaar of 25, 26. Ik neem aan dat 2016 dan wel haalbaar is. Dan zijn de meesten rond de 30, 31. En jongens als vd Wiel en Elia zijn nog jonger...

Robben moet het vooral hebben van zijn dynamiek en snelheid. Ik denk dat hij dat op zijn 31e minder heeft dan nu. Maar op zich moet Nederland er in 2016 ook nog wel kunnen staan, als er een nieuwe van Bommel opstaat. Dirk Kuijt is dan ook 35 jaar, al is hij wat makkelijker te vervangen.

Denk dat vooral de verdediging tegen die tijd wel een stuk beter zal zijn, hoewel er dan weer weinig leiders zullen zijn (al blijft het giswerk).

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Brazilie voert op zich wel een goed beleid nu. Momenteel zijn ze geen wereldtop.

Brazilië is wel wereldtop hoor. Het had ook zomaar anders af kunnen lopen op het afgelopen W.K. tegen Nederland. Als je kijkt naar de selectie zullen ze altijd om de prijzen meedoen, al duurt het nog even voordat ze weer voor de échte prijs meedoen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Het Brazilie van nu is niet de ploeg van het WK. Ze zijn gaan verjongen en vervangen met het oog op komend WK in hun land.

Ik vind ze geen wereldtop. Zeker hun middenveld is zwak en in de voorhoede loopt ook geen Ronaldo, Romario of Ronaldinho meer. Wie weet wordt Neymar het..

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ik vind Pato en Luis Fabiano ook geen verkeerde spitsen...

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Het schijnt trouwens te zijn dat er veel Vrienden van Feyenoord zijn opgestapt omdat Jacobs niet weggaat... De 30 miljoen was zo goed als bij elkaar gesprokkeld. Betekent dus waarschijnlijk ook dat Feyenoord geen spelers meer aan zal kopen, zoals een Bas Dost. Een spits is dus echt een must. Met alleen Fernandez en een bijzonder blessuregevoelige Cissé ga je het niet redden in 34 wedstrijden.

Waarom rot die Jacobs zelf niet op, als heel de wereld je weg wilt hebben?

schram101

• 16723 berichten
  • 2341 stemmen

Tja, dat was bij die rukker van Ajax natuurlijk ook zo in eerste instantie.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hahah, het is wel zo dat Duitsland echt een goede lichting heeft komen, maar ik zou me zeker geen zorgen maken over de Nederlandse jeugd. Dat ziet er wel goed uit hoor.

Dat zegt iedereen nu wel, maar ik zie ze niet in de categorie 19-23. Geen enkele. Ze kloppen nog niet eens aan de deur in Oranje. Nee, over 5 jaar is het afgelopen qua wereldtop.

Reinbo schreef:

(quote)

MM.

Oh ja joh welke 20-22 jarigen zijn zoal Europees kampioen geworden? Noem er eens een paar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Geef je over een paar jaar wel antwoord. Tot die tijd kunnen we nog prima met de huidige selectie door.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Geef je over een paar jaar wel antwoord. Tot die tijd kunnen we nog prima met de huidige selectie door.

Nee, vertel even, welke 20-22-jarigen zijn Europees Kampioen geworden?

Je gaat het discussie-niveau van A&L aannemen...

schram101

• 16723 berichten
  • 2341 stemmen

Strootman

L. De Jong

v. d. Wiel

Elia (24 jr)

Castaignos

Bruma

Wijnaldum

Pieters

Zijn toch niet heel slecht deze jongens? Lijken nu een beetje de jongens te gaan worden die het over een paar jaar moeten gaan doen.. Er zitten inderdaad geen Sneijders en Van der Vaarten (?) bij, maar die zijn dan voorlopig ook nog niet afgeschreven.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

otherfool schreef:

Dat zegt iedereen nu wel, maar ik zie ze niet in de categorie 19-23. Geen enkele. Ze kloppen nog niet eens aan de deur in Oranje. Nee, over 5 jaar is het afgelopen qua wereldtop.

Dat is niet zo relevant joh. Tot of t/m 2016 is Oranje sowieso nog wereldtop. Tegen die tijd zijn er alweer nieuwe toppers opgestaan bij Oranje.

Je pint je vast op een bepaalde leeftijd. Op 19/20-jarige leeftijd zijn er maar heel weinig échte toppers. Kroos, waar je het over had, is ook alleen nog maar een (groot) talent.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

schram101 schreef:

Strootman

L. De Jong

v. d. Wiel

Elia (24 jr)

Castaignos

Bruma

Wijnaldum

Pieters

Zijn toch niet heel slecht deze jongens? Lijken nu een beetje de jongens te gaan worden die het over een paar jaar moeten gaan doen.. Er zitten inderdaad geen Sneijders en Van der Vaarten (?) bij, maar die zijn dan voorlopig ook nog niet afgeschreven.

Heb je ook nog een boel spelers met veel potentie, bijv. Fer en de Vrij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik hield niet zo star vast aan die leeftijd, heb er een wat bedere kijk op. Geef enkel aan dat er genoeg talenten klaarstaan om door te stromen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach, de oppertrol heeft zich weer eens in een discussie hier gemengd.

Oranje heeft nog zat jonge spelers die nog jaren vooruit kunnen. En ook nu komen er weer jongens aan. Strootman, Bruma, Castagnois, Wijnaldum, misschien wel de door jouw verfoeide Anita...weet jij het.

Er breekt in Nederland altijd wel weer iemand door. Van Wolfswinkel naar Lissabon, wie weet wordt hij nog een grote.

Tot pakweg 2016 kunnen we sowieso op zeker met de huidige kern vooruit. Ik zie het probleem niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat zegt iedereen nu wel, maar ik zie ze niet in de categorie 19-23. Geen enkele. Ze kloppen nog niet eens aan de deur in Oranje. Nee, over 5 jaar is het afgelopen qua wereldtop..

Veel eerder al. Vrees over 2 of 4 jaar als Van Marwijk stopt. Zo'n goede hebben we inderdaad niet klaarstaan voor de opvolging.

schram101

• 16723 berichten
  • 2341 stemmen

Precies, degene die ik nu noem zijn jongens die al in Oranje zitten of er bijkomen in situaties als die van afgelopen week (muv Castaignos) met al die afmeldingen.

En zoals NR al zegt zijn nog genoeg met potentie..

Trouwens waar hebben we het over. Als je kijkt naar de beste opstelling van Oranje kan behalve Van Bommel die na Polen en Oekraine stopt en Mathijssen (die waarschijnlijk Brazilie niet meer zal halen qua niveau en of leeftijd)

Stekelenburg; van der Wiel, Heitinga, Mathijssen, Pieters; Van Bommel, De Jong, Robben, Sneijder, Affelay; Van Persie

schram101

• 16723 berichten
  • 2341 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Veel eerder al. Vrees over 2 of 4 jaar als Van Marwijk stopt. Zo'n goede hebben we inderdaad niet klaarstaan voor de opvolging.

Misschien wil Klinsmann wel?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik las dat de keeper die in 1950 op het WK in Brazilië een fout maakte in de finale, waardoor Brazilië niet de wereldtitel in eigen land won tot aan zijn dood enkele jaren terug verketterd werd.

Inderdaad, ik heb hier net nog even een documentaire opgezet waarin dat ook wordt verteld. Die man werd gezien alsof hij de grootste misdadiger was. Belachelijk natuurlijk, wat kon hij eraan doen dat Uruguay destijds een superteam had.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als er niks geks gebeurt dan zijn Brazilie, Duitsland en Nederland op dat toernooi de favorieten.

Laten we Spanje niet vergeten, grote kanshebber.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Als een 22-jarige speler niet al heel nadrukkelijk in beeld is bij Oranje is er iets mis. Sterker, die moeten er al een interland of 15 a 20 op hebben zitten. Maar ze zijn er niet. Ja, op de backs. Bij gebrek aan beter.

Maar als jullie denken dat de Anita's en Van Wolfswinkels de nieuwe Sneijders en Nistelrodes zijn, be my guest. Er is gewoon een ernstig gebrek aan toptalent in die categorie. Veel 'aardige' spelers, 'kan nog wat worden' en meer van dat soort vijven en zessen. Niet goed genoeg.

schram101 schreef:

Trouwens waar hebben we het over. Als je kijkt naar de beste opstelling van Oranje kan behalve Van Bommel die na Polen en Oekraine stopt en Mathijssen (die waarschijnlijk Brazilie niet meer zal halen qua niveau en of leeftijd)

Ik heb het nadrukkelijk over ongeveer 5 jaar, als de Sneijdertjes (overmorgen alweer 27), Vaartjes en Robbens er niet meer zijn. Opvolgers staan verre van klaar.

Kijk eens waar die 3 in hun carrière stonden 5 jaar terug, toen ze een jaar of 22 waren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Inderdaad, ik heb hier net nog even een documentaire opgezet waarin dat ook wordt verteld. Die man werd gezien alsof hij de grootste misdadiger was. Belachelijk natuurlijk, wat kon hij eraan doen dat Uruguay destijds een superteam had.

(quote)
Laten we Spanje niet vergeten, grote kanshebber.

Ik bedoel maar te zeggen hoe gepassioneerd die fans daar zijn, soms tot zwaar over de grens zoals met die oud speler in 1950. Die druk kan in 2014 ook gigantisch worden. Zeker omdat Brazilie voor hun doen de laatste periode weinig meer heeft gewonnen. 2010 en 2006 waren matig als WK.

En Spanje...ik weet het niet. In 2014 is Xavi denk ik weg, net als Puyol en ik moet nog zien of Torres zijn topniveau nog eens haalt. Ik denk dat de piek van Spanje wel geweest is. In 2012 zijn ze nog een grote favoriet, daarna weet ik het nog niet zo.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Als een 22-jarige speler niet al heel nadrukkelijk in beeld is bij Oranje is er iets mis. Sterker, die moeten er al een interland of 15 a 20 op hebben zitten. Maar ze zijn er niet. Ja, op de backs. Bij gebrek aan beter.

Maar als jullie denken dat de Anita's en Van Wolfswinkels de nieuwe Sneijders en Nistelrodes zijn, be my guest. Er is gewoon een ernstig gebrek aan toptalent in die categorie. Veel 'aardige' spelers, 'kan nog wat worden' en meer van dat soort vijven en zessen. Niet goed genoeg.

(quote)

Ik heb het nadrukkelijk over ongeveer 5 jaar, als de Sneijdertjes (overmorgen alweer 27), Vaartjes en Robbens er niet meer zijn. Opvolgers staan verre van klaar.

Kijk eens waar die 3 in hun carrière stonden 5 jaar terug, toen ze een jaar of 22 waren.

Die kunnen dus nog prima mee, voorlopig. En dan zitten we toch een jaartje of 2 in een dip. So what, wordt je toch geen B land van. Bovendien met de gouden generatie uit 2000 lagen we er voor 2002 ook al uit. Dus blijft koffiedik kijken (of zieken in jou geval).

schram101

• 16723 berichten
  • 2341 stemmen

Otherfool heeft wel een beetje gelijk hoor, tuurlijk is het allemaal minder dan nu. Maar dit noemt met niet voor niets weer een 'gouden generatie'. Wat voor kwaliteit er nu loopt is bizar natuurlijk, dat is er niet zomaar weer.

Maar zo erg als hij het schetst is het nu ook weer niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.