• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.734 films
  • 12.538 series
  • 34.680 seizoenen
  • 654.659 acteurs
  • 200.281 gebruikers
  • 9.454.045 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ambitieuze branie bij de Belgen en een laffe 0-0 instelling bij de Ollanders.

The times they are a-changing.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

[/quote]

MARADONA MOET NAAR VITESSE

Maradona aanstellen als coach, dat hebben ze maar mooi voor elkaar gekregen bij Al Wasl. Het kost een hoop, maar dan krijg je ook wat.

Heerlijk zoals Maradona zaterdag bij zijn presentatie in Dubai tekeerging. De FIFA moest er deze keer aan geloven. "De schandalen blijven zolang de FIFA door dinosauriërs wordt geregeerd." We hebben hem gemist.

Als ik AZ-speler en Argentijns international Sergio Romero moet geloven zat Maradona na zijn ontslag als bondscoach van Argentinië vooral depressief thuis. De kilo's vlogen er in razend tempo weer aan. Die sjeiks hebben hem maar mooi behoed voor meer ellende.

KAMEEL

Of Al Wasl beter gaat voetballen met coach Maradona? Er zijn genoeg redenen om daaraan te twijfelen, maar wie kan dat überhaupt wat schelen. Net of we nu de competitie van de Verenigde Arabische Emiraten op de voet gaan volgen.

Veel belangrijker, we kunnen weer van Maradona genieten. Wekelijks een klein portie Pluisje. Het beste recept tegen een chagrijnige bui.

Beelden van Maradona die op een kameel door de woestijn trekt. Maradona die plotseling ook een mening blijkt te hebben over de Arabische lente.

Het ultieme: Maradona die de ellende op het veld niet meer aan kan zien, zich omkleedt en in de spits gaat staan. In dat geval schaf ik alsnog een schotel aan en ga ik er wekelijks goed voor zitten. Al Wasl-Al Wahda, Al Jazira-Al Wasl, Al Wasl-Al Ahli; wat wil een voetballiefhebber nog meer.

RUZIE

Lang zal Maradona niet blijven in de woestijn. Hij is nou eenmaal niet iemand van de lange adem. Vroeg of laat krijgt hij ruzie. Dat is natuurlijk niet zijn schuld, dat is het namelijk nooit.

Als hij eruit vliegt, heb ik één vurige wens: haal Diego naar Nederland. Eén club lijkt me uitermate geschikt: Vitesse. In Arnhem houden ze wel van een beetje reuring en Merab Jordania schijnt genoeg geld te hebben.

GEDACHTE

Maradona die Frank van der Struijk een stevige knuffel geeft. Maradona die de adelaar, die voor de wedstrijden van Vitesse door het stadion vliegt, uit de lucht schiet met een luchtbuks. Maradona die de studio van Voetbal International binnenvalt nadat hij weer belachelijk wordt gemaakt aan tafel.

Natuurlijk gaat Pluisje nooit naar Nederland komen. Maar met alleen de gedachte daaraan is mijn dag al helemaal goed.

[quote]

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ambitieuze branie bij de Belgen en een laffe 0-0 instelling bij de Ollanders.

The times they are a-changing.

Geloof dat die laffe Ollanders vorige zomer in de finale stonden en zich alweer gekwalificeerd hebben voor het EK. Die branie hadden we voor het laatst onder Van Gaal.

Iets met woorden en daden schiet door mijn hoofd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Volgens mij wordt er al een paar jaar geroepen dat ze talentvol zijn, wanneer wordt er is geoogst dan?

Waarschijnlijk als ze de leeftijd hebben waarop een voetballer op zijn top is.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Maar zonder branie win je nooit een hoofdprijs en ga je feestend door de grachten bij een 2e plek. Die losermentaliteit is bij Lukaku in ieder geval ver te zoeken, en daar hou ik wel van.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Nederland had alles behalve een losers mentaliteit op het WK. Het geloof was er om WK te worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n grachtentocht bij een tweede plek ben ik ook geen fan van.

Verder weinig mis met de mentaliteit. Nederland riep constant "We komen hier om de finale te halen" dat is gelukt. Volgende keer gewoon zeggen "We komen hier om Wereldkampioen te worden'. Dan lukt dat ook vast. Geef Nederland in ieder geval meer kans dan België. En wat zou het toch mooi zijn om het uitgerekend in Brazilë te worden. het liefst het gastland ergens in de 8e finale al uitschakelen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Reinbo schreef:

Zo'n grachtentocht bij een tweede plek ben ik ook geen fan van.

Die grachtentocht was een aanfluiting. Maakte meteen de grachtentocht van 1988 met terugwerkende kracht minder.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het verliezen van de finale was zeer pijnlijk, maar dat we van de Brazilianen wonnen maakte het toch nog net iets meer te dragen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Geef Nederland in ieder geval meer kans dan België.

België kan vanaf nu alleen maar beter worden, veel beter. De selectie van Nederland zal ouder worden en hoe zit het dan met de Nederlandse talenten die dat moet opvangen? Staan er talenten klaar van het kaliber Sneijder, Van Der Vaart, Kuyt?

Reinbo schreef:

En wat zou het toch mooi zijn om het uitgerekend in Brazilë te worden. het liefst het gastland ergens in de 8e finale al uitschakelen.

Zal moeilijk worden. Ik vrees dat Brazilië in eigen land zowat onklopbaar zal zijn.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
België kan vanaf nu alleen maar beter worden, veel beter. De selectie van Nederland zal ouder worden en hoe zit het dan met de Nederlandse talenten die dat moet opvangen? Staan er talenten klaar van het kaliber Sneijder?

Sneijder heeft nog aardig wat jaren te gaan.

Met de verdediging zit het wel goed qua talent - er komt een aardige lichting aan. De toekomst moet uitwijzen hoe de selecties van beide landen eruit gaan zien. Meestal komt dat wel goed met Oranje als je de afgelopen generaties bekijkt.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
België kan vanaf nu alleen maar beter worden, veel beter. De selectie van Nederland zal ouder worden belangrijke spelers zullen afhaken en hoe zit het dan met de Nederlandse talenten die dat moet opvangen? Staan er talenten klaar van het kaliber Sneijder, Van Der Vaart, Kuyt?

(quote)
Zal moeilijk worden. Ik vrees dat Brazilië in eigen land zowat onklopbaar zal zijn.

Nogmaals, zorg er eerst maar is voor dat die "talenten" is een keer wat presteren. In plaats van die wedstrijdjes tegen beduidende landjes verliezen of gelijkspelen.

Je kan iedereen wel prachtig vinden en zo, maar er zitten toch al wat spelers bij die er al wat jaartjes bij lopen en waar je wat meer van verwacht in het nationale elftal. Ik kom dit argument nu al jaren tegen en er gebeurt nog helemaal niets.

Tegen de tijd dat spelers als Sneijder de leeftijd van iemand als v Bommel bereiken heb je weer nieuwe 18/19/20 jarigen die goed zijn. Ongetwijfeld, is niet iets waar ik me nu zorgen om hoef te maken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De jonkies zijn laatst toch Europees Kampioen geworden? Nederland zal altijd top blijven en met goede spelers komen. Heel soms zit er dan een iets mindere generatie bij, maar uiteindelijk staat er altijd weer een team dat meedoet voor de prijzen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Je kan iedereen wel prachtig vinden en zo, maar er zitten toch al wat spelers bij die er al wat jaartjes bij lopen en waar je wat meer van verwacht in het nationale elftal.

Ik vraag me af wat jij verwacht van een ploeg waarvan de gemiddelde leeftijd ongeveer 20 jaar zal zijn.

En lees mijn berichten bij de wedstrijden van België maar eens na. Ik vind zeker niet alles prachtig en ben de eerste om kritiek te geven als me iets niet aanstaat. Maar ik ben ook realistisch en weet dat de ploeg nog tijd nodig heeft. Tijd en een fatsoenlijke bondscoach, want met zo een voddeman aan het roer kom je nergens.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nederland zit anders wel al met een behoorlijk spitsenprobleem. Verder zwakke backs en een kleine keepersvijver. Zonder Robben en Sneijdertje is het al een pak minder.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Met dat soort problemen heeft elk land op ten duur te kampen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

orbit schreef:

Jij lult alles wel weer krom wat recht is

Hij houdt gewoon van lullen

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

otherfool schreef:

Nederland zit anders wel al met een behoorlijk spitsenprobleem. Verder zwakke backs en een kleine keepersvijver. Zonder Robben en Sneijdertje is het al een pak minder.

Tja, lijkst me logisch als de vedetten, je best spelers, de wereldspelers niet op het veld staan.

Zonder Messi is Argentinië ook een pak minder.

Zonder Xavi en Iniesta is Spanje ook een pak minder.

Zonder Rooney en Gerrard stelt Engeland ook niet veel voor.

Zonder Swerts en Bahia is Feyenoord ook 2 niveaus minder.

Een spitsenprobleem als je van Persie, Huntelaar, Kuijt, etc. in je selectie hebt?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zonder Xavi en Iniesta is Spanje ook een pak minder.

Zonder Xavi ben je drie klasses minder zelfs.

Zonder Swerts en Bahia is Feyenoord ook 2 niveaus minder.

Ik denk het ook .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En binnenkort Castaignos, dat wordt een hele grote...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou, je maakt er nog een grap van maar je hebt wel een punt. Ik denk dat Nederland over een aantal jaar het koningskoppel van het voetbal heeft. Castaignos en Castillion. Al zijn die nog wel stukken jonger, al ziet de toekomst voor Nederland er echt niet zo slecht uit.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nederland heeft gewoon geen toptalenten van een jaar of 20 a 22. Met Wijnaldum, Anita, Castaignos en Jan Arie van der Heijden ga je niet ver komen. En Affelay en Elia gaan echt de kar niet trekken. Nee, nog een jaar of 5 en Nederland is gewoon een B-land.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

Maar zonder branie win je nooit een hoofdprijs en ga je feestend door de grachten bij een 2e plek. Die losermentaliteit is bij Lukaku in ieder geval ver te zoeken, en daar hou ik wel van.

Losermentaliteit? Hoevaak heeft van Marwijk wel niet gezegd dat het doel is om het WK te winnen? Hoevaak heeft De Boer dat gezegd? Ik kan me nog herinneren dat hij zelf een interview gaf waarin hij zei dat Oranje moet beseffen dat ze moeten winnen en niet tevreden zijn met de halve finale zoals in '98. Je moet je wel bij de feiten houden he...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De feiten zijn dat de beide door jou aangehaalde heren doodleuk juichend door de grachten gingen, urinerend over de dreadlocks van Gullit, kotsend op de wondergoal van Van Basten en schijtend op het graf van De Generaal. Een onuitwisbare schande.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

otherfool schreef:

Nederland heeft gewoon geen toptalenten van een jaar of 20 a 22. Met Wijnaldum, Anita, Castaignos en Jan Arie van der Heijden ga je niet ver komen. En Affelay en Elia gaan echt de kar niet trekken. Nee, nog een jaar of 5 en Nederland is gewoon een B-land.

En hoe zit het eigenlijk met jouw land, Duitsland?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ozilletje is 22, Kroos 21, Müller 21.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

En dat was het?

Dan hebben we van Duitsland gelukkig ook geen last over pak-em-beet 5 jaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En dan Mario Götze niet eens noemen . Is ook net 19 geworden. Die wordt echt groots.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

@NR

?

Noem eens 1 speler van dat kaliber in die leeftijdscategorie bij Nederland?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Bas Dost.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.