- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
Heerlijk, zo'n Belgisch Ajax kontlik (en vernietigend voor de eigen ploeg) artikeltje

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zoals de site Het Laatste Nieuws van Belgie al toonde:
KNIELEN VOOR AJAX

Ajax 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax had vanavond wat geluk bij momenten, maar wel een zeer terechte winst. Blijkt maar weer dat Belgisch voetbal gewoon moet buiten voor het Nederlandse voetbal.
Eriksen
Gruwelijk, wat een speler! Ik zeg, de beste speler uit de Eredivisie. Wauw!
Onze 2 centrale Belgen waren ook echt klasse. Alderweireld ook nog eens zeer bepalend met een goal en een heerlijke assist.
Oja, PSV
Jesus, wat een treurig spel.
Maar met 2-2 wel een maximaal goed resultaat. Ik zeg, alledrie de teams uit Nederland gaan door en dat vind ik heel positief 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen

Waarom de Nederlanders bij deze temperaturen hun frigobox bijhadden, blijft voorlopig een raadsel. © epa

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Onze 2 centrale Belgen waren ook echt klasse. Alderweireld ook nog eens zeer bepalend met een goal en een heerlijke assist.
Heb alleen eerste helft gezien maar dan moeten ze tweede helft toch wel de wedstrijd van hun leven hebben gespeeld. Waren eerste 45 minuten namelijk ontzettend slecht en kregen gewoon drie open kansen tegen door het centrum.
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
(afbeelding)
Waarom de Nederlanders bij deze temperaturen hun frigobox bijhadden, blijft voorlopig een raadsel. © epa
Nederlanders? FC Ninja bedoel je
Of FC Hooligan haha.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Heb van PSV alleen tweede helft gezien maar eigenlijk geen moment idee gehad dat we het nog gingen redden. Het kan echter snel gaan want baalde zelfs nog dat we die 4 tegen 2 situatie zo slecht uitspeelde.
Hopen dat ze in Eindhoven beter voor de dag komen. Want zal nodig zijn.
Ajax gewoon een prima overwinning al vond ik ze eerste helft verdedigend ontzettend slecht spelen. Twente natuurlijk een geweldige prestatie.
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
Heb alleen eerste helft gezien maar dan moeten ze tweede helft toch wel de wedstrijd van hun leven hebben gespeeld. Waren eerste 45 minuten namelijk ontzettend slecht en kregen gewoon drie open kansen tegen door het centrum.
Grootste kans komt toch echt door zwak verdedigen van Blind(toen Suarez oh oh tegen Steekie aan schoot).
Die vanaf de zijkant waarbij Suarez(oh oh) de voorzet gaf aan Kanu(oh oh) vind ik ook niet echt een centraal verdedigings duo feit.
Ze willen wel erg op Ajax lijken bij RSCA zeg 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
De grootste kans van Anderlecht kwam natuurlijk voort uit het weer lekker lomp inkomen van onze Afrikaanse tuinman die weer eens iemand in de 16 onder de zoden schoffelde...
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
Hij kwam idioot in, maar ik zie hem toch duidelijk de bal spelen hoor
Maar het kon ook niet anders dan Enoh zijn inderdaad.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
PSV speelde weer eens dramatisch in de trant van de afgelopen maanden.. maar het blijft lucky PSV natuurlijk, deze keer net niet gewacht tot de laatste minuten, maar het scheelde niet veel. Het is voor ze te hopen dat Lille ook hun B-elftal meeneemt naar Eindhovuh..
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Aissati n.a.v. tv-beelden geschorst omdat ie op de tenen van een Twente-speler ging staan afgelopen week. Waarom Toivonen dan niet na ADO-thuis? En waarom komt er een vooronderzoek naar Fernandez, en niet naar Toivonen die een elleboog uitdeelde in de wedstrijd tegen AZ?
Totale willekeur blijft het toch, daar in Zeist.
Paalhaas
-
- 1584 berichten
- 2586 stemmen
lucky PSV
Ah, we gaan de boel omdraaien?
Ik kan me nog een bijzonder onfortuinlijke pot tegen ADO voor de geest halen trouwens... (Maar over vanavond niks te klagen inderdaad, al heeft timbo_ gelijk dat ze die derde ook gewoon moeten maken
)
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
Da's terecht winnen natuurlijk
Willem II was bv wel weer erg lucky met die 2 belachelijk rode kaarten en die goal in de blessuretijd. Mja in Europees verband kan het me geen hol schelen wat PSV doet. Ik zit er niet mee. Alleen Feyenoord mag alles verliezen, maar die doen dan weer alleen in de competitie mee omdat ze bar en barslecht zijn 
Paalhaas
-
- 1584 berichten
- 2586 stemmen
Willem II was bv wel weer erg lucky met die 2 belachelijk rode kaarten en die goal in de blessuretijd.
Dat is ook moeilijk te ontkennen, maar ik vind wel dat Twente vaker gelukkig wegkomt dan PSV (ook vorig seizoen). Misschien is er een statisticus onder ons die effe de (winnende) last-minute-goals van afgelopen anderhalf seizoen kan vergelijken tussen de 'grote drie' (dat bedoel ik in de moderne zin des woords, sorry 010
).
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3628 stemmen
Wat een gelul. Gewoon een kwaliteit. Vaak is Twente gewoon conditioneel en mentaal sterker dan een tegenstander. Daardoor hebben ze aan het eind nog wat extra over.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Aissati n.a.v. tv-beelden geschorst omdat ie op de tenen van een Twente-speler ging staan afgelopen week. Waarom Toivonen dan niet na ADO-thuis? En waarom komt er een vooronderzoek naar Fernandez, en niet naar Toivonen die een elleboog uitdeelde in de wedstrijd tegen AZ?
Totale willekeur blijft het toch, daar in Zeist.
Overtreding van Aissati was nog op Brama ook. Juist, dat is dezelfde speler die eerder dit seizoen flink op een ander ging staan en heerlijk wegkwam.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bijzonder knap hoe PSV zich heeft weten terugvechten naar een perspectief biedend gelijkspel tegen Lille.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Gisteren behoorlijke wedstrijd van Ajax. Waren gelijkwaardig aan Anderlecht. Alleen Ajax was een stuk effectiever. Eriksen was itt de competitie nu wat zwakker. Gelukkig mankeerde hij zijn matige optreden met een goed doelpunt. Met één been in de volgende ronde.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
De grootste kans van Anderlecht kwam natuurlijk voort uit het weer lekker lomp inkomen van onze Afrikaanse tuinman die weer eens iemand in de 16 onder de zoden schoffelde...
Ja onbegrijpelijke aktie. Zijn passes waren ook weer lekker gevaarlijk. Het was maar goed, dat Anderlecht er niet scherper op was. Ik vraag me af of Enoh wel echt een voetballer is, want het is echt erg dit seizoen. Ik snap niet, dat een jeugdspeler, zoals Bonevacia de kans krijgt boven deze prutser.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Maak er gerust twee benen van.
Ik hou nog een stok achter de deur. Het blijven rare jongens, die Belgen.
Ajax heeft ook nog eens een behoorlijk grillige ploeg.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Mooi resulataat, die 0-3. Toen ik in de rust zelf ging voetballen, dacht ik nog dat Anderlecht wel terug zou komen, gezien het spelbeeld en de gemiste kansen. Thuis kunnen ze het met minimale krachten uitspelen. Of ze moeten weer weggespeeld worden, zoals vorig seizoen... (of was het al 2 seizoenen geleden?)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De Boer: "Hier kunnen we echt verder mee"
(jhedmedia) Frank de Boer stapte donderdagavond na de uitzege van Ajax bij Anderlecht (3-0) met een heerlijk gevoel in de bus richting Amsterdam. "Dit moet toch heel veel vertrouwen geven", glunderde de trainer. "Hier kunnen we echt verder mee."
Ajax gaf zondag nog een 2-0 voorsprong weg tegen Roda JC (2-2), maar de Amsterdamse ploeg was in België wel koelbloedig."Zeker in de tweede helft zijn we goed met de ruimte omgesprongen", vond De Boer. "We zijn blijven combineren en hebben twee goede goals gemaakt. Natuurlijk was het lekker dat zij bij een achterstand van 1-0 een strafschop missen. Maar we zijn daarna wel goed blijven voetballen. Daar ben ik heel tevreden over."
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Lekkere avond voor het Nederlandse voetbal wel gisteren, en met deze uitgangsposities zou eigenlijk elke NL club door moeten gaan. Laten we het hopen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik verwacht dat Lille in Eindhoven ook een B elftal gaat opstellen, omdat de strijd om de landstitel overduidelijk de voorrang heeft. PSV moet dit daarom thuis kunnen afmaken. Voor Ajax en FC Twente is de buit normaal gesproken sowieso binnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Bijzonder knap hoe PSV zich heeft weten terugvechten naar een perspectief biedend gelijkspel tegen Lille.
Dat had niks met terugvechten te maken. Puur geluk dat er een goal uit een corner en een redelijk snel daarop volgende counter valt.
Neemt niet weg dat ik het wel prima vind, zie ook liever PSV doorbekeren.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik verwacht dat Lille in Eindhoven ook een B elftal gaat opstellen, omdat de strijd om de landstitel overduidelijk de voorrang heeft. PSV moet dit daarom thuis kunnen afmaken. Voor Ajax en FC Twente is de buit normaal gesproken sowieso binnen.
Dat zal best, maar ik verwacht niet dat ze een B-elftal zullen opstellen. De UEFA-cup is ook erg belangrijk voor een club, die nog nooit Europese successen heeft gekend.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Als Lille zijn beste elftal opstelt, dan moet ik het straks nog maar zien in Eindhoven. Zeker als ze weer zo spelen. Zeker de laatste weken voetballen ze niet geweldig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.