- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het was af en toe ouderwets spannend aan tafel, maar de kans dat Van Hanegem nog eens terugkeert is nihil, want de oud-voetballer en trainer was zichtbaar niet gediend van de manier waarop hij door presentator Wilfred Genee werd benaderd.
Na afloop van de uitzending beende Van Hanegem woedend weg met de aankondiging dat hij niet meer zal terugkeren zolang Genee een rol speelt aan tafel.
Ook Derksen toont zich uiterst kritisch over de man, die het programma op tv in goede banen zou moeten leiden, maar die hij omschrijft als een 'ongeleid projectiel' en 'iemand die maar niet wil begrijpen dat hij ook een rol heeft als gastheer.'
VI tv is overigens voorlopig op vakantie, maar keert aan het begin van het seizoen terug, want los van alle commotie hebben partijen zich inmiddels gevonden in een nieuwe driejarige verbintenis waardoor Voetbal International tot na het WK 2014 in Brazilië bij RTL7 zal worden uitgezonden.
Dag Willem
Stuk chagrijn
Als je al nooit meer vanwege de presentator in de show wil zitten, dan ben je ook zielig zeg. Zeker als het om VI gaat, die al ruim 10 jaar volgens de formule van provoceren en prikkelen werken.
Maar ideaal, Willem niet meer in VI. Met dat gezucht en gepuf en het feit dat hij niet 1 vraag normaal wilde beantwoorden had hij toch 0,0 meerwaarde. Lekker achter de geraniums gaan zitten, Willem!
schram101
-
- 16724 berichten
- 2343 stemmen
Nu even de uitzending terugkijken. Ben benieuwd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ook het geluidsfragment van mijn artikel van net:
http://www.vi.nl/Radio-item/201371/Genee-is-in-ons-programma-een-ongeleid-projectiel.htm
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Vond het gisteren voor het eerst sinds lange tijd ook weer genant.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vond het gisteren voor het eerst sinds lange tijd ook weer genant.
Haha gênanter als de kut-scheet van Linda de Mol wordt het toch nooit meer

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Romelu Lukaku is nog maar achttien jaar, maar heeft de verenigingen al voor het uitkiezen. De grootste belofte van België wordt met vrijwel iedere Europese topclub in verband gebracht, maar laat dinsdag weten dat hij Anderlecht niet zomaar zal gaan verruilen. Slechts de drie beste clubs van Engeland komen in aanmerking om Lukaku over te nemen, zo laat hij zelf weten.
“Het wordt de topdrie in Engeland. Of ik blijf”, zo is Lukaku stellig tegenover HUMO. De Belgisch international werd de afgelopen tijd in de media bekritiseerd, omdat hij enigszins uit vorm zou zijn. Lukaku zelf weet hier echter niets van. “Ik heb er toch weer zestien ingelegd. En nu ook in de topwedstrijden, wat me vorig seizoen bijna niet lukte”, aldus Lukaku.
De spits heeft last van de hoge verwachtingen van de buitenwereld. “Waarom liggen de verwachtingen toch zo hoog? Ik ben nog maar een jongen. Ik heb geen Gouden Schoen, ik ben geen Profvoetballer van het Jaar. Weet je wat het is? Ik ben té gehypet.” Als men de eindstand van de Premier League van dit jaar bekijkt, hebben Manchester United, Chelsea en Manchester City de beste papieren om Lukaku in te lijven.
Wat een mafkees. Last hebben van de te hoge verwachtigen en dan roepen dat hij wel naar de top 3 van de Premier league wil. Alsof daar geen druk is.
Ik zou zeggen blijf maar eens twee of drie jaar bij Anderlecht, bezorg die ploeg nog een titel of twee, win de Gouden Schoen en ga dan naar Engeland.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Of ga naar een leuke buitenlandse subtopper..
Everton, HSV, Atletico Madrid, Palermo etc...en vanuit daar bouw je naar de top toe. Die jongen is nog ontzettend jong. De meeste spelers op zijn leeftijd breken nu pas door.
Ik durf zelfs te beweren dat een overstap naar de Nederlandse top die jongen goed kan doen. Is toch weer wat hoger als België maar tegelijk weer niet te hoog, zodat hij zich kan blijven ontwikkelen.
Kennen we nog Freddy Adu, die Amerikaanse jongen die op zijn 14e al prof was en op zijn 16e ofzo al voor Amerikaanse speelde? Is nu compleet in de anonimiteit beland, maar werd eerst de nieuwe Pelé genoemd.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Juist, ik begrijp dit soort jonge jongens echt niet. Die jongen speelt een paar goede wedstrijden en heeft ook nog het geluk gehad dat hij lange tijd bediend werd door Boussoufa. En blijkbaar denkt hij al dat de Europese subtop te laag is voor hem. Speel in de top drie van de Premier Leaue twee slechte wedstrijden en je vliegt de tribune in, kom je snel terug met de voeten op de grond.
Nederland zou al een mooie tussenstap zijn voor hem. Het niveau is dan wel niet echt veel hoger, maar de subtop is breder en het is wel een mooie competitie en een springplank voor jonge spelers. Bij een ploeg als Ajax kan hij voor een basisplaats gaan en twee jaar later heeft hij veel kans op een tranfer naar een topclub.
Maarja, een Nederlandse club kan hem nooit betalen. Ik denk dat Anderlecht hem niet laat gaan voor minder dan 20 miljoen.
Hij zou het voorbeeld van Kompany moeten volgen. Die bleef ook nog wat langer bij Anderlecht en dan naar een mooie club in de Bundesliga en kijk waar hij nu zit. Zit al bij City van voor het grote geld daar arriveerde en is nog altijd van een basisplaats verzekerd. Dat is tenminste een fatsoenlijke carrièreplanning.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kompany heeft het inderdaad goed gedaan. Vd Vaart en Nigel de Jong hebben zoiets ook gedaan. Tussenstap HSV en dan door naar de top.
Al moet je natuurlijk als echte topper die stap niet maken. Ik snap best dat Sneijder niet eerst nog een tussenstap maakte.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neen, Sneijder had zeker niet nodig. Was al lang bij Ajax en kijk eens hoe die presteerde, duidelijk dat hij klaar was voor de top. Dat is bij iemand als Lukaku echt nog niet het geval.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mee eens. Ik snap Lukaku's opmerkingen ook niet goed. Hij is een grote naam in België, maar geen grote naam in de voetbalwereld qua prestaties. De komende pakweg 4 jaar moeten nog vooral in het teken van ontwikkeling staan, niet van er meteen al staan bij de wereldtop.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik zou zeggen blijf maar eens twee of drie jaar bij Anderlecht, bezorg die ploeg nog een titel of twee, win de Gouden Schoen en ga dan naar Engeland.
Eens. En net zoals Lukaku zelf zegt, hij is te veel gehypet. Hij is heus niet zo goed als anderen beweren. Laat hem nog maar even in België vertroeven, dat niveau kan hij (naar mijn inziens) nog niet aan.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Als Anderlechtfan hoop ik toch stilletjes op een mooie (lees dure) transfer. Vind Lukaku ook niet de topspeler die pers en media er van maken, dus nu lekker snel verpatsen voor een aardige som, nu dat hij nog hot is. Uiteraard mag hij ook gewoon blijven, maar dan zal hij zich toch echt tot een bepalende speler moeten ontwikkelen, want dat is hij nog niet.
Ach, misschien ben ik te kritisch, het is en blijft nog maar een jongen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ze kunnen dat soort jonge talenten beter met de voeten op de grond houden. Maar neen, in België noemen ze hem natuurlijk meteen de grote hoop van het Belgische voetbal en geven ze hem een eigen tv programma.
Anderlecht heeft nog een aantal van die grote talenten klaarstaan. Hopelijk gaan ze die beter begeleiden in plaats van ze op te hemelen na een handvol goede wedstrijden.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
In ieder geval beter dan dat kutafscheid bij United. Hopelijk wel een leuke mix van collega's van hem.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ze kunnen dat soort jonge talenten beter met de voeten op de grond houden. Maar neen, in België noemen ze hem natuurlijk meteen de grote hoop van het Belgische voetbal en geven ze hem een eigen tv programma.
Anderlecht heeft nog een aantal van die grote talenten klaarstaan. Hopelijk gaan ze die beter begeleiden in plaats van ze op te hemelen na een handvol goede wedstrijden.
Da's overal hoor Nomak. Bij Ajax was Babel ook de nieuwe Kluivert, Maduro de nieuwe Rijkaard en Sulejmani de nieuwe Messi.
Komt omdat in beide landen in de competitie gewoon minder kwaliteit is in vergelijking met 25 jaar terug. Mensen zien graag spelers die doen terugdenken aan de topjaren. Alles wat in Nederland goed kan voetballen vertrekt naar het buitenland. Gelukkig bestaat Oranje nog, zodat we nog wel van veel van die jongens kunnen profiteren bij eindtoernooien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In ieder geval beter dan dat kutafscheid bij United. Hopelijk wel een leuke mix van collega's van hem.
Haha, komt alleen de hele ploeg van Fulham langs 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Haha gênanter als de kut-scheet van Linda de Mol wordt het toch nooit meer
Zucht, wat stond je gemiddeld voor Nederlands vroeger? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hèhè, als dan, dan als 
Verrassend genoeg was Nederlands altijd mijn beste vak, zelfs op HBO. Alleen dat als/dan 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Biseswar scoort het mooiste doelpunt van het seizoen. Hier de top 5:
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hehe, regio Rotterdam heeft dan zeker flink zitten stemmen.
Sowieso, de goal van Janssen tegen PSV zou de winnaar moeten zijn. Geniale goal op een geniaal moment in een topwedstrijd. Maar die kon je niet eens kiezen omdat hij niet genomineerd was omdat een andere goal die maand won
Wat een systeem zeg.
Edit: Hehe, ook wel overdreven om de 1-0 van Siem de Jong tegen Twente in de top 5 op te nemen. Goede goal, maar geen top 5 waard.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
die poll is lekker gefucked ja
die van Kah vind ik het mooist, inclusief juichen
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Hèhè, als dan, dan als 
Verrassend genoeg was Nederlands altijd mijn beste vak, zelfs op HBO. Alleen dat als/dan
Nederlands op HBO, hebben ze tegenwoordig zulke slechte ervaringen met het Nederlands van havoleerlingen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Ik vind die van Kah ook wel iets mooier dan die van Biseswar, maar geef mij maar doelpunten na een mooie actie. Afstandschoten zijn mooi, maar niet speciaal.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind die van Kah ook wel iets mooier dan die van Biseswar, maar geef mij maar doelpunten na een mooie actie. Afstandschoten zijn mooi, maar niet speciaal.
Ik vind afstandsschoten meestal ook nooit zo bijzonder. Wel mooi, maar niet voor de goals van het jaar. Kan me dit jaar nog wel de goal van Enoh in Enschede herinneren. Zat er wel lekker in.
De volley van Kah, de stift van El Hamdaoui, de bal van Biseswar, de stift van Janssen...die vind ik wel mooi. Maar de bal van Theo moet natuurlijk winnen. Zo'n goal maken in zo'n grote wedstrijd is geweldig.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Zeker omdat Theo naar Ajax gaat? Het valt wel op hoor. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zeker omdat Theo naar Ajax gaat? Het valt wel op hoor.
Shit je hebt me door 
Nee, vind zijn goal echt gigantisch mooi. De timing is ook perfect.
De goal van Kah zou mijn nummer 2 zijn.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Maar de bal van Theo moet natuurlijk winnen. Zo'n goal maken in zo'n grote wedstrijd is geweldig.
Erg mooie goal natuurlijk, maar Kah was once in a lifetime, en of het een topwedstrijd is boeit in dit geval niet zo het gaat om de goal. Maar jij bent natuurlijk Theo-likker geworden 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Ik vind die van Theo ook de mooiste hoor. Nu mag het nog. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.