• 17.202 nieuwsartikelen
  • 182.191 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.676 acteurs
  • 200.387 gebruikers
  • 9.461.488 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Derde. Europa Cup 1 althans.

Daarnaast heeft Kos gewoon gelijk. Je hoeft geen goede trainer te zijn om met die Barcelona de CL te winnen.

Klopt. Maar dat was een ander systeem. In de bijna 20 jaar van de CL heeft Barca hem pas 2x gewonnen. Real ook pas 3x keer. Dus het is blijkbaar best lastig.

Ik zeg niet dat Guardiola iets enorm knaps doet, want hij heeft inderdaad een wereldploeg. Maar in de CL spelen standaard 5-7 wereldploegen. Die moet je toch maar verslaan...

Ik vond Rijkaard werk wel knapper. Want toen hij daar kwam stond Barca 15e ofzo. Hij maakte er nog een 2e plek van en de jaren erna won hij alles. Met goed spel en met de aanwezigheid van lastige jongens als Deco, Etoo en Ronaldinho.

Daarom vind ik van Marwijks werk ook zo knap. Iedereen doet normaal, er is geen gezeik en spelers schikken zich in hun rol. Erg knap met zoveel internationale sterren.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Komt ook doordat de meeste spelers van Basten hoog hebben zitten als speler.

Gio had ook al een aardige carrière hoor. Waar het om draait: het Oranje van toen had voldoende kwaliteit om beter te presteren.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Klopt. Maar dat was een ander systeem. In de bijna 20 jaar van de CL heeft Barca hem pas 2x gewonnen. Real ook pas 3x keer. Dus het is blijkbaar best lastig.

Met dit elftal zou Guardiola de CL ieder jaar moeten winnen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, Gio ook. Was ik vergeten te noemen. Ik heb juist zeer veel respect voor zijn carrière. Geweldige gozer.

Ik vraag me af of Oranje toen zoveel beter kon presteren. Tegen Portugal kan je eruit vliegen in 2006. Tegen Rusland in 2008 was wel enorm onnodig. Was typisch zo'n dag die Oranje vaker op eindrondes kende. Net 1x niet goed genoeg en dus exit.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Met dit elftal zou Guardiola de CL ieder jaar moeten winnen.

Want Man Utd, Real, Chelsea, Milan en Inter hebben geen ploeg vol topspelers?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Want Man Utd, Real, Chelsea, Milan en Inter hebben geen ploeg vol topspelers?

Een jaar zonder CL is een verloren jaar met zo'n elftal als Barca. Barca is ook beter dan de rest momenteel. Ze moeten nu oogsten.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, Gio ook. Was ik vergeten te noemen. Ik heb juist zeer veel respect voor zijn carrière. Geweldige gozer.

Ik vraag me af of Oranje toen zoveel beter kon presteren. Tegen Portugal kan je eruit vliegen in 2006. Tegen Rusland in 2008 was wel enorm onnodig. Was typisch zo'n dag die Oranje vaker op eindrondes kende. Net 1x niet goed genoeg en dus exit.

Tuurlijk kan je eruit liggen tegen Portugal, ook al had die wedstrijd niets met voetbal te maken. Maar Oranje presteerde gewoon ondermaats; speelde bijzonder slecht.

Het Oranje van nu is beter, dat zeker. Jammer dat het nog 3 jaar duurt voor er weer een W.K. is - te lang voor deze selectie.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Ben nog nooit zo woest geweest als na NL-Portugal uit 2006

Zat in een kamer vol mensen die me allemaal nieuwe scheldwoorden leerden door die klote scheids. 4x rood en een keer of 15 geel was het geloof ik?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Ik was kapot na die wedstrijd. Leek wel of ik had meegespeeld.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben nog nooit zo woest geweest als na NL-Portugal uit 2006

Zat in een kamer vol mensen die me allemaal nieuwe scheldwoorden leerden door die klote scheids. 4x rood en een keer of 15 geel was het geloof ik?

Was dat ook niet die wedstrijd waarbij Gio & een Portugese voetballer, nadat ze beiden met rood eraf waren gestuurd, gezellig naast elkaar op de tribune gingen zitten?

kos

• 46809 berichten
  • 8937 stemmen

Ja met Deco.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Geweldig grappig moment was dat, hoe ze daar de wedstrijd aan het bespreken waren .

schram101

• 16726 berichten
  • 2346 stemmen

Die kenden elkaar toen natuurlijk van Barcelona. Heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom hun niet naar de kleedkamer moesten toen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

schram101 schreef:

Die kenden elkaar toen natuurlijk van Barcelona. Heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom hun niet naar de kleedkamer moesten toen.

Die zat al vol.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

geweldige wedstijd was dat

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kos schreef:

Ja met Deco.

Bedankt, inderdaad, ik was even zijn naam kwijt .

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Rijkaard had geen bondscoachschap achter de rug? Ook toen was er veel kritiek op Rijkaard in de aanloop naar Euro 2000....

Rijkaars was eerst bondscoach en daarna deed hij toch sparta en Barca?

Zo overdreven slecht deed van Basten het ook weer niet. 2x de eindronde gehaald en in 2008 in de groepsfase het beste Oranje voetbal van de laatste 10 jaar laten zien. Had enorme pech dat Rusland die dag echt alles goed deed en Oranje alles fout.

2x de eindronde halen is niet zo knap met het huidige nederlandse voetbal en op wk 2006 was het allemaal ronduit matig. Tegen Italië en Frankrijk in 2008 was het verdedigend al niet sterk en die landen hadden na de finale 2006 hun beste tijd wel gehad. Getuige ook weer de laatste eindronde. Het was in 2008 misschien behoorlijk, maar dat lag zeker niet aan van Basten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Voetbalzone - Cruijff schuift Van Basten naar voren als mogelijke opvolger Guardiola

Lijkt me een gigantische gok. Het ging toen met Rijkaard wel goed, maar van Basten?

Niets nieuws. Als seniele jopie het voor het zeggen had was Van Basten de opvolger van Rijkaard geworden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Snap niet waarom Dembele eigenlijk naar Fulham ging. Sportief geen verbetering, alleen financieel. Die kan zijn carriere verder wel vergeten nu.

Sportief heeft hij een grote sprong gemaakt. Speelt nu in de mooiste en sterkste competitie ter wereld en speelt wekelijks tegen spelers van wereldklasse. Fulham heeft zelfs een mooie achtste plaats behaald en gaat de Europa league in.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4154 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Derde. Europa Cup 1 althans.

Daarnaast heeft Kos gewoon gelijk. Je hoeft geen goede trainer te zijn om met die Barcelona de CL te winnen.

Tenzij je Mourinho heet natuurlijk, waarbij Messi hoofdzakelijk als rechtsback zal fungeren in wedstrijden "om het echie".

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Geen grootse voetballer, wel een geweldenaar.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Haha, goed nieuws. Ben alleen wel bang dat Arsenal Ryo wil verhuren aan een club die Europees voetbal speelt. Anderzijds: bij Feyenoord is hij zowat verzekerd van een basisplaats...

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Niets nieuws. Als seniele jopie het voor het zeggen had was Van Basten de opvolger van Rijkaard geworden.

Denk dat Jopie minder seniel is dan jij...

Je kan van alles van die man zeggen, maar niet dat hij niks van het spelletje snapt.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Sportief heeft hij een grote sprong gemaakt. Speelt nu in de mooiste en sterkste competitie ter wereld en speelt wekelijks tegen spelers van wereldklasse. Fulham heeft zelfs een mooie achtste plaats behaald en gaat de Europa league in.

Moet je er wel even bij zeggen dat Fulham alleen Europa in gaat omdat ze de fair play prijs hebben gewonnen

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Van Basten is geen slecht coach, zoals sommigen hier beweren. Alle topspelers zijn lovend over hem. Hij heeft bij het Nederlands Elftal prachtig resultaat gehad en prachtig voetbal gespeeld op het EK. Bij Ajax was het niet goed, maar dat kwam denk ik meer doordat er geen goede organisatie bij Ajax stond en doordat het spelersmateriaal ook niet best was. Hiddink en Cruijff bevelen hem niet voor niets aan.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Niemand wil die massa-evenementen - AMSTERDAM ZUID - PAROOL

'Als 50.000 mensen ritmisch gaan springen, moeten we thuis de schilderijen vasthouden.'

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4154 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Moet je er wel even bij zeggen dat Fulham alleen Europa in gaat omdat ze de fair play prijs hebben gewonnen

Daarnaast vind ik het ook altijd zo'n kulargument over het spelen in de mooiste competitie, je wilt toch voor een mooie en grote club spelen? Heeft iemand hier uberhaupt nog iets over Dembele gehoord het laatste jaar?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Haha, goed nieuws. Ben alleen wel bang dat Arsenal Ryo wil verhuren aan een club die Europees voetbal speelt. Anderzijds: bij Feyenoord is hij zowat verzekerd van een basisplaats...

Voor zo'n Japanner is het al lastig genoeg om te wennen. Zou zeker niet te veel met 'm gaan rondleuren... heb het idee dat ze bij Arsenal die wijsheid ook wel hebben.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

The Almighty schreef:

Van Basten is geen slecht coach, zoals sommigen hier beweren. Alle topspelers zijn lovend over hem. Hij heeft bij het Nederlands Elftal prachtig resultaat gehad en prachtig voetbal gespeeld op het EK. Bij Ajax was het niet goed, maar dat kwam denk ik meer doordat er geen goede organisatie bij Ajax stond en doordat het spelersmateriaal ook niet best was. Hiddink en Cruijff bevelen hem niet voor niets aan.

Mhow, da's wel kort door de bocht. Hij heeft bijna 4 jaar niet best gespeeld met Oranje. Alleen op EK 2008 zag het er swingend uit.

Bij Ajax heeft hij gewoon gefaald. Waardeloze spelers gehaald (Sno, Wielaert, Oleguer om er een paar te noemen) of de 17 miljoen voor Sulejmani....goede speler, maar niet voor dat geld.

Wat een vreselijk jaar was dat zeg. 5-2 verliezen bij Heerenveen, 4-0 bij Sparta, 6-2 bij PSV, 4-1 bij Vitesse...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.