- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
De Vrij heeft ook een grotere toekomst dan Vlaar. Ik vind Vlaar wel wat meer dan een modale Eredivisiespeler, maar niet veel meer dan dat. Daar is hij te traag voor, en zijn draaias van een vrachtwagen helpt ook niet mee.
Zijn we het toch nog ergens grotendeels over eens.
Je leert van me, hé? 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Daar word ik ook moe van ja. Smoesjes over de leeftijd altijd. Volgens mij was het Ajax dat de 2e seizoenshelft Feyenoord versloeg gemiddeld een jaar jonger.
Dat kwam omdat van Dijk het gemiddelde flink opschroefde met zijn 43 jaar. 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Eriksen debuteerde vorig jaar al onder Jol vlak na de winter hoor...
Maar na de winter is hij op zijn beste plek wel helemaal losgekomen, dat wel.
Jol liet hem zelfs op linksbuiten spelen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Zijn we het toch nog ergens grotendeels over eens.
Je leert van me, hé?
Denk dat ik nog meer kan leren van mijn kat van 1 jaar oud. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Daar word ik ook moe van ja. Smoesjes over de leeftijd altijd. Volgens mij was het Ajax dat de 2e seizoenshelft Feyenoord versloeg gemiddeld een jaar jonger.
kan me herinneren dat pas het jongste Feyenoord ooit in de basis stond, en misschien ook wel van de hele competitie-geschiedenis. Van Dijk trok het gemiddelde een poos lang met ruim een jaar omhoog met zn 71 jaar 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Niet zo kattig doen zeg.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Misschien wel, ik vind het persoonlijk wel meevallen. Genoeg spelers met ervaring bij Feyenoord. En dan geen Makaay achtige ervaring, maar mensen als Wijnaldum, Vlaar, de Cler, Bahia, Biseswar, Swerts of Fer doen toch al jaren mee. Dat er dan drie of vier jochies mee doen. Tsjah, in Nederland is dat niet zo raar.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Tsja, dat is nu wat raar, maar vergeet niet dat Siem de Jong vorig jaar geweldig was als nr. 10.
Was sterk aan de bal en scoorde regelmatig. Eriksen had toen het geluk (of pech, als je kijkt dat hij nu wel nr 10 speelt) dat hij in een goede ploeg debuteerde. Dit seizoen heeft de Jong regelmatig op andere plekken gespeeld, waardoor Eriksen de 10 werd. En zal blijven natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
maar mensen als Wijnaldum, Vlaar, de Cler, Bahia, Swerts of Fer doen toch al jaren mee.
Dat is dus het probleem: aan "ervaren" spelers als de Cler, Bahia en Swerts heb je geen reet. Swerts heeft punten gekost (minstens 5) het 2e seizoenshelft, Bahia ook een paar en de Cler zaait enkel onrust - binnen en buiten het veld.
Wijnaldum en Fer zijn nog maar 21 jaar, ook al spelen ze al 3 seizoenen bij Feyenoord. Die hebben nog niet de eigenschappen om de leiding te nemen.
Er zat totaal geen balans in dit seizoen. Hopelijk gaat van Geel daarmee aan de slag.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Hehe Swerts, die verkies ik tot de allerslechtste speler van de Eredivisie; seizoen 2010-2011.
Herinner me nog wel Ajax-Feyenoord. Kwam als een malloot in en veroorzaakte een domme penalty.
Vd Vaart zei dit recent nog wel treffend. Waarom worden spelers op die leeftijd tegenwoordig nog als onervaren talenten gezien? Je mag ondertussen wel het nodige van die jongens verwachten. En zo is het. Eriksen is ook 19, maar speelt als iemand van 26. Dit kan een speler als Wijnaldum ook vast.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Herinner me nog wel Ajax-Feyenoord. Kwam als een malloot in en veroorzaakte een domme penalty.
Dat was de Cler, toch? Nog zo een koekenbakker. Ben blij dat-ie weg is. Dan maar Martins Indi, of Nelom op de linksbackpositie.
Vd Vaart zei dit recent nog wel treffend. Waarom worden spelers op die leeftijd tegenwoordig nog als onervaren talenten gezien? Je mag ondertussen wel het nodige van die jongens verwachten. En zo is het. Eriksen is ook 19, maar speelt als iemand van 26. Dit kan een speler als Wijnaldum ook vast.
Wijnaldum heeft het dan ook goed gedaan met 14 goals en 5 assists. Voor de winterstop veel slechte wedstrijden gespeeld, maar hij moet nog veel leren. Is nog te onrustig in zijn spel. En mist wat inzicht. Hij is niet het type speler dat de kar kan trekken.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Dit is Wijnaldum's vijfde seizoen al, waarvan de eerste 2 niet zwaar mee mogen tellen. Vind ik toch aardig wat. Die is bijvoorbeeld net zo lang bezig als Jan Vertonghen. Nou, ik zie het verschil wel hoor 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ah, was dat de Cler...ik meende Swerts. Welke wedstrijd was dat dan waar hij een domme penalty veroorzaakte?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Dit is Wijnaldum's vijfde seizoen al, waarvan de eerste 2 niet zwaar mee mogen tellen. Vind ik toch aardig wat. Die is bijvoorbeeld net zo lang bezig als Jan Vertonghen. Nou, ik zie het verschil wel hoor
Hij is trouwens nog maar 20, zei daarnet 21 jaar. Heeft nog tijd genoeg om zich te ontwikkelen.
Die lelijkerd is 24 jaar, ook al weet ik dat de vergelijking niet serieus was.
Komt wel pas laat op stoom, die kerel.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ik zie het wel voor me met Wijnaldum. Die vertrekt voor 1,5 miljoen bij Feyenoord en wordt over een jaar of 5 een wereldspeler die dan ergens voor 35 miljoen euro heen gaat 
Zie ook van Persie/Bastos etc hèhè.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Zou best kunnen ja. Feyenoord kan er in dit geval weinig aan doen, ze wilden zijn contract 2 jaar geleden al verlengen.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Dat zou het nog mooier maken
Er niks aan kunnen doen, maar het wel zien gebeuren.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Ow, ja van mij mag de Vrij best eens getest worden. Al zien ze tegenwoordig in hem meer een centrumverdediger. Ik zou als ik van Marwijk was de Vrij in Oranje nemen en Vlaar eruit houden. Vlaar vind ik een modale eredivisiespeler, meer niet. De Vrij zou veel beter kunnen worden.
Eens dat hij Vlaar eruit moet laten. Probleem is met Vlaar, dat hij te vaak ook geblesserd is geweest en dat staat zijn (eventuele) ontwikkeling in de weg.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Dat zou het nog mooier maken
Er niks aan kunnen doen, maar het wel zien gebeuren.
Vergeet de Guzman trouwens niet. Die had ook voor 15 miljoen verkocht moeten worden destijds. Door wanbeleid staat Feyenoord nu waar het staat. 
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Rijkaard degradeerde ook met Sparta en kon toen naar Barcelona....
Misschien ziet Cruijff wel zaken die wij niet zien? Ik zie ook geen topcoach in van Basten, maar goed, Cruijff kent hem beter.
Dat had meer met het materiaal van Sparta te maken en Rijkaard was nog wel de grote onbekende. Van Basten heeft al een grote periode bondscoachschap achter de rug. Waar hij het zeer bedenkelijk heeft gedaan en bij ajax heeft hij er een potje van gemaakt.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Rijkaard had geen bondscoachschap achter de rug? Ook toen was er veel kritiek op Rijkaard in de aanloop naar Euro 2000....
Zo overdreven slecht deed van Basten het ook weer niet. 2x de eindronde gehaald en in 2008 in de groepsfase het beste Oranje voetbal van de laatste 10 jaar laten zien. Had enorme pech dat Rusland die dag echt alles goed deed en Oranje alles fout.
Bij Ajax was hij wel dramatisch, klopt.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
2x de eindronde gehaald en in 2008 in de groepsfase het beste Oranje voetbal van de laatste 10 jaar laten zien.
Op een eindtoernooi moet je constant presteren. Al met al heeft hij het niet goed gedaan bij Oranje, zeker in 2006 niet. Van Marwijk (bijv.) weet met zijn ervaring veel meer hoe je moet presteren op een eindtoernooi.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Op een eindtoernooi moet je constant presteren. Al met al heeft hij het niet goed gedaan bij Oranje, zeker in 2006 niet. Van Marwijk (bijv.) weet met zijn ervaring veel meer hoe je moet presteren op een eindtoernooi.
Klopt, Bert is ook een veel betere bondscoach. Scheelt natuurlijk wel dat van Marwijk verder kon gaan met wat van Basten van 2004 tot 2008 heeft opgebouwd. Na 2004 moest Oranje dringend gerenoveerd worden.
Maar van mij mag Bertje nog jaren de bondscoach blijven. Niks dan lof. Alleen nu nog eens een keer met een gouden ploeg ook een prijs winnen. Deze ploeg kan het in 2012 en 2014 winnen.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Ach, ik zou als trainer van Barca ook wel kampioen worden en de CL winnen. Dus van die prutstrainers als Rijkaard en de Pannekoek kunnen dat ook wel.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ach, ik zou als trainer van Barca ook wel kampioen worden en de CL winnen. Dus van die prutstrainers als Rijkaard en de Pannekoek kunnen dat ook wel.
Knap dat Guardiola pas de 2e is die de CL met Barca won...
Of zie Real...schijnbaar is het niet zo makkelijk om de CL te winnen gezien de laatste 8 jaar...
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Klopt, Bert is ook een veel betere bondscoach. Scheelt natuurlijk wel dat van Marwijk verder kon gaan met wat van Basten van 2004 tot 2008 heeft opgebouwd. Na 2004 moest Oranje dringend gerenoveerd worden.
Misschien wel, al had van Basten gewoon spelers als Cocu, van Bommel, v/d Sar, van Bronckhorst, Robben, van Nistelrooij, v/d Vaart, Kuijt, etc. tot zijn beschikking.
Van Persie en vooral Sneijder moesten toen nog wel een stukkie groeien. Maar Oranje heeft dat toernooi geen goede wedstrijd gespeeld. Slappe hap. Slechtste toernooi met 1990 dat ik bewust heb meegemaakt.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Knap dat Guardiola pas de 2e is die de CL met Barca won...
Derde. Europa Cup 1 althans.
Daarnaast heeft Kos gewoon gelijk. Je hoeft geen goede trainer te zijn om met die Barcelona de CL te winnen.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Misschien wel, al had van Basten gewoon spelers als Cocu, van Bommel, v/d Sar, van Bronckhorst, Robben, van Nistelrooij, v/d Vaart, Kuijt, etc. tot zijn beschikking.
Van Persie en vooral Sneijder moesten toen nog wel een stukkie groeien. Maar Oranje heeft dat toernooi geen goede wedstrijd gespeeld. Slappe hap. Slechtste toernooi met 1990 dat ik bewust heb meegemaakt.
Hij had ze wel, maar die jongens stonden toen nog allemaal in het begin van hun carriere, buiten Sar, Bommel, Cocu en Ruudje. Spelers als Robben en vd Vaart zijn pas op EK 2004 doorgebroken als international.
Van Basten haalde jongens als Boulahrouz, Kuijt en Mathijsen bij de selectie en gaf hen vertrouwen.
Wat je hem wel echt kon verwijten was dat hij veel te veel matige spelers een kans gaf. Yildirim, Denneboom, van den Bergh en ga maar door. En dat hij ruzie met de grote namen had.
Maar jongens als van Persie, Sneijder en VDV lopen ook nu nog wel met Marco. Schijnt voor jonge jongens een geweldige coach te zijn geweest. Was bij Ajax ook. Jonge spelers waren blij met hem, routiniers hadden moeite met zijn werk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.