• 17.037 nieuwsartikelen
  • 181.682 films
  • 12.531 series
  • 34.672 seizoenen
  • 654.518 acteurs
  • 200.263 gebruikers
  • 9.452.316 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

happie schreef:

Ik kan me nog een Inter herinneren, waar Barca zich ook stuk op liep. Dus als ik Arsenal was, dan liet ik Barca komen en zou ik een mooie muur opbouwen om de keeper heen.

Wegner had daarover dacht ik iets gezegd. Dat hij liever bij het spel van Arsenal blijft en omdat het team dat niet kan of niet wil of toch iets in die zin.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Denk wel dat er minstens een gelijkspel valt uit te halen voor Ajax. Ik supporter wel voor Anderlecht maar vrees er toch een beetje voor.

Er zijn vanavond ook gewoon 3 punten voor Ajax te rapen. Anderlecht kan winnen, maar Ajax net zo goed. Anderlecht is geen Europese top. Het zal denk ik een gelijk opgaande strijd vanavond worden. Gelukkig is de return komende week in Amsterdam.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Vandaar dat ik minstens zei Ajax&Litmanen. Gelijk opgaande strijd? Heb Anderlecht al een tijdje niet aan het werk gezien maar als je Boussoufa en Lukaku goed dekt zal Ajax er niet al te veel problemen mee hebben. Anderlecht speelt ook voortdurend op de lange bal die meestal niet aankomen. Het zal op de counter gebeuren voor Anderlecht.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

Vandaar dat ik minstens zei Ajax&Litmanen. Gelijk opgaande strijd? Heb Anderlecht al een tijdje niet aan het werk gezien maar als je Boussoufa en Lukaku goed dekt zal Ajax er niet al te veel problemen mee hebben. Anderlecht speelt ook voortdurend op de lange bal die meestal niet aankomen. Het zal op de counter gebeuren voor Anderlecht.

Met Legear en Suarez heeft Anderlecht nog wel 2 leuke spelers rondlopen vind ik zo.

Ik zie ze te weinig om echt te vergelijken, maar ik gok dat Ajax meer individuele klasse heeft en dat Anderlecht beter ingespeeld is als team.

Laat El Hamdaoui zijn penaltyflater van zondag maar eens goedmaken door vandaag een paar keer te scoren

Ik ben de deur uit, fijne wedstrijden!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Legear even vergeten. Suarez is een wat overgewaardeerd spelertje. Doet meer verkeerd dan goeds.

Promostiek: Anderlecht - Ajax 1-2

En ook van mijn kant, fijne wedstrijd!

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Wegner had daarover dacht ik iets gezegd. Dat hij liever bij het spel van Arsenal blijft en omdat het team dat niet kan of niet wil of toch iets in die zin.

Oh dan word het een lastig verhaal voor Arsenal. Alleen denk ik dat Arsenal uit wel beter partij gaat bieden dan vorig jaar.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Stu-Pot schreef:

Bwa, Arsenal vond ik niet erg knap spelen. Eerste helft compleet weggespeeld, hadden ze geen schijn van kans. 2de helft was al iets beters maar alleen op counter weten te scoren. Barca heeft geleerd en zal (hopelijk) Arsenal net zoals vorig jaar nog eens vernederen.

Arsenal speelde in de 2e helft beter dan Barça. Ik vond het ook raar dat Guardiola Keita erin bracht voor Villa. Die goal van V. Persie was geen countergoal, was gewoon een prachtig doelpunt, al was het een fout van Valdez. Die 2e goal was idd een counter, maar het was wel fenomenaal uitgespeeld.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Arsenal zeker niet onderschatten natuurlijk. Dat was de grootste fout van Barcelona gisteravond. Denken dat de match gewonnen is en dan plots 2 sublieme counters en het is voorbij. Boeken toe. Maar Barcelona is nu eenmaal zo verschroeiend en in Camp Nou gaan ze de zege niet laten liggen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Arsenal speelde in de 2e helft beter dan Barça . Ik vond het ook raar dat Guardiola Keita erin bracht voor Villa. Die goal van V. Persie was geen countergoal, was gewoon een prachtig doelpunt, al was het een fout van Valdez. Die 2e goal was idd een counter, maar het was wel fenomenaal uitgespeeld.

Beter dan Barca nu niet, het ging gelijk op (al was Barca toch nog de betere ). Vond ik ook, Keita trouwens niet gehoord of gezien. V. Persie zijn goal was wel aardig ja, op de Maicon wijze. Maar een fout van Valdez vind ik het zeker niet. Ik als keeper zou zelf ook gedacht hebben dat hij niet zou gaan voor eigen glorie en die bal vanuit die hoek gewoon zou voorzetten. Just bad luck. En ja, die 2de goal was er eentje om van te smullen. Zeer snel uitgespeeld en Valdez was totaal kansloos.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daarom. Barca had enorm veel pech met de afronding en Barca speelde in de 2e helft was te rustig. Dat was niet erg verstandig. In de return zullen ze 90 minuten gefocust blijven en de beste ploeg ter wereld zal met 4-0 ofzo gewoon winnen van Arsenal.

Ik hoop voor de spanning tijdens de return dat Arsenal daar snel een doelpunt maakt. Dan moet Barcelona echt aan de bak.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Waar is het Ajax van de eerste paar wedstrijden onder De Boer? Er zit nu nog minder voetbal in dan onder Jol ...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Ik kan me nog een Inter herinneren, waar Barca zich ook stuk op liep. Dus als ik Arsenal was, dan liet ik Barca komen en zou ik een mooie muur opbouwen om de keeper heen.

Daar heeft Arsenal de spelers, coach en de kwaliteit niet voor. Verdedigen is een kunst, niet veel ploegen kunnen verdedigen zoals het Inter van The Special One dat kon.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Arsenal is daar inderdaad niet toe in staat. Het heeft er de coach en spelers niet voor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Gaat een hele leuke wedstrijd worden. Want is geen wonderploeg dat Anderlecht .Ajax heeft in beginfase weer het bekende probleem. Verdedigen zo ontzettend naief. Vallen vrolijk aan en spelen totaal niet op resultaat. Lukaku kan veel te makkelijk aangespeeld worden als diepe man en aan zijkanten ook weer veel te aanvallend waardoor ze verdedigend te laat zijn. Snap echt niet hoe je met Ajax spelesmateriaal nog steeds denkt zo Europees resultaat te kunnen boeken.

Waarom ze toch een goede kans maken? Anderlecht denkt ook niet al te veel aan verdedigen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De CL is overduidelijk drie trappen te hoog voor Nederlandse clubs. Maar op dit podium moeten alle drie de Nederlandse clubs heel ver kunnen komen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ach, zeker Twente heeft echt wel CL-niveau, hoor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een pass weer van Eriksen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

speranza schreef:

De CL is overduidelijk drie trappen te hoog voor Nederlandse clubs. Maar op dit podium moeten alle drie de Nederlandse clubs heel ver kunnen komen.

Tegenstanders zijn niet zo slecht dat je er zomaar van wint. Het kon bij alledrie de wedstrijden vooraf alle kanten op. Anderlecht draait prima en is koploper, Roebin Kazan kun je ook tegen verliezen. Om nog maar niet te spreken over Lille. Koploper met voorsprong in Frankrijk ben je niet zomaar.

Ben het met je eens dat ze alle drie heel ver kunnen komen maar met hetzelfde gemak vliegen ze er allemaal zomaar uit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Mooi 0-1. Is nu al een goal die goud waard is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax voor, tv kan wel weer uit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Quido schreef:

Ach, zeker Twente heeft echt wel CL-niveau, hoor.

Vooral omdat ze oerdegelijk zijn en nooit een wedstrijd zomaar kansloos verliezen.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Toby

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

timbo_ schreef:

Vooral omdat ze oerdegelijk zijn en nooit een wedstrijd zomaar kansloos verliezen.

Nou ja, tegen Heerenveen was het vrij kansloos. Verschil is inderdaad alleen dat dat bij Twente echt gewoon een incident was, terwijl het bij Ajax elke (uit)wedstrijd weer afwachten is, en het bovendien per helft verschilt. PSV heeft hetzelfde als Twente in zich wat die degelijkheid betreft (voetballend vind ik ze minder), ik geef ze dan ook best een goeie kans tegen Lille - hoewel die het natuurlijk prima doen in Frankrijk.

In de eerste wedstrijden onder De Boer leek het alsof het voor Steek verboden was een lange bal te spelen, er werd toen echt overal voetballen de oplossing gezocht, iedereen bewoog. Nu zijn het gewoon steeds weer lange (en helaas ook vaak slechte) rossen naar voren en is iedereen weer een stuk apathischer.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Ook nu weer na 0-1 moet je als Ajax zijnde toch inzakken en lekker counteren? Waarom blijven ze met zoveel ruimte in de rug spelen? Zijn ze gewoon niet goed in. Hebben ze dat zelf nu echt niet door? Krijgen op deze manier binnen een paar minuten alweer twee grote kansen tegen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Zeker tegen dit Anderlecht. Wat verdedigen die ook dramatisch zeg Zijn rijp om compleet weggecounterd te worden.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Nou speelt Ajax de counters alleen niet al te best uit.

Montorsi

• 9753 berichten
  • 2394 stemmen

Lekker lekker, gaat goed met Nederland vanavond (vanmiddag) voorlopig.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat een slordigheid bij Anderlecht.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ajax voor, tv kan wel weer uit.

Laatste keer dat Feyenoord op een open net te zien was is natuurlijk ook alweer een eeuw geleden

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Nomak schreef:

Wat een slordigheid bij Anderlecht.

Bij Ajax net zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.