- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Het is enkel beledigend voor de kakkerlakken, die geef je namelijk de afkorting Kwalitatief Uitermate Teleurstellend mee.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Die Pato heeft het toch mooi voor elkaar. Effe met de nieuwe voorzitter knuffelen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Meeuwis kunnen ze er nog makkelijk bij hebben. Voegt meer toe, dan het lijkt. Die Simon en die Larsen hebben volgens mij ook geen ruk gespeeld toch?
Klopt. Al zal Feyenoord keuzes moeten maken. Meeuwis heeft nog een contract van 1 jaar bij Borussia Mönchengladbach. Feyenoord heeft geen geld om hem te kopen. Daarnaast ligt de prioriteit niet bij een middenvelder. Wel ben ik van mening dat ze het toch moeten proberen, als ze geen andere speler met soortgelijke kwaliteiten (aanjagen, vuile werk, 2e ballen veroveren, etc.) zullen aanstellen. Vormer is zo'n speler, die naar mijn mening wat beter is en ook nog jonger is, maar die heeft ook nog een contract voor 1 jaar bij Roda.
Van Bruins zien ze eindelijk in, dat hij het (nog??) niet aan kan. Misschien is een subtopper wat meer voor hem. Minder druk.
Ze zullen zijn kwaliteiten heus wel op juiste waarde schatten en inzien dat hij tekort komt. Maar hij had nu eenmaal nog een contract. Been heeft hem wel te vaak nog opgesteld voor de winterstop. Al had hij weinig andere keuzes voor de nummer 10. Maar Been haalde het ook nog in zijn hoofd om hem op de linksbuitenpositie op te stellen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Die Pato heeft het toch mooi voor elkaar. Effe met de nieuwe voorzitter knuffelen.
(embed)

AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
(embed)
Die is de komende seizoenen gegarandeerd van een basisplaats! 
09/05/2011 11:00
Vroeger zette de voorzitter van onze voetbalvereniging de douches van het team dat van ons had gewonnen op koud. Hij vond altijd dat wij onterecht hadden verloren. Dat lag aan van alles. De keeper van onze tegenstander had te grote handschoenen, de moeder van de scheidsrechter was een hoer of de wind was precies in de rust - waarschijnlijk op voorspraak van de coach van de tegenstander - gedraaid. Er was altijd wel een reden te verzinnen waardoor wij hadden verloren.
Er had een bepaalde ekster een heel raar verwarrend geluid gemaakt, sterk gelijkend op het scheidsrechtersfluitje. Dat stond onze voorzitter allemaal te vertellen terwijl hij de geiser uitdraaide. Wij wisten dan wat er kwam. Eerst het schreeuwen uit de kleedkamer van de tegenpartij. Onze voorzitter deed dan alleen een wijsvinger omhoog en zei: 'Hoor, dat klinkt heel anders dan juichen na een onterecht doelpunt.'
Daarna ging hij op een barkruk zitten wachten totdat de eerste spelers met een handdoekje om hun reet kwamen klagen over de temperatuur van de douche. Wij kenden het antwoord. 'Ja, zo voelt dat, een koude douche. Vervelend, hè?' Wij schaamden ons voor onze voorzitter, maar we lieten het wel uit ons hoofd dat te zeggen. We lachten dom mee als er weer iemand met shampoo in zijn haar de kantine kwam binnenwandelen. Als wij uit speelden en verloren, dan gooide onze voorzitter per ongeluk 34 kopjes koffie van de bar. 'Oh, wat vervelend. Dat moet míj gebeuren...'
Ik moest aan onze voorzitter denken toen ik José Mourinho een week geleden achter een oranje hekje zag zitten. Hij was net van het veld gestuurd na Demonstratief Grafprijzen. Dat moet je inderdaad goed kunnen. Het luistert heel nauw. De scheidsrechter die je zijn graf in prijst, met bijvoorbeeld een opgestoken duim vlak voor zijn gezicht, moet heel even twijfelen. Bedoelt hij het nou aardig of niet? Het thuispubliek moet meteen begrijpen dat hier een toneelstukje wordt opgevoerd. Mourinho deed alles verkeerd.
Mourinho probeert meestal fysiek contact te zoeken met de coach van de tegenstander. Zo deed hij dat in het verleden. Even een arm om Frank Rijkaard heen na een mazzeltje van Barcelona. Het leraar-leerling-spelletje. Mourinho is geen flesjes waterschopper. Je zult hem ook niet snel heel woest tegen een assistent zien zitten lullen en wijzen. Hij beheerste, tot vorige week, als geen ander de kunst van het omfloerst beledigen. Daar is, na de nederlaag tegen Barcelona, heel weinig van over. Zelden zag ik iemand zo treurig op een bankje zitten. Met een blocnote op schoot. Ook dat nog.
Ik schreef er al over in mijn column van vorige week: Mourinho hoeft niet eens zoveel meer zelf te doen om de opinie te beïnvloeden. Dat doen de media wel voor hem. Nooit heb ik, tot afgelopen weekend, een foto van Mourinho gezien waarbij je dacht: Jij bent radeloos. Je weet het niet meer, jongen. Die beelden bestaan nu wél. Dat arme mannetje met al zijn geldingsdrang zat als een klein jongetje op de tribune, terwijl zijn team werd verslagen.
Alleen de hele groten kunnen dan zó gaan zitten dat het lijkt alsof alles onder controle is. Dat ook dit allemaal weer deel uitmaakt van een veel groter, allesomvattend plan. Guus Hiddink zou het kunnen. Tussen het publiek moeten gaan zitten en dan iedereen het gevoel geven dat niet hij maar zíj de armoedzaaiers zijn. Michel Preud‘homme kan het niet. Die ziet er zelfs als hij niet naar de tribune is gestuurd uit als een in zijn flank geschoten rendier. Ron Jans kan het ook niet. Te wild in de rondte schietende ogen en een te rode kop met te veel nek. Willem van Hanegem zou het wél kunnen, als coach naar de tribune worden gestuurd en dan lekker met wat supporters gaan zitten geiten.
Mourinho deed alles fout. Hij probeerde de camera’s te negeren. Dat lukte slecht. Juist één ironisch lachje, of een zwaaihandje naar de televisiekijkers thuis zou alles hebben gescheeld. Zelfspot zou hem hebben kunnen redden. Dat blocnote op zijn schoot, hij had er een velletje papier uit moeten scheuren en het voor de camera moeten houden. I'm a very, very naughty boy and I must learn to behave myself. Het zou zijn tribune-zitten in één keer legendarisch hebben gemaakt. Nu gebeurde het omgekeerde. Heel de wereld zag het in een fractie van een seconde: de val van Mourinho. Zijn hoogmoed. De zelfbevrediging. Mourinho schreef, een meter naast de spelersbank van Real Madrid, op briefjes hoe zijn team moest spelen. Die briefjes werden opgehaald door een slaaf in een trainingspak.
Ik zou graag hebben gezien wat er op die papiertjes stond. Misschien een recept voor gegrilde sardines of mogelijk het begin van zijn memoires, die zullen verschijnen onder de titel I, Mourinho. Rise and fall of an Emperor.
Ik vond het pijnlijk. Mourinho deed mij achter dat hek in alles denken aan onze voorzitter. Je voelde vaag dat je met een psychopaat op stap was, maar je liet hem maar gewoon lullen. Onze voorzitter lieten we ook maar gewoon doorrommelen. Hij had geen vrouw meer en hij deed zo veel voor de club. Niet tegen je verlies kunnen, vergoelijkten wij zijn gedrag, was op zich een prachtig iets in de sport. De voorzitter ging daar alleen wat ver in. Nooit heeft iemand hem gecorrigeerd als hij na een wedstrijd de scheidsrechter demonstratief een rood-witte stok aanbood en uitlegde dat 'de herdershond er over een weekje achteraan wordt geleverd'.
Arme voorzitter en arme Mourinho. Zelf denken dat je heerst en alleen nog maar medelijden oproepen. Dat armoedige gesmeek om de schorsing van zes Barcelona-spelers. Dat doodsbange gewauwel na de wedstrijd. Die intens wanhopige paranoia. Mourinho is het kwijt. Ze hebben het bij Inter en Manchester United óók gezien. Mourinho is te gek en te megalomaan om bij een topclub te kunnen werken. De managers beginnen langzaam te begrijpen wat wij allang begrijpen: het gaat om schoonheid. Voetbal is geen oorlog, voetbal is vrijen met je voeten.
Nico Dijkshoorn

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik ken geen andere club waar supportersverenigingen of fanclubs op haar website sjaals verkopen met dergelijke teksten of shirt met verwijzingen naar bombardementen. Als dat wel gebeurt dan is dat net zo verwerpelijk en verwacht ik ook dat clubs dat veroordelen.
Spreekoren vind ik dan weer anders. Omdat je daar altijd pas achteraf stelling tegen kunt nemen. En dat gebeurt toch ook vaak genoeg?
Nogmaals, de 200% anti Ajax shirts van Groningen vergeten?
En afca.nl heeft niks met Ajax te maken voor de zoveelste keer. Het enige wat overeenkomt is dat zij voor Ajax zijn.
Jan Vertonghen is dinsdag te gast bij De Wereld Draait Door. De schijnwerpers zijn vol gericht op de Belg, die Ajax als aanvoerder naar de landstitel hoopt te loodsen. Of dat lukt, weten we zondag pas. De uitzending begint om 19.30 uur en is te volgen op Nederland 3.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het maar een slap verhaaltje.... Heb niets met Mourinho, maar je zou 'm toch een stuk geestiger in de hoek kunnen zetten dan dit betoog lijkt me.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Cassano kreeg van Ibrahimovic niet alleen klap maar ook karatetrap
Wat is er toch mis met die gozer? Briljante speler, rare gozer...
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Voetbalzone - Cassano kreeg van Ibrahimovic niet alleen klap maar ook karatetrap
Wat is er toch mis met die gozer? Briljante speler, rare gozer...
Ach zo briljant is hij niet, net zoveel rode kaarten als doelpunten. Je haalt de problemen in huis met zo'n gozer.
Van Nistelrooij heeft nog steeds een beter moyenne, om maar een voorbeeld te noemen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gelukkig kijken sommigen verder dan alleen naar de goals. Zlatan is natuurlijk veel beter dan Ruud ooit was. Ruud is de betere spits, Zlatan is de betere speler.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Zlatan mag Ruuds veters nog niet strikken natuurlijk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Je dacht zeker dat wanneer iemand openlijk zo'n bommen op Rotterdam shirtje draagt
zwaar kansloos die shirtjes
kwamen ze later notabene met bommetjes in de vorm van jodensterren
wat een domheid
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Zlatan mag Ruuds veters nog niet strikken natuurlijk.
nee die gek zou dan nog eerder een veter om Ruuds nek willen strikken
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Totaal onvergelijkbaar. Is 100 keer beschaafder. Van mij mag iedereen met 200% anti PSV shirts rondlopen maar bombardementen of kutkakkerlakken. Nee. Kan ik weinig begrip voor opbrengen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Totaal onvergelijkbaar. Is 100 keer beschaafder. Van mij mag iedereen met 200% anti PSV shirts rondlopen maar bombardementen of kutkakkerlakken. Nee. Kan ik weinig begrip voor opbrengen.
Haha wat een raar iets. 200% anti Ajax is net zo kinderachtig en treurig als het kakkerlakken sjaaltje.
Het bommen op Rotterdam shirt gaat sowieso alle perken te buiten, walgelijk.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Als jij dat denkt leef jij in een andere wereld dan ik. Spreekkoren worden zo goed als nooit bestraft.
Hoeven wat mij betreft niet meteen op te treden tegen die sjaals. Vraag niet om boetes of schorsingen ofzo. Gewoon even duidelijk maken dat je er als club niets mee te maken wilt hebben. Net zoals dat regelmatig gebeurt met spreekkoren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Haha wat een raar iets. 200% anti Ajax is net zo kinderachtig en treurig als het kakkerlakken sjaaltje.
Het bommen op Rotterdam shirt gaat sowieso alle perken te buiten, walgelijk.
Het zal wel weer aan mij liggen maar ik vind kutkakkerlakken beduidend grover en minder beschaafd dan 200% anti Ajax of PSV.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat kutkakkerlakken helemaal niet zo erg. Snap de link met kakkerlakken en Feyenoordsupporters niet zo? Waar komt dat eigenlijk vandaan? Zit daar nog een intelligente gedachte achter. Verder zijn het best toffe beesten. Niet uit te roeien en groot iin getal. Kunnen vrijwel overal overleven, net mensen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Goh, die Vertonghen is best normaal.
Leuke gast inderdaad. Jammer dat Mathijs van die nutteloze dingen vroeg (hoevaak ga je naar de kapper, wat vind je lekker op brood..zucht) maar het was wel geinig. Leuke vriendin heeft hij trouwens.
1 voordeel, mevrouw Vertonghen heeft voor komend jaar al werk in Nederland. Wie weet blijft Jan daardoor...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind dat kutkakkerlakken helemaal niet zo erg. Snap de link met kakkerlakken en Feyenoordsupporters niet zo? Waar komt dat eigenlijk vandaan? Zit daar nog een intelligente gedachte achter. Verder zijn het best toffe beesten. Niet uit te roeien en groot iin getal. Kunnen vrijwel overal overleven, net mensen.
Ik ken het verleden niet, maar ik zou zeggen dat kakkerlakken ongedierte is...en dan leg je snel al een link met een club als je wil pesten.
Kakkerlakken kreten vind ik ook geen ramp, zoals ik teksten over Joden en neuzen ook niet zo erg vind. Zolang ze tenminste niet zoals bij Immers gelinkt worden aan de oorlog.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
exaclty my thoughts (zelfs sterker dan mensen want ze overleven een nucleaire ramp
Is iets van een jaar of 8 geleden ofzo verzonnen/populair geworden omdat er geen scheldwoord was
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
(embed)
Die mag er wezen!
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik moet zeggen dat ik de column van Dijkshoorn ook scherp vind dit keer.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Je houdt er wel een rare gedachtegoed op na. De laatste weken zullen wel hard aangekomen zijn heb ik het idee.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik ken het verleden niet, maar ik zou zeggen dat kakkerlakken ongedierte is...en dan leg je snel al een link met een club als je wil pesten.
Ongedierte ja
Nogal voor de hand liggend inderdaad.
zwaar kansloos die shirtjes
kwamen ze later notabene met bommetjes in de vorm van jodensterren
wat een domheid
Goed dat je het zegt, ik heb ze nog steeds op mijn telefoon achtergrondje staan 
Neem aan dat je het "Aboutaleb, De joden komen eraan" plaatje bedoelt hehe.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je houdt er wel een rare gedachtegoed op na. De laatste weken zullen wel hard aangekomen zijn heb ik het idee.
Hoezo? Omdat ik niet zo van kakkerlakken sjaals ben?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
?? Ik had timbo gequote he
Lange dag hehe?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.