• 17.468 nieuwsartikelen
  • 182.734 films
  • 12.591 series
  • 34.891 seizoenen
  • 658.103 acteurs
  • 200.582 gebruikers
  • 9.477.483 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Oplossing voor dit gedrag lijkt me simpel. Gewoon de eerste die een swalbe maakt en de eerste die om een kaart vraagt zelf een kaart geven. Is net zo onsportief als opzettelijk een bal wegtrappen als er al gefloten is. Nee, onsportiever zelfs.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Los van het feit of Pepe Alves wel of niet raakte, is het nog steeds rood. Komop he, het is gewoon gevaarlijk doorkomen zonder enige intentie voor de bal te hebben.

Daarbij heeft Real gemazzeld met Adebayor en Marcelo en stelden een hoop spelers zich inderdaad aan bij zowel Barca als Real. Ik ergerde me hier ook kapot aan. Je zou verwachten van die topspelers dat ze allemaal echte profs zijn, maar de meeste spelers zijn gewoon zeikerds en mietjes. Man U lacht zich waarschijnlijk nu al suf.

Overigens, de stelling dat voetbal heeft gewonnen gisteren is nog steeds goed verdedigbaar, aangezien Barca, nota bene uit, de enige met aanvallende intentie was en er wat probeerde van te maken. Real probeerde na de 1-0 niet eens meer om de bal af te pakken.

Tot slot, de scheids zou gewoon direct aan elke speler die zeurt om kaarten een kaart moeten geven. Evenals schwalbes, maar goed, dan moet de discussie over videobeelden weer gevoerd gaan worden.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

otherfool schreef:

Ik moet helaas ook constateren dat het walgelijke geval en gezeur van Barca me een vieze smaak heeft bezorgd. Maakt de club er niet sympathieker op. Ploeg besteedt op trainingen schijnbaar nog meer tijd aan schwalbes dan aan tiki taki. Met name Pedro en Busquets zijn hierin de ware meesters.

Je zou er bijna Manchester voor aanmoedigen. Bijna.

Hey bril,

Di Maria, Marcelo, Ramos & co zeker niet gezien gisteren, omdat je naar het hoofd van Mourinho zat te staren?

Echt heel bizar dat er mensen zijn die zeuren over het gezeur van de Barca-spelers. Tunnelvisie. Oogkleppen. Specsavers.

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

gizmo_o schreef:

Los van het feit of Pepe Alves wel of niet raakte, is het nog steeds rood.

Eh.. nee hoor.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

Reinbo schreef:

Real Madrid C.F. - Official Web Site - Television images show that Pepe did not touch Alves' leg - realmadrid.com

Maar wat een vreselijke aanstellers allemaal. Je zou ze allemaal een paar wedstrijden moeten schorsen. En dat Pepe een rode kaart is aangenaaid door Barcelona is nu wel duidelijk. (Schieds kon het dan waarschijnlijk niet goed waarnemen, maar Madrid is dus wel genaaid.)

Wil iedereen die gister schreef dat 'voetbal gewonnen had' dat even schriftelijk rectificeren hier.

(Ik vind het prachtig hoor, hoort er allemaal bij wat mij betreft, maar wees er dan wel eerlijk over.)

Het gedrag van Alves had niet gehoeven, maar was natuurlijk een rode kaart, ook al raakt hij hem niet.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vond het ook veel te hard inkomen van onze Portugese Psychopaat hoor, dat is het niet eens zozeer. Maar Barca leek gisteren weer eens vanaf minuut 1 op zoek te zijn naar het moment waarop ze met 11 tegen 10 verder mogen. Ze weten natuurlijk ook dat ze er niet doorkomen als The Special One er gewoon 11 mag opstellen. Een nederlaag voor het voetbal, hoe ze aan het rollebollen zijn.

Jammer, want een Barca in normale tiki taki topvorm, ik vind het geweldig om naar te kijken.

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hey bril,

Di Maria, Marcelo, Ramos & co zeker niet gezien gisteren, omdat je naar het hoofd van Mourinho zat te staren?

Echt heel bizar dat er mensen zijn die zeuren over het gezeur van de Barca-spelers. Tunnelvisie. Oogkleppen. Specsavers.

Dat kan je echt onmogelijk vergelijken met het Barca-gemekker, echt in de verste verte niet.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Ik vond het ook veel te hard inkomen van onze Portugese Psychopaat hoor, dat is het niet eens zozeer. Maar Barca leek gisteren weer eens vanaf minuut 1 op zoek te zijn naar het moment waarop ze met 11 tegen 10 verder mogen. Ze weten natuurlijk ook dat ze er niet doorkomen als The Special One er gewoon 11 mag opstellen. Een nederlaag voor het voetbal, hoe ze aan het rollebollen zijn.

Jammer, want een Barca in tiki taki topvorm, ik vind het geweldig om naar te kijken.

ik kijk nu al uit naar onze Engelse tanks die de Spaanse invasie zonder pardon omver kegelen .

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

Sowieso, 'voetbal heeft gewonnen' . wat is dat voor intens sneue uitspraak zeg.

El Clasico heeft geen reet te maken met mooi voetbal of leuk de bal rondspelen. Bloed aan de paal, dat is wat er nodig is. .

Mooi voetballen doe je maar in je eigen tijd, tegen Osasuna of zo.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

ik kijk nu al uit naar onze Engelse tanks die de Spaanse invasie zonder pardon omver kegelen .

Zover ben ik nog niet, ik word pas fan van Manchester zodra The Special One daar het stokje van die ouwe zuurpruim over gaat nemen

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat kan je echt onmogelijk vergelijken met het Barca-gemekker, echt in de verste verte niet.

Dan ben je dus niet consequent. Het was op een gegeven genant om te zien/horen dat spelers van Real helemaal door het lint gingen bij een lichte overtreding.

Alves is een eng mannetje, Pedro had niet zolang hoeven te vallen, maar nogmaals bizar dat er alleen naar hen gekeken werd. Marcelo was alleen maar bezig met dingen buiten het voetbal om: zeuren, zeiken, irriteren, op benen staan, tackelen. Kwam echt puur omdat hij er niet aan te pas kwam.

Ik begrijp het ook wel hoor, het is El Classico, dan gaan zelfs spelers als Pedro op de grond liggen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

kos schreef:

Sowieso, 'voetbal heeft gewonnen' . wat is dat voor intens sneue uitspraak zeg.

El Clasico heeft geen reet te maken met mooi voetbal of leuk de bal rondspelen. Bloed aan de paal, dat is wat er nodig is. .

Mooi voetballen doe je maar in je eigen tijd, tegen Osasuna of zo.

Vervelende uitspraak, inderdaad. Zeker als de commentator het 10 x herhaald. Blijf lekker objecief. ging nergens over. Dan neemt het kudde-volk het over. Ook al heeft het voetbal daadwerkelijk gezegevierd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja knap zo'n solo als je eerst met gerol en gehuil gele kaarten aan de tegenstanders aansmeert die dan niet meer durven in te grijpen.

Professioneel, nietwaar? Moet jij kunnen waarderen als Mourinho aanhanger. Die man heeft zieken, zeiken en zanikken tot kunst verheven. Alles voor het resultaat toch?

Daarnaast breekt Ronaldo denk ik zijn been als hij aan zo'n ingewikkelde technische solo begint

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Blijf lekker objecief.

Meest hilarische moment gisteren trouwens was Koetjeboe die ging klagen over de subjectiviteit van Madrileense kranten. Terwijl hij daar als Barca aanhanger een beetje de analist gaat uithangen

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Professioneel, nietwaar? Moet jij kunnen waarderen als Mourinho aanhanger. Die man heeft zieken, zeiken en zanikken tot kunst verheven. Alles voor het resultaat toch?

Zeker . moet je alleen niet doen achteraf of je beter gespeeld hebt en geweldig goed hebt gevoetbald.

En al helemaal niet met 'voetbal heeft gezegevierd' uitspraken .

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Jammer, want een Barca in normale tiki taki topvorm, ik vind het geweldig om naar te kijken.

Ik wacht op het moment dat jij nou eens het spel van Real Madrid gaat bekritiseren. En dan doel ik niet op de hardheid, maar het spel. 4 verdedigers, 3 controleurs en de spelers voorin waren ook meer aan het verdedigen dan aan het aanvallen.

De kritiek die je hebt gehad op Oranje mag je ook op Real Madrid hebben. Zij spelen defensiever in topduels dan Oranje ooit heeft gedaan. Wat zei je toen na NL-Spanje? Was toch een schande? Liever eervol eruit enzo? Nu doet Real identiek hetzelfde en hebben ze een monster in de ploeg die 3x een Nigel de Jong bij elkaar is, maar plots zwijgt kamp otherfool.

Overigens was het gedrag van de Barcelona kant ook treurig, maar dat neemt niet weg dat alle drie de rode kaarten van Real in de laatste Clasico's terecht zijn. En dan hebben Pepe (Clasico 1) en Pepe (Clasico 2) en Marcelo (gisteravond) nog enorm geluk gehad dat ze die wedstrijden geen rood kregen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Het gedrag van Alves had niet gehoeven, maar was natuurlijk een rode kaart, ook al raakt hij hem niet.

Hij raakt m niet, hoe kan dat dan rood zijn? Wie zegt dat hij zijn been niet in zou hebben getrokken als er de kans was dat hij 'm zou raken?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zeker . moet je alleen niet doen achteraf of je beter gespeeld hebt en geweldig goed hebt gevoetbald.

En al helemaal niet met 'voetbal heeft gezegevierd' uitspraken .

Barca heeft ook beter gespeeld en bij vlagen behoorlijk gevoetbald. Althans, wat Real toeliet met het beton voetbal.

Kijk, Real hield tegen en Barca viel aan. Dan heeft het voetbal wel gewonnen met een 0-2 lijkt me.

Ik had liever 2 spektaculair voetballende ploegen tegenover elkaar willen zien. Beide ploegen hebben die kwaliteiten, maar onder Mourinho zal dit Madrid nooit schitteren. Waarom werd Capello enkele jaren terug nog ontslagen nadat hij de titel met Madrid won? Toen was het niet attractief genoeg. Mourinho wint nu geen landstitel en moet het met een lullige Copa beker doen en bij hem is deze stijl geaccepteerd?

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kijk, Real hield tegen en Barca viel aan.

Hahahaha. Ik weet genoeg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daarnaast breekt Ronaldo denk ik zijn been als hij aan zo'n ingewikkelde technische solo begint

Ingewikkeld,? Hij liep gewoon rechtdoor.

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ingewikkeld,? Hij liep gewoon rechtdoor.

Neuh, dat niet, maar niet toevallig dat je de met geel aangenaaide Ramos en Arbeloa duidelijk ziet inhouden. Je weet nooit of zo'n Barcaatje weer een koprol gaat maken en dan ben je weer de lul.

Overigens had ik gehoopt dat Ramos aangezien ie toch geschorst was voor de volgende pot die trol wel effe onder het gras zou stoppen, maar helaas.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hahahaha. Ik weet genoeg.

Haha, wil je dit ontkennen?

Je kan over heel veel discussieren, maar iedere leek heeft gister kunnen zijn wat de instelling op het veld was. Real was bezig om Barca het voetbal onmogelijk te maken. Zag je ook weer aan hun opstelling. Barca moest voetballen, deed dat ook maar heeft een tijdlang weinig kunnen doen. Na de rust ging dit al beter, na de rode kaart al helemaal. Noem eens 1 echt aanvallende actie van Real? Ik kom niet verder dan een schot uit de 2e lijn van Ronaldo, vlak voor rust. Verder niks nada niente.

kos

• 36228 berichten
  • 8947 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, wil je dit ontkennen?

Je kan over heel veel discussieren, maar iedere leek heeft gister kunnen zijn wat de instelling op het veld was. Real was bezig om Barca het voetbal onmogelijk te maken.

Eh, nee, dat deden ze allebei. Puur afwachten en de kat uit de boom kijken, allebei.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3319 stemmen

Het was gewoon een sneue vertoning van beide kanten. De Real fans branden nu Barca af en vice versa. Lekker boeiend allemaal.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Eh, nee, dat deden ze allebei. Puur afwachten en de kat uit de boom kijken, allebei.

Haha kom zeg. Barca probeerde nog om aan te vallen, maar dit werd door Real onmogelijk gemaakt. Real is de middenlijn nauwelijks overgegaan. Als je dat verschil niet opmerkt, dan twijfel ik aan je voetbalverstand. Of praten alle mensen en alle media elkaar na? Iedereen merkte dit gisteravond op, maar laten we het er maar op houden dat niemand er wat van snapt en dat het allemaal Barca lovers/Real haters zijn.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Als je niet kunt toegeven dat Real heel verdedigend speelde, houdt het op. Het is toch een schande als een grote ploeg als Real, zo verdedigend speelt in eigen huis. Ze hadden geen enkele intentie om te voetballen. En dan dat smerige spel, gadverdamme. Logisch dat je telkens met 10 man komt te staan als je dit soort overtredingen maakt. Verder vindt het ook niet goed van de Barça spelers dat ze zich zo aanstellen.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3319 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha kom zeg. Barca probeerde nog om aan te vallen, maar dit werd door Real onmogelijk gemaakt. Real is de middenlijn nauwelijks overgegaan. Als je dat verschil niet opmerkt, dan twijfel ik aan je voetbalverstand. Of praten alle mensen en alle media elkaar na? Iedereen merkte dit gisteravond op, maar laten we het er maar op houden dat niemand er wat van snapt en dat het allemaal Barca lovers/Real haters zijn.

Als Barca écht wilde aanvallen had het wel Afellay opgesteld ipv Keita. Dus enigzins met de handrem erop werd weldegelijk gespeeld. Niets mis mee verder want je ziet hoe gevaarlijk Real kan zijn in de counter. Dat Real met 7 defensief ingestelde spelers speelde en gewoon ff 3 centrumspitsen op de bank zet is ook vrij bizar trouwens.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)
Als Barca écht wilde aanvallen had het wel Afellay opgesteld ipv Keita. Dus enigzins met de handrem erop werd weldegelijk gespeeld. Niets mis mee verder want je ziet hoe gevaarlijk Real kan zijn in de counter. Dat Real met 7 defensief ingestelde spelers speelde en gewoon ff 3 centrumspitsen op de bank zet is ook vrij bizar trouwens.

Afellay is een aanvallende speler. Daar had Barca er 3 van voorin. Iniesta ontbrak, dan is het wel logisch dat je controle wil behouden. Afellay lijkt me niet klaar om daar al in de basis te spelen.

Ik zeg ook niet dat Barca vol op de aanval ging, want dat konden ze dankzij Real ook niet. Maar ze speelden wel naar voren toe. Real verdedigde voorin al goed, dus het werd zo erg saai.

Kan niet geloven dat er mensen zijn die roepen dat Real niet defensief speelde.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Octopus Iker weet het zeker: Real Madrid in finale CL

woensdag 27 april 2011 16:45

(Elfvoetbal) De inktvis zwemt rond in het SeaLife Aquarium in Benalmadena. Hij is de opvolger van de beroemde Paul, die tijdens het WK alle duels van de Duitse ploeg goed voorspelde. Ook de finale tussen Spanje en Nederland voorspelde hij goed.

De octopus is vernoemd naar Iker Casillas, de doelman van Spanje en Real Madrid. Een week geleden voorspelde hij al dat De Koninklijke de Copa del Rey zouden winnen en voor het competitieduel tussen beide giganten (1-1) weigerde hij een keuze te maken.

Het kan natuurlijk nog steeds . Mourinho kan bijna niet anders dan aanvallend spelen in Camp Nou, misschien is er nog wat mogelijk, en anders hoop ik iniedergeval op een aantrekkelijke wedstrijd zonder kleinzerig gedrag.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hij raakt m niet, hoe kan dat dan rood zijn? Wie zegt dat hij zijn been niet in zou hebben getrokken als er de kans was dat hij 'm zou raken?

Als je zo met gestrekt been ingaat, (met de error in het hoofd van Pepe verschijnt - die verdwijnt zelden), dan is het een rode kaart. Stel je voor dat-ie hem geraakt had. Het is dat Alves zijn voet terugtrekt, anders zou-ie net als Pepe de finale niet spelen.

Hetzelfde geldt voor 2 benen inkomen: direct rood, ook al raak je geen knikker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.