- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoe denken jullie dat het gaat aflopen met dat onderzoek naar de vertoonde beelden van de doelpunten van Feyenoord in de Arena?
Zal toch vast geen puntaftrek worden? Gewoon een geldboete ofso?
Mocht er een sanctie komen maak je je compleet belachelijk natuurlijk. Lieten ze een arbitrale dwaling zien van de desbetreffende wedstrijd, dan mag er wel een sanctie volgen. Puntenaftrek zou lachwekkend zijn, als er een sanctie komt doe dan maar een geldboete.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
PSV wint de komende wedstrijden, Ajax speelt in Heerenveen gelijk en wint van Twente.
PSV kampioen.
Hebben we ze toch even laten schrikken. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Geldboete? Er zijn geen regels van, dus ze kunnen Ajax niks maken.
Daarnaast is het ook bullshit. Of je nu de beelden toont of heel groot 1-0 voor Feyenoord op je tv-scherm zet, lekker belangrijk.
Ik las ook al dat ze Ajax waarschijnlijk sowieso niks kunnen maken. Ajax is lid van de Eredivisie NV en heeft het recht om gewoon de beelden van de competitie te gebruiken. Dat ze dit tijdens een wedstrijd deden is misschien uniek, maar schijnbaar niet verboden aangezien ze dit vooraf al hebben uitgezocht.
Laten we toch eens met de tijd meegaan zeg. Iedereen heeft mobiele telefoons bij zich met internet en sms. Ook zonder die beelden zouden tussenstanden wel doorkomen hoor. Het is geen 1989 meer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als we met de tijd meegingen hadden we allang videobeelden om arbitrale dwalingen recht te zetten
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, dan willen we PSV haast bedanken voor die 10-0
.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Als we met de tijd meegingen hadden we allang videobeelden om arbitrale dwalingen recht te zetten
.
Is natuurlijk wel schandalig dat alleen in het voetbal dit nog niet volledig wordt toegepast. Zou veel irritatie en onrecht schelen.
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
Geldboete? Er zijn geen regels van, dus ze kunnen Ajax niks maken.
Daarnaast is het ook bullshit. Of je nu de beelden toont of heel groot 1-0 voor Feyenoord op je tv-scherm zet, lekker belangrijk.
Ik las ook al dat ze Ajax waarschijnlijk sowieso niks kunnen maken. Ajax is lid van de Eredivisie NV en heeft het recht om gewoon de beelden van de competitie te gebruiken. Dat ze dit tijdens een wedstrijd deden is misschien uniek, maar schijnbaar niet verboden aangezien ze dit vooraf al hebben uitgezocht.
Hm.. niet helemaal waar. Aangezien ze de 4de official negeerden die specifiek om het stopzetten van de beelden vroeg.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Hm.. niet helemaal waar. Aangezien ze de 4de official negeerden die specifiek om het stopzetten van de beelden vroeg.
Ja, dit is een opvallend puntje. Meen dat ik hoorde dat Ajax toen wel gestopt is. Ze hebben ook bv de 3-1 van Feyenoord niet uitgezonden.
Maar dan nog, een official kan wel vragen te stoppen maar als de regels het niet verbieden, dan zou dat niks uit hoeven te maken.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Nog een reden waarom ik het zondag wel zie zitten.
Door sv, 27 april 2011 15:03
Bron: SC-Heerenveen.nl
In de laatste thuiswedstrijd van het seizoen neemt sc Heerenveen het op tegen Ajax. De Amsterdammers zijn dit seizoen na FC Twente de best presterende uitclub. Van de zestien gespeelde uitduels won Ajax er acht, speelde het vijf keer gelijk en stapte het drie keer als verliezer van het veld.
Daarnaast is Ajax de meest scorende ploeg in uitwedstrijden. Van de zestien duels die de Amsterdammers op vreemde bodem speelden, scoorde Ajax in dertien wedstrijden. In die duels werd 32 keer het net gevonden. Ajax incasseerde twintig keer een doelpunt.
De eerste keer dat Ajax buitenshuis niet tot scoren kwam was in Alkmaar tegen AZ. Op 14 november leed Ajax in Alkmaar ook de eerste uitnederlaag. Wernbloom en Sigthorsson zorgden beide met een kopbal voor de 2-0 eindstand. Ook tegen FC Utrecht wist Ajax niet te scoren en ook dat uitduel ging verloren. In Stadion Galgenwaard scoorden Duplan (2x) en Vorstermans. Zij bepaalden de eindstand op 3-0. Tegen PSV kwam Ajax ook niet tot scoren, maar wist nog wel een gelijkspel uit het vuur te slepen. Op zondag 27 februari bleef het 0-0.
In die andere dertien uitduels scoorde Ajax 32 keer. Een gemiddelde van 2,5 doelpunt per wedstrijd. Uitschieters in uitslagen op vreemde bodem zijn onder meer de wedstrijden tegen De Graafschap (0-5) en NAC Breda (0-3). In Doetinchem scoorde Ajax vijf keer. Suarez was destijds de grote man. Hij scoorde toen drie keer. Naast de huidige spits van Liverpool scoorden Emanuelson (nu AC Milan) en Eriksen. In Breda zorgden Siem de Jong, Miralem Sulejmani en Penders (eigen doelpunt) voor de 0-3.
De laatste weken presteert Ajax wisselvallig in uitduels. Twee weken geleden werd er in Nijmegen nog van NEC gewonnen (1-2), de uitwedstrijd daarvoor ging verloren. In Den Haag was ADO met 3-2 te sterk. Daarvoor speelde Ajax nog gelijk tegen PSV (0-0) en Roda JC (2-2) en won het nog van Willem II (1-3).

The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Maar wat moet je daarmee? In Duitsland staat Hannover derde met een doelsaldo van +4 en Bayern vierde met een doelsaldo van +30.
Ik snap je punt niet helemaal....
Het zegt verder ook niet alles, maar wel dat Ajax zich uit niet verschuilt en ook scoort.
schram101
-
- 16748 berichten
- 2365 stemmen
De helft wordt dus maar gewonnen. De twee grootste uitoverwinningen dateren al van maanden geleden en ze kregen er ook 20 tegen..
Goed nieuws voor Heerenveen dus,
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is natuurlijk wel schandalig dat alleen in het voetbal dit nog niet volledig wordt toegepast. Zou veel irritatie en onrecht schelen.
Vind ik ook. Zit nu ook midden in de NBA playoffs en sheelt toch een hoop als je dingen gewoon terug kan kijken.
Al blijft voetbal een sport voor onbeschaafden. Vind het respect naar arbiters van spelers, trainers en supporters ver te zoeken. Dus of dat hier ook positief zou gaan werken. Ik weet het niet.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
De helft wordt dus maar gewonnen. De twee grootste uitoverwinningen dateren al van maanden geleden en ze kregen er ook 20 tegen..
Goed nieuws voor Heerenveen dus,
Je kan wel weer lollig doen, maar het zijn positieve cijfers. Het enige wat je Ajax kan verwijten is dat ze nauwelijks wonnen bij ploegen uit het linkerrijtje. Twente, PSV, AZ, Roda, Groningen, Utrecht, ADO, Heracles....alleen bij Heracles won Ajax. Dat is natuurlijk bagger.
Gelukkig is Heerenveen een rechterrijtje ploeg 
schram101
-
- 16748 berichten
- 2365 stemmen
Je kan wel weer lollig doen, maar het zijn positieve cijfers. Het enige wat je Ajax kan verwijten is dat ze nauwelijks wonnen bij ploegen uit het linkerrijtje. Twente, PSV, AZ, Roda, Groningen, Utrecht, ADO, Heracles....alleen bij Heracles won Ajax. Dat is natuurlijk bagger.
Dat bedoel ik ook. Ik keek even snel naar je lijstje en het is heus niet zo positief wat daar allemaal staat.
Ik was vrij serieus hoor 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar na zondag niet meer. 
schram101
-
- 16748 berichten
- 2365 stemmen
Ik hoop niet dat Heerenveen volgende week in het linkerrijtje staat hoor. Zou betekenen dat ze ons passeren.
Dan moeten wij en Heracles namelijk verliezen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8511 stemmen
Mooi, dat betekent ook dat Feyenoord bij VVV verliest. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
3 punten aftrek 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Boelikin
. Echt zwaar irritant hoe Nederlanders Russische (en in die richting) namen spellen. Kneuzen.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1601 stemmen
Grappig dat iedereen hier zo tegen Ajax is en meer bezig met tegen Ajax zijn dan voor hun eigen club. Ik ruik een beetje jaloezie. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft weinig met jaloezie te maken. Zie het maar als eten en poepen. Maar ik snap best dat je beeld van daar onder de waterspiegel een beetje vertekend raakt. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Reinbo woont in Kralingen, dit voelt voor hem als gerechtigheid
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
de 4e official werd genegeerd haha denkt-ie eens belangrijk te zijn, wordt ie weer genegeerd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat bedoel ik, totaal geen respect. Is gewoon genant hoe weinig respect er hier onderling is
.
schram101
-
- 16748 berichten
- 2365 stemmen
Als de vierde official inderdaad gevraagd heeft de beelden stop te zetten dat genegeerd is wil ik nog wel eens zien wat voor staartje dit krijgt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Punten in mindering lijkt me sterk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Boelikin
. Echt zwaar irritant hoe Nederlanders Russische (en in die richting) namen spellen. Kneuzen
geldt andersom net zo hard
schram101
-
- 16748 berichten
- 2365 stemmen
Mij ook. Maar eerst dacht ik dat dit helemaal nergens op uit zou lopen, maar nu moet ik mijn mening toch bijstellen. Het zou in dit geval toch wel terrecht zijn als er sancties volgen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het komt allemaal door van der Gijp, dat de vierde man niet meer serieus genomen word.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
geldt andersom net zo hard
Hmm, enlighten me? Heb ze er in Rusland nog niet op betrapt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.