• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.181 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3289 stemmen

rep_robert schreef:

Hoe kan je de 1 na rijkste club zijn met een verlies van 80 miljoen en een schuld van 440 miljoen. Zelfde geldt hoe Real de rijkste club kan zijn met dit soort bedragen, moeten er geen schulden afbetaald worden?

Die luchtkastelen storten ook nog wel eens in elkaar, zoals met de banken gebeurd is.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Overigens wel logisch dat Mourinho Enoh vreest, die kan zo nu en dan wel is een tikkie uitdelen

Blijf het wel een fantastisch verdedigende middenvelder voor Ajax vinden, ook tegen Willem II onderschepte hij de ene na de andere bal.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ben ook wel benieuwd hoe een Inter de wedstrijd tegen Twente benadert. Onderschatten gebeurt dan misschien wel niet in bewoordingen van de trainer (al dan niet gemeend) maar qua beleving van pers, publiek en dan ook de invloed daarvan op spelers.

Aan de andere kant, stugge ploeg hoor, zoals Vd Gijp zou zeggen

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Overigens noemt Mourinho Enoh 'een speler van hoog niveau'. Pak aan Otherfool.

Aaaaaaargh bron?

Is het sarcasme, ironie, een poging tot vriendelijk doen, een beginnende vorm van staar bij José of heeft het hete Madrileense weer in combinatie met een goed glas rood nu al zijn tol geëist?

Hoe dan ook, overmorgen mag deze (zeldzame) uitglijder van The Special One weer uit de boeken, als Mesut the Magnificent de Kraker uit Kumba alle hoekjes van het het heilige Bernabeu zal laten zien.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Mwaa ik denk niet dat Inter Twente onderschat, maar gewoon goed op waarde inschat . Een heel stuk minder dus.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zo is dat notnotfun. Onderschatting bestaat niet in het voetbal, alleen overschatting.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Aaaaaaargh bron?

Is het sarcasme, ironie, een poging tot vriendelijk doen, een beginnende vorm van staar bij José of heeft het hete Madrileense weer in combinatie met een goed glas rood nu al zijn tol geëist?

Hoe dan ook, overmorgen mag deze (zeldzame) uitglijder van The Special One weer uit de boeken, als Mesut the Magnificent de Kraker uit Kumba alle hoekjes van het het heilige Bernabeu zal laten zien.

Ajaxfans.net - Mourinho: "Ajax heeft zijn cultuur en filosofie"

Ach het is beleefdheid, gewoon wat nette woorden over je tegenstander zeggen. Ik vind Enoh een goede speler voor Ajax (een van de betere), maar ik geloof niet dat Mourinho hem regelmatig bekijkt. Ik kon het echter niet laten, je hiermee te confronteren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nou dan nog, José moet nog even warmdraaien in het Spaanse want voor dit soort platitudes ben ik niet devoot fan van The Special One geworden natuurlijk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Heerlijk ben je soms.

Om te lezen dan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik ook van jou, Donnie!

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

In zijn column in het Algemeen Dagblad heeft Willem van Hanegem zich nadrukkelijk over de situatie bij Feyenoord uitgesproken en de houding van coach Mario Been daarin."Langzaam maar zeker ga ik me toch zorgen maken over Feyenoord. Niet omdat ze van NAC hebben verloren, maar meer om de manier waarop ze met hun verlies om gaan. Ik hoor Mario Been vaak vergoelijkend praten, maar hij moet zijn spelers nu beter gaan maken."

"Wat geeft het dat ze jong zijn? Ik zie het probleem niet aan een jong elftal. En blijkt een speler écht te kort te komen, dan laat je hem buiten de ploeg, een slechte speler mag nooit de maat bepalen van je team. Feyenoord zet momenteel helemaal niemand onder druk. Vreselijk is dat."

Het leeft nog (en heeft gelijk nog ook) .

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Aaaaaaargh bron?

Ach ja, blijf het wel een van de betere verdedigende middenvelders in Nederland vinden. Tegenstanders hebben het lastig tegen Enoh, die ze constant op de huid zit.

Prima type voor Ajax, vooral vanwege het verder, erg voetballende elftal is het uitstekend om 1 stofzuiger in je elftal te hebben.

Snap die antipathie tegen Enoh van jouw kant niet.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

notnotfun schreef:

(quote)

Het leeft nog (en heeft gelijk nog ook) .

Ook wel erg gemakzuchtig om de hele tijd de leeftijd de schuld te geven. Alsof Feyenoord het enige elftal is met jonge spelers. Mooi dat iemand anders er ook is wat van zegt. Al dat kontlikkerij gebeuren van Derksen is me ook een doorn in het oog.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Eensch met Willem.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Snap die antipathie tegen Enoh van jouw kant niet.

Ik hou niet van spelers, en zeker niet middenvelders, die er alleen maar staan om te schoppen of zoals jij dat noemt 'te stofzuigen'. Wouters was een harde, maar had ook een briljant passje in de benen. Bommeltje is een lastpak, maar is ook strak in de passing en maakt ook nog wel eens een goal. Davids was een gifkikker maar je kon hem ook gewoon de bal geven zonder dat-ie in paniek raakte van het leder.

Types als Enoh en Nigel de Jong horen niet in mijn voetbalbeleving thuis. Technisch zwak, nooit een mooie actie, dom gehak en een afschuwelijke passing. Zo iemand kun je niet centraal op het veld zetten. Hij zal her en der een balletje afpakken, maar ach, en dan? Hij raakt er dubbel zo veel kwijt.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Enoh vs. Gattuso

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

otherfool schreef:

Types als Enoh en Nigel de Jong horen niet in mijn voetbalbeleving thuis. Technisch zwak, nooit een mooie actie, dom gehak en een afschuwelijke passing. Zo iemand kun je niet centraal op het veld zetten. Hij zal her en der een balletje afpakken, maar ach, en dan? Hij raakt er dubbel zo veel kwijt.

Gelukkig weten we dat dit oordeel gebaseerd is op een wedstrijd of zes.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Gattuso is zó passé.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik hou niet van spelers, en zeker niet middenvelders, die er alleen maar staan om te schoppen of zoals jij dat noemt 'te stofzuigen'. Wouters was een harde, maar had ook een briljant passje in de benen. Bommeltje is een lastpak, maar is ook strak in de passing en maakt ook nog wel eens een goal. Davids was een gifkikker maar je kon hem ook gewoon de bal geven zonder dat-ie in paniek raakte van het leder.

Een type als van Bommel haalt juist alle snelheid uit het voetbal. Snap niet waarom je hem wel "goed" vindt en een type als Enoh, de Jong e.d. niet. Overigens raakt Enoh ook niet in paniek, als je een wedstrijd van Ajax zou zien zou je dat begrijpen. Is iemand die ongelooflijk goed om zijn as heen kan draaien en vaak dus heel onvoorspelbaar is op die manier en ook menig keer mensen uitkapt door zijn wendbaarheid.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Begin vorig seizoen was het nog erg matig wat Enoh aan de bal liet zien. Sindsdien is hij een stuk degelijker geworden en doet ie geen gekke dingen meer. Ook die overtredingen op domme plekken in het veld zijn er steeds minder.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Gelukkig weten we dat dit oordeel gebaseerd is op een wedstrijd of zes.

Ja zeg ik ga elke week dat gepruts aangluren

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Nicholas123 schreef:

Begin vorig seizoen was het nog erg matig wat Enoh aan de bal liet zien. Sindsdien is hij een stuk degelijker geworden en doet ie geen gekke dingen meer. Ook die overtredingen op domme plekken in het veld zijn er steeds minder.

Vind hem aanvallend nog steeds een beetje te zwak op veel momenten(schot mag vele malen beter), alleen een mannetje dat in zijn rug duikt is meestal een teken voor Enoh om weg te draaien en de ruimte te vinden om vervolgens de bal te geven aan iemand die er meer mee kan.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

rep_robert schreef:

Een type als van Bommel haalt juist alle snelheid uit het voetbal. Snap niet waarom je hem wel "goed" vindt en een type als Enoh, de Jong e.d. niet.

van Bommel heerst op het middenveld en heeft een goed inzicht wat essentieel is op die plek.

Enoh is een kip zonder kop.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mourinho en ik zijn het daar niet mee eens.

Maar zonder gekheid, Enoh is geen goede voetballer en ook tactisch gezien kan hij zich nog flink verbeteren. Maar hij is een betere controleur dan de andere spelers die wij de laatste jaren op die positie hebben gehad. Ik verwacht ook niet dat het huidige Ajax-niveau zijn plafond is.

Daarnaast heeft hij wel degelijk de durf om vooruit te voetballen.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Inderdaad, het is een verdedigende middenvelder pur sang, maar achteruit kijken doet Enoh niet aan.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

van Bommel heerst op het middenveld en heeft een goed inzicht wat essentieel is op die plek.

Zeer eens.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

kos schreef:

(quote)

Enoh is een kip zonder kop.

Maar heeft het liefst de bal aan zijn voeten en het liefst komt hij hem ook zelf ophalen. De kritieken op het Nederlands elftal zijn wat mij betreft meer dan terecht. De opbouw vanuit achteruit is gewoon dramatisch. Mede te wijten aan het middenveld, wat niet goed aansluit en meestal dus de ballen zelf ophaalt.

Van Bommel dus!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kom op nou, Bommel is de enige international, samen met Sneijder, die onomstreden is en zich heeft bewezen bij zowel zijn (top)clubs als Oranje. Je kan toch moeilijk beweren dat we in het tijdperk zonder Bommel een betere middenvelkdbezetting hadden?

PS: Centrum van de toekomst: Bruma en Douglas, wat heerlijk zeg.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Overigens zag ik Enoh tegen Kiev ook weer keurig binnen 20 minuten 3x de bal foutief passen waar 3 gevaarlijke momenten uit komen. Maar jullie hadden het misschien te druk met het zingen van liedjes ofzo om dat op te merken.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Don Dijk schreef:

Kom op nou, Bommel is de enige international, samen met Sneijder, die onomstreden is en zich heeft bewezen bij zowel zijn (top)clubs als Oranje. Je kan toch moeilijk beweren dat we in het tijdperk zonder Bommel een betere middenvelkdbezetting hadden?

PS: Centrum van de toekomst: Bruma en Douglas, wat heerlijk zeg.

Wie onomstreden is bij het Nederlands elftal zegt me eigenlijk geen ene biet, ben het zelden eens met de opstelling die van Marwijk neerzet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.