- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Herhaaldelijke pogingen tot het toebrengen van blessures horen net zo veel bij het voetbal als dat ontvoeringen bij rijkdom horen. Ontvoering is verboden bij wet, pogingen tot het toebrengen van blessures is verboden op grond van algemene voetbalregels (en soms zelfs bij wet, zie Bouaouzan).
Dan zij we terug bij af: De Jong (die overigens ook miljoenen verdient) mag voetballen door benen te breken, want dat hoort er eenmaal bij - Ben Arfa moet accepteren dat hij niet kan voetballen (of de keuken verlaten) omdat zijn benen worden gebroken, want dat hoort er eenmaal bij.
Exact dat hoort erbij. Ga er namelijk zelf van uit dat het per ongeluk is. Mocht dat niet zo zijn dat zijn daar de voetbal bond en uiteindelijk de wetgeving om op te bestraffen. (Zeg ook nergens dat het niet bestraft dient te worden. Ik vind een rode kaart vaak net zo leuk als een doelpunt.)
Je ontvoerings verhaal blijft kolder.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Hiernaast toch een antwoord op je vraag: ja, zo'n onderscheid is uit praktisch oogpunt uiteindelijk ook onvermijdelijk. In het strafrecht heb je dat ook: mishandeling met of zonder dood tot gevolg.
Jij vergelijkt een voetbalovertreding, met een mishandeling met of zonder dood tot gevolg?? Hoe ging die gezegde ook alweer, van die appels en die peren?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar is hij goed in. Zo stelt hij dat ontvoeringen van rijke mensen gelijk met harde overtredingen op het voetbalveld... 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Het is wel onkunde van de Jong. Het is compenseren.
Echte goede verdedigers(verdedigende middenvelders) hebben haast geen (harde) overtredingen nodig.
Onkunde is het zeker. Gewoon veel te laat, helaas. De Jong moet zich beseffen, dat hij niet snel genoeg is voor bijvoorbeeld Ben Arfa.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Daar is hij goed in. Zo stelt hij dat ontvoeringen van rijke mensen gelijk met harde overtredingen op het voetbalveld...
Ja die vergelijking vond ik al vrij krom. Ben benieuwd wanneer er vrije trappen worden vergeleken met liquidaties. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zie overigens wel een overeenkomst met de economische crisis en Feyenoord. 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik zie overigens wel een overeenkomst met de economische crisis en Feyenoord.
Ik zag ook nog wel een overeenkomst tussen het CDA en Willem II.
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
Terechte beslissing van Bert van Marwijk om Nigel de Jong uit de selectie te gooien.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Maar volgens jouw redenering is Utrecht dus slimmer/ beter dan Milan?
Milan spande zich voor 50% in was toch wel duidelijk!
Nee dat was tegen de zwakkere op PSV en Twente na die we net zo goed hadden kunnen verliezen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Wat een hetze trouwens tegen de Jong, erg triest. Het is meer onvermogen dan dat het een bewussie is, duidelijk te zien aan al zijn overtredingen.
En eh, er liepen en lopen wel meerdere misdadigers rond op het veld.
Zoals elk tam er wel 1 kan gebruiken alleen is de Jong niet echt een geschikte speler daarvoor.
Wel een van Bommel hededaags en een Wouters in het verleden bijv.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik lees dat men in Engeland deze overtreding van NdJ wel vind mee vallen. Men noemt het daar vooral een ongelukkig incident.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat was het ook....
Even iets anders.
De Kuip > De Kuip > Het Nieuwe Stadion > Het Nieuwe Stadion Home - dekuip.nl
Best mooi. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik lees dat men in Engeland deze overtreding van NdJ wel vind mee vallen. Men noemt het daar vooral een ongelukkig incident.
.
De Jong 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hoeveel botbreuken verder ga je er echt een keer iets anders tegenaan kijken jeroen?
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
Het ontbreken van Nigel de Jong is overigens geen gemis voor Oranje. Zowel Rafael van der Vaart als The Janssen kunnen zijn positie beter innemen, zodat je een speler die goed kan voetballen erbij hebt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Precies Wigand, dit was een perfect excuus voor van Marwijk om even een keer zonder de Jong te spelen. Zo beledigt hij de Jong ook niet. Hij zit echt wel in zijn hoofd al een tijdje te denken aan Jansen en van der Vaart op die positie. Zijn ook nog eens beiden in bloedvorm.
Hmz geen Jansen nee? Das jammer 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vd Vaart en v Bommel controlerend.
Sneijder op 10. Afellay op links en op rechts..pfoe...Elia?
Jammer dat Robben en v Persie niet fit zijn.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Prima Elftal toch? Moeten we het ook mee kunnen redden.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat was het ook....
Even iets anders.
De Kuip > De Kuip > Het Nieuwe Stadion > Het Nieuwe Stadion Home - dekuip.nl
Best mooi.
Wordt de overkapping van de tribunes niet te groot? Grasmat moet wel lekker kunnen groeien he.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Jij vergelijkt een voetbalovertreding, met een mishandeling met of zonder dood tot gevolg?? Hoe ging die gezegde ook alweer, van die appels en die peren?
Zegt het begrip "metafoor" jullie nou werkelijk niets? Als ik zeg dat ik "zo honger als een paard" heb gaan jullie er van uit dat ik naar de weide ga om gras te vreten?
De vergelijking met het strafrecht was slechts om de praktische overwegingen in dergelijke situaties te verduidelijken. De vergelijking met ontvoeringen was slechts om een drogreden te benadrukken. Reageer niet op de metaforen; reageer op de argumenten.
Je ontvoerings verhaal blijft kolder.
De kern van de zaak is dat jij accepteert dat de recidivist (!) De Jong benen mag breken, want "dat hoort bij het spel", ook al heeft dat tot gevolg dat zijn medespeler het spelletje juist daardoor niet kan spelen. Daar kan ik met mijn hoofd gewoon niet bij. Nogmaals: wat hebben spelers als Messi dan nog te zoeken op het veld?
Nogmaals voor de zekerheid: RE-CI-DI-VIST.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Vd Vaart en v Bommel controlerend.
Sneijder op 10. Afellay op links en op rechts..pfoe...Elia?
Jammer dat Robben en v Persie niet fit zijn.
Op rechts zal Dirk wel weer worden. Aangezien hij hersteld is van zijn blessure. BvM kiest altijd voor Dirk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik was Kuijt inderdaad vergeten. Niet mijn favoriet overigens, maar hij heeft op het WK zijn plekje wel afgedwongen.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Kuijt is gewoon een zeer nuttige harde werker. Hij doet nooit veel verkeerd. Van Marwijk speelt daardoor altijd op safe, door hem op te stellen.
Gijpie de talent-award. Als hij hem krijgt, dan ga ik wel ff kijken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kuijt doet aanvallend alleen weinig goed en daar sta je in mijn ogen toch voor als je rechtsbuiten speelt. Als je Kuijt linksback zet vind ik hem wel nuttig denk ik, bij wijze van...
Kuijt werkt keihard, maar hij is verder een gebrekkige voetballer.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Bij Feyenoord was hij destijds zeer belangrijk aanvallend. Volgens mij had hij vrij veel doelpunten en assists. Bij Liverpool is hij toen op het middenveld gekomen en is hij aanvallend wat terug gevallen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Gijp blijft mijn held, schitterend poep-verhaal weer. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.