- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gezwijnd bedoelde je....zwijmelen doe je bij een romantische komedie...
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Nee, ik probeerde je er met een grapje op te wijzen dat 'zwijmelen' iets anders is dan geluk hebben. En dat je 'zwijnen' had moeten gebruiken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat zijn die NAC-spelers een stelletje ordinaire schoppers. Het enige wat ik hun de 2e helft heb zien doen is de benen van een paar Ajacieden proberen te breken. Wat doet meneer Nijhuijs? Hij geeft geeneens een kaart. Een schande. Lurling mag van mij wel een wedstrijdje of 5 geschorst worden, om maar niet te beginnen over die Janse.
En Twente wint weer eens in de slotminuut, zucht. Zegt wel wat over Twente en PSV, dat ze tegen ploegen als Willem II en Feyenoord (met alle respect) zoveel moeite hebben, dus ik heb nog hoop.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Juist het winnen van slechte wedstrijden is een eigenschap die je moet hebben als team om kampioen te worden.
Je kan niet o.b.v. 1 slechte wedstrijd PSV & Twente afrekenen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lurling is sowieso een miesgasser 1e klas. Wordt overal uitgekotst, behalve bij NAC wordt hij geaccepteerd.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Afgrijselijk weekend, hier had Ajax toch minstens op één van die concurrentjes kunnen inlopen verdomme.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En nu Mertens halen.
Mertens-El Hamdaoui-Sulejmani
---------------Eriksen-------------------
Mertens heb je harder nodig dan Dost. Ik vind Ebecilio namelijk talentvol, maar wel zonder rendament en zware dreiging op dit moment.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Idd, ik zie af en toe wel een mooie actie van Ebecilio, maar de voorzet die hij daarna geeft 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Als Twente mee wil doen zullen ze wel beter moeten spelen. Maar wat een verschil zeg zodra Ruiz in het veld in kwam, de spreekwoordelijke slok op een borrel. PSV vond ik gisteren zo slecht nog niet, dat de 2-1 pas zo laat viel was eigenlijk gewoon pech hebben.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
2-1 thuis winnen van Willem II is gewoon slecht, dus dan heb je het wel slecht gedaan.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wel opvallend trouwens dat de top 4 allemaal een goal heeft gemaakt in de extratijd.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Het valt me wel op dat de Ajax-scouting blijkbaar niet in staat is om spelers te scouten die niet allang doorgebroken zijn en daardoor miljoenen kosten. Mertens en Dost had je zo bij AGOVV en Heracles kunnen oppikken.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Maar ze speelden nog niet zo slecht. Engelenhaar alleen al krijgt 5 grote kansen om te scoren. Ik vond PSV gisteren veel meer overtuigen dan Twente vandaag. Beetje pech in de afronding, normaal wordt dat 5-1 en hebben we het er niet meer over. Nu was het scoreverloop spectaculair, maar de winst dik en dik verdiend.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Twente en PSV hebben een zware beker westrijd achter hun kiezen dus ze hebben het gewoon goed gedaan en wat geluk gehad maar dat heeft een aanstaande kampioen wel vaker.
Maar dat ik hier ziek van word is wat anders.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
LOL overtreding van Penders was een 100% kopie van die van Lampi gisteren. Geel. En terecht!
Voor de rest allemaal duikelaars bij NAC. Toch vreemd dat er geen 1x geel is gegeven voor die 5 schwalbes. Blij dat Suarez weg is, krijgen wij ook geen geel meer voor schwalbes 
Verder een ontzettend simpele overwinning, wat was dit NAC slecht hee. Ik had een lastige middag verwacht.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Maar wat fluiten die scheidsrechters inconsequent. Die Nijhuis vandaag, Lurling trapt een bal weg en krijgt geen geel, Sulejmani pakt de bal en laat hem vallen en krijgt wel geel. Te zielig voor woorden. En ja, Twente...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Nu hopen dat wij de scheids ook zo makkelijk mee krijgen met 2 rode kaartjes, zal jij ook niet leuk vinden timbo
Nee zou het bijzonder vervelend vinden en er zijn zeker scheidsrechters die PSV - Willem II met 11 tegenn 11 hadden geeindigd maar die directe rode kaart kun je gewoon prima geven. Als je niet de intentie hebt om de bal te spelen en iemand bewust schopt kun je daar gewoon rood voor krijgen.
Niet zo janken, je moet blij zijn dat je cluppie met alle geluk van de wereld heeft gewonen. En hij is wel genuanceerd, die rode kaarten waren gewoon niet rood. Die scheids floot gewoon schandalig slecht, daar word ik dus elke week ziek van het niveau van die scheidsrechters. Dan moet je niet zo janken dat AL ongenuanceerd is want dat is het niet. Sommige mensen denken hier dat ze altijd moeten janken tegen alles wat Ajax is en iedereen die voor Ajax is, daar heb ik dus genoeg van. Als je niet een fatsoenlijk bericht kan posten, post dan helemaal niets. Want dit wat je nu post voegt helemaal niets toe, komop zeg.
Zou het eerder willen omdraaien. Het zijn vooral de Ajacieden (sommige althans) hier die wekelijks een beetje miskend hier komen rondhangen en met een hagelgeweer alles en iedereen afschieten. Moeten ze natuurlijk zelf weten maar dan vraag je om reactie. Met Vascago, Kos, Naomi Watts en Reinbo heb ik zelden discussies. Die kijken gewoon met wat meer afstand en objectiviteit naar voetbal.
Heeft overigens niet eens is echt met Ajax te maken heb ik het vermoeden. Rond het Nederlands elftal afgelopen wk miste diezelfde mensen namelijk wat mij betreft ook vaak iedere vorm van objectiviteit.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha, Feyenoorders zul je geen discussie mee hebben nee. Die strijden niet bovenaan ergens voor mee. Als dat Ajacieden zouden zijn zou je daar ook wekelijks mee in de clinch liggen hoor.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Lionel Messi was zaterdagavond in het uitduel met Hércules Alicante (3-0 zege) weer eens goud waard voor Barcelona. De Argentijnse aanvaller nam twee van de drie Catalaanse treffers voor zijn rekening en voerde zijn seizoenstotaal daarmee op naar 37 (!) goals in 32 officiële wedstrijden.
Messi staat nu in zijn loopbaan bij Barcelona op 164 doelpunten in 246 officiële duels. Daarmee heeft hij het aantal van Josep Escolà, een voormalige topspits van de Catalanen, geëvenaard. Escolà maakte zijn 164 doelpunten in de periode tussen 1934 en 1949.
Messi bezet nu samen met Escolà de gedeelde vierde plaats op de topscorerslijst aller tijden van Barcelona. Slechts drie spelers scoorden nóg vaker in dienst van de Catalanen, zoals blijkt uit onderstaand lijstje. Van hen heeft de voormalige Spaanse aanvaller César Rodríguez het record in handen met 235 doelpunten in officiële duels.
Messi kent een bliksemstart in 2011. Na acht wedstrijden in competitie- en bekerverband staat de teller voor de Wereldvoetballer van het Jaar alweer op tien treffers. Tegen Hércules scoorde hij voor de vierde keer op rij bij Barça.
De eerste goal van Messi tegen Hércules was goed voor een bijzondere vermelding. Het was het vierhonderdste doelpunt van Barcelona sinds Pep Guardiola in de zomer van 2008 trainer werd van de Catalaanse grootmacht. De club had slechts 157 wedstrijden nodig voor dat aantal, wat neerkomt op een gemiddelde van 2,55 goals per duel.
Overigens maakte Messi ook op een andere ranglijst progressie. Hij passeerde de Kameroener Samuel Eto'o op de topscorerslijst van Barcelona in competitieverband. Eto'o, sinds vorig seizoen goalgetter bij Internazionale, kwam tussen 2004 en 2009 tot 108 treffers in de Primera División.
Messi staat nu op 109 goals (in 162 optredens) en heeft nu alleen nog César (195 goals in 287 duels) en Ladislao Kubala (131 goals in 186 duels) vóór zich
Ik kom woorden tekort.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Het valt me wel op dat de Ajax-scouting blijkbaar niet in staat is om spelers te scouten die niet allang doorgebroken zijn en daardoor miljoenen kosten. Mertens en Dost had je zo bij AGOVV en Heracles kunnen oppikken.
Dost was bij Heracles alsnog 3,2miljoen geweest half jaar terug.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Haha, Feyenoorders zul je geen discussie mee hebben nee. Die strijden niet bovenaan ergens voor mee. Als dat Ajacieden zouden zijn zou je daar ook wekelijks mee in de clinch liggen hoor.
Ook Feyenoorders worden wel eens benadeeld door de scheidsrechter
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Gaat het niet om. Als Feyenoord bovenaan meedoet en rechtstreeks strijdt met PSV en Twente en vaak genaaid wordt, dan zou je ook gewoon veel meer discussies met hun hebben. Kun je nu gewoon niks over zeggen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Oe leuk, Fulham tegen Tottenham op ED. Go Spurs!!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Gaat het niet om. Als Feyenoord bovenaan meedoet en rechtstreeks strijdt met PSV en Twente en vaak genaaid wordt, dan zou je ook gewoon veel meer discussies met hun hebben. Kun je nu gewoon niks over zeggen.
Oh maar ik loop hier al enkele jaren mee. En er zijn heus wel seizoenen geweest dat Feyenoord wel een redelijke periode aardig bovenin mee bleven draaien.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Spurs 
2 penals tegen en met een man minder nog 75 minuten ballen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Oh maar ik loop hier al enkele jaren mee. En er zijn heus wel seizoenen geweest dat Feyenoord wel een redelijke periode aardig bovenin mee bleven draaien.
Ajacieden hebben denk ik ook een grotere hekel aan het spel van PSV dan Feyenoord. Ajax wil ook altijd proberen leuk en attractief te spelen. Bij Feyenoord is het vooral strijd dat graag gezien wordt.
Kijken daardoor misschien wat anders naar PSV.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Wat zuur weer 
Feyenoord verdiende het om te winnen, krijg je 20 goede minuten van twente en dan is het over.
Ook jammer weer dat die kansen voor de 0-2 er niet in gingen.
Helaas!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De scouting van Ajax is niet slecht, ze worden echter telkens overruled door de Technische Staf.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Het valt me wel op dat de Ajax-scouting blijkbaar niet in staat is om spelers te scouten die niet allang doorgebroken zijn en daardoor miljoenen kosten.
Ajax heeft Eriksen, Boilesen en Toivomaki onder contract. Ze zijn in dat segment spelers wel degelijk bezig. Ook nu loopt er weer eentje stage.
De technische leiding is inmiddels veranderd. Je kan je ook afvragen of de ontwikkeling van Mertens bij Utrecht ook zo had plaatsgevonden bij Ajax. Daar wordt vaak van uitgegaan, maar het is nergens op gebaseerd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.