• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.902 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Gaat mij er meer om dat de eerste rode kaart er sowieso geen was en die tweede minimaal twijfelachtig.

En nee dan heb ik liever niet dat een concurrent om de titel die ik ook wil pakken er gemakkelijk vandoor gaat met de puntjes nee..

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Boymans probeerde daar wel even een doelpuntje te stelen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Lekker goaltje Gudmonson. Doet me denken aan de 2-2 van Grygera tegen Feyenoord een aantal jaar geleden toen we in de blessuretijd de 2-3 nog maakten

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Nee, tegen de Nederlandse arbiters Keek laatst Engels voetbal. Zag gele kaarten langsvliegen waarbij ik dacht dat ze in Nederland rood ervoor zouden geven. Wedstrijd escaleert verder niet en blijft spannend in het vervolg. Zoals het voetbal hoort te zijn.

Deze wedstrijd ontspoorde toch ook niet? Laat je zo'n Lampi staan dan komen er nog een doodschop of wat. Lampi had ook best aan Dzudzak kunnen hangen, hij koos voor een schop tegen de knie. He chose... poorly...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bedoel meer dat een wedstrijd heus niet ontspoord als hier geen rood wordt gegeven. Iedereen op het veld ging uit van een gele kaart. Denk dat die PSV'ers zich dood hebben gelachen om die twee rode kaarten.

Een wedstrijd beïnvloed je namelijk wel door rode kaarten en die 2-1 is een direct gevolg van die 2 man minder(gezien die vrijheid aan de zijkanten)

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Ook Mertens op de lijst.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Willen ze allemaal vast te veel geld voor.

Zou een beetje hetzelfde als Sulejmani worden die ook eerder gehaald kon worden voor minder.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Bedoel meer dat een wedstrijd heus niet ontspoord als hier geen rood wordt gegeven. Iedereen op het veld ging uit van een gele kaart. Denk dat die PSV'ers zich dood hebben gelachen om die twee rode kaarten.

Dan kennen ze het spelregelboekje niet.

Een wedstrijd beïnvloed je namelijk wel door rode kaarten en die 2-1 is een direct gevolg van die 2 man minder(gezien die vrijheid aan de zijkanten)

Wiedemeijer staat niet op het veld om de wedstrijd spannend te houden, of om de wedstrijd niet te beïnvloeden. Gewoon hard spel afstraffen, ik ben er alvast blij mee. Dat de andere scheidsrechters dit voorbeeld moge volgen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hierbij benoem ik de bovenstaande tekst tot teletekst commentaar.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Omdat het klopt?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Enkel eerste tien minuten van PSV - Willem II gezien vanwege verjaardag. Was er toen ik wegging totaal niet wegging want PSV begon best aardig. Blijkbaar is het toch nog een spannend potje geworden maar de drie punten zijn binnen en daar gaat het natuurlijk om. Nu eens even een samenvatting zien te scoren en kijken of Wiedemeijder inderdaad aan het blunderen was of dat al die Ajacieden spoken zien.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ok. Hele schokkerige samenvatting op eredivisielive later. Kon het niet al te best zien maar vond het eigenlijk wel prima beslissingen zo op het eerste oog. Directe rood was wat zwaar en je zal er regelmatig met geel vanaf komen maar je kan er zeker rood voor geven. Geen enkele intentie om de bal te raken.

Gele kaarten vond ik vooral de eerste moeilijk te zijn. Tweede leek me dan weer wat duidelijker. Vooral omdat niemand van Willem II (buiten wat mensen langs de kant) ook maar enigzins protesteert. Vaak is dat toch wel een indicatie dat er iets van logica inzit.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

PSV..

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Net bij NOS samenvatting nog gezien en tweede gele kaart was er natuurlijk geen. Wel raar dat speler totaal niet protesteert en teamgenoten ook niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

3 punten zijn binnen. Mocht Ajax morgen punten laten liggen (Reken niet op een stunt van Feyenoord) dan vergeet iedereen het hoe en spreken we over een topweekend.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

timbo_ schreef:

Net bij NOS samenvatting nog gezien en tweede gele kaart was er natuurlijk geen. Wel raar dat speler totaal niet protesteert en teamgenoten ook niet.

Vond sowieso de spelersgroep volwassen reageren, de speler zelf ook. Hij liep wel hoofdschuddend het veld af, maar hij bleef beheerst. Genoeg spelers die hem zouden flippen hier.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

3 punten zijn binnen. Mocht Ajax morgen punten laten liggen (Reken niet op een stunt van Feyenoord) dan vergeet iedereen het hoe en spreken we over een topweekend.

Zo gaat dat ook in malafide omkoopcompetities in bananenrepublieken ja.. waar deze wedstrijd naadloos tussen zou passen, maar hee, gefeliciteerd hoor met deze gejatte 3 punten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Scheids had vast wat eurootjes op Unibet staan voor winst PSV.

Het verschil tussen Ajax en PSV-supporters is dat we ook nog een beetje mooi voetbal willen zien.

Zou niet eens met dat saaie voetbal kampioen willen worden en dat meen ik.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

timbo_ schreef:

Ik zie spelers zich vaak rot protesteren, maar resultaat? Ho maar..

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Scheids had vast wat eurootjes op Unibet staan voor winst PSV.

Het verschil tussen Ajax en PSV-supporters is dat we ook nog een beetje mooi voetbal willen zien.

Zou niet eens met dat saaie voetbal kampioen willen worden en dat meen ik.

PSV doet het al ruim 20 jaar moviemafketel.. en dan gaat dat in de volksaard zitten. En zoals Italianen en Duitsers al decennialang bewijzen: lelijk kampioen is toch kampioen. Dat moet je ze nageven. Ajax heeft soms iets teveel last van het Oranjesyndroom. Met mooi alléén win je geen prijzen (alhoewel dat afgelopen zomer ook niet klopte).

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Messi weer 2 ballen binnen getikt (gaat ook afstevenen op een nieuw doelpuntenrecord in de PD) en met de overwinning op Hercules hebben ze met 15 achtereen gewonnen wedstrijden het record van Real geevenaard. Ongekende klassa wat Barca laat zien.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben heel benieuwd of ze die ongekende klasse ook in de Champions League kunnen laten zien. Ik hoop in elk geval dat Inter deze club pas zo laat mogelijk treft.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Het zal me verbazen als Inter hetzelfde trucje nog een keer weet te flikken. Barcelona moet een ontzettend slechte dag hebben wil dat nog mis gaan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

orbit schreef:

Zo gaat dat ook in malafide omkoopcompetities in bananenrepublieken ja.. waar deze wedstrijd naadloos tussen zou passen, maar hee, gefeliciteerd hoor met deze gejatte 3 punten.

Gejatte punten? Was natuurlijk gewoon verdiend. Enige geluk was dat de goal uiteindelijk nog viel maar verdiende maar één ploeg om te winnen en dat was PSV.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

orbit schreef:

lelijk kampioen is toch kampioen. Dat moet je ze nageven. Ajax heeft soms iets teveel last van het Oranjesyndroom. Met mooi alléén win je geen prijzen (alhoewel dat afgelopen zomer ook niet klopte).

Ja Ajax speelt wekelijks aantrekkelijk en prachtig voetbal zeg. Afgelopen week nog tegen Utrecht was weer genieten hoe ze met prachtig combinatievoetbal ten onder gingen. Na zo'n glansrijke wedstrijd is de pijn van zo'n 3-0 nederlaag toch meteen een stuk minder groot.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

Nkufo is natuurlijk een held. En ook al werd hij minder in het veld, hij was gewoon onwijs belangrijk voor de groep. Bovendien heeft ie toch nog iets van 12 of 14 keer gescoord en een aantal assist gegeven, dus zo slecht was ie nu ook weer niet. Dan denk ik vooral aan de 1-1 bij PSV uit.

Janko staat dit jaar volgens mij ook al op iets van 5 assists en hij wint bijna elk kopduel dat ie aangaat. Tegen Bremen keek iedereen alleen naar die 2 kansen die ie miste, maar hij deed vooral veel goed vond ik. De 2e wedstrijd vond ik hem zelfs 1 van de beteren op het veld.

Tegen Bremen vond ik Janko werkelijk een drama om te zien, toen viel hij mij super tegen net als tegen de Spurs uit. Ik met mn grote bek over Janko, dacht ik toen nog.

En was NKufo op het laatst niet een beetje irritant aanwezig in de selectie o.a. met dat gedoe met Perez?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Haha, saai voetbal en gejatte punten. Meer met 5 spitsen spelen en volkomen terecht de puntjes in Eindhoven houden. Je zou er bijna het A-woord voor boven tafel willen halen...

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ja Ajax speelt wekelijks aantrekkelijk en prachtig voetbal zeg. Afgelopen week nog tegen Utrecht was weer genieten hoe ze met prachtig combinatievoetbal ten onder gingen. Na zo'n glansrijke wedstrijd is de pijn van zo'n 3-0 nederlaag toch meteen een stuk minder groot.

Als Ajax daar soms last van heeft moet Ajax dus in eerste instantie goed voetballen en daarna de prijzen (met nadruk op prijs) niet winnen. Dus dan zit het hem ten eerste al niet eens puur in een enkele wedstrijd, waar echter wel de punten verloren worden.

Maar puur op seizoenen waar Ajax zeer zeker lekker voetbal liet zien maar er uiteindelijk niet vandoor kon gaan met de titel.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Tegen Bremen vond ik Janko werkelijk een drama om te zien, toen viel hij mij super tegen net als tegen de Spurs uit. Ik met mn grote bek over Janko, dacht ik toen nog.

En was NKufo op het laatst niet een beetje irritant aanwezig in de selectie o.a. met dat gedoe met Perez?

Maar lag dat aan Kufo of Perez? Weet het ook niet precies, maar beiden waren gelukkig professioneel genoeg om het binnenskamers te houden en niet zoals bij bv. Vitesse regelmatig gebeurd, alles aan de pers te vertellen.

Kufo mocht dan minder scoren, hij deed het nog steeds goed als aanspeelpunt. Zijn rol was ook veranderd. Ruiz, Perez, Janssen en Stoch profiteerden allemaal van het vasthouden en kaatsen van Kufo. Konden er constant overheen.

Iedereen mag van mij zeggen wat ie wil over Blaise, voor mij blijft het een held

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Bijna tijd om te gaan. 12.00 met het treintje, 10 over 12 in de kroeg. Heb er zin in. Spiet mie voor de Feyenoorders, maar vandaag moeten jullie nog een keertje verliezen. Daarna hoop ik dat alles gewonnen wordt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.